Rájöttem miért szív ez többet a kelleténél...
Hülye egy elve van ennek a pumpának az biztos.
Van egy külső ház, amiben egy hengeres perselyben forog egy csap(van rajta egy forgaskerék, és azt hajtja a csigakerék), a csapnak a közeépben is van egy furat, amiben megint egy belső vékony csap. És a középső csapnak az oldalán van egy furat a közepébe, és az a furat minden körbeforuláskor 1szer találkozik a ház perselyében lévő oldalsó furattal, ami a karbihoz megy. A dolog elve, hogy a középső lyukas csap forog, és a tetjén lévő hullámos kerék fel-le emeli a benne lévő vékony csapot, mint egy dugattyút. Amikor a vékony csap felmegy, akkor az egész körbefordulás alatt tömítetlenségi résen felszívja az olajat a középső csap belső furatába, majd amikor fordul tovább és a két oldalsó furat egymással szemben áll, akkor lemegy a belső csap, és nem lefelé a kis résen nyomja el az olajat, hanem a nagyobb résézt nyomja a karbi felé az oldalsó furaton. Véleményem szerint, ha a középső furatos csap kicsit megkopik, akkor sokkal több olajat szív fel a szivattyú.
Végülis érthető, hogy úgy kell egy olajszivattyúnak elhasználódnia, hogy inkább több olajat nyomjon mint kevesebbet, és besüljön a gép. Szóval olajszivattyú kerestetik!
Repsol moto sintetico2T, az előző vasből még hidegen lehetett észrevenni, hogy olaj is van benne, melegen már fel sem tűnt, hogy olaj is van benne... De valószínűleg többszörös olajmennyiség esetén minden elkezd füstöt okárdani. 70km-en elfogyott a fél tartály olaj Biztos, hogy szivattyú lessz, de nem tudom felfogni, hogy hogy szállíthat több olajat.
Meg van bocsájtva
Én most toltam elő hosszas porosodás után a gépet, két problémával amiért porosodott...
Az első, hogy nem volt töltés már megoldódott, a másik, hogy istentelenül olajfüstje van, hidegen melegen még sajnos fennál.
Nagyon beparáztam, hogy esetleg a váltóolajat eszi, mert kiment a főtengelyszimering, de nem azt eszi, mert a váltóolaj nem fogy, viszont a 2T elég rendesen. De az meg mitől fogy, ha az olajszivattyút már leszabályoztam a service manualban megadott érték alá is ameddig csak lehetett, és mégis sok olajat nyom. Leszereltem az olajszivattyút, gondoltam belenézek, hátha valami kiment, vagy hiányzik benne.
A szerelés eredményeképp okosabb lettem annyival, hogy a szivattyú működik, nincs benne tönkremeve semmi szimering, de hiányzik belőle egy a robbantott ábra szernt alátét, egy fénykép szerint gumigyűrű, ami a csigahajtásának a csigatengely végén van. ( Ábrán a 4-es alkatrész )
De attól még nem kéne, hogy több, vagy kevesebb olajat nyomjon... A franc se érti, valakinek 5lete?
értem,kösszi!és egy dugót cserélni,ajánlatos szerelővel csináltatni?eddig nekem szimóm volt az sose látott szerelőt,mindig én csináltam rajta mindent,de mondjuk az nem nagy kunszt.
bonyolult leszedni a hengert?de szerintem szerelőhöz viszem
Biztos nem javítható? Sima Bélabának lehet, hogy még meg tudod mutatni.