A tapadás nem csak a teljes elvesztésről ill. kapszkodásról szól!
A road guminál biztos lehetsz benne, hogy egy 1.ill.2.fokozat teljes gáznál történő gyorsításnál a körülményektől függően 10-15%-ot elforog, azaz arányosan ennyivel kevesebb teljesítményt visz át az útra. Ez olyan mintha 30Le-ről ill. 20 Nm-ről lemondanál, hogy nyerj +3000 km futásteljesítményt!
Ha cserélsz akkor érdemes a /55-ben gondolkodni a gyári /50 helyett, jobban fog kanyarodni és jobban le lehet dönteni is!
A legjobbat köll venni= Dunlop 211GP
Brian ad neked "lepályázottat" (1,6mm a szélén) tizenöthathétezer forintért. Azzal még simán mész 1-2 napot ha kezdő vagy pályán. A közepe az úgyis zsír. Így az is elmegy pár ezret még, és kb harmada áron veszed mint egy új Corsat. És 3 dbbal biztos elmész annyit mint egy újj PP-vel. És ha esetleg fikázol akkor biztos lehetsz benne hogy semmilyen gumi nem segített volna, mert a legjobbat vetted. A lényeg hogy keményet vegyél. Mer az jó!
Elgondolkodnék a helyedben a Pilot Road 2/3 hátsón, esetleg normál PP-n, én mindkettő mellé a sima PP elsőt tenném (per RoadSmart garnitúra). Minden más, azaz tapadósabb igény (agyilag) esetén a Brian-féle Dunlop választékot venném célba. Ill. van a Dunlopnak valami új, azt hiszem SportSmart-ja.
Úgy vagyok ezzel a témával, hogy majd, ha csúszkál a kerék, akkor veszek tapadósabbat, nem pedig: veszek tapadósat és hiszem, hogy a tartósabb sokkal rosszabb választás lenne (közben pedig nem használom ki a plusz tapadást, ellenben fele távon kivégzem a gumit - tudom, economy fighter ) .
Na, sokat segítettem
Sajna ezzel a gumival vettem, így pontos számot nem tudok mondani.
Eléggé új gumi volt, pár hónappal korábban vette az eladó. Valóban újszerűnek is nézett ki.
Szerintem kb. a 3000-dik nálam megtett kilométernél lesz ledobva.
Néha meglátogattam a cseszneki kanyarokat, meg egyszer voltam vele a sógoréknál, hogy rendes kanyarokat is lásson. A közepe fogyott el, a széle baba. Ezért is akarok több komponensűt venni.
Alapvetően nyugisan megyek, néha szoktam rendesen megcibálni a bajszát. A rajta lévő Pirelli Corsa H-val meg vagyok elégedve. Ha a következő gumi ezt tudja kanyarban, az nekem elég. Csak többet is elmehetne...
Szóval alapvetően belőttem, hogy a Pilot Power 2CT az én gumim, vagy valamelyik másik gyártó hasonló tudású terméke.
Michelin 2CT-t véletlenűl sem! Régebben írtam miért.
A Bridgestone BT016-ot nyugodtan ajánlom az említett célokra. Esőben is 160-200 között utaztam vele jónéhányszor, tapad és stabil elöl hátul. Nálam a viszonylag agresszív használat ellenére is 6500-at tudott a hátsó, az eleje bőven tíz felett. Pályán az utcai lassú csoportban biztosan túl fogja teljesíteni az igényeidet, én 2.16-ot mentem vele a H.ringen.
Amivel ugyan nincs tapasztalatom, de a szaksajtó agyon ajnározta az a Dunlop SportSmart és mint tudjuk azért ők tényleg értik a gumigyártást...
Én nem tudok Neked segélni, de van 1-2 ötletem:
- inkább azt írd le, mennyit ment el a mostani gumid
- milyen használat mellett (jobb csukló agresszivitása, egyszerre megtett távok, stb.)
- mennyi a cél, ha ez eltér az eddigitől
Vizes tapadása manapság a szilika tartalmú gumiknak van, viszont -tudtommal- a pályagumikban ez az összetevő nem dominál, sőt. Tehát kompromisszumot kell kötni.
Utcán használt guminak mindegy a pályázás, hacsak nem kanyarodsz közúton is hasonlóan jókat: pályán a szélei lesznek oda, utcán még az íve megmaradása esetén is a közepe.
Kíváncsi lennék Zema véleményére az enyémről, lehet azt mondaná, ez a fos minden gázra csak elforog, Ő a gyorsabbik véglet itten. (hacsak meg nem vette azóta a BMW-jét)
Örülök, hogy nektek lett igazatok és nagyszerű napotok kerekedett! A magam részéről akkor inogtam meg, amikor este a korábbi 3mm helyett már 6-ot olvastam. Kb. két órán át olvastam a neten és láttam a másik fórumon, hogy a Svéd is csak hasonló prognózisokat talált. Pedig ha valaki bízik a jó időben..
Elképzeltem néhány eshetőséget, ezek közül a legjobb esetben is csak abban mertem volna bízni, amit írtam SMS-ben.
Tavaly szoptam eleget az eső miatt, ezért idén nem is fizetek előre és
csak a tutira megyek!
Napközben óránként néztem az időképet és láttam, hogy még mindíg jó és még még még... Azért tőletek 50km-el délre már 13h-tól esett és Kaposváron is pont úgy alakult, ahogy írták a szöveges előrejelzésben.
Gondolom ettől még a 16-a H.ring áll!?
Jelentem egy csepp eső nem esett tegnap 9-18 óráig a Pannoniaring nevű versenypályán. Sőt le van égve a képem a sok napsütéstől. Nagyszerű kis nap volt, bánhatják a kétkedők .
Egy apró kis gond volt, régen volt ennyi dolguk a mentősöknek mint tegnap, de hála istennek egy ismerős arc sem sérült meg.
Szia!
Nekem a gyáriak vannak, az előző motoromon meg a töküres csövek voltak, de az nem rezgett. A kinti R1 fórumban a következőket írták: kormányt lazán fog; csutkákat és tartozékaikat le/szét szerel, lyukat a csutkán leragaszt, 3M vagy hasonló habbal (vagy szilóval?) kinyom; és/vagy TL1000 kormányvégsúlyait használja, akkor megváltozik a rezgés frekvenciája. Hát, első körben valami laza fogást eredményező beállítást igyekszem majd találni a MultiClip-onnal csak érjen már ide (ami korai sirám, mert kb ma ért ki az utalás).
Nekem akkor vibrált,meg zsibbasztott le,mikor lecseréltem a kormánysúlyokat.Azok könnyebbek voltak mint a gyáriak,nem nyelték el a rezgést,úgyhogy a régiek mentek is vissza.
A road guminál biztos lehetsz benne, hogy egy 1.ill.2.fokozat teljes gáznál történő gyorsításnál a körülményektől függően 10-15%-ot elforog, azaz arányosan ennyivel kevesebb teljesítményt visz át az útra. Ez olyan mintha 30Le-ről ill. 20 Nm-ről lemondanál, hogy nyerj +3000 km futásteljesítményt!
Ha cserélsz akkor érdemes a /55-ben gondolkodni a gyári /50 helyett, jobban fog kanyarodni és jobban le lehet dönteni is!