Valaki lejebb xenont akart rakni TZR-be. Előre szólok neki hogy NETEGYE! én már megpróbáltam, maga a motor nem volt képes meghalytani generátorról, akksiról meg működik. menet közbe is csak kb 5 percig. nekem a gyári akksim így halt meg. kinyírta a xenon! SEMMI ESETRE SE PRÓBÁLKOZZATOK XENONNAL! nem megoldhatatlan csak annyira bonyolult, hogy nem éri meg beruházni rá. mert a xenon mellé még kell venni dolgokat, és így se lesz megbzható és hosszútávú!
Sziasztok! '94-es tzr 50 em van. Szimeringet szeretnék cserélni az első telóban de sehogy sem tudom szétszedni a telót! Valaki tudna segíteni? köszi előre is
Én meg nem állítottam azt, hogy mekkora a max teljesítménye, vagy kapacitása. Az akkunak, csupán, hogy a 4A-s akku az egyik bolt szerint jó a xenonhoz (-de nem mértük-), mert annak van akkora indító árama ami "meghajtja" a gyújtót.(ami elektronikai átalakítások nélkül nem Bi-xenonos-nak való.)
Az akku lemerüléssel kapcsolatban meg az 1 fázis és 3 fázis -os rész meg másolva lett ide (olyan webhelyről ahol már csináltak ilyet). amit úgy írtam, hogy "ez még lemaradt"
Nem értem miért kavarsz bele és magyarázod félre amit írok. de ezt
már mondjuk rég megszoktam tőled. probáld meg azt értelmezni amit leírok és nem azt amit te ki akarsz olvasni belőle.
Amúgy pedig az említett weboldalon a választott zselés akkunál ki van írva, hogy indító: 50A áram. Figyelhetnél jobban is!
Az akksinak nem a maximális teljesítménye az X A/h hanem ez a kapacitása!
Ettől mág vidáman leadhat rövid időre akár tizenampereket is.
(indítózásnál i sjóval több folyik mint 4 amper)
Az már más kérdés, hogy ha a xenon(vagybármely utólagosan beszerelt fogyasztó) akkora áramot vesz fel folyamatoan, amit a generátor nem képes pótolni, akkor az akku valóban le fog merülni.
Erre a kérdésre csak Xenon beszerelőt kérdezz, mert még azt be is kell mérni, hogy indításkor tud-e a motor annyit visszatölteni, ami az ív kisülésre szükséges, majd ugye később ez lecsökken nem kell akkora csak az elején, de ilyen lámpa használatkor nagy teljesítményre van szükség 12000 V, és őszintén szólva a TZR semmilyen szempontból nem mondható nagy teljesítményű motornak. Ahhoz, hogy Bi-xenon legyen generáloztatni kéne a motort, de hogy az álltalad kiválasztott nem "Bi" azzal az akkuval jó lessz-e, vagy mennyire jó, azt bemérés után lehet csak tudni, nem lehet hagyatkozni a gyári könyvadatokra, mert a helyi beméréssel derül ki, hogy a gyakorlatban működik-e. Minden motoron egyedileg kell megmérni, minden motor máskép tölt vissza, tipuson belül is.
Ha már megveszed az akku-t, azután tudod beméretni, hogy neked a nem "Bi"-Xenonra jó -e az az akku, és mennyire...
Ahogy nekem az egyik üzlet mondta a 4A-es akku jó neki, de nem lett még bemérve, mert a szerelő még a seggét vakarta az ágyába oldalt fordulva 10:15-óra után. és siettem, mert már eleve késésben voltam mire odaértem hozzájuk nyitásra, de a boltos 2 percre lakva az üzletttől ekkor érkezett. Nem vártam meg a szerelő kolégáját.
Annál mint amit kíválasztottál nagyobb akku-t nem tudsz hely átalakítással az ülés alá gyömöszölni, mert az üllést nem tudod majd lecsukni. Kaptam olyan hülye választ, hogy a xenon megolvassza a foncsort ami azért érdekes mert eleve alacsonyabb a hőleadása mint a halogénnek, és én 35W-os halogénekkel járok és nem olvad ki, ha nem ér hozzá az üvege, márpedig ha nem esik be, üzem közben, akkor nem ér hozzá, és nem bántja a foncsort.
Ezt a foncsor dolgot Xenonos "szerelő" mondta, (olyan YAMAHA CITY-szervizes féle lehetett) mértünk akku-t is mondta nem lesz jó neki, ebből az egészből következtetés, hogy nem értett hozzá. sufnituning átalakítás kell a h4-es foglalathoz, ez az a méret amibe belehelyezhető átalakítással.
Andris kérdezte hol tud akkut bele venni, és milyen kell. Gondoltam vett bele. Tett volna valami jót is a motorban mielőtt eladja... de akkor minek kérdezi, ha nem vesz bele....
ezt már én vettem bele és valami Banner, úgyhogy sztem hülyeséget írtam és csak hasonló...de asszem a 4A az stimmel, meg, hogy zselés... alakra is ilyen, csatlakozók is ilyenek...mittomén. nem is érdekel...megy és kész.
Valahonan olyan ismerős, hogy miért van neked méretileg ez az akku benne (ami nem gyári méret)... mintha motorod álltalad vásárlása előtt kb. 3 héttel került volna bele...
ez lemaradt:
Léteznek sima (tehát nem bi – kettős) xenon szettek is, amiben nincs külön tompított és reflektor, csak egyféle fényt bocsít ki, ezeknek jóval kedvezőbb az áruk.
A xenon szett beépítése, megvásárlása elött mindenképpen körültekintően meg kell vizsgálni a motor elektromos rendszerét, tulajdonságait, hogy képes-e a szett kiszolgálására, villamos ellátására, fizikai befogadására. Figyelembe kell venni, hogy az egyfázisú generátorral szerelt kisköbcentis robogóknál lemerítheti az akkumulátort, a töltés gyengesége miatt. A háromfázisú, nagyteljesítményű generátorok képesek kiszolgálni.
A gyári aksi kizárt, hogy elég lenne neki mivel eleve 4A, kell minimum, hogy egyáltalán lehessen begyujtása a xenonnak, és a tzr gyári aksi 3A.
Ha nincs elég visszatöltés a bi-xenon-t nem bírja el. ezért max. csak egy állapotú tompitott fényű rakható így bele, megfelelő aksi után ha találsz olyat.
Be kell méretni ha már van aksid, és lehet még elektronikailag is a motorhoz kell nyúlni, ha mindenképpen Bi-xenon-t akarsz.
Megéri a xenon, ha este közlekedsz, mert így legalább látsz az úton rendsen, és nem kell vakoskodni, míg mások téget szemből elvakítanak.
(Amúgy a tzr gyári világítása baleset és élet-veszélyes esti közlekedésre pont úgy, mint a motor gyárilag lefojtva (nappal városban legalábbis magyarországon, főként Bp-en.)
Szerintetek egy ilyet be lehet építeni TZR-be?: http://www.xenon.hu/shop/index...
Valamint, hogy a gyári akksi bírná e és egyáltalán megérné e beruházni rá?
Előre is köszi...
Az akku lemerüléssel kapcsolatban meg az 1 fázis és 3 fázis -os rész meg másolva lett ide (olyan webhelyről ahol már csináltak ilyet). amit úgy írtam, hogy "ez még lemaradt"
Nem értem miért kavarsz bele és magyarázod félre amit írok. de ezt
már mondjuk rég megszoktam tőled. probáld meg azt értelmezni amit leírok és nem azt amit te ki akarsz olvasni belőle.
Amúgy pedig az említett weboldalon a választott zselés akkunál ki van írva, hogy indító: 50A áram. Figyelhetnél jobban is!
Ez a wehely tiszta dedo!
Az akksinak nem a maximális teljesítménye az X A/h hanem ez a kapacitása!
Ettől mág vidáman leadhat rövid időre akár tizenampereket is.
(indítózásnál i sjóval több folyik mint 4 amper)
Az már más kérdés, hogy ha a xenon(vagybármely utólagosan beszerelt fogyasztó) akkora áramot vesz fel folyamatoan, amit a generátor nem képes pótolni, akkor az akku valóban le fog merülni.
Ha már megveszed az akku-t, azután tudod beméretni, hogy neked a nem "Bi"-Xenonra jó -e az az akku, és mennyire...
Ahogy nekem az egyik üzlet mondta a 4A-es akku jó neki, de nem lett még bemérve, mert a szerelő még a seggét vakarta az ágyába oldalt fordulva 10:15-óra után. és siettem, mert már eleve késésben voltam mire odaértem hozzájuk nyitásra, de a boltos 2 percre lakva az üzletttől ekkor érkezett. Nem vártam meg a szerelő kolégáját.
Annál mint amit kíválasztottál nagyobb akku-t nem tudsz hely átalakítással az ülés alá gyömöszölni, mert az üllést nem tudod majd lecsukni. Kaptam olyan hülye választ, hogy a xenon megolvassza a foncsort ami azért érdekes mert eleve alacsonyabb a hőleadása mint a halogénnek, és én 35W-os halogénekkel járok és nem olvad ki, ha nem ér hozzá az üvege, márpedig ha nem esik be, üzem közben, akkor nem ér hozzá, és nem bántja a foncsort.
Ezt a foncsor dolgot Xenonos "szerelő" mondta, (olyan YAMAHA CITY-szervizes féle lehetett) mértünk akku-t is mondta nem lesz jó neki, ebből az egészből következtetés, hogy nem értett hozzá. sufnituning átalakítás kell a h4-es foglalathoz, ez az a méret amibe belehelyezhető átalakítással.
http://www.egumotors.hu/1638-a...
Léteznek sima (tehát nem bi – kettős) xenon szettek is, amiben nincs külön tompított és reflektor, csak egyféle fényt bocsít ki, ezeknek jóval kedvezőbb az áruk.
A xenon szett beépítése, megvásárlása elött mindenképpen körültekintően meg kell vizsgálni a motor elektromos rendszerét, tulajdonságait, hogy képes-e a szett kiszolgálására, villamos ellátására, fizikai befogadására. Figyelembe kell venni, hogy az egyfázisú generátorral szerelt kisköbcentis robogóknál lemerítheti az akkumulátort, a töltés gyengesége miatt. A háromfázisú, nagyteljesítményű generátorok képesek kiszolgálni.
Ha nincs elég visszatöltés a bi-xenon-t nem bírja el. ezért max. csak egy állapotú tompitott fényű rakható így bele, megfelelő aksi után ha találsz olyat.
Be kell méretni ha már van aksid, és lehet még elektronikailag is a motorhoz kell nyúlni, ha mindenképpen Bi-xenon-t akarsz.
Megéri a xenon, ha este közlekedsz, mert így legalább látsz az úton rendsen, és nem kell vakoskodni, míg mások téget szemből elvakítanak.
(Amúgy a tzr gyári világítása baleset és élet-veszélyes esti közlekedésre pont úgy, mint a motor gyárilag lefojtva (nappal városban legalábbis magyarországon, főként Bp-en.)
fórumunkon van egy nagyon megbízható xenon díler (krisz77) keresd őt
http://www.xenon.hu/shop/index...
Valamint, hogy a gyári akksi bírná e és egyáltalán megérné e beruházni rá?
Előre is köszi...