Még egyetlen 70-es TZR-t se láttam, amiben tuningfőtengely volt. Arra már nem jut pénz. De az általam ismert legnagyobb futásteljesítményű 70-es TZR-nek sincs még semmi baja.
Ja amúgy látom, hogy elég sokan foglalkoznak 70-esre alakítgatással.
Megéri egyáltalán? Gondolom új főtengőt is vágnak ilyenkor bele, nem sok az egy kicsit jó magyar forintban?
igen. én nyírbogdányi vagyok és ezért értelemszerűen onnan lesz vásárolva. am mostána milyen a TZR ára? tavaly hallottam hogy az előző évi modellek vmivel olcsóbbak, de azok is null km-esek
Hát, a megközelítéseddel van egy kis problémám. Attól ugyanis, hogy a fordulatszámmal arányos a szállított mennyiség, már eleve nem annyi a benzin olajtartalmának változása, mint keverékolajzásnál, mivel így az alapjárati olajmennyiség sokkal kevesebb, mint keverékolajzásnál, és ennek a konstrukciónak ez az elsődleges célja. Magyarul nem magas fordulaton ad több olajat, hanem alacsonyon kevesebbet. Ha utánanézel, kiderül, hogy sok motoron nincs kapcsolata a gázkarral. pl újabb Yamaha robogók. Másfelől az olajszállításának mennyisége a szívócső-depresszióval is arányos, ez a két tényező még a gázkarral való kapcsolat nélkül is a keverékolajzásétól eltérő kenési karakterisztikát eredményez. Nem hülyeség amit mondtál, de csak ezekkel a kiegészítésekkel igaz.
Attól,hogy válozó fordulatszámú tengely hajtja, még nemváltozik a szállítás ARÁNYA, hiszen a a növekvő főtengőfodulattal csak egyensúlyt tart a pumpa szállítása. Magyarán, ha nincs rajta szabályozóelem ekkor értelme sem sok van, pont annyit ér, mintha a benzinbe eleve be volna keverve a zolaj. Demivel van rajtuk szabályozó elem, amia fordszám(illetvea gázkar állásásval) arányosan növeli az adagolás arányát, ezért a szállítás nem egyenesen arányos, a fordulatszám növekedésével. Magyarul minél nagyobb gézt nyit az ember, annál nagyobbra nyit a pumpa áteresztőelemea fordulatszámtól függetlenül.
Pedig ha bárki belegondol; változó fordulatszámú tengely hajtja, és a motorok egy részénél még a gázkarral is kapcsolatban van, elég egyszerű. És belső szerkezetét ismerve nem is sok hibalehetősége van az eltömődésen kívül.
Én eddig nem találtam hibás olajadagolót TZR-ben, de lehet hogy csak pont kimaradtam a szórásból. Vagy 25 éve változatlanul gyártják ezeket, úgyhogy ha baj van velük, az csak anyagminőségi probléma lehet.
Hát én is azt rakok bele de nem sokáig ez elfogy akkor mást rakok bele mert kokszolja a hengert!Am meg nézd meg h 1 liter olajjal kb 7-8 száz km-t megy el(tudtommal) és akkor jó!Ha nem fogy az olaj vagy nem füstöl a motor pillanatok alatt magas hőmérsékleten van akkor gond van!Ja visszatérve a 70es hengerhez tényleg inkább előre kéne 1el nagyobb fog!
Megéri egyáltalán? Gondolom új főtengőt is vágnak ilyenkor bele, nem sok az egy kicsit jó magyar forintban?
Te úgy vetted a géped, hogy többet mért alapból?
de még mindig szépen füstöl, szal még nem rossz teljesen....
Attól,hogy válozó fordulatszámú tengely hajtja, még nemváltozik a szállítás ARÁNYA, hiszen a a növekvő főtengőfodulattal csak egyensúlyt tart a pumpa szállítása. Magyarán, ha nincs rajta szabályozóelem ekkor értelme sem sok van, pont annyit ér, mintha a benzinbe eleve be volna keverve a zolaj. Demivel van rajtuk szabályozó elem, amia fordszám(illetvea gázkar állásásval) arányosan növeli az adagolás arányát, ezért a szállítás nem egyenesen arányos, a fordulatszám növekedésével. Magyarul minél nagyobb gézt nyit az ember, annál nagyobbra nyit a pumpa áteresztőelemea fordulatszámtól függetlenül.
Ezt próbáltam tavaly elmagyarázni egy nsr esnek, de nem ment be a haja alá.
Sűrűn elromlik a Mikunk olajpumpa!
Nekem már egyszer tönkrement!
10e-12e KM után!