Jó volt ma motorozni csak a szél majd kifújt a nyeregből Azthiszem egy termosztátot fogok rendelni mert tegnap is melegedett pedig nincs olyan meleg...
Én meg amikor meghirdettem az Öhlinst 40e-ért, mindenki nekiállt kisebbségi viselkedést alkalmazni hogy max. a feléért azonnal kéne.
Még olyan is volt aki elmagyarázta hogy miért rossz az nekem ha ott porosodik a polcon, sokkal jobban járok ha eladom neki 20e-ért.
De arra figyelj hogy a pólón és a sapkán a propeller alatt/felett a Motorrad felirat is ott legyen, nehogy a tudatlan átlagnép azt gondolja hogy csak valami felkapaszkodni vágyó csíra vagy egy szakadt e36 316i-vel.
Betegségei gyárilag nem nagyon vannak, a legnagyobb típushiba az MZ-n Jáwán felnőtt tulajdonosi kör a 90-es években. Mivel ezek a gépek sem fiatalok így kb. akkoriban kezdtek bejönni hozzánk.
Akkoriban a keleti blokkban még szinte ismeretlen volt egy ilyen műszaki színvonalú ékszer így sem a karbantartás, sem az üzemeltetés, de főleg a műszaki felkészültség hiányzott a "hosszú" élettartamhoz.
Sajnos nem voltunk hozzászokva hogy ezek a gépek egyenesen megkövetelik a kíméletes bemelegítést, kiváló minőségű kenőanyagot (a hihetetlennek hangzó 19.500-nál szabályoz le a gy.elektronika) így ennek az elhagyása esetén borítékolható volt a gyors kompresszióvesztés és a siklócsapágyak halála.
A hazai gondolkodás hogy "na nem gond, majd megcsináljuk" az első pofont az alkatrészek (nem)beszerezhetősége jelentette, amit meg esetleg be lehetett volna annál felmerült hogy talán aranyból vagy valami földön kívüli ötvözetből készül hogy ennyit kérnek érte.
Persze a hazai találékonyság hihetetlen megoldásokat eszközölt amikkel többé-kevésbé sikerült is végérvényesen kivégezni a szerencsétlen kis műszereket.
Amikkel találkoztam azoknál szinte kivétel nélkül halvány volt a kompresszió mindegyik hengerben, épp ezért a nehezen indulás természetes velejáró volt.
A karburátor beállításra is elég kényes (mivel a blokk elég széles tartományban dolgozik) amihez tényleg jó állapotban kell(lene) lennie a belsejüknek.
A hengerfej állapota szintén kritikus pont, bármelyik szelepét kézbe véve az ember gondolkodás nélkül elhiszi a viccet az Amerikaiak által félbevágott, majd a Japánok által hosszában átfúrva visszaküldött hajszálról. (~65 köbcentire jut 4 szelep hengerenként)
A zörgés kizárásos alapon a vezérműlánc lehet (ebben nincs primerlánc) ha kopogás van akkor az jobb esetben a kuplungkosár nagy csapágya, rosszabb esetben a forgattyús mechanizmus. (a szelepeknek még extrém hézagnál sincs hallható hangjuk de többnyire elfogyni szokott a hézag, nem megnőni)
Maga a blokk nem rossz konstrukció, ha gondoskodnak róla akkor a tévhittel ellentétben viszonylag hosszú életű. Sajnos mostanra az itthon cirkuláló példányokból 10-ből 9-et a végletekig lehasználtak, így csak a legmegszállottabbaknak javasolt egy ilyet megvenni és üzemeltetni.
A másoknál az eddig tapasztalt fél-egy évnyi kínlódás után az "ezek nagy sz&rok, minden csere érdekel" fázis következett.
(egyébként a kényelmetlensége ellenére imádtam, néha még megfordul a fejemben hogy csak kéne venni egyet itthonra, nem tudom hogy potinak megvan-e még )
Láttam már ilyet - gyáriban. Már a 80-as években létezett, de nem terjedt el, mert drága, rossz hatásfokú, és működés közben ionizálja a levegőt, ózont állít elő, amitől rosszul leszel 1 óra után.
De nagyon funny, hihetetlen, hogy "szól"
Majd jön este ábrus ő itt a szaki. Első körben gyertyák, karbi pucolás, beállítás, olajcsere, kompresszió mérés. Csattogás esetleg szelephézag. Látatlanba nehéz dolga lesz bárkinek.
Kérdésem volna, hogy az FZR 250-nek ismeri-e valaki a típus betegségeit? Indítási bajok (nehézkesen indul), csörgés a motorból mire utalnak? Van tippem, de hátha van aki többet látott és segítene. Más típusú 250-nel már volt dolgom, de a Yamaha 4 hengerese új terület.
Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
De a csavarokkal pont ezt a kiszedés aztán visszalegózást akarnám elkerülni. Ráadásul az előző tulaj ugye megvette a szett idomcsavart, a egyből belefutottam valami bajonettjellegűen működő gyariba, míg a szett hagyományos cucc. A fejidom meg plexicsavarok még simák voltak.
Persze. Második napra már többnek is éreztem magam másoknál. Kell majd propelleres póló, sapka, kulcstartó, telefontok, h ha nem is a motor mellett állok, mindenki tudja h nekem bmw-m van!
1 dolog ami érdekes volt a videóba, hogy ott természetes a jobb oldalra lehúzódva közlekedés sávon belül. Itt meg kolbász össze vissza.
ja motor meg elmebeteg
Még olyan is volt aki elmagyarázta hogy miért rossz az nekem ha ott porosodik a polcon, sokkal jobban járok ha eladom neki 20e-ért.
A tiedbe is jó
Akkoriban a keleti blokkban még szinte ismeretlen volt egy ilyen műszaki színvonalú ékszer így sem a karbantartás, sem az üzemeltetés, de főleg a műszaki felkészültség hiányzott a "hosszú" élettartamhoz.
Sajnos nem voltunk hozzászokva hogy ezek a gépek egyenesen megkövetelik a kíméletes bemelegítést, kiváló minőségű kenőanyagot (a hihetetlennek hangzó 19.500-nál szabályoz le a gy.elektronika) így ennek az elhagyása esetén borítékolható volt a gyors kompresszióvesztés és a siklócsapágyak halála.
A hazai gondolkodás hogy "na nem gond, majd megcsináljuk" az első pofont az alkatrészek (nem)beszerezhetősége jelentette, amit meg esetleg be lehetett volna annál felmerült hogy talán aranyból vagy valami földön kívüli ötvözetből készül hogy ennyit kérnek érte.
Persze a hazai találékonyság hihetetlen megoldásokat eszközölt amikkel többé-kevésbé sikerült is végérvényesen kivégezni a szerencsétlen kis műszereket.
Amikkel találkoztam azoknál szinte kivétel nélkül halvány volt a kompresszió mindegyik hengerben, épp ezért a nehezen indulás természetes velejáró volt.
A karburátor beállításra is elég kényes (mivel a blokk elég széles tartományban dolgozik) amihez tényleg jó állapotban kell(lene) lennie a belsejüknek.
A hengerfej állapota szintén kritikus pont, bármelyik szelepét kézbe véve az ember gondolkodás nélkül elhiszi a viccet az Amerikaiak által félbevágott, majd a Japánok által hosszában átfúrva visszaküldött hajszálról. (~65 köbcentire jut 4 szelep hengerenként)
A zörgés kizárásos alapon a vezérműlánc lehet (ebben nincs primerlánc) ha kopogás van akkor az jobb esetben a kuplungkosár nagy csapágya, rosszabb esetben a forgattyús mechanizmus. (a szelepeknek még extrém hézagnál sincs hallható hangjuk de többnyire elfogyni szokott a hézag, nem megnőni)
Maga a blokk nem rossz konstrukció, ha gondoskodnak róla akkor a tévhittel ellentétben viszonylag hosszú életű. Sajnos mostanra az itthon cirkuláló példányokból 10-ből 9-et a végletekig lehasználtak, így csak a legmegszállottabbaknak javasolt egy ilyet megvenni és üzemeltetni.
A másoknál az eddig tapasztalt fél-egy évnyi kínlódás után az "ezek nagy sz&rok, minden csere érdekel" fázis következett.
(egyébként a kényelmetlensége ellenére imádtam, néha még megfordul a fejemben hogy csak kéne venni egyet itthonra, nem tudom hogy potinak megvan-e még )
De nagyon funny, hihetetlen, hogy "szól"
http://youtu.be/pQ6I3TY__fU
Kérdésem volna, hogy az FZR 250-nek ismeri-e valaki a típus betegségeit? Indítási bajok (nehézkesen indul), csörgés a motorból mire utalnak? Van tippem, de hátha van aki többet látott és segítene. Más típusú 250-nel már volt dolgom, de a Yamaha 4 hengerese új terület.
Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
Ja, és még valami : Azt ugye tudod, hogy most már Te is sznob lettél/powered by mlas/
ja motor meg elmebeteg