Volt 89-esem is, pár lényeges különbség:
- első felni 17"-os lett a régi 16"-os helyett, emiatt a srávédő alakja is hangyafaroknyit eltér
- hátul is tárcsafék
- első trácsafék is változott, hátulról ki lehet szedni a fékpofákat, vágások helyett furatok a fáktárcsán
- blokknál egy-két biszbasz alkatrész műanyagra változott
Több most nem jut eszembe...
A service manual meg az összes régidobozoshoz van, bár a powerszelep cuccait nem taglalták túl, pl. nem derül ki belőle, hogy a henger felé vagy a másik irányba zár-e. Nagyon kevés van a powerről benne.
Én is pénteken vásároltam egy Yamaha TZR 125 öst, de enyém 92-es évjárat. Nem tudom miben különbözik a 89estől, de nem tudnál ehhez is küldeni nekem egy service manual-t? Nagyon nagyon megköszönném. Olyanokra lenne szükségem, hogy technikai adatok, méretek, milyen olajat kell beletölteni, pls váltóba, stb. Magyar gondolom esélytelen, de angolt is nagyon szépen megköszönném. Előre is köszi szépen! Széles utat, gumifákat.
Háát
Az én TZR-emben a szelept mozgató szervó az áll egy DC motorból, és áll egy Potméterből.
A poti feszültségosztóként van bekötve: egyik lába test, másik lába +12V, a középső lábán az állásától függően jön 0-12V-ig jel...
Aztán bemegy még a dobozba egy fordulatszámjel, ami egy frekvencia. És talán időméréssel csinálja, de hideg motornál nem is nyit ki a power nekem.
Ha áramkört akarsz építeni, akkor ezt a motort kell pozíciószabályozni. A szabályzás referenciajelét, hogy hova álljon a motor pedig a bejövő frekiből kell csinálni, egy jelleggörbe (függvény) szerint.
És mondom, hogy hőmérséklet jel nem megy bele a dobozba, de hideg motornál nem nyit a power, tehát lehet, hogy méri az utólsó leállítás óra eltelt időt, és az indítás óta eltelt időt, és kalkulál egy körülbelüli motorhőt, de ez utóbbi azért lenne érdekes, mert gyúlytás nélkül nem kap tápot a doboz, tehát nem mérhet időt. Szel erről a részről fingom sincs, de a fordszám föggvényében pozíciószabályzást már meg lehet csinálni:
Kell egy mirkokontrolleres rendszer, a kontroller fogad egy analóg jelet, mai a poti feszültsége, meghajtja a DC motor PWM üzemben egy végfokon keresztül. Aztán a frekit egy számlálóbementetre kell kötni, mondjuk tizemsecenként kolvasni a számláló értékét, megszorozva 10-l megvan a másodpercenkénti fordulat, ebből számolni kell a jelleggörbe alapján egy szelepállást, és azt referenciának adni a motorszabályzásnak.
Az én régi tüzéremnél ezek a jelek mennek, ha nálad is akkor, amit fent leírtam azt meg lehet építeni, de sok szopás van az ilyen fejlesztésekkel, minden kis genyes hiba jöhet elő...
Tudnátok nekem ajánlani olyan motorszerelőt vagy céget aki igényesen dolgozik és rá lehet bízni egy Yamaha TZR 125R teljes felújítását?A blokkhoz nem kell nyúlni,azon kívül az utolsó csavarjáig szét akarom szedni és rendbe rakni!Ha lehet Pest ill Jász megyében!Előre is köszi a választ!
Az is sokat számít hogy ne keljen mászkálni, amúgy akkor se vennék bontósat, gondolj bele az se tezs jót neki ha mondjuk állt 10 évet... akkor is szétmegy...
Életemben nem láttam még kormánycsapágyat természetes végelgyengülésben tönkremenni. Ekkora batár csapágyat csak úgy lehet hazavágni, ha valaki nagyot taknyol, vagy rátépik az előfeszítést mint az enyémre.
Figyelembevéve az üzemszerű terhelését, azt összevetve a statikus csapágyterhelési tényezővel, és az üzemi "fordulatszámot"...10 a hatodikon év múlva már elkezd pittingesedni szerintem.
De abban viszont lehet valami, hogy melyik használt TZR az, amivel nem zakóztak...de az meg látszik a csapágyon...fene tudja, valszeg új lessz, mert csak be kell menni érte a bótba, és nem kell kajtatni utána.
Szám nincs rajta, illetve tán nem néztem. Egyszer már utánanéztem skf katalógusban a méretel alapján(D,d,h), aztán a óz ott lévő szám alapján néztem egy óóócsóbbat talán HCH, vagy ilyesmi, 3ezer/db, kettő kell, az 6e. De pl. bonottan 3ért jobban esik az ilyesmi.
Én ugyismerem hogy kormánycsapágy,vedd ki nézdmeg a számot rajta, és csapágyboltban lehet kapsz hozzá.(de Yamahában kb 10e/ szett körül van... ugy rémlik )
A homlokcső alsó, és felső végén lévő axiáls golyóscsapágy
Élek...nem törtem össze a fejcsapágyat Még valami nagyonhülye előttem rátépte a csapágyelőfeszítést, de úgy, hogy a golyók belenyomódtak a perselybe... Beállítottam úgy(átrendeztem a golyókat), hogy ne középen "akadjon" a kormány, és egyáltalán nem zavaró, de a műszaki vizsgán megvágják így. Ki kell cserálni...
Indexeket előre itt vettem: http://www.imet.hu/index.php?c...
De most nem látok abból amit én vettem, csak krómot, és karbonmajom mintázatút.
(Adatlapomon vannak képek, hogy áll rajta...)
De indexet találsz még millió helyen, pl. www.nagyvas.hu (itt gyári is van, de az fogja a szelet )
Telószimeringet imet-nél vehetsz (asszem legolcsóbban), 4e Ft alatt volt.
Kösz szépen sayerg! Amúgy az enyém is telószimeringes... Meg sajnos hiányzik még a plexije és két index is... Ha esetleg valaki segíteni tudna ezek pótlásában olcsó pénzért, annak nagyon örülnék!
Volt ilyenem is. Nekem telószimeringes volt mindkettő mikor megvettem, és a mostani helyenként le volt lakva mikor vettem. Kibeleztem már minden részét, szerintem jó gépek.
Van egy eladó dunlop d 208 f es 120/70 17"-es gumim szép állapotban, középen minimálisan kopott 70-80%-os,szélein még szőrös 100%-os
Akit érdekel írjon és írjon mellé egy reális árat is...
Üdv