azt már részletesen leirtad(írtátok) nekem milyen a jó olaj, de akkor ezek alapján úgy látom maradhatok az R1 nél (még igy is van belőle egy doboz ) vagy jobbhoz is hozzá tudok jutni ennek az áráért, vagy egy picivel drágábban,mert ha igen akkor megfogadom a tanácsotokat és veszek majd olyat,ha ezek elfogynak!
akkor majd jobban fogom pörgetni, mondjuk ez a kimélős üzemmőd azért jött be nállam, mert már 3 motor tönkrement alattam,mert széthajtottam, igaz nem yamaha volt egyik sem csak gagyi robogók...
"Egyébb részletesebb infót az olajról csak Technikai/Minősítési adatlapból fogsz megtudni (amit szinte senki nem figyel) a polcon lévő terméken sehol nincsen feltüntetve a Viszkozitás 100°C on értéke, és a több jellemzője."
Ez azért van így, mert a kapitalista berendezkedés az emberi lustaságra és butaságra épít.
Kis utánanézéssel, az adatlapból tanúlságos dolgok olvashatók ki.
Ezeket azért nem tüntetuk fel az olajok dobozán, mert kiderüne, hogy az agyon reklámozott, csicsás feiratu cucc, egy nagy kamu, és fele annyiért jobb paraméterű cuccot is lehet venni.
Ennek tipuspéldánya a castrol r1
A gyártók semmiylen terméken nem szeretnek valós számadatokat feltünteni, mert az jelentősen rontaná a markatinghazugság által felépített összképet.
"az olaj teljesítményszintje: ISO-LEG-D, JASO FC, stb. jelzések azonosítják az olaj tulajdonságait értékhatárok között, ilyen elnezevésel látják el, hogy te is meg tudd jegyezni milyen olajra van szükséged."
HAngsúly: "értékhatárok között"
Erről annyit, hogy betűjelzések szerint, a 7-es és a 10es viszkozitású olaj egyformán van besorolva, miközben nyilvánvaló, hogy egy 7alatti olaj legfeljebb gyomirtásra alkalmas.
"Az olajon meg ne a márkát, vagy az iso lgd cbr-tzr-lfs satöbbi hülyeségeket nézzed, mert az kb semmit nem mond."
Ezek az általad hülyeségek MUTATJÁK MEG, hogy mit tud az olaj ez a szabványos teljesítmény szint értéke az olajnak. Egy motor használónak elég annyit tudni, hogy milyen tipusú, és teljesítményű olaj kell a motorjába. A járművek kezelési útmutatójában, illetve szervízkönyvében nincs feltüntetve sehol, hogy milyen viszkozitás és sűrűségű aránynak, illetve értékeknek kell lennie az olajnak 100°C-on vagyis egyáltalán nem tudhatod, hogy ez alapján milyen olajat kell venned.
A márka függőség az valóban egy hülyeség, hiszen lehet, hogy autók esetében egy kimegasló nevű gyártó csúcs minőségű olajat készít, elenben motorkerékpárokhoz viszont "gagyit". Ezért nem a márkát kell figyelni. (Tipikus példa erre a Mobil olajcsalád esete. A Mobil 1 az Autók eseténél elismert jó minőségű olaj, míg a motorhoz való változatuk új motorokhoz nem használható motorolajat forgalmaznak.
Természetesen nagyon régi gépekhez használhatóak.)
Tehát a kitérő után, az olaj teljesítményszintje: ISO-LEG-D, JASO FC, stb. jelzések azonosítják az olaj tulajdonságait értékhatárok között, ilyen elnezevésel látják el, hogy te is meg tudd jegyezni milyen olajra van szükséged.
A 100°C -on lévő tulajdonsága ezt is takarja, Egy értékhatáron belüli tartományban az olaj azt a teljesítményszntű jelzést kapja ami annak megfelelő. Szigorú előírások vannak, hogy milyen paraméterek milyen kategóriába tartoznak, az olaj gyártók válalják a felelőséget azért ami a flakonon szerepel kiírásra. Komoly problémák és perek lehetnek abból ha valótlant állítanak. Az olaj gyártók határozzák meg, az értékhatárok alapján, hogy az adott olaj a Technikai paraméterek szerint milyen besorolásba kerülnek. Ezáltal Ez a "hülyeség" ami a teljesítmény szint mutatója, így tudod a polcon kiválasztani neked melyik olajra van szükséged, hiszen a motorod/autod gépkönyve is ezt írja. De persze te elismert, levizsgázott, okleveles olajmérnökként ezt az egész világnak írva megcáfolod tudományosan, hogy ez mind "hülyeség".
Sajnos sok weboldalon ezek az értékek nem mindig vannak feltüntetve és esetleg ha mégis, eltérően kerülnek kiírásra a termék csomagolásától, figyelmetlenségek miatt (így a gyártó weboldalán az eredeti nyelven megírt adatokat lehet elsősoron figyelembe venni, és lelhetőek fel a vélhetően valós adatok)
Az olaj teljesítményszintje határozza meg mit tud az olaj. az hogy ezek milyen értéket tulajdonítanak, rejtenek magukban azt az olajszakértői weboldalakon, pl.: olajtémákban (jobb oldali olajflakonos menürészben, az olajakról részletes infóhalom áll rendelkezésre.Ha elolvasod ragad is talán rád értelem.
De, hogy ne kerülje el figyelmed itt egy kép arról, hogy elavult olajat használsz a járművedben vagy optimálisat.
Nagyon fontos, hogy az adott gépezetet mikor gyártótták, eszerint határozható meg milyen teljesítményszintű olajok megfelelők hozzá.
A beillesztett képen az évszámokat nem látod nem is ez a célja a diagramnak, Viszont a feltüntetett weboldalt, ha átolvasod, akkor megtalálod a kellő információkat. neked lehet nehézséget okoz beazonosítani, de eddig mindenki más betudta.
(A viszkozitási és egyébb adatokat vajon miért nem tudják megmondani a jármű gyártók motorolaj esetében? és miért a teljesítmény szintet írják a kézikönyvekben, meg hogy 2T/4T, stb? Váltó és hajtómű olajok esetében pedig feltüntetik a SAE osztályt)
Egyébb részletesebb infót az olajról csak Technikai/Minősítési adatlapból fogsz megtudni (amit szinte senki nem figyel) a polcon lévő terméken sehol nincsen feltüntetve a Viszkozitás 100°C on értéke, és a több jellemzője.
Mindkét képen a hajtóműolajak láthatóak. Az 1.-nél ezen felsősori álltalad "hülyeség" jelzések találhatóak meg a flakonon is és mindenhol mikor olajakról van szó amivel beazonosíthatod az adott olajat.
Itt persze a flakon elején található viszkozitási érték nincs feltüntetve. A 2. kép viszont ezt mutatja. Nem a 100°C-os jellemző hanem a pl SAE osztály és annak viszkozítási értékei. Pl: SAE 10W-40. Ne keverd nem mindegy.. mi az olajflakonok elején nagy betükkel, számokkal van kiírva.
Fogd fel, hogy ez nem dísznek és mintázatnak vannak a flakon cimkéjére nyomtatva, vagy, hogy kitöltse a szabad helyet. Neked hülyeség mert sosem figyelted. De ezek azok amik miatt, ha nem megfelelő olajat használsz, megrövidítheted a járműveid élettartalmát, veszélyezteted a biztonságos üzemeltetést, és ezáltal egyéb károk is keletkezhetnek.
Javaslom, de csakis kizárólag neked (másoknak ezt nem szabad használni), használj csónak olajat bármilyet vagy festékhígítót neked úgyis mindegy mit teszel bele, mert az a feltüntetett adat "hülyeség".
Túl alacsony fordualton terhelve a motort, nagyobb erők hatnak a forgattyúban, hengerben, mintha normálisan a nyomatéksávban használnád.
A nyomatéksáv alja ott kezdődik, ahol a motor elkezd húzni, tzr nél úgy 6 ezer körül.
4ezres fordulaton döcögtetni elég szadi.
Nem elsősorban a kipun folyik át, hanem a hengerben bennmaradó égéstermékekkel szennyeződik, ez tovább rontja az égést.
Ezért is dolgozik tisztábban a közvetlen befecsis 2t is.
Az olajon meg ne a márkát, vagy az iso lgd cbr-tzr-lfs satöbbi hülyeségeket nézzed, mert az kb semmit nem mond.
(gondolom majd erre is rájön az olajszakértő úr előbb utóbb:)
Az olajok adatlapján fel van tüntetve a hideg és a meleg (100 fokos jellemzően) viszkozitás, ez az olajok kenőképességének legfőbb paramétere.
(minél sűrűbb marad melegen is, annál stabilabb kenőfilmet képez a felületek között.)
A meleg minél magasabb, jellemzően annál jobban terhelhető az olaj.
A nagyon putri olajok 7alatt vannak, a versenyolajok 20 körül.
Neked 10 körüli olaj kell, kicsivel felette.
Egyáltalán nem drága és az adatai szerint jó olajnak minősül,
A Yamaha idióta mérnökei az FC kategóriát adajták a kezelési útmutatóban, a TZR50-esekbe, ami egy hulladék olaj. Na az aztán nagyon.
Viszont az FD-s az jelentősen jobb.
Bár részleteket nem látok ezen az oldalon, ha alacsony füst kibocsátású, akkor nem kokszosodhat be....
Nekem korábban MOL Dynamic Moto 2T szintetikus kétütemű motorkerékpár motorolaj (JASO FD, Piaggio, Husqvarna, ISO-L-EGD) Ez nagyon jó volt csak drága... 4400 Ft tavaj nyáron.
Most Midland SYNQRON 2-CYCLE SAE 30/40 full szintetikus motorolaj Kétütemű motorolaj (JASO FD• API TC+ • ISO-L-EGD) olajat használok, 1000-1500 Ft-al olcsóbb és ugyan úgy megfelelmint a Mol-é.
Mol elött Shell VSX volt az egy FC- kategória, hát olyan is. Nem Jó a tzr50 esekbe.
Pedig a Yamaha, a gyártást (megbízó), ezt a szart akarja rakatni... aztán kiderült miért is olyan szar, miért nem megy tőle rendesen a gép.... FC-s olajat vagy alacsonyabb kategóriát ne vegyél mint pl FC, FB.
--
Minimum FD-t, "low smoke" alacsony füst kibocsátássút, full syntetic-usat, és ami még nagyon fonyos, hogy 2T-legyen.
mondjuk én eléggé döcögve mentem vele városban elég sokszor 6.-ban 40-el, és akkor ébb hogy csak nem rángatott, azt hittem ezzel kímélem, de látom jobb ha inkább vissza váltok vcagy kettőt és 7 ezren döcögök vele:)
akkor ezért volt kormos a gyertya.
és az nem lehet hogy a fogyasztás is azért volt több mert ez már olyan alacson fordulat neki, hogy nem tud elégni rendesen a benzin, csak átfolyik úgymond a hengeren és a kipun a java.
izzó kérdésben mit ajánlatátok halogén típusban, foglalat csere nélkül,mert a gyári semmit nem ér...
A ygertya nőértéke mindíg a maximális hőtermeléshez igazodik, az emg nem alacsony fordualton van.
HA a városban döcögteted gyök kettővel, vagy alapjáraton pöncög, a jól beálíltott motor gyerrtyája is elfeketedik, besötétedik.
Ennek több oka is van, pl, hogy alacsony fordulaton nagy a friss gázok keveredése, sok a maradék gáz, magyarul szar a hengerben a töltés-ürítés.
Gyertyaszempontból meg, a gyertya jóval az üzemi hőfoka alatt dolgozik, nem tud letisztulni.
Gyertyaképet értelmezni csak magasabb fordulaton lehet.
beálítottam normálisan a porlasztő levegő csavarját, betekretem, majd 1,5 fordulatra ki, és kb 1500-1600 as fordulatra az alapjáratot.
mentem vele egy kört(6-7 km) 8-10 ezres fordulaton, a gyertya pedig szép barna kezd lenni, és a feketeség is lejött róla, és alapjáraton sem füstöl úgy mint azelőtt,mikor hirtelen megálltam vele.
remélem már a fogyasztásom is fog valamelyest javulni!
Castrol power 1 2t olajat hasznáok a mociban.
és ngk b9es gyertya van benne.
mikor kicseréltem a főfúvókát 78-as ra, akkor kezdett szép barnás színe lenni a gyertyának, de nekem úgy tűnt mintha nem menne úgy tőlle a gép. és mikor 4 ezres fordulatnál mondjuk hirtelen teljes gázt adtál, akkor 7 8 ezernél behörgött,megtorpant egy kicsit és utánna megint szépen húzott 10 ezerig is.
de ezt csak akkor csinálja ha 4 5 ezerről hirtelen gázt adsz, ha folyamatosan 8 felett tartod váltásnál,akkor nem.
de ezt a 84 es fúvókával is csinálja, és ott viszon fekete a gyertye, de nekem úgy tűnik,mintha azzal jobban menne vagy nem tudom
és a 84 essel is behörög kb 7 8 ezernél mint a 78 assal, ugyan az a jelenség, és ha megálssz,akkor nagyon füstöl a gép.
már nem tudom mit tegyek még kisebb fúvóka,vagy egy nagyobb?
egyébként köszönöm a tájékoztatásokat!
"Egyébb részletesebb infót az olajról csak Technikai/Minősítési adatlapból fogsz megtudni (amit szinte senki nem figyel) a polcon lévő terméken sehol nincsen feltüntetve a Viszkozitás 100°C on értéke, és a több jellemzője."
Ez azért van így, mert a kapitalista berendezkedés az emberi lustaságra és butaságra épít.
Kis utánanézéssel, az adatlapból tanúlságos dolgok olvashatók ki.
Ezeket azért nem tüntetuk fel az olajok dobozán, mert kiderüne, hogy az agyon reklámozott, csicsás feiratu cucc, egy nagy kamu, és fele annyiért jobb paraméterű cuccot is lehet venni.
Ennek tipuspéldánya a castrol r1
A gyártók semmiylen terméken nem szeretnek valós számadatokat feltünteni, mert az jelentősen rontaná a markatinghazugság által felépített összképet.
HAngsúly: "értékhatárok között"
Erről annyit, hogy betűjelzések szerint, a 7-es és a 10es viszkozitású olaj egyformán van besorolva, miközben nyilvánvaló, hogy egy 7alatti olaj legfeljebb gyomirtásra alkalmas.
Nem tudja valaki hogy mennyibe kerül bele egy első lámpa?
Ezek az általad hülyeségek MUTATJÁK MEG, hogy mit tud az olaj ez a szabványos teljesítmény szint értéke az olajnak. Egy motor használónak elég annyit tudni, hogy milyen tipusú, és teljesítményű olaj kell a motorjába. A járművek kezelési útmutatójában, illetve szervízkönyvében nincs feltüntetve sehol, hogy milyen viszkozitás és sűrűségű aránynak, illetve értékeknek kell lennie az olajnak 100°C-on vagyis egyáltalán nem tudhatod, hogy ez alapján milyen olajat kell venned.
A márka függőség az valóban egy hülyeség, hiszen lehet, hogy autók esetében egy kimegasló nevű gyártó csúcs minőségű olajat készít, elenben motorkerékpárokhoz viszont "gagyit". Ezért nem a márkát kell figyelni. (Tipikus példa erre a Mobil olajcsalád esete. A Mobil 1 az Autók eseténél elismert jó minőségű olaj, míg a motorhoz való változatuk új motorokhoz nem használható motorolajat forgalmaznak.
Természetesen nagyon régi gépekhez használhatóak.)
Tehát a kitérő után, az olaj teljesítményszintje: ISO-LEG-D, JASO FC, stb. jelzések azonosítják az olaj tulajdonságait értékhatárok között, ilyen elnezevésel látják el, hogy te is meg tudd jegyezni milyen olajra van szükséged.
A 100°C -on lévő tulajdonsága ezt is takarja, Egy értékhatáron belüli tartományban az olaj azt a teljesítményszntű jelzést kapja ami annak megfelelő. Szigorú előírások vannak, hogy milyen paraméterek milyen kategóriába tartoznak, az olaj gyártók válalják a felelőséget azért ami a flakonon szerepel kiírásra. Komoly problémák és perek lehetnek abból ha valótlant állítanak. Az olaj gyártók határozzák meg, az értékhatárok alapján, hogy az adott olaj a Technikai paraméterek szerint milyen besorolásba kerülnek. Ezáltal Ez a "hülyeség" ami a teljesítmény szint mutatója, így tudod a polcon kiválasztani neked melyik olajra van szükséged, hiszen a motorod/autod gépkönyve is ezt írja. De persze te elismert, levizsgázott, okleveles olajmérnökként ezt az egész világnak írva megcáfolod tudományosan, hogy ez mind "hülyeség".
Sajnos sok weboldalon ezek az értékek nem mindig vannak feltüntetve és esetleg ha mégis, eltérően kerülnek kiírásra a termék csomagolásától, figyelmetlenségek miatt (így a gyártó weboldalán az eredeti nyelven megírt adatokat lehet elsősoron figyelembe venni, és lelhetőek fel a vélhetően valós adatok)
Az olaj teljesítményszintje határozza meg mit tud az olaj. az hogy ezek milyen értéket tulajdonítanak, rejtenek magukban azt az olajszakértői weboldalakon, pl.: olajtémákban (jobb oldali olajflakonos menürészben, az olajakról részletes infóhalom áll rendelkezésre.Ha elolvasod ragad is talán rád értelem.
De, hogy ne kerülje el figyelmed itt egy kép arról, hogy elavult olajat használsz a járművedben vagy optimálisat.
Nagyon fontos, hogy az adott gépezetet mikor gyártótták, eszerint határozható meg milyen teljesítményszintű olajok megfelelők hozzá.
A beillesztett képen az évszámokat nem látod nem is ez a célja a diagramnak, Viszont a feltüntetett weboldalt, ha átolvasod, akkor megtalálod a kellő információkat. neked lehet nehézséget okoz beazonosítani, de eddig mindenki más betudta.
(A viszkozitási és egyébb adatokat vajon miért nem tudják megmondani a jármű gyártók motorolaj esetében? és miért a teljesítmény szintet írják a kézikönyvekben, meg hogy 2T/4T, stb? Váltó és hajtómű olajok esetében pedig feltüntetik a SAE osztályt)
Egyébb részletesebb infót az olajról csak Technikai/Minősítési adatlapból fogsz megtudni (amit szinte senki nem figyel) a polcon lévő terméken sehol nincsen feltüntetve a Viszkozitás 100°C on értéke, és a több jellemzője.
Mindkét képen a hajtóműolajak láthatóak. Az 1.-nél ezen felsősori álltalad "hülyeség" jelzések találhatóak meg a flakonon is és mindenhol mikor olajakról van szó amivel beazonosíthatod az adott olajat.
Itt persze a flakon elején található viszkozitási érték nincs feltüntetve. A 2. kép viszont ezt mutatja. Nem a 100°C-os jellemző hanem a pl SAE osztály és annak viszkozítási értékei. Pl: SAE 10W-40. Ne keverd nem mindegy.. mi az olajflakonok elején nagy betükkel, számokkal van kiírva.
Fogd fel, hogy ez nem dísznek és mintázatnak vannak a flakon cimkéjére nyomtatva, vagy, hogy kitöltse a szabad helyet. Neked hülyeség mert sosem figyelted. De ezek azok amik miatt, ha nem megfelelő olajat használsz, megrövidítheted a járműveid élettartalmát, veszélyezteted a biztonságos üzemeltetést, és ezáltal egyéb károk is keletkezhetnek.
Javaslom, de csakis kizárólag neked (másoknak ezt nem szabad használni), használj csónak olajat bármilyet vagy festékhígítót neked úgyis mindegy mit teszel bele, mert az a feltüntetett adat "hülyeség".
Túl alacsony fordualton terhelve a motort, nagyobb erők hatnak a forgattyúban, hengerben, mintha normálisan a nyomatéksávban használnád.
A nyomatéksáv alja ott kezdődik, ahol a motor elkezd húzni, tzr nél úgy 6 ezer körül.
4ezres fordulaton döcögtetni elég szadi.
Ezért is dolgozik tisztábban a közvetlen befecsis 2t is.
Az olajon meg ne a márkát, vagy az iso lgd cbr-tzr-lfs satöbbi hülyeségeket nézzed, mert az kb semmit nem mond.
(gondolom majd erre is rájön az olajszakértő úr előbb utóbb:)
Az olajok adatlapján fel van tüntetve a hideg és a meleg (100 fokos jellemzően) viszkozitás, ez az olajok kenőképességének legfőbb paramétere.
(minél sűrűbb marad melegen is, annál stabilabb kenőfilmet képez a felületek között.)
A meleg minél magasabb, jellemzően annál jobban terhelhető az olaj.
A nagyon putri olajok 7alatt vannak, a versenyolajok 20 körül.
Neked 10 körüli olaj kell, kicsivel felette.
http://www.egumotors.hu/133-iz...
Drágább 35\35w xenon hatású:
http://www.egumotors.hu/133-iz...
[CASTROL R2] 2.500 Ft
MINŐSÍTÉSE: API TC,JASO FD,ISO EGD
Egyáltalán nem drága és az adatai szerint jó olajnak minősül,
A Yamaha idióta mérnökei az FC kategóriát adajták a kezelési útmutatóban, a TZR50-esekbe, ami egy hulladék olaj. Na az aztán nagyon.
Viszont az FD-s az jelentősen jobb.
Bár részleteket nem látok ezen az oldalon, ha alacsony füst kibocsátású, akkor nem kokszosodhat be....
Nekem korábban MOL Dynamic Moto 2T szintetikus kétütemű motorkerékpár motorolaj (JASO FD, Piaggio, Husqvarna, ISO-L-EGD) Ez nagyon jó volt csak drága... 4400 Ft tavaj nyáron.
Most Midland SYNQRON 2-CYCLE SAE 30/40 full szintetikus motorolaj Kétütemű motorolaj (JASO FD• API TC+ • ISO-L-EGD) olajat használok, 1000-1500 Ft-al olcsóbb és ugyan úgy megfelelmint a Mol-é.
Mol elött Shell VSX volt az egy FC- kategória, hát olyan is. Nem Jó a tzr50 esekbe.
Pedig a Yamaha, a gyártást (megbízó), ezt a szart akarja rakatni... aztán kiderült miért is olyan szar, miért nem megy tőle rendesen a gép.... FC-s olajat vagy alacsonyabb kategóriát ne vegyél mint pl FC, FB.
--
Minimum FD-t, "low smoke" alacsony füst kibocsátássút, full syntetic-usat, és ami még nagyon fonyos, hogy 2T-legyen.
mondjuk én eléggé döcögve mentem vele városban elég sokszor 6.-ban 40-el, és akkor ébb hogy csak nem rángatott, azt hittem ezzel kímélem, de látom jobb ha inkább vissza váltok vcagy kettőt és 7 ezren döcögök vele:)
akkor ezért volt kormos a gyertya.
és az nem lehet hogy a fogyasztás is azért volt több mert ez már olyan alacson fordulat neki, hogy nem tud elégni rendesen a benzin, csak átfolyik úgymond a hengeren és a kipun a java.
izzó kérdésben mit ajánlatátok halogén típusban, foglalat csere nélkül,mert a gyári semmit nem ér...
HA a városban döcögteted gyök kettővel, vagy alapjáraton pöncög, a jól beálíltott motor gyerrtyája is elfeketedik, besötétedik.
Ennek több oka is van, pl, hogy alacsony fordulaton nagy a friss gázok keveredése, sok a maradék gáz, magyarul szar a hengerben a töltés-ürítés.
Gyertyaszempontból meg, a gyertya jóval az üzemi hőfoka alatt dolgozik, nem tud letisztulni.
Gyertyaképet értelmezni csak magasabb fordulaton lehet.
beálítottam normálisan a porlasztő levegő csavarját, betekretem, majd 1,5 fordulatra ki, és kb 1500-1600 as fordulatra az alapjáratot.
mentem vele egy kört(6-7 km) 8-10 ezres fordulaton, a gyertya pedig szép barna kezd lenni, és a feketeség is lejött róla, és alapjáraton sem füstöl úgy mint azelőtt,mikor hirtelen megálltam vele.
remélem már a fogyasztásom is fog valamelyest javulni!
és köszönöm a hozzászólásod!
Fehér, szürkés, vilbarna, így változik, ha kis lépésekben dúsítod..
KArburálást olyanra kell állítani, hoyg jól menjen.
Ha ez csak irreálisan kicsi, vagy nagy fúvókával megvalósítható, akkor valami egyéb guzmi van.
Ha túl nagy kell, akkor nyilván falsot szív, ha kicsi, akkor nincs vákuum a szívócsőben valamiért.
Lécci 1 képet is...
és ngk b9es gyertya van benne.
mikor kicseréltem a főfúvókát 78-as ra, akkor kezdett szép barnás színe lenni a gyertyának, de nekem úgy tűnt mintha nem menne úgy tőlle a gép. és mikor 4 ezres fordulatnál mondjuk hirtelen teljes gázt adtál, akkor 7 8 ezernél behörgött,megtorpant egy kicsit és utánna megint szépen húzott 10 ezerig is.
de ezt csak akkor csinálja ha 4 5 ezerről hirtelen gázt adsz, ha folyamatosan 8 felett tartod váltásnál,akkor nem.
de ezt a 84 es fúvókával is csinálja, és ott viszon fekete a gyertye, de nekem úgy tűnik,mintha azzal jobban menne vagy nem tudom
és a 84 essel is behörög kb 7 8 ezernél mint a 78 assal, ugyan az a jelenség, és ha megálssz,akkor nagyon füstöl a gép.
már nem tudom mit tegyek még kisebb fúvóka,vagy egy nagyobb?
HA kokszos a gyertyád, akkor
-szar olajat hazsnálsz, ami kokszol
-szimeringes a gép, szívja a váltóolajat
HA csak simán sötét színű a ygertya az más, akkor vagy nyomaték alatt erőleteted, vagy sokat kap.
HA új a motor, akkor vélhetően nem szimeringes.
Olyan gyertyát és olajat érdemes használni, amit a gyár előír, vélhetően 9 körült ngkból és full szint olajat.
Fuvit akkorát tegyél bele, hogy a legjobban menjen, ne foglalkozz azzal mi volt benne gyárilag, a karburátorgyár nem tudja miylen motorra teszed.