Értem. 3000-4000 km egy évben fog bele menni. Most vagyok 120km-nél és 2 hete van meg a motor. Motul 3000-5100-7100-ak között mi a különbség? Ezek motorokba való olajak? Mindjárt utánaolvasok, csak jobban tetszenek a személyes tapasztalatok!
Megmondom őszintén én is azért vettem castrolt, mert régebbi motorjaimba gond nélkül bevált, az xt-be nem. Egy próbát megérne, hogy ráírj rallymania nevű felhasználóra, mintha ő is panaszkodott volna ilyen problémára a castrollal, neki sincs olajhűtője, de lehet csak rosszul emlékszem.
Vagy ha elmész 3-4ezer km-ert nyár közepéig, akkor rakj bele castrolt, aztán ha bejönnek a nagy melegek meglátod, hogy milyen. Ha rossz akkor úgyis kell az olajcsere és lecseréled a motulra :) Tavasszal tuti nem lesz baj a castrollal, nálam is csak nyáron csinálta.
Hát most jól megborzoltad az idegeimet. A helyzet az, hogy lehet hogy valami "komolyabb" olaj kellene, mert hiába feleannyi, ha sz*r. Bár sokan ezt a castrolt is ajánlják, még utánanézek és olvasok.
van rajta olajhűtő
mondjuk a ténérén is van.
elég jó konstrukció az a 3aj, csak sajna berúgószerkezetet kispórolták belőle
rendszám nélküli gépet már nem vennék, nem olyan sok plusz költség, és lehet mászkálni mindenfelé
Nem értek annyira az xr-ekhez, de azon van olajhűtő is nem? Lehet azért bírja a Tiéd jobban. Irigykedem kicsit a tenerédre mert ha jól emlékszem az rendszámos, kellene nekem is egy rendszámos motor, annyit túráznék vele...
nekem az actevo simán jól teljesít az xr4-ben
most valami hordós kiszerelésű elf olajat vettem 1000ft/l áron
és még házhoz is hozták
kitavaszodik ki is próbálom milyen
amikor megvettem az xt-t én is egyből cseréltem full retek volt az olaj, szerintem azt sem tudta hogy kell csinálni...
Nem tudom mennyit szánsz olajra, de amikor megvettem az enyémet rögtön olajcserével kezdtem, én is castrolt actevo 20w50et raktam bele. Ősszel nem volt gond, de jött a nyár és akkor nem bírta valami jól... 50-60akkal mentem de nehéz volt vele váltani, nagyon felhígult az olaj. Aztán lecseréltem motul 3000 20w50-re, igaz dupla annyiba kerül, de nagyon bevált. Az actevoval nem akartam már dombozni se mert annyira felhígult, ezzel a motullal bármit próbáltam nem volt vele gond:)
Bevált olajat akarok én is tenni bele a tavasszal. Nehogy a rossz választás miatt pl.: csússzon a kuplungja. Castrol Actewo 20w50-et szánok bele.
Olajszint ellenőrzésre EZT találtam. Tényleg így kell?
Olajcserénél meg az olajszűrő fedélen ki kell tekerni a csavart és rugdosni a motort, ha megjelenik az olaj, akkor visszahúzom és indítható a motor? Ezután természetesen ellenőrzés, és ha nem jó öntök hozzá? Ha így csinálom gond nem lehet?
nem is fogsz vele megelégedni mert az kocsiba való
ilyent kár is beletenni
4t motorba való motorolajat vegyél. tökmindegy milyent csak ne kocsiba való legyen
Az olajtank alján van egy menetes rész, de nekem az úgy tűnt mintha egy anya lenne odahegesztve.
M8-as csavar volt benne, aminek leszakították a fejét és egy kb. 10mm-es csonk maradt benne ebben a menetes részben. Szerencsére úgy törött el az anyag, hogy egy sima csavarhúzóval pikk-pakk ki tudtam tekerni, nem kellett szenvednem vele.
Nekem is az oldalidom alatt van egy tartály, éppen azt kell megjavítanom mert beleszakítottak egy csavart. Szerencsére könnyen kijött a csavar, holnap leellenőrzöm a menetet benne. Remélem jó, mert különben 4000Ft-om bánja az új tartályt.
az olajtartályból szívogatja magának az olajat, én beletöltök kb 2 litert utána járatom egy kicsit majd beleborítom a 3.at
így kb a nívó felső felén lesz a szint
nekem nem a vázban van hanem az oldalidom alatt van egy olajtartály
Köszönöm a tanácsot, azokat a csöveket is megnézem biztos ami biztos alapon!
Olajból 10W40-es is jó lesz, vagy picit sűrűbbet érdemes választani?
Van valami trükkje a cserének? Le szeretném engedi a blokkból is az olajat, azt hol tudom utána tölteni? Vagy a tartályból fogja átdolgozni a blokkba?
Én is gondoltam erre a tesztre, majd meg is csinálom ha végeztem a motorral.
Szerintem sem ázhat be egy motor így spontán. Főleg ha azt veszem hogy mindenhol szinte légmentesen le van zárva minden. Gondolok itt a légszűrőháztól a hengeren lévő karbicsonkig vezető "útra".
ha jó a gép nem fog beázni, próbáld ki otthon
nekem a ténéré le van tesztelve percenkéni 120 literes vízhozamú szivattyúval kenettem rá a vizet de észre sem vette
pedig nyomtam a blokkra minden irányból a vizet
És az is 1 gyertyás? Engem igazából az érdekel hogy a vizet hogy bírja? Ha átmegyek 1-2 pocsolyán nem fog dadogni vagy leállni?
Beszéltem egy két környéki sráccal, nekik Honda XL600 meg DR600 volt. Az XL-es mondta hogy ha megjárja vele a pocsolyát akkor 1-2 ránt a motor, de aztán megy tovább. A DR-es nem panaszkodott ilyenre, szerinte neki ez azért nincs mert 2 gyertyás a motorja, így ha az egyik lehalna, akkor a másik még jó. Én mondjuk nem látom a kettő közötti párhuzamosságot
Volt egy 125-ös 2T-m, arról váltottam át az XT600-ra. Azzal blokkig érő vízben föl alá mászkáltam, sosem "nyafogott" érte.
Nekem TT 600 van, ami igaz, hogy kicsit könnyebb, de a blokk ugyanaz és nagyon jól használható.
Egyedüli ellensége számomra eddig a homok volt, mert oda már kevés a teljesítménye, de egyéb helyeken nem tartja magát az újabb gépekkel. ;)
Használja amúgy itt közöttünk valaki az XT600-asát endurozásra? Olyanra gondolok aki ilyen hatalmas pocsolyákon megy keresztül vele, sárdagasztás és hasonlóak.
Szívesen felvenném vele a kapcsolatot e-mailben!
Vagy ha elmész 3-4ezer km-ert nyár közepéig, akkor rakj bele castrolt, aztán ha bejönnek a nagy melegek meglátod, hogy milyen. Ha rossz akkor úgyis kell az olajcsere és lecseréled a motulra :) Tavasszal tuti nem lesz baj a castrollal, nálam is csak nyáron csinálta.
csak azt tudom hogy ezekbe általában nem kell űrtechnikás olaj
még a legfosadékabb valvolinnal is szépen muzsikált
Még mit tudnál elmondani a Motulról?
mondjuk a ténérén is van.
elég jó konstrukció az a 3aj, csak sajna berúgószerkezetet kispórolták belőle
rendszám nélküli gépet már nem vennék, nem olyan sok plusz költség, és lehet mászkálni mindenfelé
most valami hordós kiszerelésű elf olajat vettem 1000ft/l áron
és még házhoz is hozták
kitavaszodik ki is próbálom milyen
amikor megvettem az xt-t én is egyből cseréltem full retek volt az olaj, szerintem azt sem tudta hogy kell csinálni...
jobban ért hozzá mint mi
Olajszint ellenőrzésre EZT találtam. Tényleg így kell?
Olajcserénél meg az olajszűrő fedélen ki kell tekerni a csavart és rugdosni a motort, ha megjelenik az olaj, akkor visszahúzom és indítható a motor? Ezután természetesen ellenőrzés, és ha nem jó öntök hozzá? Ha így csinálom gond nem lehet?
ilyent kár is beletenni
4t motorba való motorolajat vegyél. tökmindegy milyent csak ne kocsiba való legyen
M8-as csavar volt benne, aminek leszakították a fejét és egy kb. 10mm-es csonk maradt benne ebben a menetes részben. Szerencsére úgy törött el az anyag, hogy egy sima csavarhúzóval pikk-pakk ki tudtam tekerni, nem kellett szenvednem vele.
ott kellene leengedni a tartályból az olajat
az olajtartályból szívogatja magának az olajat, én beletöltök kb 2 litert utána járatom egy kicsit majd beleborítom a 3.at
így kb a nívó felső felén lesz a szint
nekem nem a vázban van hanem az oldalidom alatt van egy olajtartály
Olajból 10W40-es is jó lesz, vagy picit sűrűbbet érdemes választani?
Van valami trükkje a cserének? Le szeretném engedi a blokkból is az olajat, azt hol tudom utána tölteni? Vagy a tartályból fogja átdolgozni a blokkba?
meg ugye a légszűrőház ami beázhat
karbikon legyen jó hosszú levegőztető csövek
Szerintem sem ázhat be egy motor így spontán. Főleg ha azt veszem hogy mindenhol szinte légmentesen le van zárva minden. Gondolok itt a légszűrőháztól a hengeren lévő karbicsonkig vezető "útra".
nekem a ténéré le van tesztelve percenkéni 120 literes vízhozamú szivattyúval kenettem rá a vizet de észre sem vette
pedig nyomtam a blokkra minden irányból a vizet
Beszéltem egy két környéki sráccal, nekik Honda XL600 meg DR600 volt. Az XL-es mondta hogy ha megjárja vele a pocsolyát akkor 1-2 ránt a motor, de aztán megy tovább. A DR-es nem panaszkodott ilyenre, szerinte neki ez azért nincs mert 2 gyertyás a motorja, így ha az egyik lehalna, akkor a másik még jó. Én mondjuk nem látom a kettő közötti párhuzamosságot
Volt egy 125-ös 2T-m, arról váltottam át az XT600-ra. Azzal blokkig érő vízben föl alá mászkáltam, sosem "nyafogott" érte.
Egyedüli ellensége számomra eddig a homok volt, mert oda már kevés a teljesítménye, de egyéb helyeken nem tartja magát az újabb gépekkel. ;)
Szívesen felvenném vele a kapcsolatot e-mailben!