...valamint ugyanehhez a motorhoz: első féknyergekbe távtartó (feszítő) "rugókat" - zörögnek a fékbetétek (valszleg nincsenek meg) Elnézést a nem szakszerű terminus technicus-okért
Szia.
Bár nekem cbr 1000 van,de az is melegedett utcán is, szerpentinezésnél 95-98 fokos volt a víz.Nekem azt tanácsolták,hogy vegyem ki a termosztátot,és powertappel állítsam be a hőmérsékletet.Így mostmár pályán is 75-80 fokos a vízem (beállítástól fűggően),és nem kellett póthűtő.Esteleg akinek melegszik az R1-e pályán,próbálja ki ezt a megoldást .
Ja és az 1000RR-es haver mindent kipróbált a hűtőcsere előtt. Ventilátor le, termosztát ki, Motul hűtőfolyadék de semmi eredmény. Asztallapnyi HRC hűtő és azóta 75 fokos vízzel megy a ringen.
Azért a mértéke nem mindegy. A Yamahák Hondák bizony hajlamosak jobban melegedni. Nem azért mert a blokk rossz lenne hanem mert a vicces mérnökök kicsi hűtőt raknak rá. Millerr R1-e mindig süvítő ventilátorral jött le a Hungaroringről, Gabesz 1000RR-je meg egyenesen 120 fokos vízzel és jelentős teljesítményvesztéssel. A 954RR-en jóval kisebb hűtő van mint a 750 K4-en! De, hogy miért? Valszeg, azért, hogy aki komolyan pályázni akar kénytelen legyen megvenni a fél/1 milliós HRC hűtőt. Vagy azért, hogy utcán hidegben is hamar felmelegedjen? Nem tudom.
Egyáltalán nem kukacoskodás akart lenni! És bár nem fenyeget a dolog ,hogy még egyszer is yamahát vegyek. De ha vennék, akkor biztosan raccsing hütővel+hütőfolyadék+ kapcsolható ventivel kezdeném az üzembe helyezését...
atix83
"Szerintem aki Yamahát vesz az számol a hibáival.... Nincs az a yamaha ami nem melegszik!"..................rendesen ugy hangzott volna aki gepet(auto-motor)vesz az szamol a hibaival.....nincs az a belsö egesü motor ami nem melegszik
Ahogy bemelegszik a vas, ugy melegszik az olaj is. Ahogy melegszik az olaj, ugy higul. Hig olajnál előjönnek a zajok..... stb
De ha kopog, akkor már ne üljj rá! Szar mikor menet közben könyököl ki a hajtókar,,,,
hät nem ertem :( mindig megvärom melegedjen 50fokra es akor indulok, kb 10 percig nem halom ezt a kopogo hangot meg ha huzom is neki, semmyi , de utana ha mär jo meleg bum 4000-9000 rpmközt fakopäcs symfoniät halgatok, valami motul van bene :( de nem tudom meik :( lehet hogy nem hozävalo olaj miadt kopogna?
Pályán 105 fokon mentem végig, kb. ott kapcsol be a ventilátor.
Tetettem bele póthűtőt, és aztán pályán is csak 80 fokra melegedett fel, meg még az erő is visszajött kicsit.
Országúton normál tempónál 74-80 fokon ketyeg a motorom.
Csak piros lámpánál állva megy fel a hőmérséklet, de nincs olyan motor, ami ilyenkor ne melegedne.
Nekem speciel 1 év alatt 2-szer kapcsolt be a venti, mivel nem szoktam egymást követő piros lámpáknál álldogálni. (Ilyen az útvonalam).
Pályázásról nem tudok nyilatkozni, de ha országúton megkergetem, nem látom hogy melegedne.
Különben ha a 110 fok sok lenne, akkor a Yamaha mérnökei 105 v. 100 foknál indítanák a ventit.
Szerintem.
Mondjuk tavasszal a sportmotorok tesztjénél az R1-et hengerfejesre hajtották. Ha volt benne elég hűtőfolyadék, akkor ennek nem kellett volna bekövetkeznie - egy jó konstrukciónál.
Aztán lehet, hogy nagy volt a meleg.
Jó ez az ár,vagy tud valaki jobbat
http://gumibox.hu/termek_reszl...