Az enyém érzésre nem sokat csillapít és úgy istenigazából sose éreztem úgy, hogy munkája lett volna a tizenezer km alatt. Mikor visszacsúsztattam a telókat szintbe, utána volt, hogy rosszabb úton, telin 260 tájékán idegesebb volt az eleje (főútnak látszó közforgalom elől elzárt magánúton), de ezek kb. 5 cm-nyi kormányvég mozgások voltak.
Még a ZX750-en volt, rossz beállítással (kőkemény), hogy keresztbordákon gázelvételnél beszitált, na, ott aggódni kezdtem. Az R1-nél az jött le, hogy az a kis mocorgás gyorsulásnál elkerülhetetlen, de nem csapkodás, azért felteszem, a kormányteló nem tudja láthatatlanná tenni.
Kormánycsere oka: igen, a távolsági használatnál kényelmetlen, de ez egy dolog, hanem a 750 óta eltelt vagy 4 év , de nem tudok jó testtartásban ülni rajta (alkar távol a vízszintestől). A másikon nem tudom hogy ültem, de emlékszem, hogy már az elején olyan érzés volt, mintha rám szabták volna. Bízom benne, hogy valamivel magasabb kormánnyal a helyes kormányfogás (laza, nem rajta támaszkodó, nem a kanyarbelső csutkába csimpaszkodó) lesz elérhető. Mellé alakul kicsit az ülés, hogy ne lejtsen előre annyira. A tankkal nem szeretek összejönni...
A másik dolog ami zavar, a vibráció túratempónál, hogy szétzsibbad tőle némely ujjam, de olyan szinten, hogy még napokkal később is érzem egyikben-másikban. Majd megnézem a kipuffot, mert a megvariált utaslábtartók miatt lehet, hogy (sokkal jobban) átadja a rezgését rajtuk keresztül a váznak, az meg végül nekem.
üdv! ha jól emlékszem Bagoly-néven fut itt egy fórumtárs akinek egyszer ültem a szürke R1-én a ringen.. ha így van, kérdezném tőle hogy mennyire (voltak) gyáriak a futómű beállításai? illetve nincs e kedve kibróbálni egy angol származású 2000-es példányt
Kormányszitálásnál meg simán csak nagyon lazán szoktam fogni a kormányt, hadd szitáljon. A motorra és a testemre ne vigye át és egy finomabb gázelvétel, inkább csak mérséklés mindent megold.
Igazából a franc se tudja, hogy miért ment tönkre. Nem én "tuningoltam", hanem egy szakember, aki a tudtommal a belsejében is variált. K.jó lett arra az egy hónapra ameddig bírta, de egyszer csak elment belőle az olaj és a szétszedése után kiderült, hogy minden szar...
Most egy ExtremeTech2-es van, amit újonnan vettem rá és ezzel már tényleg nagyon jó! Amikor véletlenül egy gyári R1-re ülök, akkor el sem hiszem a különbséget annyira nagy!
A racing csutkához kell egy bilincs (kb.5000Ft), amihez a teló csúszószárát rögzíted, amúgy a gyári és a tuning cucc felfogatása kompatibilis. (aztán lehet, hogy van olyan modell, amit másként kell rögzíteni, de nem tartanám túl logikusnak)
Miért cserélsz kormányt? Magasított a túrázás miatt? Nekem is van egy pár PP Racing a garázsban, de még nem lett felszerelve, lehet nem is lesz hanem eladom...
Kösz, Rád lehet számítani!
Majd kiderül amikor rakom fel (előbb érjen ide a postával/futárral..) az új kormánycsutkákat, hogy összefér-e azzal is a teló.
Mi a francot csinálsz(-tál) a motorral, hogy szétfosta magát a gyári? Nekem annyi bajom volt vele vastag olajjal, hogy sokkal több erő kellett a kormányzáshoz, egyébként meg fixen tartotta, mert épp akkor nem sikerült kicsi holtjátékot hagyni benne.
Fosásnál, pontosabban rutinnál arra gondolsz, hogy nemigen jó az izgalomtól rámarkolni és/vagy elcsukni a gázt?
Igen van! Egy jó hónapig jártam nélküle miután a gyárit a vastagabb olaj szétb@szta és végre találtam egy jóárasított újat.
Ha zavar, hogy 3. 160-nál berázza az elejèt egy intenzív előzèsnél akkor ne vedd le. Én megszoktam a leáttételezett R6-on és gázkezelèssel valamint kifejezetten laza kormányfogással kezelhető! Ha nincs ilyesfajta rutinod akkor készülj fel mert a bokádat lefosod minden motorozásod alkalmával!
A fesszabot nem túl bonyoult kimérni, beállítod dióda állásba amultimétert, és azt hiszem ilyen 400-700 között mutatott nekem. Megméregeted így, a lényeg hogy a három fázisnál nagyjából ugyan azon értékek jöjjenek ki. Ha 10-20 differencia van az még nem baj. A végén 6 közel egyforma értéket kell kapnod.
Ha 0-át mutat a műszer, akkor fordítsd meg a két vezetéket.
Én vettem le, készítettem hozzá szerszámokat. Egy amivel megfogod a lendkereket és a lehúzó (16-os sűrűmenetes azt hiszem 1,5-ös menetemelkedésű). Csavarboltban lehet kapni kb 300Ft. Esztergályossal le van szedve a vége.
Generátorfelújítás+akksi csere de az akksit nem kellett volna, mert sikerült bele életet lehelni. A fesz szabályzónak nem volt baja.
Megmondom őszintén a generátor ellenállását hiába méregettem, hülyeségek jöttek ki. Járó motornál tudtam kimérni feszültség értékre. A fesz szabályzót méregetted?
Mennyinek kell lenni az ellenállásnak az állórészben?
Én megmértem és 0,7ohm-ot mutat a műszer!
Megint úgy jártam mint 2éve! Nincs töltésem! 2éve generátor + fesz.szab. + aksi oldotta meg a problémát!
Neked mi lett a végeredmény?
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen a 2004-2005 évjáratúval kormánylengés csillapító nélkül motorozni, ha a rider lazán fogja a kormányt? (tehát a gyakorlati tapasztalat érdekel, ha van, feltételezni én is képes vagyok a legrosszabbat )
Szerdától péntekig azonos forgatókönyv szerint a délelőtti napsütést erős gomolyfelhő-képződés követi, és minden nap várható több helyen zápor, zivatar. Felhőszakadás és jégeső is előfordulhat, nagyobb eséllyel az ország középső tájain. A hőmérsékletben nem lesz lényeges változás, marad a nyári idő.
Még a ZX750-en volt, rossz beállítással (kőkemény), hogy keresztbordákon gázelvételnél beszitált, na, ott aggódni kezdtem. Az R1-nél az jött le, hogy az a kis mocorgás gyorsulásnál elkerülhetetlen, de nem csapkodás, azért felteszem, a kormányteló nem tudja láthatatlanná tenni.
Kormánycsere oka: igen, a távolsági használatnál kényelmetlen, de ez egy dolog, hanem a 750 óta eltelt vagy 4 év , de nem tudok jó testtartásban ülni rajta (alkar távol a vízszintestől). A másikon nem tudom hogy ültem, de emlékszem, hogy már az elején olyan érzés volt, mintha rám szabták volna. Bízom benne, hogy valamivel magasabb kormánnyal a helyes kormányfogás (laza, nem rajta támaszkodó, nem a kanyarbelső csutkába csimpaszkodó) lesz elérhető. Mellé alakul kicsit az ülés, hogy ne lejtsen előre annyira. A tankkal nem szeretek összejönni...
A másik dolog ami zavar, a vibráció túratempónál, hogy szétzsibbad tőle némely ujjam, de olyan szinten, hogy még napokkal később is érzem egyikben-másikban. Majd megnézem a kipuffot, mert a megvariált utaslábtartók miatt lehet, hogy (sokkal jobban) átadja a rezgését rajtuk keresztül a váznak, az meg végül nekem.
Van.
Most egy ExtremeTech2-es van, amit újonnan vettem rá és ezzel már tényleg nagyon jó! Amikor véletlenül egy gyári R1-re ülök, akkor el sem hiszem a különbséget annyira nagy!
A racing csutkához kell egy bilincs (kb.5000Ft), amihez a teló csúszószárát rögzíted, amúgy a gyári és a tuning cucc felfogatása kompatibilis. (aztán lehet, hogy van olyan modell, amit másként kell rögzíteni, de nem tartanám túl logikusnak)
Miért cserélsz kormányt? Magasított a túrázás miatt? Nekem is van egy pár PP Racing a garázsban, de még nem lett felszerelve, lehet nem is lesz hanem eladom...
ez biztos fog nektek tetszeni!
Majd kiderül amikor rakom fel (előbb érjen ide a postával/futárral..) az új kormánycsutkákat, hogy összefér-e azzal is a teló.
Mi a francot csinálsz(-tál) a motorral, hogy szétfosta magát a gyári? Nekem annyi bajom volt vele vastag olajjal, hogy sokkal több erő kellett a kormányzáshoz, egyébként meg fixen tartotta, mert épp akkor nem sikerült kicsi holtjátékot hagyni benne.
Fosásnál, pontosabban rutinnál arra gondolsz, hogy nemigen jó az izgalomtól rámarkolni és/vagy elcsukni a gázt?
Ha zavar, hogy 3. 160-nál berázza az elejèt egy intenzív előzèsnél akkor ne vedd le. Én megszoktam a leáttételezett R6-on és gázkezelèssel valamint kifejezetten laza kormányfogással kezelhető! Ha nincs ilyesfajta rutinod akkor készülj fel mert a bokádat lefosod minden motorozásod alkalmával!
Ha 0-át mutat a műszer, akkor fordítsd meg a két vezetéket.
Te vetted le a generátort? Milyen kulcs kell a lendkerékhez?
Megmondom őszintén a generátor ellenállását hiába méregettem, hülyeségek jöttek ki. Járó motornál tudtam kimérni feszültség értékre. A fesz szabályzót méregetted?
Én megmértem és 0,7ohm-ot mutat a műszer!
Megint úgy jártam mint 2éve! Nincs töltésem! 2éve generátor + fesz.szab. + aksi oldotta meg a problémát!
Neked mi lett a végeredmény?
Szerdától péntekig azonos forgatókönyv szerint a délelőtti napsütést erős gomolyfelhő-képződés követi, és minden nap várható több helyen zápor, zivatar. Felhőszakadás és jégeső is előfordulhat, nagyobb eséllyel az ország középső tájain. A hőmérsékletben nem lesz lényeges változás, marad a nyári idő.
Akire én hallgatni szoktam előrejelző, az arra a tájékra reggeli esőt mond. Van egy srác akivel közösen mennénk, ha ő jön akkor biztosan ott leszek.
Az a baj hogy most 2 hétre mondja az esőket, záporokat.