Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

1994-es tzr-be milyen gyertya való pontosan? Előre is köszönöm a választ
motorba nemtom...én azt tankolok a kocsiba évek óta... 215/liter és emelt benzinnyomással, eltolt előgyújtással még erősebb is egy picivel...
feltétlenül számolj majd be a fejleményekről. De javaslom hogy a mostani beállításaiddal ne rakd tele a kúton, mert nem fogsz tudni hazamenni vele, fulladni fog. Rakjál kannába és otthon kísérletezz. 30%-al nagyobb főfúvókával nyugodtan kezdhetsz is.
Köszi szépen. Akkor a következő tankolás E-85 lesz és beállítom hozzá a motort. Nálam is megy az olajpumpa szóval ezzel nem lesz gond.
Ez egy eléggé érdekes dolog, hosszú válasz lesz.

Először is az e85 nem csak benzin, hanem bioetanol. A 85 nem az oktánszámot jelenti, hanem a benzin-etanol arányt, 85% etanol, 15% benzin. Egyébként 105-110 oktánszámosnak mondják(emiatt több lehetőség van benne mint a benzinben, versenysportban is használják egyébként). Ahhoz hogy 100%-ban e85-öt tudjál tankolni, a karburátort hozzá kell állítani, mert e85-ből több anyagra van szüksége a motornak mint benzinből (kevesebb a hasznos energia tartalma), tehát ha nincs átfúvókázva, keveselni fog a motor(megragadhat).
Én a robogómat már etanolosra alakítottam. Az olajpumpát használom, tehát tartályba teszem a 2t olajat. Ha tankba kellene keverni, nem tudom hogy mennyire lenne megoldható, mert nem tudom hogy mennyire oldódik a 2t olaj az alkoholban, de így nincs gond, mert a porlasztóban összekeveredik, aztán megy is a hengerbe, nincs ideje leüllepedni.
Én az átalakítás során (a robogómat csináltam meg) 66-os főfúvókát 90-esre cseréltem (36%os növelés), tűt legfelülre és levegőcsavart teljesen betekertem. Így szép őzbarna a gyertyakép, persze ezt ki kellett kísérletezni.
Az ereje benzinüzemhez képest nem változott, alsó fordulatszámtartományban talán még nyomatékosabb is lett.
A fogyasztásom benzinből 4,5 liter, e85-ből 5 liter / 100km, tehát tekintve a mostani árakat, 300Ft-ot spórolok 100km-enként, úgy hogy a teljesítmény nem változott. És környezetkímélő is, ráadásul ezzel a magyar gazdaságot támogatom, hiszen itthon készítik .

Én azt mondom vágj bele, de csak ha át tudod fúvókázni.
Mivel magasabb az oktánszáma, nagyobb előgyújtást állítva 6-8%-al erősebb lesz a motor, bár ezt én még nem csináltam meg. Nálam még tervbe van véve a kompresszió viszony növelése (leszedetek a hengerfejből) szintén azért hogy ki tudjam használni a magasabb oktánszámot.

Mielött elkezded használni, érdemes kicserélni a benzinszűrőt, mert az alkohol feloldja a tankban azt a koszt is, amit a benzin nem tud, így eldugulhat a karbi ha nem teszed. Keringenek olyayn hírek is a neten, hogy az etanol megtámadja a gumi alkatrészeket, roncsolja azokat. Ezt még senki sem igazolta azok alapján, amiket a különböző fórumokon olvastam.

Természetesen semmilyen felelősséget nem vállalok azért amit írtam, de a dolog működik. Nyugodtan kérdezz ha valamit nem értesz.
Srácok, ma szóltak hogy lehet nálunk kapni a benzinkúton E-85-ös benzint. Tesóm azt mondja ez Etanol. 200 valahány forint literje. Mi van ha én ilyet tankolok a motorba? Lehet valami baja?
ma reggelre meg esett a hó...és még mindig megmaradt...
elővettem ma a motort...
hát ezt állítgatni kell, függ az időjárástól is. Kezdésnek rakj bele 10%-al nagyobbat mint amivel eddig jártál, aztán onnan meg gyertyakép alapján lehet tovább menni, tűt állítani, esetleg cserélni azt is, stb.
Sziasztok!SEGÍTSÉGET KÉRNÉK!Abban kérnék hogy most vettem egy LEOVINCE V6-ot a TZR-re és segítséget kérnék hogy a gyári hengerhez a karbinak a fúvókáját mekkorát kellne bele venni hogy jó legyen mert a gyárival egy idő után megsűlne ebben szeretnék segitséget!előre is köszi!
PSW01 vagy PSW1 azthiszem
Szevasztok! Esetleg tudja valaki egy 2008as piros-fehér TZR szinkódját? Megköszönném a segitséget.
kiveszed és leolvasod róla...ha nincs rajta, akkor ciki...
egyébként BA20D, ahogy már többen is írták...
a halogén pedig hiába drágább, de legalább látni is fogsz vele...ami ugye nem hátrány...
Ne találgassatok tovább:
1. Már korábban egy párszor leírtam (nyáron).
2. itt is megtaláljátok a kellő adatot.
3. motorral mész az izzós bolthoz kiveszed az izzót a motorból és az eladónak megmutatod, hogy ilyen kell neked.

Mit kell ezen görcsölni ennyit, hogy milyen tipusú?
Nos úgynézki rájöttem. Ugyanolyan izzó megy bele, mint a régi Aeroxomba. Az pedig BA20D foglalatú. Halogént nem hiszem hogy veszek, mert 2200Ft darbja, a sima 40/45wattos meg csak 700Ft.
Hát épp ez az, hogy tudnom kéne a foglalat típusát ahhoz hogy izzót vegyek bele
enyémbe 35/35W-os gyári jellegű izzó van...egyébként vegyél bele halogén, hosszúkás búrás izzót...olyan mint a H4-es autó izzó, csak a foglalat más.
akkor mindegy, köszi
csak egybe
Bence a bezin pénzt kifizeted már a múlkori éjszakai fuvaról vagy még azzal is lógsz?
Hát sajnos akárhogy is nézem, a gépkönyvben sehol nem találom milyen foglalatú izzó kell az első lámpába, csak azt hogy 25\25 wattos. Aki tudja mondja már meg légyszi, mert vennék erősebbet bele...
Valakinek küldtem lét, valamikor valakitől megjött valami, kösz!
(vagy igen , vagy nem, esetleg iksz:)

Szépen le van gyöngyözve, kösz.
mi egybe?
nekem csak a lámpabúra kellene max...
Oszt a többivel mit csináljak egybe 3500
25watt azt tudom, délután megnézem neked a könyvben