Túl alacsony oktánszámnál, ha van kopogásérzékelő (injektoros gépeknél már szokott), lejjebb veszi az előgyújtást a vezérlés. Ha viszont továbbra is az ún. kopogásos égés zajlik le (felső holtpont előtti öngyulladás-detonáció), azt a dugattyú nem szokta szeretni.
Erről turbós témában olvastam, valaki kiderítette (tehetősebb országban), hogy a kisebb oktánszámú benzin a vissza nem vett feltöltőnyomással végrehajtott (csajjal) egyetlen gyorsulással feljavította a kovácsolt wiseco dugattyúk szellőzését a karter felé.
Én 95-öst tankolok, kivéve, ha olyanom van, de mivel nem akarom érezni, hogy a 98-tól sokkal erősebb, nem is érzem. Ha jól emlékszem, már az RN12-től szériában is kovácsolt dugók vannak. Szerintem ma már nem tudsz - ha nem manipuláltak vele - túl kis oktánszámú benzint tankolni, kivétel, ha kicseréltetted a dugattyúkat magasabb kompressziót eredményezőkre.
Bár nem Yamahám van, de ugyanezt produkálta 2 éve az én gépem is(CBR 929)...
Kopogó hang terhelés alatt nekem egy elszabadult csapágycsésze okozta, ami szépen felpréselődött a a főtengelyre és szépen ledarálta a dugattyúimat is és a henger falát is. Szóval a gyógymód nálam egy blokkcsere volt.....
Ja és a 929 is eléggé magas hőmérsékleten működik...
Szerintem aki Yamahát vesz az számol a hibáival.... Nincs az a yamaha ami nem melegszik! Ha meg melegszik, az ugye bár az élettartamát is röviditi.
Amugy meg.....
Véletlenül van egy blokkom 28 e kilcsivel, de
Ha már csapágy témánál tartunk...
A kelleténél kisebb oktánszámú benzint használva ugye becsöröghet a motor. Ilyenkor idővel a főtengely vagy a hajtókarcsapágy megy gallyra? Vagy mindkettő kapja az ütéseket, és amelyik kevésbé bírja, az mondja be az unalmast?
Amúgy ti 95-össel jártok? (Ugye ez a gyári minimum előírás).
ez jo :) akor blokk csere :D most mär lenyugodtam :) na jo meg 1 kerdes :) värosba dugoba 110 mutat a hömerö :) es 110nel is kapcsol be a ventilätor, ez normälis ?
hy märkatärsak, lene 1 kis bibim , van egy 98 R1em es egy erdekes kopogäs halok a blokbol :( ha uresbe van es pörgetem a moci, semmy kopogas semmi zaj, se füst, semmy szokatlan ! de : ha motorozok 4000RPM töl van egy fakopäcs fele hang :( es egyszerüen nem tudom honnan jön :( nem dugo, nem hajtokar hang hanem valami mäs :( ötletek ?
Erre gondoltam én is hogy 1 napot rá szánok vagy 2-t. Én Debrecen mellet lakok gondoltam meg indulok Paksig odáig 3 motort tudok meg nézni lenne egy Pesten meg Pest felet egy faluban ez egy elég jó kanyar lenne. Kíváncsi leszek milyen áruk lesz télire mert én olyan 1 millió körül gondolkodom. Köszi az infót!
De szep is lenne egy Duc! A hasznalt palyagumikkal...
Tudom en is, hogy nem a 12-es lesz az utolso motorom, sot talan mar az ercet is banyassza valahol egy kinai munkas, de nehany even belul nem kerul a lista elere!
Bar ilyenkor eszembe jut, hogy elso igazi nagymotorom '98-ban adtam el es ezutan 9 eveg nem engedtem meg magamnak, mignem 2007-ben a pizzaszakacsom! a juliusi fizetes utan kert ket szabadnapot es harmadnap egy GSX-R 750-el jott dolgozni...
Penteken mar en is az R6-al erkeztem es ra egy evre jott is az R1...
Ha megnézel 5-6 motort, akkor nagyjából tudni fogod, hogy melyik a jó vétel.
Én 1 éve vettem a motoromat. Én úgy indultam neki, hogy csak első tulajos, szervizkönyves motort veszek. Ezzel a rizikófaktort szerintem jelentősen csökkentettem.
Amúgy csak általánosságokat tudok puffogtatni.
- mennyire szimpi a tulaj
- ha nagyon makulátlan/karcmentes a vas, lehet hogy pályaidom volt rajta.
- ha az első futóművet állítgatták, azt valószínűleg látni a csavarokon -- pályázott (ami alapvetően nem baj).
- sérülésnyomokat/csúszásnyomokat nézni a szokásos helyeken.
stb.
A lényeg:
Rá kell szánni az időt, és minél többet megnézni.
K&N, Castrol spray, motorba nem lett piszkalva, Akrapovic Y es dobok, PC-vel osszehangolva. Olaj Castrol Power1 Racing4T (R4) , a kaposvari Castrol kereskedesbol, 3-4000 kilometerenkent, szurostul termeszetesen minden alkalommal. Ez utobbira egyebkent gyanakszom, de csak azert mert kozvetlen a palyanap elott volt olajcserem es jobb tippem nincsen, kb. 5 kort tehettem meg vele, a legjobb volt 2:13 szoval azert nem lett halalra hajtva...
Egyebkent nem hallottam rola, hogy barkinek is gondja akadt volna a Castrollal felenk, automba is onnet veszem es no problem, pedig kenyes a motorja annak is (1.8T).
Időnként benézek, mert érdekel a történet, ill., hogy mi lesz végül a ludas.
Milyen olaj van/volt a gépben? (nem mintha arra lenne visszavezethető;) Légszűrő gyári volt?
Sziasztok!
1999-es R1-hez keresek kormány lengéscsillapítót konzolokkal, teleszkóphídra szerelhetőt. Hasonlót, mint az első képen - ez 2001-es - olyan konzollal - vagy csak a konzolt -, ami jobban elemeli a tanktól.
A jotanacs az johet keretlenul is!
Mivel nem tudjak eldonteni a szakik, hogy valoban hajtokarcsapagy vagy sem (korabban reszleteztem a hibajelenseget) es mar kapkodniuk sem kell, igy kiveszik a blokkot es a hengerfejnel kezdik. Aztan ha ott nem talalnak semmit akkor szedik csak szet a hajtokaroknal.
Haveri korben tavaly lett csapagyas egy '07-es, neki kozel 400-ba fajt a javitas, mondanom sem kell bontott cuccokkal. En az egyszeru megoldasok hive vagyok, ha 200 korul lesz a javitas becsult koltsege vagy egy kicsit is bizonytalan az eredmenye, akkor nem tokolok, jon a kovetkezo blokk aztan hadd szoljon.
Tovabb mar nem untatom a T. tarsasagot a nyugeimmel, irok es teszek fel kepet ha lesz mirol!
Addig is mindenkinek jo motoros szezont, ha valaki jon Siofokra vagy a Rider Beach-re, az irjon de szigoruan csak ejjel erkezem mint Pataki Attila...
Erről turbós témában olvastam, valaki kiderítette (tehetősebb országban), hogy a kisebb oktánszámú benzin a vissza nem vett feltöltőnyomással végrehajtott (csajjal) egyetlen gyorsulással feljavította a kovácsolt wiseco dugattyúk szellőzését a karter felé.
Én 95-öst tankolok, kivéve, ha olyanom van, de mivel nem akarom érezni, hogy a 98-tól sokkal erősebb, nem is érzem. Ha jól emlékszem, már az RN12-től szériában is kovácsolt dugók vannak. Szerintem ma már nem tudsz - ha nem manipuláltak vele - túl kis oktánszámú benzint tankolni, kivétel, ha kicseréltetted a dugattyúkat magasabb kompressziót eredményezőkre.