Ezt elképzelnem is nehéz. Az a két-három indítás sikeres volt, járt a motor? Vagy csak indítóztál, nem indul, szünet, indítóztál, nem indul?
Ha a durranás indítózás közben volt, akkor kellett legyen szikra. Legalábbis akkor és abban a pillanatban. Arra tudok gondolni egyedül, hogy az indítózás során az elégetlen üzemanyag a kipufogóba került és ott gyulladt be a kipufogószelepen kicsapó lángtól.
A gyújtásra ez nem kellene hatással legyen, értem ez alatt azt, hogy egy kipufogóban bekövetkezett detonációtól nem kéne eltűnnie a szikrának.
Ami esetleg előfordulhat, hogy a benzin áztatta gyertyán képződött a lemosott koromból egy kis zárlat. Ha a kiszedett gyertyával nézed a szikrát és nem látsz semmit, lehet azért van, mert a középelektróda tövében szikrázik, nem a szikraközben.
Cserélj gyertyát vagy pucold meg alaposan, esetleg gázláng felett égesd le a szikraköz környékéről a kormot. Első körben legalábbis mindenképp itt kellene nézelódni.
Üdv Urak! A következő eset miatt kérem a segítségeteket.Ma délelőtt szerettem volna be indítani a mocit.Két három indítás után,indítások között volt kb fél perc egy nagy durranás volt kipufogó irányából és azóta nincs szikra. Mennyiben befolyásolta az eset a gyújtást? Milyen hiba adódhatott?
Képekben.
A srác az ülés alá tette a szabályozó dobozkát. A pirosat és a sárgát megtoldotta, elvitte a TCI-ig, ott a rajzolt módon csatlakoztatta a piros/fehérhez. A testelést (a két feketét együtt) meg a dobozka közelében, a vázon levő csavarra tette.
Nem kell addig várnod.
A gyújtásvezérlődön van egy piros-fehér drót. A nagyobbik csati felső sorában a középső. Azt a piros-fehér drótot elvágod.
A stabilizátor sárga vezetékét teszed a fémdoboz felé menő oldalára. A piros drótját meg a csati felé.
A két feketére meg teszel egy szemes sarut és a vázon levő testelési ponthoz fogatod.
Uram Atyám!!!! Azt még értem,hogy kapcsoló, meg akku... Na de a többit????? 🤔 😂
Na mindegy is. Köszi a segítséget.
Ha megjön Kínából ez az izé, Be kell,hogy kössétek nekem virtuálisan! Valahogy így:" Swidi vágd el a fehér vezetéket és kösd össze a ..." Oké? Ha szabad kérnem!? 😁
Addig is próbálkozom a beállítással.
Nem, dehogy. Ez az egesz egy hobelevanc. A Darlington csak vagy atengedi a tekercsek aramat, vagy nem. A TCI aramfelvetele abbol all, hogy a Darlington bazisat nyitja vagy zarja. (meg ugye az idozitest vegzo alkatreszeket eteti)
Csak a TCI maga 150-190 mA-t fogyaszt méréseim szerint. Ezzel meg csak a dobozkát táplálod, gyakorlatilag a tranyókat és az IC-ket hajtod vele. 3A bőven elég.
A "szikrapattogtatás" jelenség, ahogy Blackiex is írta: kábel > pipa > gyertya. Nekem a Denso "6"-os hőértékű jött be.
Néztem ezt a DC-DC konertert, 3A-t tud. Valahol ez pont a határérték, (ennyit minimum felvesz a gyújtás) és ezt kell neki teljesíteni huzamosabb ideig. Bár ugye a tapasztalat azt mutatja, hogy bírja. Érdekes lehet a megoldás, hogy csinál pl. 10V-ból 12V-ot 3A terheléssel. (kapsolóüzem, diódás sokszorozó?) Jó lenne szerezni róla kapcsolási rajzot. 🙂
Blackiex! Ezt Írtad:" Ehhez a leggyakrabban egy ilyen olcsó DC-DC dobozkát kötnek be sorba a TCI betápjába. https://www.aliexpress.com/ite...;
Rendeljek egy ilyet ,most nézem az Aliexpressen.?
Ha könnyebben indul,mert nem ingadozik a feszkó akkor megéri nem?
Akkor én speciel gyertyával kezdenék. Nagyon kellemetlen tapasztalatom van az utóbbi pár évben az itthon kapható NGK gyertyákkal.
Dobozból kivéve is szar egyik-másik. Nem tudom, hogy hamisítvány-e, vagy csak lepattintott másodosztályú készlet jön belőle Magyarországra... De olybá tűnik, előállt az a helyzet, hogy a 700 Ft-os Champion megbízhatóbb.
A gyári pipa Tokai Denso TD-15X kéne legyen, ami nem egy rossz cucc, de őszintén szólva a korából adódóan azt is cserélném a lentebb említettre. Ha azokkal a gyertyákkal kombinálod, amiket írtam, maradhat benne az 5K ellenállás is.
Amikor lehúzod a pipát és csak közelíted, de nem nyomod rá, azt szikrabikázásnak hívják. Az van, hogy amikor van egy kis rés a gyertya elektródája és a pipa között, a gyújtótrafó szekunder oldala lóg a levegőben, magasabb feszültséget tud elérni. Ez a magasabb feszültség pedig átugorja azt a plusz rést a pipa és e gyertya közt, ugyanakkor a gyertya elektródája is szikrázik. Ha ráteszed a pipát, akkor meg nem éri el az átütési feszültséget a trafó. Vagy szar pipa, vagy szar gyertya okozza.
Cserélj gyertyát és pipát (mert a kettő közül bármelyik lehet ludas), meg fog javulni. Gyertyából nem tudom, mi van benne, de ha NGK és főképp BPR szériás, akkor remélem, most vettél olyat utoljára. Denso W22EP-U, Champion N7YC, Bosch W5DC.
Pipából mehet az NGK, XB05F mondjuk
Egyébként elkészültem a középsztenderrel. Nem lett rossz, mert stabil, és emelni nem kell a hátulján semmit, mert a pehelysúlyommal is könnyedén feláll. Egy kicsit féltem az emeléstől, a hátsó kerék mehetett volna feljebb is. (A kipufogók nincsenek fent)
Beindult de....!! Mivel a vákuumos benzincsapokat már rég lecseréltem egyszerű csapokra, ezért a porlasztó talpak szívó csonkjait egy-egy benzincsővel összekötöttem . Idővel a csövek kikeményedtek s elképzelhető,hogy rossz lett a tömítettség. Gondoltam egyet s gyártottam rájuk gumidugókat.
Azután széthúztam a generátortól jövő vezetéket a fesszab. előtt, szivató ráhúz .... beindult!!!. Imába foglaltam a neved Blackiex!! De, gondoltam összedugom megint és úgy is megpróbálom. Hát úgy is beindult!! :-)) Tehát valószínűleg ilyen banális hiba miatt durrogott, ill. nem indult, hogy falsot szívott a vákuum csonkoknál! Járattam egy pár percig, de mivel nem akartam a pincegarázsban megborulni a Co-tól leállítottam.
Ma ismét lementem, gondoltam talán fel is viszem az udvarra. Beindítom ... egyhengerezik!!... "Hogy a jóóó k...a nénikéd! Lehúzom az első ( 2-es henger) gyertyapipát... nem áll le. Tehát megvan melyik henger nem robotól. Ahogy dugom vissza, egy pillanatra beröffen a henger.!?? Megint lehúzom s csak lassan dugom a gyertya felé, még nem érintkezik fémesen,de a szikra,hallom már átugrál a gyertyára a henger meg vidáman megy. Ha tovább dugom,hogy rácsússzon a gyertyavégre, leáll a hengerben a szikra!!??? Na ez ,hogy a bánatban van???
Blackiex, Gyulus54, Segítség!!!!! Mert már sikíííííítófrászt kapok!!!
Köszönöm!
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem gondoltam teljesen komolyan.
Inkább arra számítottam, hogy valaki megírja: "I
Képzeld Lajos, igen, gyártanak már olyan motort, amiben az alábbiak gyárilag benne vannak. A KTM Sportmotorcycle AG. gyártja Mattinghofenben. De már a Yamahának is van ilyen ...." 😂
Így már nem tűnik bonyolultnak.
Ha a durranás indítózás közben volt, akkor kellett legyen szikra. Legalábbis akkor és abban a pillanatban. Arra tudok gondolni egyedül, hogy az indítózás során az elégetlen üzemanyag a kipufogóba került és ott gyulladt be a kipufogószelepen kicsapó lángtól.
A gyújtásra ez nem kellene hatással legyen, értem ez alatt azt, hogy egy kipufogóban bekövetkezett detonációtól nem kéne eltűnnie a szikrának.
Ami esetleg előfordulhat, hogy a benzin áztatta gyertyán képződött a lemosott koromból egy kis zárlat. Ha a kiszedett gyertyával nézed a szikrát és nem látsz semmit, lehet azért van, mert a középelektróda tövében szikrázik, nem a szikraközben.
Cserélj gyertyát vagy pucold meg alaposan, esetleg gázláng felett égesd le a szikraköz környékéről a kormot. Első körben legalábbis mindenképp itt kellene nézelódni.
A srác az ülés alá tette a szabályozó dobozkát. A pirosat és a sárgát megtoldotta, elvitte a TCI-ig, ott a rajzolt módon csatlakoztatta a piros/fehérhez. A testelést (a két feketét együtt) meg a dobozka közelében, a vázon levő csavarra tette.
A gyújtásvezérlődön van egy piros-fehér drót. A nagyobbik csati felső sorában a középső. Azt a piros-fehér drótot elvágod.
A stabilizátor sárga vezetékét teszed a fémdoboz felé menő oldalára. A piros drótját meg a csati felé.
A két feketére meg teszel egy szemes sarut és a vázon levő testelési ponthoz fogatod.
A piros nyíllal jelölt ponton lépünk be a DC-DC stabilizálóval.
Na mindegy is. Köszi a segítséget.
Ha megjön Kínából ez az izé, Be kell,hogy kössétek nekem virtuálisan! Valahogy így:" Swidi vágd el a fehér vezetéket és kösd össze a ..." Oké? Ha szabad kérnem!? 😁
Addig is próbálkozom a beállítással.
Néztem ezt a DC-DC konertert, 3A-t tud. Valahol ez pont a határérték, (ennyit minimum felvesz a gyújtás) és ezt kell neki teljesíteni huzamosabb ideig. Bár ugye a tapasztalat azt mutatja, hogy bírja. Érdekes lehet a megoldás, hogy csinál pl. 10V-ból 12V-ot 3A terheléssel. (kapsolóüzem, diódás sokszorozó?) Jó lenne szerezni róla kapcsolási rajzot. 🙂
https://www.aliexpress.com/ite...;
Rendeljek egy ilyet ,most nézem az Aliexpressen.?
Ha könnyebben indul,mert nem ingadozik a feszkó akkor megéri nem?
Jó, végülis ha rámegy, akkor hadd szóljon.
Meg van NGK XD05F szinte újak!
Dobozból kivéve is szar egyik-másik. Nem tudom, hogy hamisítvány-e, vagy csak lepattintott másodosztályú készlet jön belőle Magyarországra... De olybá tűnik, előállt az a helyzet, hogy a 700 Ft-os Champion megbízhatóbb.
A gyári pipa Tokai Denso TD-15X kéne legyen, ami nem egy rossz cucc, de őszintén szólva a korából adódóan azt is cserélném a lentebb említettre. Ha azokkal a gyertyákkal kombinálod, amiket írtam, maradhat benne az 5K ellenállás is.
gyertyapipa: gyári, zavarszűrő nélkül ( egy rézrudacska pótolja)
trafók: újak, Kínai (primer 4 ohm ,szekunder 15 kohm)
Amikor lehúzod a pipát és csak közelíted, de nem nyomod rá, azt szikrabikázásnak hívják. Az van, hogy amikor van egy kis rés a gyertya elektródája és a pipa között, a gyújtótrafó szekunder oldala lóg a levegőben, magasabb feszültséget tud elérni. Ez a magasabb feszültség pedig átugorja azt a plusz rést a pipa és e gyertya közt, ugyanakkor a gyertya elektródája is szikrázik. Ha ráteszed a pipát, akkor meg nem éri el az átütési feszültséget a trafó. Vagy szar pipa, vagy szar gyertya okozza.
Cserélj gyertyát és pipát (mert a kettő közül bármelyik lehet ludas), meg fog javulni. Gyertyából nem tudom, mi van benne, de ha NGK és főképp BPR szériás, akkor remélem, most vettél olyat utoljára. Denso W22EP-U, Champion N7YC, Bosch W5DC.
Pipából mehet az NGK, XB05F mondjuk
Azután széthúztam a generátortól jövő vezetéket a fesszab. előtt, szivató ráhúz .... beindult!!!. Imába foglaltam a neved Blackiex!! De, gondoltam összedugom megint és úgy is megpróbálom. Hát úgy is beindult!! :-)) Tehát valószínűleg ilyen banális hiba miatt durrogott, ill. nem indult, hogy falsot szívott a vákuum csonkoknál! Járattam egy pár percig, de mivel nem akartam a pincegarázsban megborulni a Co-tól leállítottam.
Ma ismét lementem, gondoltam talán fel is viszem az udvarra. Beindítom ... egyhengerezik!!... "Hogy a jóóó k...a nénikéd! Lehúzom az első ( 2-es henger) gyertyapipát... nem áll le. Tehát megvan melyik henger nem robotól. Ahogy dugom vissza, egy pillanatra beröffen a henger.!?? Megint lehúzom s csak lassan dugom a gyertya felé, még nem érintkezik fémesen,de a szikra,hallom már átugrál a gyertyára a henger meg vidáman megy. Ha tovább dugom,hogy rácsússzon a gyertyavégre, leáll a hengerben a szikra!!??? Na ez ,hogy a bánatban van???
Blackiex, Gyulus54, Segítség!!!!! Mert már sikíííííítófrászt kapok!!!
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem gondoltam teljesen komolyan.
Inkább arra számítottam, hogy valaki megírja: "I
Képzeld Lajos, igen, gyártanak már olyan motort, amiben az alábbiak gyárilag benne vannak. A KTM Sportmotorcycle AG. gyártja Mattinghofenben. De már a Yamahának is van ilyen ...." 😂