Amit a képen látsz azt kellene, de nem csináltam.
Felcsurgattam a löttyöt a radiátorba, majd a tartályba is a maradékból.
ami sok (hőtágulás miatt), melegedéskor a tartályba kerül a csövön át amúgy is. Tartály sapkán meg van egy pici luk, szóval nem fog lerepülni a sapka a nyomástól.
Hali! Egy segitség kéréssel fordulok hozzád. Eljött az idő a fagyálló cseréjéhez,és ugye van a tágulási tartály abból megy egy kb 80cm cső a hütősapkához.Na most az lenne a kérdésem hogy abban a csőben mikor kell lenni folyadéknak.Először feltöltöm a hütőt majd a tartályt ugye?És a csőben mennyi legyen? Szeretném ha ezt elmagyaráznád nekem,előre is köszönöm!
Minden megoldható, de lehet másképp, mint az eredeti megoldásnál.
Megoldás 1.(gyári):
Mágnessel (forgó rész) nem tudok szolgálni, de lehet találsz olyat akinek van. Aki már vett jeladót és nem dobta esetleg ki a réginek a mágnesét. Az az elem lehet megoldja a gondodat kivéve, ha már a jeladó, akkor sem működött mikor megvetted független attól, hogy a mágnes benne van vagy sem a jeladóházban. Az, hogy meddig működne az a fentiek tekintetében nem meghatározható, hogy az elektronika mikor mondja be rajta az unalmast. És ha már be is szereztél egy mágnest, akkor lehet hogy feleslegesen (ha már a jeladó nem működött eleve. Ha a mágnest helyesen teszed be - ellenkező esetben eltöröd a füleit a felhelyezéskor, ami komoly probléma, mert nem fog forogni - a helyére, akkor jó eséllyel működhet is akár. Mágnes sem mindegy, hogy milyen erős ezért kell az eredeti amit meg külön nem árulak a kereskedelemben csak az egész szettet vagy bontottat ha találsz) - ez jó biznisz a YAMAHÁNAK hogy elromlik a jeladó elektronika mert egy csomó pénzt fizettetnek ki veled egy olyanra ami később bármikor tönkremehet, garancia pedig nincs rá és gyári ráadásul,
Megoldás 2.:
Az általam kigondolt az egy másik módszer lesz, egyes esetekben akár részben az eredeti alkatrészek felhasználásával (így olcsóbb lesz a módosítás), Viszont egyes eredeti alkatrészekre feltétlen szükség van. Ilyen pl a jeladóháznak a tömítése (ez egy gyűrű) ami a kerék felőli részel találkozik ezt nem kéne leszedni a jeladóházról, továbbá a jeladóház állapotától függően a jeladó ház (képről megállapítható, hogy megfelelő-e vagy sem), a jeladó házba csatlakozott eredeti kábele, illetve egyes esetekben az újabb (a már kifejlesztett belső tér módosított rész kialakításával jeladóház gyártása (olyankor mikor a jeladó háza el tud forogni, vagyis megsérült mert nincs megtartási pozíciója, ami egyébként kell legyen, de ha nincs, akkor az letört legalább egyik irányban hiányozhat (ez csak a felszereléskor tud eltörni óvatlan pillanatokban.
Ez nem mágneses elven működne viszont az jelentősen költségesebb, ha minél több részét is gyártani kell. De a technológia kifejlesztése még távol van... A motor eladásától függ, ha a motorom eladása számomra megfelelő ár ellenében történik.
Az eredeti megoldásban:
Aki már a jeladót kibányászta a (kábelt) helyéről az már nem biztos, hogy utána jelet is tud a mágnesről leszedni, hiszen nagyon pontosan kell a jeladó pozíciójának a helyén lennie, mivel egy hasonló módszernél is be kell tartani a fizikai szabályokat ami a szögek, és távolságnak a pontos precíz beállítása. Erre ugyan van mód, de ha már a jeladó ki lett szedve a tokjából és főként a szigeteléséből is, akkor nincs az aki azt a helyére tudná visszatenni, hogy működni is tudjon, ha az, elektronikai szempontból még működne is esetleg. Ugyanis a szigetelés tartotta helyes pozícióban. Mikor azt felvágják, már a pozíció tartását elveszíti. és szétnyílik.
Az általam választott módszer kifejlesztéséhez a motoromat mint említettem minél előbb el kell adnom, hogy az érintett gépet meg tudjam építeni, mert az adja a hátralévő hiányzó anyagiak jelentős részét még. Aki tud az segíthet ezen motor eladásában, részben saját érekéből is - azt megköszönném. - Hiszen akkor hamarabb lehet olyan jeladója amivel később nem kell már rá költenie anélkül, hogy a motorjától ne kellene megszabadulnia.
És akár más alkatrészeket is lehet legyártani ami egyébként nem része a motor felszerelésének. Pl csomagtartó, hogy motoros doboz rögzíthető legyen, vagy más csomag. (van előnye már én használtam is, komolyan sokkal élvezetesebb úgy menni a géppel, hogy nincs a hátadon táska, vagy egyéb korlátozó felesleges cuccok. 200 km egyébként is elég hosszú egy ilyen motoron. Megállás nélkül egy menetben.
Helo engem érdekelne ez a kilométer megoldás mert nekem teljesen rossz a jeladom a közepe hiányzik és azt sem tudom hogy nézett ki valojában igy vettem a motort a kis jelado benne van csak aminek forognia kellene az hiányzik
KM óra? Hát nem is tudom.. azért mert te nem tudod megoldani azért még attól van rá megoldás. Nekem is csak időbe telik míg a technológia kialakításra kerül és nem kevés pénzbe-és legfőképpen ez utóbbi a hátráltató tényezője, de utána megoldom bárkinek ezen motor model km órás problémáját, hogy a gyári kijelzővel működhessen. Korábban már írtam azt, hogy némi anyagiak hiányoznak még, és a jelenlegi magyarországi sajátosságok miatt ez nem is teszi könnyebé, hogy hamarabb meglegyen mint a tervezett, de igazából csak a pénz kérdése, hogy az említett megmunkáló gép, az mikorra épül meg amivel elkészül az a megoldás és a testek, amit a YAMAHA szándékosan vagy figyelmetlenségből, de nem tudott/akart rendesen megoldani.
Abban viszont igazad van, hogy jelen pillanatban tudomásom szerint is, olyan és a legrosszabb megoldás egyébként - ahhoz, hogy a gyári kijelzés működni tudjon - hogy megvenni a gyárit jeladó szettet, de az nagyon nem javasolt. (kaptam már visszajelzést, hogy mennyire szarok azok is, hiszen nem változtattak semmit rajta így ugyan olyan gyagyi szart adnak el, mint ami a motoron volt szaloni állapotba is. Vagyis váratlanul és bármelyik pillanatban a vásárlástól számítva ismét tönkre is mehet. akár már az első 10 percben is. Akinek van erre felesleges pénze az vegye meg de úgy gondolom ebben az országban aki nem herdálja el a pénzét felesleges alkatrészekre az könnyebben tudja üzemben tartani a motorját. mert valjuk be nincs pénznyomdánk, hogy 20000-eseket készíthessünk amivel nem lehet lebukni.
Mivel nem olcsó összeállítású megmunkáló gyártógép lesz, de olyan megoldási eredményt hoz és amit fejlesztek erre a problémára, hogy ne kelljen erre a km órás marhaságokra többet költenie mint feltétlenül szükséges (vagyis hogy ismét és megint meg keljen venni, mert a gyári ugye az ilyen megoldás.) Én ezt a felesleges újra és újra vásárlási problémát fogom megoldani módszeremmel. és bocsi de ha már egy halom pénzembe kerül nem fogom csak úgy kiteregetni mindenkinek hogy ezt hogy oldom meg. Lényeg, hogy működjön és boldog legyen aki a motorját használja mert működik és nem kerül folyton pénzébe, Aki ezt az általam készülő módszert választja és nem a gyárit ismét.
A gyári megoldásra pedig, a bizonytalanra meggyőződésem, hogy nem érdemes azt a már több mint 20000 Ft-ot rákölteni.
Pont úgy mint a lengéscsillapítóra sem mert az is egy ganaj ezeken a gépeken és ha megint a gyári kerül rá cserekor legyen az bontott vagy új, akkor zsebbenyúlás lesz és ismét egy ganaj, ami bekerül a gépbe, de a másik módszer ha egy profi csapat, de olcsón és ráadásul még garanciában és pár nap alatt meg is csinálja nem úgy, hogy horror áron és még legalább 1.5 hetet várni kell egy olyan alkatrészre ami még szar is. és q..va drága is.
Sorry, de a yamaha alkatrészek legalábbis erre a motorra nem arról híresek hogy minőségi áruk volnának. Úgy tervezték, hogy lehetőleg hamar elromoljon, és leginkább gyárival pótolják. Persze mivel a gyári alkatrészek horror áron vannak a minőséget meg már tudjuk, hogy egy rakat kalap fos. így alternatív megoldások azért léteznek. Amit csak lehet és létezik utánagyártott vagy új legyártott főleg, hogy még jobbak is mint az eredetiként forgalmazott, na meg hogy olcsóbb arról ne is beszéljünk.
Ismerek olyat akinek már 2 éve alatta a gyári km jeladóit 3x már cserélte és már az utolsó sem működik.
Érdekes, hogy ezt a km jeladó típus hibát a YAMAHA nem ismeri el típus hibának. Nem is tudnak erről hogy hiba lenne. Csak akkor ez miért van hogy elsőszámú problémaként jelentkezik színte minden TYZR50-nél.? amelyiken meg még nem következet be , semmi gond az is így fog járni csak idő kérdése hogy mikor. szóval ne költsetek gyárira az nem megoldás semmire. reménykedni lehet hogy talán nem romlik el, de ha mégis, akkor mi van?
Gyertya: a motor kézikönyve is és szervízkönyve is és a tapasztalatok is azt igazolják hogy az "NGK BR9ES" típusú gyertya a fojtás eltávolított és a lefojtott gépekbe egyaránt használandó.
Akinek már tuningolt gépe van az vegyem esetleg 10-est, de míg nincs tuningolva hiba a 10-es gyertya. Ezt jobb tisztázni.
Olajról is már számtalanszor került már itt fel kérdésként, amit te is megtalálhatsz. hogy ne egy márkához ragaszkodj. hanem az olaj teljesítményszint mutatójához. és viszkozitási értékeihez.
Miért?
Mert 1, ez itt nem egy reklám felület,
2, miért reklámozunk cégeket mikor ők ezért az ajánlásokért semmit nem fizetnek.
A yamaha sem ír márkát a kezelési leírásokban, mert az már
Másfelől pedig mi van ha az adott környéken nem lehet az általad említett olajat könnyen beszerezni, vagy árban magasabb egy másik úgyszintén jó minőségű olajtól amiben a kritikus adatok megegyeznek, amivel el lehet dönteni azt, hogy milyen kell egy ilyen gépbe? Ezért ne vegye meg esetleg az olcsóbbat? Akkor járja le a lábát azért mert te arra esküszöl?
Annak ellenére, hogy a gyári ajánlások 2 nagyon szar olajkategóriák amit leírnak, de azon az http://tzr50.uw.hu oldalon pont ezért a motornak a legideálisabb olajtípus, és teljesítményszínt megjelölések szerepelnek. Itt megtalálod a fontos adatot arról mi legyen az olajon és akkor az biztosan nem okoz csalódást.
Hát szívesen :D 1éve van ilyen motorom éa szívesen adok tanácsokat , hát meg annyi h mosószeres hízbe fél évente takarítsd ki a légszűrőt . Nagyobb karbi és nagyobb főfúvóka nem érdemes . Viszont ha kímélni akarod egy kis olajat adjál még a benzin hez is abból aolajból amit külön olajózśba iraksz és akkor nem fog annyit kopni henger és a folyó tömítéseket kicseéled, ha ezeket betartod a blokk kibírja 30-35ezer kilómétert is anélkül h hengert cserélnél
Hello hát annyit tudok mondani h típus hiba a km óra meghajtója tönremegy megjavítani nem lehet veszel egy másikat csak 18.000 forint. h ne mennyen tönkre mindig castroll full sintetic power 1 olajat használj minden évben cserélj hűtővizet. Mindig időben cserélj gyertyát NGK R 10 -hőértékűt és legfontosanbbak :! : mielőtt elindulsz rendesen melegítsd br mikor mát 60fokos a víz csak akkor kezd el nekei húzni ha lehet és folyamatosan mész 6500 körül legyen a fordulatszám és ne járj vele tartósan 7500 felett
Sziasztok! Széles utat,alacsony benzinárat mindenkinek!
Nemrég vettem egy 2007 es TZR 50 est, hiányzik róla pár apróság. Ha valakinek van valami bontott vagy felesleges cucca szívesen cserélek, esetleg veszek,új műszaki cikkekben utazom. :) Kövik kellenének nem nagy dolgok : a gázmarkolat meletti kormánylezáró végbütyök, a hütővíz tartály kupakja, a hátsó indexeket tartó idom,rendszámidom vagy minek hívjam. ja és ha lennétek oly rendesek ajánlhatna valaki egy jó olajat hozzá. És egy kérdés: Ha nem gyári a dob,folytás kiszedve és nem cseréltek fúvókát azt tényleg megszívhatom? Mit ne csináljak hogy sokáig megbízható legyen a moci? Vannak típushibák? Mert eddig csak jót olvastam róla.Sajnos ezt az eladó nem tudta megmondani. Előre is köszönöm. ha valakinek van valamije vagy valami felesleges a fentiek közül kérem jelezze a mohel21@freemail.hu emilre. nem leszek hálátlan ,tuti megegyezünk.
Felcsurgattam a löttyöt a radiátorba, majd a tartályba is a maradékból.
ami sok (hőtágulás miatt), melegedéskor a tartályba kerül a csövön át amúgy is. Tartály sapkán meg van egy pici luk, szóval nem fog lerepülni a sapka a nyomástól.
Erre van Vákuumpumpa,hogy a hűtőrácsra kell csatlakoztatni.
Legalábbis hivatalos szírvízben így kéne...
Minden megoldható, de lehet másképp, mint az eredeti megoldásnál.
Megoldás 1.(gyári):
Mágnessel (forgó rész) nem tudok szolgálni, de lehet találsz olyat akinek van. Aki már vett jeladót és nem dobta esetleg ki a réginek a mágnesét. Az az elem lehet megoldja a gondodat kivéve, ha már a jeladó, akkor sem működött mikor megvetted független attól, hogy a mágnes benne van vagy sem a jeladóházban. Az, hogy meddig működne az a fentiek tekintetében nem meghatározható, hogy az elektronika mikor mondja be rajta az unalmast. És ha már be is szereztél egy mágnest, akkor lehet hogy feleslegesen (ha már a jeladó nem működött eleve. Ha a mágnest helyesen teszed be - ellenkező esetben eltöröd a füleit a felhelyezéskor, ami komoly probléma, mert nem fog forogni - a helyére, akkor jó eséllyel működhet is akár. Mágnes sem mindegy, hogy milyen erős ezért kell az eredeti amit meg külön nem árulak a kereskedelemben csak az egész szettet vagy bontottat ha találsz) - ez jó biznisz a YAMAHÁNAK hogy elromlik a jeladó elektronika mert egy csomó pénzt fizettetnek ki veled egy olyanra ami később bármikor tönkremehet, garancia pedig nincs rá és gyári ráadásul,
Megoldás 2.:
Az általam kigondolt az egy másik módszer lesz, egyes esetekben akár részben az eredeti alkatrészek felhasználásával (így olcsóbb lesz a módosítás), Viszont egyes eredeti alkatrészekre feltétlen szükség van. Ilyen pl a jeladóháznak a tömítése (ez egy gyűrű) ami a kerék felőli részel találkozik ezt nem kéne leszedni a jeladóházról, továbbá a jeladóház állapotától függően a jeladó ház (képről megállapítható, hogy megfelelő-e vagy sem), a jeladó házba csatlakozott eredeti kábele, illetve egyes esetekben az újabb (a már kifejlesztett belső tér módosított rész kialakításával jeladóház gyártása (olyankor mikor a jeladó háza el tud forogni, vagyis megsérült mert nincs megtartási pozíciója, ami egyébként kell legyen, de ha nincs, akkor az letört legalább egyik irányban hiányozhat (ez csak a felszereléskor tud eltörni óvatlan pillanatokban.
Ez nem mágneses elven működne viszont az jelentősen költségesebb, ha minél több részét is gyártani kell. De a technológia kifejlesztése még távol van... A motor eladásától függ, ha a motorom eladása számomra megfelelő ár ellenében történik.
Az eredeti megoldásban:
Aki már a jeladót kibányászta a (kábelt) helyéről az már nem biztos, hogy utána jelet is tud a mágnesről leszedni, hiszen nagyon pontosan kell a jeladó pozíciójának a helyén lennie, mivel egy hasonló módszernél is be kell tartani a fizikai szabályokat ami a szögek, és távolságnak a pontos precíz beállítása. Erre ugyan van mód, de ha már a jeladó ki lett szedve a tokjából és főként a szigeteléséből is, akkor nincs az aki azt a helyére tudná visszatenni, hogy működni is tudjon, ha az, elektronikai szempontból még működne is esetleg. Ugyanis a szigetelés tartotta helyes pozícióban. Mikor azt felvágják, már a pozíció tartását elveszíti. és szétnyílik.
Az általam választott módszer kifejlesztéséhez a motoromat mint említettem minél előbb el kell adnom, hogy az érintett gépet meg tudjam építeni, mert az adja a hátralévő hiányzó anyagiak jelentős részét még. Aki tud az segíthet ezen motor eladásában, részben saját érekéből is - azt megköszönném. - Hiszen akkor hamarabb lehet olyan jeladója amivel később nem kell már rá költenie anélkül, hogy a motorjától ne kellene megszabadulnia.
És akár más alkatrészeket is lehet legyártani ami egyébként nem része a motor felszerelésének. Pl csomagtartó, hogy motoros doboz rögzíthető legyen, vagy más csomag. (van előnye már én használtam is, komolyan sokkal élvezetesebb úgy menni a géppel, hogy nincs a hátadon táska, vagy egyéb korlátozó felesleges cuccok. 200 km egyébként is elég hosszú egy ilyen motoron. Megállás nélkül egy menetben.
Elérhetőségeimet adatlapon megtalálod.
KM óra? Hát nem is tudom.. azért mert te nem tudod megoldani azért még attól van rá megoldás. Nekem is csak időbe telik míg a technológia kialakításra kerül és nem kevés pénzbe-és legfőképpen ez utóbbi a hátráltató tényezője, de utána megoldom bárkinek ezen motor model km órás problémáját, hogy a gyári kijelzővel működhessen. Korábban már írtam azt, hogy némi anyagiak hiányoznak még, és a jelenlegi magyarországi sajátosságok miatt ez nem is teszi könnyebé, hogy hamarabb meglegyen mint a tervezett, de igazából csak a pénz kérdése, hogy az említett megmunkáló gép, az mikorra épül meg amivel elkészül az a megoldás és a testek, amit a YAMAHA szándékosan vagy figyelmetlenségből, de nem tudott/akart rendesen megoldani.
Abban viszont igazad van, hogy jelen pillanatban tudomásom szerint is, olyan és a legrosszabb megoldás egyébként - ahhoz, hogy a gyári kijelzés működni tudjon - hogy megvenni a gyárit jeladó szettet, de az nagyon nem javasolt. (kaptam már visszajelzést, hogy mennyire szarok azok is, hiszen nem változtattak semmit rajta így ugyan olyan gyagyi szart adnak el, mint ami a motoron volt szaloni állapotba is. Vagyis váratlanul és bármelyik pillanatban a vásárlástól számítva ismét tönkre is mehet. akár már az első 10 percben is. Akinek van erre felesleges pénze az vegye meg de úgy gondolom ebben az országban aki nem herdálja el a pénzét felesleges alkatrészekre az könnyebben tudja üzemben tartani a motorját. mert valjuk be nincs pénznyomdánk, hogy 20000-eseket készíthessünk amivel nem lehet lebukni.
Mivel nem olcsó összeállítású megmunkáló gyártógép lesz, de olyan megoldási eredményt hoz és amit fejlesztek erre a problémára, hogy ne kelljen erre a km órás marhaságokra többet költenie mint feltétlenül szükséges (vagyis hogy ismét és megint meg keljen venni, mert a gyári ugye az ilyen megoldás.) Én ezt a felesleges újra és újra vásárlási problémát fogom megoldani módszeremmel. és bocsi de ha már egy halom pénzembe kerül nem fogom csak úgy kiteregetni mindenkinek hogy ezt hogy oldom meg. Lényeg, hogy működjön és boldog legyen aki a motorját használja mert működik és nem kerül folyton pénzébe, Aki ezt az általam készülő módszert választja és nem a gyárit ismét.
A gyári megoldásra pedig, a bizonytalanra meggyőződésem, hogy nem érdemes azt a már több mint 20000 Ft-ot rákölteni.
Pont úgy mint a lengéscsillapítóra sem mert az is egy ganaj ezeken a gépeken és ha megint a gyári kerül rá cserekor legyen az bontott vagy új, akkor zsebbenyúlás lesz és ismét egy ganaj, ami bekerül a gépbe, de a másik módszer ha egy profi csapat, de olcsón és ráadásul még garanciában és pár nap alatt meg is csinálja nem úgy, hogy horror áron és még legalább 1.5 hetet várni kell egy olyan alkatrészre ami még szar is. és q..va drága is.
Sorry, de a yamaha alkatrészek legalábbis erre a motorra nem arról híresek hogy minőségi áruk volnának. Úgy tervezték, hogy lehetőleg hamar elromoljon, és leginkább gyárival pótolják. Persze mivel a gyári alkatrészek horror áron vannak a minőséget meg már tudjuk, hogy egy rakat kalap fos. így alternatív megoldások azért léteznek. Amit csak lehet és létezik utánagyártott vagy új legyártott főleg, hogy még jobbak is mint az eredetiként forgalmazott, na meg hogy olcsóbb arról ne is beszéljünk.
Ismerek olyat akinek már 2 éve alatta a gyári km jeladóit 3x már cserélte és már az utolsó sem működik.
Érdekes, hogy ezt a km jeladó típus hibát a YAMAHA nem ismeri el típus hibának. Nem is tudnak erről hogy hiba lenne. Csak akkor ez miért van hogy elsőszámú problémaként jelentkezik színte minden TYZR50-nél.? amelyiken meg még nem következet be , semmi gond az is így fog járni csak idő kérdése hogy mikor. szóval ne költsetek gyárira az nem megoldás semmire. reménykedni lehet hogy talán nem romlik el, de ha mégis, akkor mi van?
Gyertya: a motor kézikönyve is és szervízkönyve is és a tapasztalatok is azt igazolják hogy az "NGK BR9ES" típusú gyertya a fojtás eltávolított és a lefojtott gépekbe egyaránt használandó.
Akinek már tuningolt gépe van az vegyem esetleg 10-est, de míg nincs tuningolva hiba a 10-es gyertya. Ezt jobb tisztázni.
Olajról is már számtalanszor került már itt fel kérdésként, amit te is megtalálhatsz. hogy ne egy márkához ragaszkodj. hanem az olaj teljesítményszint mutatójához. és viszkozitási értékeihez.
Miért?
Mert 1, ez itt nem egy reklám felület,
2, miért reklámozunk cégeket mikor ők ezért az ajánlásokért semmit nem fizetnek.
A yamaha sem ír márkát a kezelési leírásokban, mert az már
Másfelől pedig mi van ha az adott környéken nem lehet az általad említett olajat könnyen beszerezni, vagy árban magasabb egy másik úgyszintén jó minőségű olajtól amiben a kritikus adatok megegyeznek, amivel el lehet dönteni azt, hogy milyen kell egy ilyen gépbe? Ezért ne vegye meg esetleg az olcsóbbat? Akkor járja le a lábát azért mert te arra esküszöl?
Annak ellenére, hogy a gyári ajánlások 2 nagyon szar olajkategóriák amit leírnak, de azon az http://tzr50.uw.hu oldalon pont ezért a motornak a legideálisabb olajtípus, és teljesítményszínt megjelölések szerepelnek.
Itt megtalálod a fontos adatot arról mi legyen az olajon és akkor az biztosan nem okoz csalódást.
Tel.: 06 70 318 52 37
Érdekelne erre a motorra első sárvédő!
Szín mind1 :)
http://www.kepesmotor.hu/idomo...
Nemrég vettem egy 2007 es TZR 50 est, hiányzik róla pár apróság. Ha valakinek van valami bontott vagy felesleges cucca szívesen cserélek, esetleg veszek,új műszaki cikkekben utazom. :) Kövik kellenének nem nagy dolgok : a gázmarkolat meletti kormánylezáró végbütyök, a hütővíz tartály kupakja, a hátsó indexeket tartó idom,rendszámidom vagy minek hívjam. ja és ha lennétek oly rendesek ajánlhatna valaki egy jó olajat hozzá. És egy kérdés: Ha nem gyári a dob,folytás kiszedve és nem cseréltek fúvókát azt tényleg megszívhatom? Mit ne csináljak hogy sokáig megbízható legyen a moci? Vannak típushibák? Mert eddig csak jót olvastam róla.Sajnos ezt az eladó nem tudta megmondani. Előre is köszönöm. ha valakinek van valamije vagy valami felesleges a fentiek közül kérem jelezze a mohel21@freemail.hu emilre. nem leszek hálátlan ,tuti megegyezünk.