jó de úgy nézd a dolgot hogy a te motorod mondjuk megy 100-at. De akkor ha neked szabad, minden 50ccm-esnek szabad lesz. Képzeld el amikor valaki szimóval tolja az m3-on.
Kevésbé veszélyesebb, mint a 4-es úton menni BP-Debrecen irány.
És legalább a kamionoktól nem kellene tartani, hogy feltartanak mert nem lehet megelőzni az elért végsebb miatt. Vagy ha igen van olyan görény hogy visszaelőz és ezt játszani egész úton oda vissza... ez sokkal veszélyesebb mint az autópályán közlekedni ~100-al. Mellesleg sokkal jobb az út az autópályán.
Ti láttátok mikor egy kamionos elüt egy motorost és teljes rakományal átmegy rajta és mikor kerék alatt van szerencsétlen akkor fékez a kamionos? (itt a sportmotoron van a video.)
(Utast meg max. városban közlekedve engednék meg 50-es gépre, ha egyáltalán megengednék annyira nincs ereje a gépnek, hogy megfelelő sebességgel rendesen még 1 embert elszálítson, hosszabb távon meg nagyon kényelmetlen úgy menni vele.)
Mitöbb, minden évben mikor a 4-es-en közlekedtem módosítanak valamit a korábbihoz. Alig istertem meg, hogy ezen az úton voltam mikor mentem korábban is. Autópályán ne 45-el tötymörögve akarj menni. Végre kiélvezhetnéd hosszú szakaszon, hogy ~100-al tud menni a gép., Ás nem mikorra felgyorsulsz már fékezhetsz is városban, mert utóbbinak semmi értelme.
ne vicceljetek már, 50-essel életveszélyes lenne autópályán közlekedni. A 2 személy dologgal viszont egyet értek, de legyen feltétele ugyanúgy mint most is a már nem kezdő jogsi(legalább 2 éves).
Az hadján hogy mehessünk autópályán, de ideje lenne engedélyezni a két személyt is szerintem... A legtöbb moped két személyes gyárilag, akkor miért szívóznak?
Az álltalad említett félelem, ami ha rendszámos kötelezettségűek lesznek az ilyen 50-es motorok, onnantól maximum csak alkatrészenként fogod összegyűjteni a motorodat. Az autók egy részét is alkatrésznek lopkodják. Így darabokban pedig megtalálni lehetetlenség. Még át sem kell fújni a szinét.. kivéve ha nem gyári az idomok szine.
Én sem fosok, hogy rendszámosak legyenek, csak ha azok lesznek akkor mehessünk autópályán is.
Ezek a motorok amik a biztosítoknál nyilván vannak tartva 50-es moped gépek, az alváz szám alapján, mert nincs rendszáma, a rendőrség semmi adatot nem tud ezekről a motorokról.
Ebből következik, ha netán lopás van és egybe a motor elkelne utána és megmarad a gyári matricás alvázszám, akkor a biztosítók tudják megmondani rendőrségi nyomás hatására (egyébként adatot nem szolgálhatnak ki), hogy milyen címen lakó részére van biztosítás rá.
Üdv: RoilGold
Én mint motor vásárlás előtt álló lahikus félek attól hogy amit veszek Honnan lett beszerezve (nem e lopott külföldi)
A másik ha sikerül dülőre jutnom És megveszem ne agy isten ellopják mit jelenthetek be a randőrségen? 1-óra mulva más a szine alváz-motorszáma stb. A rendszámal legalább nyilvántartásba kerülnek a mocik jobban követhetövé válnak. talán
2010-től megengedték a BUS sávot is használni és hogypiros lámpáknál előre lehet menni a sorok között.
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy lessz valami könnyítés még esetleg. Mondjuk 80-as gép-ig B-s Jogsi? Nem lenne rossz viszont életkorhoz kötném 50-es gép felett.
Hallottam olyat, hogy 50-esre is szeretnének rendszámot felrakatni, akkor viszont jö lenne ha mehessünk már autópályán is.
Hát én most csinálom a korlátlan "A"-t, ez cakli pakli 90 000 huf, ha minden jól megy( csigavér autós-motoros iskola). Ha a korlátozottra csinálod akkor 55000, de náluk mindent megtalálsz: www.csigajogsi.hu
Az időtartam rajdtad múlik főként, én nem nagyon érek rá csinálni, de a haverom ugyanitt csinálta, nem nagyon járt az oktatásra csak kifizette(már régóta motorozott) és neki megvolt 3-4 hét alatt plusz még kiküldik.
Nem hinném hogy ilyet Magyarországon bármelyik párt megszavazna, nem megy annyira a szekér, sőt, szerintem csak rosszabb lesz...
Ha már így szóba került menyi a vizsga 125cc re? Menyi idő?
Na meg hallottam olyat is hogy változni fog a Jogszabály:-Nem csak 50köbcenti lesz vezethető B-és jogsival.Ha pártunk és kormányunk megszavazza. Hallott erről valaki?
Nos igen. Tudod mindenki arra pályázik, hogy a motorjának burkolata törött legyen, ezért direkt olyan helyzetett teremt, hogy meg is történjen szent akarata.
DE nem mindig van esély sajnos mindig borulni, mert akkor haladni nem lehet.
Lényeget összefoglalva. Mindanyian próbálunk vigyázni, hogy ne törjön a gép e nemes része, de a környezeti tényezők hatalmasabbak tehetségünk és varázstudományunknál. Mivel nem csak mi vagyunk az utakon, így kerülünk olyan helyzetekbe amik kivédhetetlenek, váratlanok és ekkor következik be a rendszerinti borulás. És ha már burkolat is van rajta a gépen, akkor 99%, hogy törik is valahol.
No hát igen! Ez egy szép téma! Anno én is gondolkodtam nagyobb cc kispapírozásában, hogy majd ,, úgyse veszi észre a buta fakabát" ! Hát sajnos de! Nekem még azt is megkérdőjelezte hogy valóban 50 köbös-e a hengerem! (mert miért döcögnék 45-tel amikor 100-at is megy )Sajna némelyik nagyon rá van kattanva erre a témára, persze van aki nem nagyon foglalkozik vele, de én személyszerint utálnék úgy motorozni hogy tudom, bármikor lefoglalhatják a mocimat bevizsgálásra ( mert sajna ezzel szoktak fenyegetőzni). Sztem a legjobb ha tiszta vagy, ha pedig nagyobbat szeretnél össze kell kaparni egy jogsira, nekem éppen most lett meg a kresz...
Szia gabben!
Jól látod Nyaranta szeretném használni melóba illetve Kirándulgatni
namármost sokan 50cc- papirokkal árulnak 70cc-80cc (az abszulult kimagasló a 120cc) mocikat.
ha ezekkel megállit a rend Éber őre Kiderülhet E.?
Menyire vadásznak a jardok iesmire?
Volt e öszetüzésetek a hatósággal ijen ügyböl kifojóan.
Hát igen, sajna ez egy hatalmas gyengepontja! Nem mintha a nagytesóknak sokkal masszívabb lenne a ruhájuk, de ennél a kis gépnél elmondható hogy a burkolat valóban csak a "dizájn"-t szolgálja. Nekem egyhelyben dőlt el és máris roppant itt is, ott is. Nem véletlenül ez az egyik legdrágábban pótolható része a gépnek.
És ha jól megnézegeted az eladó használt tüzéreket, szinte mind javítva van vagy idomhiányos. Sajna ez van ha a kezdőmotorosokat párosítjuk ezekkel a nagygépeknek látszó köszörűkkel!
Üdv Mátrix!
Látom nagyon érdeklődsz a gép után, s olyasmi srác lehetsz mint én. Én sem arra vettem hogy a városba cirkálgassak vele és mutogassam (bár arra a legalkalmasabb). Elmentem vele 300 km-eket majdnem egyhuzamra, Balcsi mellé is lementem egy fesztiválra 3 napra. Túrázásnál annyi a hátránya hogy a 70-80 km kicsit uncsi, és sok tartalék erő nincs benne, tehát előzgetni nem nagyon tudsz, de az alapokra bőven megtanít és nem kell félned attól hogy nem hoz haza ( ha vigyázol rá). Az új áráról az a véleményem hogy k...va sok egy ilyen jól felöltöztetett moped-ért, főleg hogy használtan fele árban kapsz egy jó állapotút! Pl.: az enyémben a km is kevés,mindene gyári, a dizájnt pedig olyanra oldod meg amilyenre csak akarod!
Remélem találsz egyet magadnak!
Minden jót!
Köszönöm mindenkinek a remek hozzászólást.
És szerintetek meik TZR az igazi? itt arra gondolok csak nem tudtam megfogalmazni megéri e azt a +200e árkölönbséget az új dizájn?
Az 50-es tankja lemérve 14.1 liter, töltési max. mennyiség viszot lehet 13.8 amit a méretre írnak könyvben biztonsági okok miatt, a tartalék csap állásban 4 liter szintén lemérve.
Gyári adatok itt hazudnak a 2004-es kézikönyvben.
És legalább a kamionoktól nem kellene tartani, hogy feltartanak mert nem lehet megelőzni az elért végsebb miatt. Vagy ha igen van olyan görény hogy visszaelőz és ezt játszani egész úton oda vissza... ez sokkal veszélyesebb mint az autópályán közlekedni ~100-al. Mellesleg sokkal jobb az út az autópályán.
Ti láttátok mikor egy kamionos elüt egy motorost és teljes rakományal átmegy rajta és mikor kerék alatt van szerencsétlen akkor fékez a kamionos? (itt a sportmotoron van a video.)
(Utast meg max. városban közlekedve engednék meg 50-es gépre, ha egyáltalán megengednék annyira nincs ereje a gépnek, hogy megfelelő sebességgel rendesen még 1 embert elszálítson, hosszabb távon meg nagyon kényelmetlen úgy menni vele.)
Mitöbb, minden évben mikor a 4-es-en közlekedtem módosítanak valamit a korábbihoz. Alig istertem meg, hogy ezen az úton voltam mikor mentem korábban is. Autópályán ne 45-el tötymörögve akarj menni. Végre kiélvezhetnéd hosszú szakaszon, hogy ~100-al tud menni a gép., Ás nem mikorra felgyorsulsz már fékezhetsz is városban, mert utóbbinak semmi értelme.
Én sem fosok, hogy rendszámosak legyenek, csak ha azok lesznek akkor mehessünk autópályán is.
Ezek a motorok amik a biztosítoknál nyilván vannak tartva 50-es moped gépek, az alváz szám alapján, mert nincs rendszáma, a rendőrség semmi adatot nem tud ezekről a motorokról.
Ebből következik, ha netán lopás van és egybe a motor elkelne utána és megmarad a gyári matricás alvázszám, akkor a biztosítók tudják megmondani rendőrségi nyomás hatására (egyébként adatot nem szolgálhatnak ki), hogy milyen címen lakó részére van biztosítás rá.
Én mint motor vásárlás előtt álló lahikus félek attól hogy amit veszek Honnan lett beszerezve (nem e lopott külföldi)
A másik ha sikerül dülőre jutnom És megveszem ne agy isten ellopják mit jelenthetek be a randőrségen? 1-óra mulva más a szine alváz-motorszáma stb. A rendszámal legalább nyilvántartásba kerülnek a mocik jobban követhetövé válnak. talán
de ez van...ha utaznom kellene egy olcsóbb helyre, akkor ugyanott lennék a végére...
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy lessz valami könnyítés még esetleg. Mondjuk 80-as gép-ig B-s Jogsi? Nem lenne rossz viszont életkorhoz kötném 50-es gép felett.
Hallottam olyat, hogy 50-esre is szeretnének rendszámot felrakatni, akkor viszont jö lenne ha mehessünk már autópályán is.
Az időtartam rajdtad múlik főként, én nem nagyon érek rá csinálni, de a haverom ugyanitt csinálta, nem nagyon járt az oktatásra csak kifizette(már régóta motorozott) és neki megvolt 3-4 hét alatt plusz még kiküldik.
Nem hinném hogy ilyet Magyarországon bármelyik párt megszavazna, nem megy annyira a szekér, sőt, szerintem csak rosszabb lesz...
Na meg hallottam olyat is hogy változni fog a Jogszabály:-Nem csak 50köbcenti lesz vezethető B-és jogsival.Ha pártunk és kormányunk megszavazza. Hallott erről valaki?
DE nem mindig van esély sajnos mindig borulni, mert akkor haladni nem lehet.
Lényeget összefoglalva. Mindanyian próbálunk vigyázni, hogy ne törjön a gép e nemes része, de a környezeti tényezők hatalmasabbak tehetségünk és varázstudományunknál. Mivel nem csak mi vagyunk az utakon, így kerülünk olyan helyzetekbe amik kivédhetetlenek, váratlanok és ekkor következik be a rendszerinti borulás. És ha már burkolat is van rajta a gépen, akkor 99%, hogy törik is valahol.
Jól látod Nyaranta szeretném használni melóba illetve Kirándulgatni
namármost sokan 50cc- papirokkal árulnak 70cc-80cc (az abszulult kimagasló a 120cc) mocikat.
ha ezekkel megállit a rend Éber őre Kiderülhet E.?
Menyire vadásznak a jardok iesmire?
Volt e öszetüzésetek a hatósággal ijen ügyböl kifojóan.
És ha jól megnézegeted az eladó használt tüzéreket, szinte mind javítva van vagy idomhiányos. Sajna ez van ha a kezdőmotorosokat párosítjuk ezekkel a nagygépeknek látszó köszörűkkel!
Látom nagyon érdeklődsz a gép után, s olyasmi srác lehetsz mint én. Én sem arra vettem hogy a városba cirkálgassak vele és mutogassam (bár arra a legalkalmasabb). Elmentem vele 300 km-eket majdnem egyhuzamra, Balcsi mellé is lementem egy fesztiválra 3 napra. Túrázásnál annyi a hátránya hogy a 70-80 km kicsit uncsi, és sok tartalék erő nincs benne, tehát előzgetni nem nagyon tudsz, de az alapokra bőven megtanít és nem kell félned attól hogy nem hoz haza ( ha vigyázol rá). Az új áráról az a véleményem hogy k...va sok egy ilyen jól felöltöztetett moped-ért, főleg hogy használtan fele árban kapsz egy jó állapotút! Pl.: az enyémben a km is kevés,mindene gyári, a dizájnt pedig olyanra oldod meg amilyenre csak akarod!
Remélem találsz egyet magadnak!
Minden jót!
És szerintetek meik TZR az igazi? itt arra gondolok csak nem tudtam megfogalmazni megéri e azt a +200e árkölönbséget az új dizájn?
Gyári adatok itt hazudnak a 2004-es kézikönyvben.