zoli az mz tényleg nem volt nagyon sokba de az is csak azért mert 8 éve 24 órázunk mz-vel volt hozzá sok cucc itthon ha megszámolnám azért lehet hogy érne meglepetés.a suzukit olcsón vettük de ujra kellet épiteni és ahhoz semmi sincs itthon csak anglia ausztrália e-bay ugyhogy ujra kellett gyártatni sok mindent gondolhatod mibe fájt!de jó lett kibirta a szezont de valszeg ennyiből feláll egy yamaha is csak nem tudtunk szerezni.sanyi jól mondja a dolgokat de sok saját munka sokat spórol ha vaesz az ember mindent nagyon sok lehet a vége.a hozzáállás az hogy szutyokkal nem állunk oda de a szépség /festés stb/ csak az utolsó
Á! Teljesen leálltam olyan dolgokkal, hogy dizájn meg ilyesmi.Mennyen oszt annyi. Se idom se semmi. Fapados. Már végre rakják össze a motortját és mehet is.
te most villogni akarsz mint a petró a jó kis lelakott kasznis yamaha semmivel se lassab mint a gyönyörü. Ez nem azt jelenti hogy idénre is olyan lessz, bár ha más hajtja akkor nem érdekli, ez volt régebben is, beleuntam hogy még verseny után nekem kellet letakaritani is. A menök csak menni szeretnek.
Valóban a leg olcsóbb megoldás a fahamu. A talaj lúgosítás másik lehetősége a kertészeti mész használata. Ezzel gyorsabban, gyakorlatilag az első megfelelő mennyiség használata után elérhetjük a kívánt pH értéket.
A millát motor vétellel eggyüt gondoltam. Motor 100-200 vagy több, Blokk generál 150, gyujtás 50, kipu 50, idomok 60, kormány- futómű-fordulatszámmérő, 50-60, pedálok stb. lánc szett 15, gumik 50= tuning nélkül 625 e FT. Persze nem kellett kereket venni. Ja festés stb. Főnök most megigérem, hogy ha 500-ból ad nekem 250-350-es motort ing-gatya szakad nyárra megveszem. Ha kell a sarokra is kiállok. A temetőbe szórnak hamvakat nem a fűre!
Nem tudod, de Kisdió, első évben ts 250-es mz vel tolta, jól is ment, kizártnak tratom, hogy 200 fölé szaladt volna a bekerülés.
Tavaly(2011) sutyuki 250nel ment az sem drága motor, építési lapnak most is tudk egy 125ös kéthengerest 35 ért.
Mire pályárakerül, azért az is 200 lenne, e azért nem a milla.
tegyél bele etz az kijön 20-bol. a 250 rd racéba is etz eleje van és nincs panasz rá.Az mz is 1/2 colos láncal megy ugy hogy még a lánckerék is jó ami elöl van azt hiszem.
na azért a 350-es nincs annyiba még a felébe se, talán a kopó alkatrészek éves szinten 100 körül vannak dugó gumi, más az elmult 3 évbe nem kellet.
Fával tüzelek a mühelybe mi van ha a fahamut rászorom a füre segit
lugositani a talajt kertész úr?
(főtengely felújitva) Pont úgy néz ki. Mikor belefogtam ebbe az egész motoros dologba ( köne valami hobbi stressz levezetőnek de a rallye nagyon drága gondoltam motorozzunk ) pity puty zsebpénzből összedobunk egy mocit. Ahaha... egy milla alatt nincs is győztes motor. Ezen is csak a küllős kerékre cserélés 150 pénz. Hol a többi.
2T vagy, a 4T Fentartása kölcségesebb?
Nagy vita téma , hogy a 2 ütemű vagy, a 4 ütemű krossz motorok fentartása kölcségesebb?
Vajon megéri-e drágább 4 ütemű -t vagy olcsóbb 2 ütemű-t vennünk?
Ez 1 összehasonlító teszt, amit 1 Yamaha Yz 125 -el és Yzf 250 r-el végeztünk!
Tudni illik a 2 ütemű tanít, váltásokat precízen megtanítja, és a kanyar íveket, kigyorsításokat is érezni kell.:) A 4 ütemű- vel egyszerűbb dolgunk van, nem kell váltogatni, ha nagyobb fokozatban vesszük az ívet amit szeretnénk nem kell vissza kapcsolgatni, hamar felveszi és meg is iramodik.:D
a 2 ütemű jóval többet eszik a 4 ütemű nél, és kell nekik kenés is, ezért a jó minőségű motor olajt is meg kell vásárolnunk. Ajánlott 1:30 as keveréken (1liter olaj 30 liter benzinhez) 1120 Ft/üzemórára jönki :D
A blokkal kapcsolatos szervizköltségek közül az YZ125-nél 45 üzemóránként esedékes a dugócsere, költsége: anyagár 20.000 + munkadíj 12.000 = 32.000 Ft. Ez egy üzemórára lebontva: 710 Ft.
A váltóolaj csere 20 üzemóránként 3.000 forintba kerül, gyertyából 25 üzemóránként kell újat becsavarni, ez 4.000 forint. (150 + 160 = 310 Ft/üzemóra)
A henger nikasziloztatása minden negyedik dugattyú után esedékes. (A, B, C és D „túlméretes” dugattyú létezik, mindegyik egy század milliméterrel nagyobb, mint az előző.) Ez tehát 180 üzemóránként 45.000 forintos tétel. (250 Ft/üzemóra)
4 üteű kevesebbet eszik
Tehát az YZ125 esetén a blokk egy üzemórára eső szervizköltsége:
710+250+310=1270 Ft.
A négyütemű YZ250F tovább bírja egy tankkal, kb. 3 óra alatt üríti ki a 6 literes tartályt. Természetesen itt nem kell keverékkel bajlódni, azonban ahhoz, hogy teljes legyen az összehasonlítás, a motorolaj cseréjét is ide kell számolnunk, ami 15 üzemóránként esedékes (1,2 liter olaj 7200 Ft). Így, egy üzemórára lebontva 640 Ft benzinköltséggel számolhatunk, amihez 480 Ft az olajcsere arányosan ideeső része.
Tehát a négyütemű YZ-F esetén a summafogyasztás költsége üzemóránként: 1120 Ft.
Jöhetnek a blokkra vonatkozó szervizköltségek. A dugattyút – hobbihasználat esetén – elegendő átlagosan 80 üzemóránként cserélni. 45.000 forintos anyagárral és 25.000 forintos munkadíjjal számolva, ez összesen 70.000 Ft. (875 Ft/üzemóra)
A vezérműláncot 50 üzemóránként ellenőrizni kell, és általában 100 üzemóránként esedékes a cseréje. Utóbbi költsége: 17.000 Ft anyagár + 13.000 Ft munkadíj, összesen 30.000 Ft. (300Ft/üzemóra)
henger nikasziloztatása itt is minden negyedik dugattyú után esedékes, ami (a 80 üzemóránkénti dugócserét, és a négy túlméretes dugót alapul véve), 320 üzemóránként 45.000 forintos tételt jelent. (140Ft/üzemóra)
Rendszeresen, 10 üzemóránként kell mérni a szelephézagot (és állítani, ha szükséges). Ennek munkadíja 6.000 Ft. (600 Ft/üzemóra)
Négyüteműeknél szelepcserével is számolni kell. A tesztelt YZ250F még az ötszelepes konstrukció, így hobbihasználat mellett 120 üzemóránként 142.000 forintos kiadásra számíthatunk, ez a következőkből áll: 3x30.000 Ft a szívó szelepek ára + 2x20.000 Ft a kipufogó szelepeké + 12.000 Ft munkadíj. (1180 Ft/üzemóra)
A gyertyacserére 25 üzemóránként 4.000 forinttal kell számolni. (160 Ft/üzemóra)
Ha pedig a fenti tételeket összeadjuk, kiderül, hogy az YZ250F esetén a blokk egy üzemórára eső szervizköltsége: 875+300+140+600+1180+160 = 3255 Ft.
Ehhez adjuk hozzá az üzemóránkénti 1100 forintos fogyasztást, és máris megkapjuk az eredményt: a négyütemű YZ250F blokkjának egy üzemórára eső működési költsége: kb. 4400 Ft. Ez bizony közel 50%-kal magasabb kiadást jelent!
2010.03.17 (19:10) | 1 hozzászólás Vissza a cikkekhez --
Szeretnél te is hozzászólni? Lépj be, vagy ha nem vagy még tag, regisztrálj percek alatt!
Hozzászólások
Rendezés
1. Már nem tag (/) írta: 2010.11.07 (08:01)
nagyon jó cikk,érdemes volt elolvasni köszi érte.ha pl motoros újságok is lehoznák ezeket az adatokat kevés helytelen döntés születne vásárláskor,de nem teszik....mindenesetre ismerek olyan embert aki azért adta el a gépet mert fizetni éppen bírta volna és tankoni is,de szervízeltetni már nem.a cikk alapján látszik hogy érdemes tájékozódni,mert tapasztalatból tudom én is,hogy egy egy szervíz itózatos költségbe is kerülhet....ja és ezek csak a blokkra vonatkozó adatok.hol van még a gumma és az esetleges amortizáció,kuplungozás ilyesmi...
így tovább üdv:g
Van, hogy semennyiért sincs motor, van hogy olcsón is van.
Tavaly(2011) sutyuki 250nel ment az sem drága motor, építési lapnak most is tudk egy 125ös kéthengerest 35 ért.
Mire pályárakerül, azért az is 200 lenne, e azért nem a milla.
Fával tüzelek a mühelybe mi van ha a fahamut rászorom a füre segit
lugositani a talajt kertész úr?
http://www.classicyams.com/tec...
Évjárat?
Nagy vita téma , hogy a 2 ütemű vagy, a 4 ütemű krossz motorok fentartása kölcségesebb?
Vajon megéri-e drágább 4 ütemű -t vagy olcsóbb 2 ütemű-t vennünk?
Ez 1 összehasonlító teszt, amit 1 Yamaha Yz 125 -el és Yzf 250 r-el végeztünk!
Tudni illik a 2 ütemű tanít, váltásokat precízen megtanítja, és a kanyar íveket, kigyorsításokat is érezni kell.:) A 4 ütemű- vel egyszerűbb dolgunk van, nem kell váltogatni, ha nagyobb fokozatban vesszük az ívet amit szeretnénk nem kell vissza kapcsolgatni, hamar felveszi és meg is iramodik.:D
a 2 ütemű jóval többet eszik a 4 ütemű nél, és kell nekik kenés is, ezért a jó minőségű motor olajt is meg kell vásárolnunk. Ajánlott 1:30 as keveréken (1liter olaj 30 liter benzinhez) 1120 Ft/üzemórára jönki :D
A blokkal kapcsolatos szervizköltségek közül az YZ125-nél 45 üzemóránként esedékes a dugócsere, költsége: anyagár 20.000 + munkadíj 12.000 = 32.000 Ft. Ez egy üzemórára lebontva: 710 Ft.
A váltóolaj csere 20 üzemóránként 3.000 forintba kerül, gyertyából 25 üzemóránként kell újat becsavarni, ez 4.000 forint. (150 + 160 = 310 Ft/üzemóra)
A henger nikasziloztatása minden negyedik dugattyú után esedékes. (A, B, C és D „túlméretes” dugattyú létezik, mindegyik egy század milliméterrel nagyobb, mint az előző.) Ez tehát 180 üzemóránként 45.000 forintos tétel. (250 Ft/üzemóra)
4 üteű kevesebbet eszik
Tehát az YZ125 esetén a blokk egy üzemórára eső szervizköltsége:
710+250+310=1270 Ft.
A négyütemű YZ250F tovább bírja egy tankkal, kb. 3 óra alatt üríti ki a 6 literes tartályt. Természetesen itt nem kell keverékkel bajlódni, azonban ahhoz, hogy teljes legyen az összehasonlítás, a motorolaj cseréjét is ide kell számolnunk, ami 15 üzemóránként esedékes (1,2 liter olaj 7200 Ft). Így, egy üzemórára lebontva 640 Ft benzinköltséggel számolhatunk, amihez 480 Ft az olajcsere arányosan ideeső része.
Tehát a négyütemű YZ-F esetén a summafogyasztás költsége üzemóránként: 1120 Ft.
Jöhetnek a blokkra vonatkozó szervizköltségek. A dugattyút – hobbihasználat esetén – elegendő átlagosan 80 üzemóránként cserélni. 45.000 forintos anyagárral és 25.000 forintos munkadíjjal számolva, ez összesen 70.000 Ft. (875 Ft/üzemóra)
A vezérműláncot 50 üzemóránként ellenőrizni kell, és általában 100 üzemóránként esedékes a cseréje. Utóbbi költsége: 17.000 Ft anyagár + 13.000 Ft munkadíj, összesen 30.000 Ft. (300Ft/üzemóra)
henger nikasziloztatása itt is minden negyedik dugattyú után esedékes, ami (a 80 üzemóránkénti dugócserét, és a négy túlméretes dugót alapul véve), 320 üzemóránként 45.000 forintos tételt jelent. (140Ft/üzemóra)
Rendszeresen, 10 üzemóránként kell mérni a szelephézagot (és állítani, ha szükséges). Ennek munkadíja 6.000 Ft. (600 Ft/üzemóra)
Négyüteműeknél szelepcserével is számolni kell. A tesztelt YZ250F még az ötszelepes konstrukció, így hobbihasználat mellett 120 üzemóránként 142.000 forintos kiadásra számíthatunk, ez a következőkből áll: 3x30.000 Ft a szívó szelepek ára + 2x20.000 Ft a kipufogó szelepeké + 12.000 Ft munkadíj. (1180 Ft/üzemóra)
A gyertyacserére 25 üzemóránként 4.000 forinttal kell számolni. (160 Ft/üzemóra)
Ha pedig a fenti tételeket összeadjuk, kiderül, hogy az YZ250F esetén a blokk egy üzemórára eső szervizköltsége: 875+300+140+600+1180+160 = 3255 Ft.
Ehhez adjuk hozzá az üzemóránkénti 1100 forintos fogyasztást, és máris megkapjuk az eredményt: a négyütemű YZ250F blokkjának egy üzemórára eső működési költsége: kb. 4400 Ft. Ez bizony közel 50%-kal magasabb kiadást jelent!
Forrás: www.sportmotor.hu
2010.03.17 (19:10) | 1 hozzászólás Vissza a cikkekhez --
Szeretnél te is hozzászólni? Lépj be, vagy ha nem vagy még tag, regisztrálj percek alatt!
Hozzászólások
Rendezés
1. Már nem tag (/) írta: 2010.11.07 (08:01)
nagyon jó cikk,érdemes volt elolvasni köszi érte.ha pl motoros újságok is lehoznák ezeket az adatokat kevés helytelen döntés születne vásárláskor,de nem teszik....mindenesetre ismerek olyan embert aki azért adta el a gépet mert fizetni éppen bírta volna és tankoni is,de szervízeltetni már nem.a cikk alapján látszik hogy érdemes tájékozódni,mert tapasztalatból tudom én is,hogy egy egy szervíz itózatos költségbe is kerülhet....ja és ezek csak a blokkra vonatkozó adatok.hol van még a gumma és az esetleges amortizáció,kuplungozás ilyesmi...
így tovább üdv:g
http://www.kepesmotor.hu/honda...