raymund nem a fötengelyt faragják csak a lenditő tömeget, aminek igen kis köze van az ébredő nyomatékhoz, talán inkább a kompresszió viszonynak és egy sor dolognak. Ha nem változik semmi csak megnöveled a kompresszió teret, vagy netán a prés magasságot minden marad mégis kevesebb lessz a forgató nyomaték. De mit magyarázok reszeltél már eleget.
A forgatónyomaték elveszéséről annyit, hogy sikerült már lerajtolnom előttem két sort egy oylan motorral, aminek gyakorlatilag nulla a lendítőtömege, valamint kettesből indul váltója:)
Eloindulásnál például, kicsit másképpen viselkedik, de ez sem azért van, mert elment a nyomaték, hanem azért, mert a benzinmotornak oylan úgyszólván nincs:)
Egy nagyobb lendtömeg, csak egy kis időre képes valamennyi energiát tárolni, és ezt képes leadni (a tehetetlensége okán) ennyit tud, sem többet sem kevesebbet.
Az energát amit tárol meg nem a semmiből, hanem a főci forgatónyomatákából veszi.
Szaki, nem akartam belefolyni de aztán csak sikerült, azért írok neked, hogy ne vedd magadra a kritikát, legalábbis részemről !
A kérdésedre röviden a "válasz", hogy : attól függ mi a célod ?
Van ahol jobb a kis lendtömeg, van ahol nem, a nagyon kicsi és a nagyon nagy viszont sehol nem jó !
Szerintem a kétté tuningban az a legjobb dolog (persze ha értesz is valamennyit hozzá), hogy megtanít összefüggésekben gondolkodni, az a leggtöbbször máshol is jól jön ...
4T-nél nem vagyok igazán képben, de gondolom az még érzékenyebb az inerciára .
Amúgy meg jó példa erre a maszek tuningra a rallye . Tudok olyat mikor belenéztek a "Havasi" motorba és leméretezték a cuccokat, aztán lemásolták, csak azt nem tudták mi miért volt annyi ...
Aztán elkezdtek rajta gondolkodni és megszülettek a hamis tételek
Ne gizdázz már légyszi mert magára veszi a szaki, a többiek meg azt fogják hinni, h én vadítottalak be ...
Te amúgy hány olyan emberrel találkoztál már aki motort tuningol és sejti az inerciás összefüggéseket ? Nem hinném, h túl sokkal .
Ti akkor nem szaroztatok,egybol a kozepebe vagtatok....eleg erdekes filozofia,h egybol a fotengelyt faragjatok......gondolom az is ki volt szamitva ,h milyen fordulatra,tehetel nyomatekra....
Hát csak gondoltam számít mert most lemértem és 2.6 kg. a cucc.
Tudom ez nem az a szitu de a rallye ladákon azonnal a főtengely könnyítésével kezdtünk amitől kapásból ugrott magasabbra a fordulatszám és teljesítmény. Igaz nagyon forgatni kellett utánna mert a nyomaték nagyon elment.
Ha leszedem a dinamót, tekercset a főtengelyről akkor nem fog elmenni a nyomaték? Pörögni azért biztos jobban fog. Nagyon nagy súja van. Ha leszedem akkor akksis gyujtása lesz, amitől azért parázok.
Ez tényleg jó. Én 23-ért vettem az idomot + plexi 7 ezer, ha jól emlékszem. Ülés 6 tank 20. De itt is a tank nyers , kell bele szellőző, beöntő meg csap.
Gondoltam,ezert mondtam,h nem mindegy ,h gizike, v gozeke.....
de azert ,h levett 3kg t a zsiguli lenderekebol,utana sem valszinu,h 9000 t forgott volna