Én már pár éve úgy járok és semmit problémát nem tapasztaltam... a Hangja sem lett számottevően mélyebb ,a különbség inkább a motorfékezéskor a visszadurrogás...
Srácok, vettem az R1-hez ipszilont (Y). A katalizátort szeretném kiherélni belőle, hogy nagyobb legyen a hangja a sportdobbal. Mi a véleményetek, miben befolyásolja a motort, gyújtás, lambdaszonda, stb.Kell e valamit még változtatnom rajta. Előre is köszönöm. Üdv. István.
Én jövőre viszem olajcserére.
Ezek után azt hiszem az olajat én viszem (Motul), és megvárom amíg lecserélik. Biztos ami biztos.
Jobb félni mint megijedni.
Anno volt már erről témázás,sőt,vagy két-három éve láttam egy Fazer blokkot/ha jól emlékszem a Fazerban van az RN12-es butított változata/amiben ugyanúgy megfogott a nyugvócsapágy.
Bíztam benne hogy a Nándiéval nem ez történt.
Hát, nem a motor teszi, meg a bömbi se lehet egy utolsó...
Ezt a csapágyas dolgot nem igazán tudnám másra levezetni, mint szennyeződésre az olajban (pl. szűrőből, vagy cserénél), vagy kenéshiányra (olajnyomás / olyan pozíció, ahol a pumpa levegőt szívott - egykeró bajnok lennél?), esetleg az olaj minősége, mennyisége. Egy, vagy több hajtókar csapágya ment gallyra?
(nem muszáj témázni, ha már unod)
Hát sajnálom de te mint coctailos mixer ismered a koglin tőrvényét: A motorok jönnek mennek de a motorozás szeretete örök. Auguszt 4 csütörtök beugrok ha vagy megyek gyékényesre pihizni mocival és szegedről pont útbaesel
Szeva!
Azét ettől van jobb áron is!Hétvégén felnézünk felétek egy jó lángosra meg palacsintára,ha látlak beszélünk.Adatlapomon ott van mivel megyek ha látsz gyere oda és segítek!
Adós vagyok még az R1story végével, amit most igyekszem röviden pótolni.
A motor végül mégiscsak hajtókarcsapágyasnak bizonyult, de sok-sok kutakodás árán sikerült Németországból komplett főtengelyt szerezni hajtókarokkal, csapágyakkal stb. A jövő héten talán márt készen is lesz, de a szerelőműhelyt már egy a korábbinál szolidabb köntösben fogja elhagyni. Szinte teljesen gyári állapotúra "butítjuk" vissza, aminek az oka, hogy eladom. Az főbb extrákat (PC, Akra+Y, K&N, ExtremeTech gátló) már sikeresen értékesítettem is, így várhatóan jól fogok kiszállni belőle még úgy is, hogy ez lesz a neten a legolcsóbb RN-12-es! Hogy a jövő mit hoz, az még kiszámíthatatlan, mivel ez a pénz kell most másra, de motorozni azért továbbra is fogok.
Ha valaki meglát egy szürke K1200S BMW-t rajta egy szürke de Yamahás bőrruhában motorozó sráccal, az egészen biztosra veheti, hogy velem találkozott.
Többen tudjátok a számom és néhányan már jártatok is felém. Ha utatok erre hoz, akkor egy jó pizza mellett bámuljátok velem együtt az egyre nagyobb számban felfedezhető szilikonmellű csajokat az igali strandon!
Üdv mindenkinek: Rodnan
sziasztok!valaki tudna segiteni nekem lánccal kapcsolatban?nem annyira vagyok otthon benne!2002-2003 as ra kellene szett!milyet ajánlotok?mit jelent az az 530?vagy 525?gondolom valami alap dolog de ezt nem tudom sajna!köszi a segitségeteket!
A teljes terhelés a hűtőnek más. Ha a motor fullon énekel, van menetszél. Ellenben araszolni 40 fokban, álló levegőnél... a hűtő ekkor kapja a fullt.
Épp ezért egy versenygépnél nem megengedhető, hogy az üzemi hőfokot bármikor is túllépje, mert már a rajtnál gond (teljesítményvesztés) volna belőle, semmit nem spórolnak a hűtőfelületen. (ugye a fajhő is bejátszik, azaz több víz több hőenergia hatására melegszik 1 fokot, míg a gyári hűtővel már a pályáról lejövet nem fogja tudni leadni azt, amit a blokk legforróbb pontjairól érkeznek).
Akkor a jelek szerint nem teljes terhelésre méretezték a hűtésrendszert. Ezzel is spóroltak pár kg-ot.
Engem nem zavar, mert tartósan nem szoktam terhelni a vasat. Néha megkergetem, aztán visszaállok nyugis tempóra.
Autópályán még nem teszteltem, de 6-dik fokozatba kergetve nem hiszem hogy melegedne.
Nekem is így alakulnak a hőfokok. Ami a hengerfejességet illeti, elég fos a yamaha mérnököktől a katalizátorral fűtött rugóstag (lineáris csillapítás? főképp RN12), ahogy a kicsi hűtő is (ha induláskor a garázsból ki után nem állítanám le a kapu elé ki idejére, üzemmelegen indulhatnék), ami kisebb, mint a városi üzemben ugyancsak állandó ventis ZX-7R-é (ez ott érdekes, hogy annál jó 30%-al több erővel rendelkező motor az R1, a benzinmotorok hatásfoka mondjuk 30-40%, azaz a teljesítmény kétszerese körüli energia megy hőveszteségként a szabadba, vagy épp a motorba jutó levegő előmelegítésére..). Bizonyára abból indultak ki, hogy a replika-vevők úgyse mozgósítják a teljes ménest (nekik jól mutat a katalógusban a kisebb önsúly, amit többek közt a hűtő és beltartalmának csökkentésével realizáltak), pályán meg kieg vagy kit hűtővel megy, aki komolyan gondolja.
A fő dolgot meg leírta évekkel ezelőtt Zema: mivel levett gyújtással az "intelligens" motorvezérlő/ventilátorkapcsoló nem kapcsol, a meleg vizű motor megállás után semmi hűtést nem kap. (a 10 évvel azelőtti konstrukciós 7R-nél levett gyújtással is ment a venti, ha kapcsolt a hőgomba, nem kellett a 800 fokban a motor mellett faszolni a 100 fok alá visszahűtéssel parkoláskor).
Na mindegy, mert egyébként jó kis gép, egyelőre nekem nincs bajom vele.
Hűtés: a motul forgalmaz euban egy a water wetter-hez (usa) hasonló hűtőfolyadékot, ami 5-10 fokkal leviszi a hőfokot, de akinek rendszeresen 90 felett van, az jobban jár, ha egy hűtőkészítőnél beruház egy kieg/komplett "V" alakú nagyhűtőbe.
Bocs
Köszi Joe, már találtam itt az apróban is,olyan 4000/l
Remélem tuti cucc nem valami pocskolt szar.
Vidi jó néztem.
Gyere kifelé a hegyre,kamerát hozzad.
Biztositóról van valami hired?
Mi esett szét benne?
Ezek után azt hiszem az olajat én viszem (Motul), és megvárom amíg lecserélik. Biztos ami biztos.
Jobb félni mint megijedni.
Nincs valakinek elfekvőben egy ép állapotú RN19 komplett blokk?
Bíztam benne hogy a Nándiéval nem ez történt.
Ezt a csapágyas dolgot nem igazán tudnám másra levezetni, mint szennyeződésre az olajban (pl. szűrőből, vagy cserénél), vagy kenéshiányra (olajnyomás / olyan pozíció, ahol a pumpa levegőt szívott - egykeró bajnok lennél?), esetleg az olaj minősége, mennyisége. Egy, vagy több hajtókar csapágya ment gallyra?
(nem muszáj témázni, ha már unod)
Azét ettől van jobb áron is!Hétvégén felnézünk felétek egy jó lángosra meg palacsintára,ha látlak beszélünk.Adatlapomon ott van mivel megyek ha látsz gyere oda és segítek!
Adós vagyok még az R1story végével, amit most igyekszem röviden pótolni.
A motor végül mégiscsak hajtókarcsapágyasnak bizonyult, de sok-sok kutakodás árán sikerült Németországból komplett főtengelyt szerezni hajtókarokkal, csapágyakkal stb. A jövő héten talán márt készen is lesz, de a szerelőműhelyt már egy a korábbinál szolidabb köntösben fogja elhagyni. Szinte teljesen gyári állapotúra "butítjuk" vissza, aminek az oka, hogy eladom. Az főbb extrákat (PC, Akra+Y, K&N, ExtremeTech gátló) már sikeresen értékesítettem is, így várhatóan jól fogok kiszállni belőle még úgy is, hogy ez lesz a neten a legolcsóbb RN-12-es! Hogy a jövő mit hoz, az még kiszámíthatatlan, mivel ez a pénz kell most másra, de motorozni azért továbbra is fogok.
Ha valaki meglát egy szürke K1200S BMW-t rajta egy szürke de Yamahás bőrruhában motorozó sráccal, az egészen biztosra veheti, hogy velem találkozott.
Többen tudjátok a számom és néhányan már jártatok is felém. Ha utatok erre hoz, akkor egy jó pizza mellett bámuljátok velem együtt az egyre nagyobb számban felfedezhető szilikonmellű csajokat az igali strandon!
Üdv mindenkinek: Rodnan
Épp ezért egy versenygépnél nem megengedhető, hogy az üzemi hőfokot bármikor is túllépje, mert már a rajtnál gond (teljesítményvesztés) volna belőle, semmit nem spórolnak a hűtőfelületen. (ugye a fajhő is bejátszik, azaz több víz több hőenergia hatására melegszik 1 fokot, míg a gyári hűtővel már a pályáról lejövet nem fogja tudni leadni azt, amit a blokk legforróbb pontjairól érkeznek).
Engem nem zavar, mert tartósan nem szoktam terhelni a vasat. Néha megkergetem, aztán visszaállok nyugis tempóra.
Autópályán még nem teszteltem, de 6-dik fokozatba kergetve nem hiszem hogy melegedne.
köszi,ha tudok valamit hivlak
A fő dolgot meg leírta évekkel ezelőtt Zema: mivel levett gyújtással az "intelligens" motorvezérlő/ventilátorkapcsoló nem kapcsol, a meleg vizű motor megállás után semmi hűtést nem kap. (a 10 évvel azelőtti konstrukciós 7R-nél levett gyújtással is ment a venti, ha kapcsolt a hőgomba, nem kellett a 800 fokban a motor mellett faszolni a 100 fok alá visszahűtéssel parkoláskor).
Na mindegy, mert egyébként jó kis gép, egyelőre nekem nincs bajom vele.
Hűtés: a motul forgalmaz euban egy a water wetter-hez (usa) hasonló hűtőfolyadékot, ami 5-10 fokkal leviszi a hőfokot, de akinek rendszeresen 90 felett van, az jobban jár, ha egy hűtőkészítőnél beruház egy kieg/komplett "V" alakú nagyhűtőbe.
Bocs
Remélem tuti cucc nem valami pocskolt szar.
Vidi jó néztem.
Gyere kifelé a hegyre,kamerát hozzad.
Biztositóról van valami hired?