Kategóriák:
- A - Motorkerékpár (Korlátozás nélkül) Bármilyen motorkerékpár vezethető vele. tanfolyam beiratkozás: minimum: 20 és fél éves életkortól.
- A1 - Max. 125 cm3-ig és Max. 11KW (tanfolyamra beiratkozás minimum 15 és fél éves életkortól)
- A korlátozott: Olyan motorkerékpár vezethető vele, amelynek a teljesítménye maximum 25 kw és a teljesítmény/tömegaránya legfeljebb 0,16 kW/kg. tanfolyam beiratkozás: minimum: 17 és fél éves életkor
- M - moped - Legfeljebb 50 cm3-es segédmotorkerékpár vezethető vele. Tanfolyam beiratkozás minimum 13 és fél éves életkortól.
Továbbá az áttétel cseréjével még további kb. 10km/h végsebességig tudod fokozni (lánckerekek: 12/47)
a kb. 86-os végsebességből 94-96 ig érheted el.
hátránya, hogy ilyenkor az alsó fokozatokban(váltó: 1-3) gyenge a nyomaték, viszont felül jól megy. A lánckerék cseréje által keletkezett nyomaték különbséget, a Roil Gold fémkondícionálóval tudod megközelítőleg kiegyenlíteni, és az emelkedőkön is játszó könnyedséggel tudsz majd menni. mindemelett nagyfokú biztonságos üzemeltetést az a motornak, csökkenti a fogyasztást, védi az alkatrészeket., stb. Az anyag ismertetéséről előnyeiről alkatrészek védelméről, hatékonyságáról, az anyag hozzáfáréséről adok infót, ha érdekel, írj emailt.
Kötekedőknek pedig: akik 104-106 km/h-t mérnek a motor órájával és szentül hiszik, hogy annyival megy a gépük, azok nem mérték be GPS-el. Ugyanis a motor sebesség mérő órája csal, ezáltal a megtett km is pontatlan érték, többet mutat mint a valóság.
bejáratásig ne huzasd teli gázon a gépet.
0-150 km-nél a 6000 f/s-nak max:1/3-áig,Minden 1 óra használat után 5-10 percet hagyni hűlni a motort. gázmarkolatot ne használd sokáig egy pozicióban (változtasd a sebességet)
150-500 km-ig 6000 f/s-nek 1/2 gázig.
és 1000 km ig pedig 6000 f/s -nek 3/4-ig.
Emelkedőn meg ne is akarj vele menni amíg bejátatós....
(forrás: YAMAHA "KU." TZR 50)
SEBESSÉGFOKOZATOK: 1, N (ÜRES) ekkor a műszerfalon zöld led világít, 2, 3, 4, 5, 6.
RoilGoldal azt beszéltük h 2005ös TZR-em kaszniját lesablonozzuk v mi, legyártjuk és el tudjuk utána adni sokkal olcsóbban :) Majd ha lesz belőle vlmi akk szólok ;)
Ami csavar a tompítón van alul az olajleeresztő, vagyis oda gyűlik az olaj a csűből és ki tudod így engedni belőle. leginkább akkor érdekes, ha a motor teljesítmény lecsökkent a motor használatából eredendően mindenféle egyéb "alkatrésztuning", és állítások nélkül, és nem volt ott leengedve. (3-6 ezer km-enként érdemes kicsurgatni ami ott összegyűlik.)
Ez nem jelenti azt hogy a motorod hangosabb lesz. De picit nélileg jobban fog menni mint előte.
Ha komoly teljesítmény növekedést akarsz elérni illetve kiegyenlíteni az áttétel okozta különbségeket ami felül jobban húz, alul pedig gyenge, akkor az alkalmazott olaj mellé használj Roil Goldot. Ez egy High-Tech anyag. És nem drága. Sokfunkciós és csak a fém allkatrészekre van hatással. Több mint 68% -al csökkenti a kopást, és surlódást, ezért megnő a motor élettartalma, nagyobb nyomaték az alacsonyabb fokozatokban is, az emalkedőkön könnyű menet. És tisztítja az alkatrészeket, tömítéseket, gátolja a lerakodásokat, meg sok más jó tulajdonsága van....
Nekem nagyon megérte. Mintha nem is TZR 50-em lenne hanem valami jobb...
Persze lehet sűrűbben is, de ha veszed a fáradtságot és ha megnézed a kezelési útmutatót (ha van neked ilyen egyáltalán és jó sorokat nézel) akkor azt látod amit leírtam bocsika. És ezt azért írtam mert nem a "szakvéleményemet" írtam le hanem amit a kezelési útmutató írt.
Egyébként mint ahogy írtam is, nem okoz gondot ha sűrűbben van olajcsere mint amit a könyve ír...
Ha te egy szar minőségű olajat használsz akkor nagyon is javasolt a 6000 km-enkénti olajcsere. Viszont ha azt használod amit én, (bár azt igaz nem írtam le, hogy mit :D) akkor nem szükséges az olajcsere oljan sűrűn.
Nekem a Yamaha City nem csereléte le az olajat a bejáratás után, (ezt kb 11000 km után mikor megcsináltam látszott az olajon, hogy hozzá sem nyúltak az olajcsere nem történt meg. de leszámlázták.) ugyanis nem lett volna az olajban annyi metál, ha lecserélték volna.
Én most Midland (ritka beszéerzésű kevés helyen lehet kapni) hajtómű olajat használok a Roil Gold fémkezelővel kiegészítve. Legjobb alkatrészvédelem. Roil Gold egy jó pár évtizedig verhetetlen fémkondícionáló kezelőanyag. (NEM ADALÉK!) Használatával jelenős pénzt is megspórolhatsz közben.
Yamalube terméket meg sosem használnék a motoromban (Bocsi Yamaha termékgyártók! -ugyanis van jobb nála ami olcsóbb is sokkal.)
Köszi, de most akkor power1 v Igolt ajánlasz?
Gyári kipunál elv annyit tudsz csinálni h kiengeded az alul található csavarral az olajat (RoilGold mondta ^^)
Mondjuk nálam ez az egész úgy menne, hogy 1000 6000 12000 18000 24000 szal 6000-ként kell olajat cserélni, és én inkább 5.1 fékolajat tennék bele, persze sose használnám ki, de ki tudja....
Ha mindenképpen fújni akarod a láncot én azt tudom mondani ami bevált jobban, azokból amit használtam
itt a talasztalat:
:-: Shell ADVANCE CHAIN ULTRA - hát ilyet nem veszek többé sokat nyúlt a lánc...fehér habos takonyt dob a láncra.
:-: MOTUL Chain lube off road (extra protection) ez egész jó volt, nem nyúlt a lánc annyira mint a korábbinál (zöld váladékkal vonja be a láncot)
használata: 1, flakont felrázni 2, a lánc belső felületére fujni a flakon tartalmából 3, 15 percet várni.
Én most egyenlőre a csoda anyagomat röviden (RG) (gyk.: regnév)használom lánckenésre, amit a motorolajba és hajtóműolajba is teszek, használok.
A motorolaj tartályt ma láttad hol van (ülés alatt). És hogy milyen motorolaj kell bele? Ami megfelel a következő adatoknak, figyelni kell a termék csomagolás hátoldalát
Szóval minimum ezt tudnia kell:
Típus: kétütemű motorolaj (2T) (csomagolás elején látható)* - nem lehet eltérni
JASO FC - ez vagy ennél lehetőleg minnél jobb: FD, FE, FF, stb... (hátoldalán)
A beönthető teljes mennyiség: 1,35 liter
-----------------
Hajtőmű olaj:
Tipus SAE 10W30SE motorolaj (ilyet nem lehet kapni, de jó a SAE 10W40 SE) megjegyzés: a SE vagy annál jobb pl SF, SG...SL.
Teljes mennyiség: 0,82 liter
Időszakos olajcserével: 0,75 liter
Időszakos olajcsere intervalluma:1000, 24000 km (azért ezt lehetne sűrűbben is. pl leeresztésből látszik, hogy ha nagyon szűrke akkor csere, ha kevésbé akkor jól megszűrve visszaönteni.)
----------
Fékolaj:
Elől-hátul: DOT4 (1 flakon tartalma többszörösen elég.)
-----------------
Hűtőfolyadék: 3 évente csere.
-----------------
Ellenőrzések:
olajszint / folyadékszintet és szivárgás: 6000 km -enként. (és éves átvizsgálás)
-------
Lánc:
feszesség, és hátsókerék ellenőrzés/beállítás, és tisztítás/kenés
500 km-neként, valamint mosás és esőben való motorozás után.
-------------------
Láncfeszesség:
Forgassa a hátsó kereket úgy hogy tolja a motorkerékpárt, és keresse meg azt a pontot, ahol a legfeszesebb a lánc,és itt ellenőrízze a láncfeszességet.
láncfeszesség: 4-5 cm
- A - Motorkerékpár (Korlátozás nélkül) Bármilyen motorkerékpár vezethető vele. tanfolyam beiratkozás: minimum: 20 és fél éves életkortól.
- A1 - Max. 125 cm3-ig és Max. 11KW (tanfolyamra beiratkozás minimum 15 és fél éves életkortól)
- A korlátozott: Olyan motorkerékpár vezethető vele, amelynek a teljesítménye maximum 25 kw és a teljesítmény/tömegaránya legfeljebb 0,16 kW/kg. tanfolyam beiratkozás: minimum: 17 és fél éves életkor
- M - moped - Legfeljebb 50 cm3-es segédmotorkerékpár vezethető vele. Tanfolyam beiratkozás minimum 13 és fél éves életkortól.
forrás: (http://majsai.hu/tan.php)
Az "M" az a Moped vagyis az 50 ccm-est jelenti.
Az lenne a kérdésem, h "M" kategóriás jogsival minden 50 ccm-s motort lehet -e vezetni?
Előre is köszi
a kb. 86-os végsebességből 94-96 ig érheted el.
hátránya, hogy ilyenkor az alsó fokozatokban(váltó: 1-3) gyenge a nyomaték, viszont felül jól megy. A lánckerék cseréje által keletkezett nyomaték különbséget, a Roil Gold fémkondícionálóval tudod megközelítőleg kiegyenlíteni, és az emelkedőkön is játszó könnyedséggel tudsz majd menni. mindemelett nagyfokú biztonságos üzemeltetést az a motornak, csökkenti a fogyasztást, védi az alkatrészeket., stb. Az anyag ismertetéséről előnyeiről alkatrészek védelméről, hatékonyságáról, az anyag hozzáfáréséről adok infót, ha érdekel, írj emailt.
Kötekedőknek pedig: akik 104-106 km/h-t mérnek a motor órájával és szentül hiszik, hogy annyival megy a gépük, azok nem mérték be GPS-el. Ugyanis a motor sebesség mérő órája csal, ezáltal a megtett km is pontatlan érték, többet mutat mint a valóság.
0-150 km-nél a 6000 f/s-nak max:1/3-áig,Minden 1 óra használat után 5-10 percet hagyni hűlni a motort. gázmarkolatot ne használd sokáig egy pozicióban (változtasd a sebességet)
150-500 km-ig 6000 f/s-nek 1/2 gázig.
és 1000 km ig pedig 6000 f/s -nek 3/4-ig.
Emelkedőn meg ne is akarj vele menni amíg bejátatós....
(forrás: YAMAHA "KU." TZR 50)
SEBESSÉGFOKOZATOK: 1, N (ÜRES) ekkor a műszerfalon zöld led világít, 2, 3, 4, 5, 6.
A kipufogóban egy csonk le-flexelése, és 2 fúvóka csere nagyobbakra.
Én úgy hallottam, hogy a gyári fojtást 1000km után szokták kivetetni kb 10ezerért szervizben.
Remélem tudtam segíteni :) ,
Andris.
Valaki eltudná nekem mondani hogy egy 2005-ös tzr-be milyen folytás van ? és hogy hogy lehet azokat kiszedni ?
Köszönöm .
RoilGoldal azt beszéltük h 2005ös TZR-em kaszniját lesablonozzuk v mi, legyártjuk és el tudjuk utána adni sokkal olcsóbban :) Majd ha lesz belőle vlmi akk szólok ;)
e-mail: ceroadam@t-online.hu
előre kössz!
Rendben. köszi.
Ez nem jelenti azt hogy a motorod hangosabb lesz. De picit nélileg jobban fog menni mint előte.
Ha komoly teljesítmény növekedést akarsz elérni illetve kiegyenlíteni az áttétel okozta különbségeket ami felül jobban húz, alul pedig gyenge, akkor az alkalmazott olaj mellé használj Roil Goldot. Ez egy High-Tech anyag. És nem drága. Sokfunkciós és csak a fém allkatrészekre van hatással. Több mint 68% -al csökkenti a kopást, és surlódást, ezért megnő a motor élettartalma, nagyobb nyomaték az alacsonyabb fokozatokban is, az emalkedőkön könnyű menet. És tisztítja az alkatrészeket, tömítéseket, gátolja a lerakodásokat, meg sok más jó tulajdonsága van....
Nekem nagyon megérte. Mintha nem is TZR 50-em lenne hanem valami jobb...
Egyébként mint ahogy írtam is, nem okoz gondot ha sűrűbben van olajcsere mint amit a könyve ír...
Ha te egy szar minőségű olajat használsz akkor nagyon is javasolt a 6000 km-enkénti olajcsere. Viszont ha azt használod amit én, (bár azt igaz nem írtam le, hogy mit :D) akkor nem szükséges az olajcsere oljan sűrűn.
Nekem a Yamaha City nem csereléte le az olajat a bejáratás után, (ezt kb 11000 km után mikor megcsináltam látszott az olajon, hogy hozzá sem nyúltak az olajcsere nem történt meg. de leszámlázták.) ugyanis nem lett volna az olajban annyi metál, ha lecserélték volna.
Én most Midland (ritka beszéerzésű kevés helyen lehet kapni) hajtómű olajat használok a Roil Gold fémkezelővel kiegészítve. Legjobb alkatrészvédelem. Roil Gold egy jó pár évtizedig verhetetlen fémkondícionáló kezelőanyag. (NEM ADALÉK!) Használatával jelenős pénzt is megspórolhatsz közben.
Yamalube terméket meg sosem használnék a motoromban (Bocsi Yamaha termékgyártók! -ugyanis van jobb nála ami olcsóbb is sokkal.)
Gyári kipunál elv annyit tudsz csinálni h kiengeded az alul található csavarral az olajat (RoilGold mondta ^^)
itt a talasztalat:
:-: Shell ADVANCE CHAIN ULTRA - hát ilyet nem veszek többé sokat nyúlt a lánc...fehér habos takonyt dob a láncra.
:-: MOTUL Chain lube off road (extra protection) ez egész jó volt, nem nyúlt a lánc annyira mint a korábbinál (zöld váladékkal vonja be a láncot)
használata: 1, flakont felrázni 2, a lánc belső felületére fujni a flakon tartalmából 3, 15 percet várni.
Én most egyenlőre a csoda anyagomat röviden (RG) (gyk.: regnév)használom lánckenésre, amit a motorolajba és hajtóműolajba is teszek, használok.
A motorolaj tartályt ma láttad hol van (ülés alatt). És hogy milyen motorolaj kell bele? Ami megfelel a következő adatoknak, figyelni kell a termék csomagolás hátoldalát
Szóval minimum ezt tudnia kell:
Típus: kétütemű motorolaj (2T) (csomagolás elején látható)* - nem lehet eltérni
JASO FC - ez vagy ennél lehetőleg minnél jobb: FD, FE, FF, stb... (hátoldalán)
A beönthető teljes mennyiség: 1,35 liter
-----------------
Hajtőmű olaj:
Tipus SAE 10W30SE motorolaj (ilyet nem lehet kapni, de jó a SAE 10W40 SE) megjegyzés: a SE vagy annál jobb pl SF, SG...SL.
Teljes mennyiség: 0,82 liter
Időszakos olajcserével: 0,75 liter
Időszakos olajcsere intervalluma:1000, 24000 km (azért ezt lehetne sűrűbben is. pl leeresztésből látszik, hogy ha nagyon szűrke akkor csere, ha kevésbé akkor jól megszűrve visszaönteni.)
----------
Fékolaj:
Elől-hátul: DOT4 (1 flakon tartalma többszörösen elég.)
-----------------
Hűtőfolyadék: 3 évente csere.
-----------------
Ellenőrzések:
olajszint / folyadékszintet és szivárgás: 6000 km -enként. (és éves átvizsgálás)
-------
Lánc:
feszesség, és hátsókerék ellenőrzés/beállítás, és tisztítás/kenés
500 km-neként, valamint mosás és esőben való motorozás után.
-------------------
Láncfeszesség:
Forgassa a hátsó kereket úgy hogy tolja a motorkerékpárt, és keresse meg azt a pontot, ahol a legfeszesebb a lánc,és itt ellenőrízze a láncfeszességet.
láncfeszesség: 4-5 cm