Mondjuk nem éppen rád gondoltam, mert rólad tudom, h világlátott faszi vagy ...
De azért sorolj már hazai Supermoto versenyeket abból az időből, az ne legyen gond ha nem indultak olyan klasszisok mint franciahonban .
98 rég volt, de amikről én beszélek azok nem utcaiból épített "supermotok" voltak ...
most nincs sajna,illetve van egy 32esé, de az dt-é és döntve van a csonk, meg egy helyen ragsztva, max ha majd veszel vmit akkor mellé rakom mert pénzt azért nem kérek, ja ha a tank netán érdekel most oda adom 3ba, mert csak lökdösöm egyik sarokból a másikba;)
Tudom !
Eszetlen vita helyett inkább sztorisgassunk : Mondjuk elmesélem neked és az adatlap képekig eljutni képtelen testvérednek az ott lévő 2001-es Lyoni kép történetét .
2000 és 2001-ben St Etiennben laktam, Lyontól 60 km-re és bejártam sok mocis boltba vásárolni, köztük a helyi Yamaha képviselethez is .
A tulajnak voltak versenyzői Supermotoban, volt YZF400-asból épített gépük és 1 YZ250-esből épített asszem 360-as hengerrel . Mint tudjuk a franciáktól indult az egész Supermoto és kezdetben mentek 2t gépekkel is . Hát 2000 körül mifelénk még tv-ben sem nagyon láttak ilyet, nemhogy test közelből ...
Kérdezgettem tőle a motorokról és adott katalógust cégekről ahol lehet venni nagyobb méretű hengereket a 2t 250-esre, de simán csak nikasziloztak is ha kellett . Ő mondta, h Lyonban lesz verseny és menjek el megnézni . Ha nem hív akkor is mentem volna ha tudom, h lesz verseny ...
Szóval kurva jól mentek a kéttékkel, le voltam nyűgözve, csak sajnos Kinigadner a nehéz 4t-vel még őket is könnyedén előzgette kivül belül ...
A képen az a sötét csík amin megy a Yamahás az felhordott víz. Volt kinti rész is és esett az eső, a stadionba beforduló kanyar még a kinti részen volt és minimum 45 fokban döntött gépekkel jöttek befelé ... (a gagyi fényképelővel csak a közeli képek lettek jók)
Ez ma már talán nem olyan nagy dolog, de elmesélhetnétek, h akkoriban ti mit csináltatok ? Milyen versenyeken voltatok ahol "olyan" széles látókörre szert lehet tenni mint amivel rendelkeztek ?
nem érted még ha jól megreszelitek akár 8-10 le is belemegy ha nem -2le. A csövek munka közben lélegeznek a hullámok hatására, avastagabb lemez nem rezeg annyira mint a vékonyabb mérni senki nem mérte a difit.
Az meg már egy megint másik kérdés, hogy egy szaros motort nem tudok úgy beállítani ,bekarburálni ahogy én szeretném.
Mert hoznak igaz ide mindenféle hulladékokat, amiket beálíltok úgy ahogy én tudom, aztán el vannak ájulva, hogy ilyen még sosem volt. De hát tisztában vagyok vele, hogy jobb helyeken meg az a beállítás egy trágyadomb :)
Egyedüli problémám ott van, amikor nagyobb rádiuszból, könyökből átmegyünk egy másik részre és mondjuk pont ott kezd más mértékben bővülni. Tehát nem csak "hajtogatásban van különbség, hanem bővülésben is". Ott meg tud gyűrődni és azt alig nyomja ki. Pedig átmenetknél mindig adok neki tisztességes rádiuszt.
Meg vízvágott lemezeknél le kell tisztítani a vágott éleket, mondjuk ez egy hegesztő szakembernek gondolom evidens.., mert marad rajta homok és awinál baromira észrevenni hogy habzik ki belőle, na ott tuti, hogy spricnizni fog.
Ha meg marad benne így is, akkor kifúrom túloldalról, aztán valami pálcával kinyomom, behegesztem a lyukat és kész is.
Nem mondom, hogy így az überalles, de nekem tetszik, meg többen kérdezték már, hogy milyen márkájú gyári cső ez.
Teljesítmény, jóság szempontjából meg ez megint egy olyan kérdés, hogy sokan szaroznak mm-ken, így úgy.
Aztán mivel annyira, de annyira egzakt és pontos tervezéű csövek ezek, lehet hogy gyűrötebben, pont a csillagok állása, meg a holdfázisok miatt még nagyobb teljesítményt is kapnánk, mint csillivillin. Ez nyilván a lutri faktroban van benne :)
Levegővel meg szoktam nyomatni víz alatt. De mondjuk CO-val én tutira nem tudnám likmentesre megcsinálni, hiába a 0.6-os huzal, akármilyen beállítás. Aztán lehet van aki megtudná.
Mondjuk amikor izmosan fogja már a hegesztés, úgy elég veszélyes légmentesen is. Én fedezékből szoktam nyomatni, de már úgyis volt, hogy kapcsoló elött volt a kezem, elszolta magát egy 25cm-es hosszon a hegesztés, aztán csak azt vettem észre, hogy a mosó egy méterrel odébb kötött ki :)
Az meg nyilvánvaló, hogy nem ezen múlik.
hát elég sok készült belöle, de mindég volt benne kis hiba, az élnél saját anyagával heggesztve ugy a legszebb, de sok helyen észre se veszed csak ha fujod a lukat, Az átmeneteknél ha nem elég az iv akkor gyürödni fog bármit csinálsz. Csak padontudud megnézni rosszab lett e. Ugyhogy nagyügyet nem csinálok belöle jó legyen a motor azt kész.
ÜDV. Azt hiszem igen. Ő mérte ki. Surinak adtam a hengereket ő meg Ati összedolgoznak. Ha minden jól megy tőle lenne karbi meg rajz alapján kipu. De mi is az a 0,2 ló? Nem 5-6 ló egy jó kipu?
Mert ha csak 0,2 akkor vakeráljon vele a fene. Inkább akkor eliszom az árát jó pár alkoholmentes sör kijön belőle.
Nem fog mindenképpen spriccelni, ha rendesen megvan hegesztve.
Először én is csak néztem mi van.
Ment a 150 baros kipreparált magasnyomású, aztán hirtelen esni kezdett a fordulat és megállt. Aztán párszor újraindítottam és katt-katt-katt. Egyet fordult kb a motorja, de nem bírta szétnyomni.
Én hagyok rajta 1mm-es peremet körben, amit először összeolvasztok. Így kinyomatom ameddig tudom és akkor élben egymásra fordulnak a lemezek, ekkor adok hozzá hozzanyagot és még ezután is 1-2x át kell olvasztanom a varratot, lehetőleg egy menetben. Ahol újra van kezdve, ott biztosan kisebb vagy nagyobb gyűrődési pont lesz. Ha spricnizik, akkor mégegyszer átmegyek rajta. Ahol kell hozzá még plusz anyag, ott meg elterítem, hogy ne legyen vastagabb.
Mondjuk nem vagyok hegesztő, csak ugatom a témát.
De meglehet úgy csinálni, hogy ne spricceljen, de nem is a 2 tized Le miatt. Inkább a hülyeségem miatt jöttem rá. Mert csináltam 1-2-t és volt hegesztés miatt hullámos a varratnál, aztán egyszercsak eldurrant az agyam egynél, amit vagy 5x áthegesztettem és mindig spricnizett valahol, egy ívátmenetnél pedig maradt benne egy kinyomatlan rész negatívban, akkor hát mondom addig fogom nyomatni, míg vagy szét nem szakad az egész vagy ki nem nyomja.
Aztán győzött a kitartás.
nehéz ugy meghegedülni hogy végig a varrat egyforma legyen a könyökös résznél meg nehezebb is,spiccelni mindenképp fog
de át kell heggeszteni az a részt, a könyök tulzott hajtását megg csak ki tudod kisérletezni mekkora iv kell hozzá. Én milisböl csinálom
jobb hegeszteni és ugyan ugy lélegzik mint a 0,8 csak tartósabb.
Mindenki ugy reszel mintha vb-re menne számit 0,2le . Szerintem a kecsóra vagy kakucsra ne. Talán a hringen vagy hasonló hosszu egyeneses pályán igen.
Megmondom őszintén én is csak 3db olyat tudtam fújni, ami eléggé makulátlan lett, de sokat kellett vele szórakozni. Elengedte a vizet, újrahegesztés.. Meg szerintem CO-val eleve egy kalap szar lesz, mert pontozni tudod és nem lesz egyenletes a varrat, így pró gyűrődések keletkeznek. Awi vagy láng. És az lehetőleg egymenetben. Vagy ha nem sikerül, akkor újra átmelegíteni. Meg persze van 1-2 trükk még. Kell a tapasztalat, mind hegesztésnél, ívek megválasztásánál, rádiuszok szempontjából.
Fel lehet és ennél sokkal gyorsabban fújja. A nehéz az, hogy úgy hegesszed meg, hogy ne így mint itt a vidin, hogy elengedjen. Hanem egész egyszerűen megálljon a magasnyomású mosó motorja (áthidalt nyomáskapcsolóval), mert nem tud többet nyomni. Na akkor szép kerek lesz. Én sem gondoltam volna egyébként, hogy kibírja a nyomást a 0.8-as lemez.
Sajna ki kellett tapasztalni és jópárszor áthegesztem awival, lettek rosszul sikerült darabok is, gyűröttek. De amikor egy kicsit elenged már veszem is le és újrahegesztés.
De azért sorolj már hazai Supermoto versenyeket abból az időből, az ne legyen gond ha nem indultak olyan klasszisok mint franciahonban .
98 rég volt, de amikről én beszélek azok nem utcaiból épített "supermotok" voltak ...