szét is lehet szedni, szokott benne lenni zselészerű trutyi
meg a karmantyú vájatát kipucolni
erre nekem van egy derékszögben meghajtott és kiélezett bicikliküllőm
nagyon szépen kiszedi a retket és nem fogja a betét a tárcsát
Én már arra is gondoltam, hogy a féknyerget szétszedni és kipuculni, bar annak a légtelenítéshez nem sok köze van, mert ha a dugattyú be lenne szorulva, még ennyit se fogna...
A sört meg ha erre jársz, megkapod. :D
Köszi az ötletet, holnap kipróbálom. ;)
mielőtt beleőrülnél leírom a tutit, de ez neked 3 sörödbe kerül
szóval
néha amikor nagyon nem megy a légtelenítés azért van mert beszorul egy buborék a csőbe, és a buboréknak megvan az a jó szar tulajdonsága hogy nem szeret lefelé menni ha elég nagy
tehát ki kell b....ni a bubival és felfelé kihajtani
lekapni a fékmunkahengert jó magasra felemelni hogy ne legyen lefelé ág a csőben és pumpálni
én már rutinos vagyok kiveszem a légtelenítőcsavart aztán felemelem és pumpálom úgy hogy kézzel befogom
amikor a tökömig ér a fékfolyadék hömpölygése akkor kb jó a cucc
na de félre a tréfával, egy nagyobb rongy simán felszívja a mi kijön belőle, simán hallani meddig buborékol
evvel a módszerrel kb 3 perc a légtelenítés 5 perc a le-fel szerelés és nincs szopi
utána a helyén lehet pár ellenőrző légtelenítési procedúrát végigcsinálni, csak hogy megnyugodjon az ember
visszafelé meg nem szabad tölteni a fékfolyadékot, esetleg vákuummal ki lehet szívatni a légtelenítőn át de otthon nem egyszerű a kivitelezése
ennyi
ja és mivel kurva sokat gépeltem inkább 4 sör lesz
És a retket, ami a gravitáció hatására leköltözött, és összegyűlt a kerékfékhengerben, így felnyomatod a főfékhengerhez, ahol dugulást, illetve kopást okozhat.
Hiába tisztul ki a folyadék, ahol nincs olyan áramlás, ott lerakódik a szmötyi...
Ilyen esetben, ha nem akar kilégtelenedni ,alulról a féknyereg felől, szoktam feltölteni, két orvosi fecskendő,és egy műanyagcső segítségével.
A tartályból le kell szívatni a régi fékfolyadékot, alul a nyergen a légtelenítő csavarra rátenni a csövet a fecskendővel, ami buborékmentesen fel van töltve az új fékfolyadékkal, megnyitni a légtelenítő csavart, majd felnyomni az új folyadékot addig míg a tartályban tiszta nem lesz, ha tiszta alul elzárni a légtelenítő csavart, két húzás a fékkaron, és keménynek kel lennie.
Közben figyelni a tartályban a szintet, és a plusz anyagot kiszívatni a másik fecskendővel.
Lassan kell felnyomni, mert kispriccel a tartályból, vagy visszatenni rá a gumit.
Nem tudom milyen teleszkóp van benne.
Nekem a DTR 125-ös Yamahában voltak ugyanezek a teleszkópok, 41-es szárral.
Ahogy nézem majdnem DT váz, csak belevágtak egy 600-as blokkot....
Most generálozom, full motor, gépműhelyben van a henger, meg a hengerfej.
Ha az kész, akkor lapátolódik össze.
Amúgy itt van róla régi kép, a vásárlás utáni állapotot "trükközi".
Azóta full carbon a motor.
Nem.
Kilégteleníted az alját.
Mikor már nem jön alul bubi- mert nem fog, akkor végeztél.
Visszarakhatod a tartályra a tetejét.
Ezután elfordítod balra a kormányt, hogy a főfékhengerből vissza tudjanak menni a bubik.
Sok kis apró karrángatással fel fog keményedni teljesen.
Ha lélegzik, vagy gumisnak érzed, (cseréltél betétet is?) lehet attól van.....
Ha összekopik, határozottabb lesz a keménysége.
Szuper!
Ez valóban sikerült, köszönöm! :)
Igaz, hogy még nem kőkemény és tudom tolni, de már érzékelhetően keményebb és egy picit fog is.
Gondolom folytatnom kell a pumpálás, lenyomva tart, légtelenítő nyit-zár, pumpálás...
Szelepfedél hátsó részén lévő ablakon is betöltöttem egy liter olajat és így ismét beindítottam.
Eleinte nagyon füstölt - no nem a kipufogóból, hanem a blokk + leömlő, gondolom a pára vagy valami lemelegedett róla, mert egy 1 perc után már nem volt ilyesmi.
Az olaj viszont jól felhígult a tartályban, amitől egy pillanatra megijedtem, aztán rájöttem, hogy ettől nem kell megijednem, mert mikor elkezd melegedni, úgy hígul vagyis folyósabb lesz.
Azt hiszem sárvédők felrak vasárnap, a fékkel még küzdeni kicsit és jöhet a várva várt próbakör. :)
SZevasz! Érdeklődnék, hogy gyári levegőszűrő nem tudod mennyibe kerül a TTR-hez? Utángyártott nincs hozzá. Megtudnám kérdezni, de még nem volt időm. Szerintem 10 fölött van jócskán.
Tudom, hogy nincs hozzá köze, ez egy külön kérdés lett volna, amúgy igen, az olajszivattyú lesz az. Neked milyen XT-d van? Az is Paioli teleszkópos elől? A brembo fékes, Olaszos XT, mint a TTR-em?
Ha már kitakarítod a karbit,azért legalább a gumigyűrűket cseréld ki.Az kb egy felújítószettel felér,ha a többi része nem nagyon kopott.Nincs egy ezres az egész,ha bemégy egy csapágyboltba.
Nem tennék ilyet a géppel csak mikor elszakad a cérna huuuuhuuuuuuuuu mondok kigyót békát!Megvagyok elégedve vele 1ébként benzin oil oszt GO...rendszeresen lészűrö pucen és null problémó!
Csak ez most becsúsztt de majd orvosoljuk.....hisz nem 1 betegágy
meg a karmantyú vájatát kipucolni
erre nekem van egy derékszögben meghajtott és kiélezett bicikliküllőm
nagyon szépen kiszedi a retket és nem fogja a betét a tárcsát
A sört meg ha erre jársz, megkapod. :D
Köszi az ötletet, holnap kipróbálom. ;)
szóval
néha amikor nagyon nem megy a légtelenítés azért van mert beszorul egy buborék a csőbe, és a buboréknak megvan az a jó szar tulajdonsága hogy nem szeret lefelé menni ha elég nagy
tehát ki kell b....ni a bubival és felfelé kihajtani
lekapni a fékmunkahengert jó magasra felemelni hogy ne legyen lefelé ág a csőben és pumpálni
én már rutinos vagyok kiveszem a légtelenítőcsavart aztán felemelem és pumpálom úgy hogy kézzel befogom
amikor a tökömig ér a fékfolyadék hömpölygése akkor kb jó a cucc
na de félre a tréfával, egy nagyobb rongy simán felszívja a mi kijön belőle, simán hallani meddig buborékol
evvel a módszerrel kb 3 perc a légtelenítés 5 perc a le-fel szerelés és nincs szopi
utána a helyén lehet pár ellenőrző légtelenítési procedúrát végigcsinálni, csak hogy megnyugodjon az ember
visszafelé meg nem szabad tölteni a fékfolyadékot, esetleg vákuummal ki lehet szívatni a légtelenítőn át de otthon nem egyszerű a kivitelezése
ennyi
ja és mivel kurva sokat gépeltem inkább 4 sör lesz
Hiába tisztul ki a folyadék, ahol nincs olyan áramlás, ott lerakódik a szmötyi...
A tartályból le kell szívatni a régi fékfolyadékot, alul a nyergen a légtelenítő csavarra rátenni a csövet a fecskendővel, ami buborékmentesen fel van töltve az új fékfolyadékkal, megnyitni a légtelenítő csavart, majd felnyomni az új folyadékot addig míg a tartályban tiszta nem lesz, ha tiszta alul elzárni a légtelenítő csavart, két húzás a fékkaron, és keménynek kel lennie.
Közben figyelni a tartályban a szintet, és a plusz anyagot kiszívatni a másik fecskendővel.
Lassan kell felnyomni, mert kispriccel a tartályból, vagy visszatenni rá a gumit.
Nekem a DTR 125-ös Yamahában voltak ugyanezek a teleszkópok, 41-es szárral.
Ahogy nézem majdnem DT váz, csak belevágtak egy 600-as blokkot....
Most generálozom, full motor, gépműhelyben van a henger, meg a hengerfej.
Ha az kész, akkor lapátolódik össze.
Amúgy itt van róla régi kép, a vásárlás utáni állapotot "trükközi".
Azóta full carbon a motor.
Kilégteleníted az alját.
Mikor már nem jön alul bubi- mert nem fog, akkor végeztél.
Visszarakhatod a tartályra a tetejét.
Ezután elfordítod balra a kormányt, hogy a főfékhengerből vissza tudjanak menni a bubik.
Sok kis apró karrángatással fel fog keményedni teljesen.
Ha lélegzik, vagy gumisnak érzed, (cseréltél betétet is?) lehet attól van.....
Ha összekopik, határozottabb lesz a keménysége.
Ez valóban sikerült, köszönöm! :)
Igaz, hogy még nem kőkemény és tudom tolni, de már érzékelhetően keményebb és egy picit fog is.
Gondolom folytatnom kell a pumpálás, lenyomva tart, légtelenítő nyit-zár, pumpálás...
Szelepfedél hátsó részén lévő ablakon is betöltöttem egy liter olajat és így ismét beindítottam.
Eleinte nagyon füstölt - no nem a kipufogóból, hanem a blokk + leömlő, gondolom a pára vagy valami lemelegedett róla, mert egy 1 perc után már nem volt ilyesmi.
Az olaj viszont jól felhígult a tartályban, amitől egy pillanatra megijedtem, aztán rájöttem, hogy ettől nem kell megijednem, mert mikor elkezd melegedni, úgy hígul vagyis folyósabb lesz.
Azt hiszem sárvédők felrak vasárnap, a fékkel még küzdeni kicsit és jöhet a várva várt próbakör. :)
Csak ez most becsúsztt de majd orvosoljuk.....hisz nem 1 betegágy