Igen a szelep alacsony fordulaton csökkenti a kipugázkiáramlást mert alacsony fordulaton nem kell akkora huzat és így elvileg nyomatékosabb mintha nem lenne benne.
De az elmúlt napok hozzászólásai alapján ez nem igazán észrevehető.
Magas fordulaton meg azért keletkezik egy kis többlet mert nincs ott semmi ami a kiáramlás útjában állna, de ennek is csak akkor van igazán értelme ha másik kipu + commander is kerül rá.
Ergo ha csak a szelepet veszed ki akkor annak nincs semmi értelme.
A végdob és hangzáskülönbség persze már más tészta.
Tegnap szemeztem a kipuffal és kb. 5700-5900 között nyit ki az exup teljesen! Tehát csak alacsony fordulatszámon van értelme, de szerintem felesleges, mert én nem fogom észrevenni a hiányát, ha mások, nálam sokkal jobb pilóták nem veszik észre...
Én először kivettem ezt a hires Exup szelepet,mert sport dobot tettem fel,de kb 2hét után megoldást kellett találnom,hogy vissza tudjam tenni.Mivel alsó tartományban szarabb lett.Ugyhogy most egy közbetéttel van visszarakva.
úgy tom 6000-nél nyit, de már nem emlékszem....lényeg h ha kiveszed akk alatta is olyan lesz mint mikor már nyit, de nem lesz sokkal erősebb...ugyanúgy 10.000-nél jön az átütő erő.
Ezt jó hallani olyantól aki használta így is úgy is.
De akkor mi a tökömnek van benne az pöcs szelep
Azért a minimális különbség miatt ami elhanyagolható ?
Vagy hangja annyival nagyobb nélküle ?
Más mociban nincs mégis kikerül hivatalosan az utcára tehát a túl nagy hang nem indok, akkor meg minek az a sok hű hó ezzel a búza szeleppel ?
Nem vágom
Áhh én kinőttem ebből az 1kerekezéses jampecoskolásból. Nekem nem kell hogy jobban húzzon, mert pont elég, amit most tud. A hangján akarok valamit javítani elsődlegesen. A többi tuning, ami lesz rajta, az mind már tényleg feleslegesség szintjén fog menni, mert hidd el, aki közlekedni használja, annak bőven elég a stock motor tudása. Aki pedig feszítésre veszi, annak meg úgyis még az R1-es blokk is kevés lenne.....
ez jó gondolat és milyen kevesen gondolják h szükség van rá....
sztem minden ilyen beavatkozás után szükséges egy padi mérés min....
abból rengeteg mindn kiderül h miként befolyásolja a motor managementjét az új alkatrész....
kicsit bela vau vau egy SAJÁT véleményt....
én biztos hogy csak dobot tennék rá... hang azzal már fix rendben lenne... valamint tennék rá egy -1es áttételt előre esetleg egy +2est hátra (ez durván 10.e Ft) és a full system árához képest kb aprópénz és érzetben pedig oda bax rendesen...
Természetesen így a végsebesség kárára menne,de sztem ritka az mikor full gázon szükségünk van a 260-270es végsebességre....
250el is oda lehet érni bárhova max előbb kell indulni
bocsi h bele vauvauzatm....
Akkor az a szeg nem oszt nem szoroz... Vasárnap jösz a safety-hungary nyílt napjára? Ha jelentkezel a Karasna-nál 1 futam ingyen Gokart-ot állnak! :) Ki akarom próbálni, az új Dirt-track pályájukat.
Erről beszélek, a 7,4 nem rossz, de alacsony vagy inkább úgy mondom városi és túrázás alatt nem nagyon veszed észre, mert nem 1-2be használod 10e fölött. Azaz nem a Top fordulatszámon pörgeted, hanem középtartományban. Na most erre mondták a versenyző haverjaim, hogy az átlag ember nem veszi észre, mert nem pályán használja és nem állandóan magas C-n. Ezért pedig az 1500 EUR kicsit soknak találom.
természtesen még beállítod a mocit hozzá:)az enyém 7,4többletet adott, de igazából valóban 1ben és 2ben vszed észre..a sok környezet védelmi előírás miatt beépített kati miatt a motor ilyenkor le van fojtva:/ ha az ki jön... 1ben 2ben megvadul pl kettseben simán jön keróra ha jól megtéped:)
Nem tudok vitatkozni veled, mert nem tapasztaltam, tehát nincs mihez viszonyítanom. Azt mondom, amit nekem is meséltek. Az viszont igaz, ha megnézed a gyártók oldalát az az 5-6 Lóerő amit egy teljes rendszer ad (felső tartományban), elég kevés...
ez mekkora hülyeség:Dmég h egy rendszerrel alig van jobb hangja mint egy profidobbal:Dmeg ezt a az erőt alig veszed észre téma:D..na de mind1.. ti tudjátok:)
Gumijavításra visszatérve.
2500 forint volt a javítás gombaszeg került bele és nem vagyok benne biztos hogy ki lett centírozva mert a súly ugyan ott van a keréken mint előtte bár nem kizárt hogy pont jó volt így.
Teljesen egyetértek veled! :) Én is dilemmába voltam, viszont a kinézete nekem nem jött be a dobnak és a hangját is gyengének találtam. Most sikerült egy olyan embert találnom, aki megcsinálja nekem a Yamaha GP dobját és ez volt minden vágyam... Mostmár csak abban bízom, hogy a hangja is jobb lesz remélhetőleg (eddig minden más motornál jobb lett, bízom benne, az enyém sem kivétel).
A tuningról meg annyit, hogy még fiatalabb voltam a számítógépet tuningoltam, most pedig hogy öregebb lettem, jön a motor...
Annyira nem szigorú ám (persze kérdés hova viszed) egy műszaki vizsga.
Én idén nyáron vittem főnököm mociját műszakira, rendes hivatalos vizsga volt és nem mérték a kiput.
Aki dobot árul az nem ajánlja a rendszert aki meg rendszert árul nem ajánlja a dobot.
Na akkor most mi a tök van ?
Illetve ha már nem vagyok versenyző minek a tuning ?
Oké értem a hangja miatt, de a gyári dobbal is király a hangja.
Persze relatív mert lehet ettől még durvább de minek ha így is köpköd a lakótelep ha megyek vele.
Én remélhetőleg 2 héten belül megtapasztalom! A teljes rendszerről versenyzők és profi motorosok teljesen lebeszéltek. Nincs értelme kibaszni annyi pénzt, mert teljesítmény többletet egy átlag ember nem fog észre venni, plusz a hangja se sokkal jobb, mintha egy profi dob lenne rajta...
(saját kérdés: Mit csinálsz a zöldkártya/műszakinál katalizátor nélkül?)
A PCIII-at én is meg fogom venni jövőre, valsz az is őszre csúszik, mert úgy akarom, hogy kormányról változtatható 2 mappinget akarok. :)
De az elmúlt napok hozzászólásai alapján ez nem igazán észrevehető.
Magas fordulaton meg azért keletkezik egy kis többlet mert nincs ott semmi ami a kiáramlás útjában állna, de ennek is csak akkor van igazán értelme ha másik kipu + commander is kerül rá.
Ergo ha csak a szelepet veszed ki akkor annak nincs semmi értelme.
A végdob és hangzáskülönbség persze már más tészta.