Naaaah :D
Jöhetnek a nagyobbak is, de úgysem mehetnek többel mint mi :D
Ne légy ilyen szigorú :)
Nos, akkor várjuk a Csongrád megyeiek jelentkezését, egy közös guruláshoz :)
Szia Próbáld meg www.mobile.de , ha bejön az oldal a motorra rákatintasz és kikeresed a Marke Yamaha majd a mellete lévő üres részbe beírod Virago kb 350-400 db között nézelődhetsz
Vagy www.speurders.nl majd a keresőbe beírod yamaha Virago és nyomsz egy entert
Üdv
Na ez az, jó lenen már összeszedni kik vannak itt Szeged körzetéből.
Persze csak a 250 esek jöhetnek szóba, nehogy már a nagyok lealázzanak bennünket :)
A trafó ugyanolyan, mint a hagyományos. Annyi a különbség, hogy a hengeres alu tokozás helyett fekete műanyagba van dobozolva. Csak a csomagolás más, simán lehetne helyettesíteni két különálló hagyományossal: csak nagyobb és csúnyább lenne. :)
Évi 30 rongy itthon egy ilyet birtokolni, de ezt már említettem. Külföldi dolgokban nem tudok segíteni, soha nem próbáltam kintről semmilyen vasat importálni. Az ebay.de-t esetleg megpróbálhatod.
Köszönöm a kimerítő infókat a gyújtással kapcsolatban...benned bíztam. Elsősorban bevallom, a trafókat nem tudtam hova tenni, mert nem tudom, hogy hogy néznek ki?...hasonlóak,mint a többi gyujtótrafó , vagy ezek is valami fekete dobozos kütyűk?..most melózok,de ha hazaérek, megnézem.
Üdv
Szétkaptam a szorulós inditógombot.
Pár fotó a belsőről , remélem sikerül sorrendbe szedni.
Itt van szétszedve, majd folyamatában összerakva.
Kis tisztogatás és pici zsir kellett az arretáló golyóhoz és utánna olyan mint az uj.
Közben megejtettem a gázbowdenek olajozását is.
Köszónómaz infot bleckiex! Valamit még kérdeznék hátha jártas vagy a témában. Lehet hogy németországban kéne néznünk motort,mivel a párom szerződéssel, munkavállalási engedéllyel hosszú távon ott dolgozik. Csak az a baj , hogy műszaki és üzleti érzéke mivel hegedűművész a drágám a nullánál is kevesebb! Hol kéne nézelődnie hogy eséllyel találjunk az általam leírtaknak megfelelő állapotú motort. Lehet hogyha a nevére venné Német rendszámmal futhatna, és egy csomó kőltséget megtakaríthatnánk?
Majd elfelejtettem.... a szelephézag állítás mindkét módszerrel mehet, ahogy neked jobban kézreáll. Én is leveszem a karbikat, pedig egész máshogy állnak, mint az 535-ösön, de nekem is útban van mindig.
Az előgyújtás nem állítható, programozva van a gyújtásmodulban. A gyújtásmodul, alias fekete doboz a jobb oldali "bogárszem"-ben, azaz a tank alatti csepp alakú bigyóban van. A gyújtás gondozásmentes, ha megfelelő gyertyával és pipával használod, nem kell hozzányúlni.
Elvét tekintve a dolog a generátortól indul. A forgórészen van egy mágneses jeladó, ami a forgórész mellé felcsavarozott "pickup" (jeladó) tekecsek előtt halad el. Amikor ez történik, a pickup tekercsben feszültség indukálódik, ami a vezetékén át eljut a fekete dobozba. A fekete dodoz veszi a jelet és időzíti a gyújtást. Az vezérli a gyújtótrafók primer áramát, amiket egyébiránt az elülső henger felett fogsz megtalálni. Ezek a trafók állítják elő a szikrát.
Az 535-1100-es XV-k gyújtásrendszere mind TCI, azaz tranzisztorvezérelt gyújtás (Transistor Controlled Ignition). Ez úgy működik, hogy a pickupból érkező elektromos impulzus bejut egy, az időzítést végző IC-be, majd az kiszámolja, milyen fordulatszámon pörög a motor és hogy ehhez milyen előgyújtás érték tartozik. Az adott fordulatszámhoz tartozó időegységnek megfelelően pedig vezérli két végfok tranzisztorral a gyújtótrafókat.
Belepiszkálni, tuningolni nem lehet, ahhoz egyedi fekete dobozt kell gyártani programozható időzítő IC-vel, pl. egy PIC-kel. Ez azonban költséges móka, az elérhető teljesítménynövekedés a motor jellegéből és dizájnjából adódóan nem jelentős, nem éri meg.
Mint mondottam volt a 60-80 ezer km nem sok egy nagy Viragonak. Nagy Virago alatt természetesen a 700-1100 köbcenti közöttieket értem.
Az én XV700-asom ugyan nem eladó (700 eFt alatt legalábbis biztos), de 86-os és olyan, mintha új lenne. 19 ezer mérföld van benne. Lujo cimborám motorja más tészta, bár ugyanez a típus. Dettó 86-os, sokat futott, az órájáról íme egy kép. A kettőnk motorja között nincs különbség. Az ő motorja most ért el odáig, hogy úgy döntött, átnézeti. Az alábbi dolgokat kellett kicserélni ennyi futás után: vezérműláncok, a két kipufogószelep, gyertyakábel és pipa, két hajtókarcsapágy és a két olajlehúzó gyűrű. Ha valaki mutatni akar nekem egy olyan motort, ami ennyi futásteljesítménnyel a háta mögött ennyi felújítást igényel, annak nagyon sokáig kell keresgélnie.
A nagy Virago blokkja nagyon ki van találva. A csapágyai erősen túl vannak méretezve, a főtengelycsapágy pl. nem fér el a tenyeremben. Szóval hidd el, ha láthatóan vigyáztak a motorra és nincs semmilyen hangos kopogó, zörgő, csörgő hangja, az az XV még kényelmesen kiszolgál téged.
Érdeklődnék, melyik a gyorsabb, kevesebb megbontással járó módszer az 535-ös szelepeinek állításához...a javítási könyv által leírt ( service manual), vagy ha a karburátort veszi le az ember? Azt is köszönettel fogadnám, ha megosztanátok velem ennek a típusnak a gyújtási rendszerével kapcsolatban néhány dolgot Pl: milyen főbb egységekből áll és ezek hol találhatóak, kell-e időszakonként ellenőrizni valamit, illetve állítható-e az előgyújtási időpont, stb.
Köszi előre is...
Pont így van most, ahogy leírtad,akkor marad így, egy próbát azért megért:)
Ha már itt tartunk Végyé, lassan jön a jó idő, kerülhetnénk egyet, amit még tavaly beszéltünk :)
Megnéztem a motorokat . Szépek és biztos jók is,de nekem ezeknél fiatalabb az elképzelésem. A megtett 60-80e km nekem soknak tűnik..Mega ztán teljes felújítás? Mivel én már elmúltam 50, olyan motort szeretnék ami már kiszolgál engem. Megkímélt állapot,kevés km. Inkább várok türelmesen míg megtalálom az igazit. Addig az 535-el is jókat lehet motorozni. Azért kösz hogy próbáltál segíteni.
Végyé már kimondta a lényeget. Sajnos csatlakozót külön nem nagyon lehet szerezni, a lehetetlennel határos. Én a magam részéről felónoznám a vezetékek végét és kábelcsokit használnék az összekötéshez.
Üdv
Legolcsóbb ha veszel csatlakozósarut, ráforrasztod a vezeték végére.
Van hozzá szigetelő köpeny is, ha meg nincs zsugorcsövet rémelegitesz.
Ha ez kész egyenkáént rádugdosod a csatlakozókra.
Örök élet.
Jöhetnek a nagyobbak is, de úgysem mehetnek többel mint mi :D
Ne légy ilyen szigorú :)
Nos, akkor várjuk a Csongrád megyeiek jelentkezését, egy közös guruláshoz :)