Tudom, onnét néztem én is.
Az FZ-ket gyárilag 16/43 vagy 16/44 es átétellel szerelték évjárattól függően. Tévedés ne essék én még 160Km/h felett nem mentem a géppel. Amit leírtam tiszta matematika.
A 15/49-es áttétel egyedül az enyémre való(Fzr500)tudtommal egyetlen más tipus sem használja.Külön fzr500-hoz rendeltem!Dobj fel hátulra egy kisebb fogszámút,akár 600-as 45 fogúját,vagy egy gyorsabb 41-39 fogút,mindjárt leviszi a séród!Az a 200 km/ó nagyon kevés egy 750-es géptől,mondjuk hegyekben meg Kakucson előnyös,mert azon a kis pályán úgyse kell nagy végsebesség,viszont óriási erő és gyorsulása van.
Jól elvagyok magammal, mivel a héten még nincs főnök.
Szóval a válaszom igen ekkora a különbség, de csak abban az esetben ha az én vasamon a 15/49-es áttétel van, míg a Kinetic gépén a 17/39-es. Ha a két gépen nem ez a végáttétel akkor más különbség is lehet a vasak között.
No most már nyugodt vagyok és laza.
Azt hogy hivatalosan 230-240 körül van a vége a gépnek.
Az enyém a jelenlegi formájában max egy 2000m-es szabadesés végén érné el ezt a tempó, míg a kolléga gépe jóval felülteljesíti.
A végáttétel megvátoztatása az alább közölt fogaskerékpárokkal ekkora sebességkülönbséget eredményezhet?
Ezen mit nem értesz? Jól számoltál, annyi.
Kérdés, ki tud -e terhelés alatt forogni a motor addig... ha igen, akkor megfutja a 285-öt, ha még jobban, akkor többet is.
Ezek az én fordulatszám/sebesség adataim, Tehát nekem 10000-es fordulaton kellene pörgetnem a 200Km/h tempóhoz.
5500___110__0,02
7000___140__0,02
10000__2
00__0,02
A gyári lánckerék pár 16/43-as, a legnagyobb feltehető áttétel ha jól sejtem 17/39. Hozhat ez ekkora különbséget? Sajnos most nem tudom megnézni az én gépemet, mert még dolgoznak rajta, szerintem 1-2 hétig.
Uraim megoldottam az üzemanyag szint jeladó problémát.Ez nemfog nekem megfulladni rángatni pl előzés közben vagy lámpánál induláskor ha éppen akkor kell áttenni tartalékra.Nekem egyszerűen 1 lámpa fogja jelezni ,hogy húzzak tankolni ,de teli ! Nem kell fikázni tudom nem a legszebb cucc ,de működik. A hozzávalók: a régi jeladó főbb alkatrészei egy fél babetta úszó egy csoki (sor kapcsoló) és kábel blinder (egyiket sem eszi a benzin mert leteszteltem) és egy kis cin.A készülék testet kapcsol.
Nekem még 4-db zokni is van a 4-db sport légszűrőn.
Mivel több levegöt kap a sport légszűrőn keresztül,ezért kell rá a zokni.
Amúgy meg nagyobb fúvókát kell a porlasztókba rakni,hogy jól forogjon.
Az enyém jobban forog kb. 110-nél 5000-5500.
Esetleg jó lenne tudni hogy ezt milyen végáttétellel éri el nálad a vas.
Ha cserélem a láncot lehet én is nézek valami hosszabb fogaskerékpárt. De nem az áttételről beszéltem, hanem a főtengelyfordulatról.
Nekem is az van rajta, de csak azért mert az eredetit nem tudtam visszarakni. (mintha kisebb méretű lett volna ráerőszakolva, a házban meg szigetelőszalaggal volt megerősítve a szerkezet) Ha a szerelő sem tudja visszarakni az eredetit, és nem is találok hozzá valami jóképességű cuccot, akkor megy vissza a sport szűrő. De azzal még szenved a gyerek a beállításokkal, mert állítólag nem pörög rendesen a vas 8000e felett.
A légszőrőházba való gumi gyürűket esetleg tudtok valahol?
A szaki a napokban fog szenvedni az enyémmel. Még nem tudom hogy fel tudja-e tenni. Eredeti van kb. 5e /db
Alternatív javaslat esetleg kpl. légszűrőház cserére?
És még valami. az FZR Club oldala vírusos, nem kicsit, viszont nagyon. Délután megyek egy ismerőshöz rendbe tenni a gépet. Az enyémmel a múlt héten szoptam.
Sziasztok!
No látom a sikerült felkavarnom kicsit a topikot a vásárlási mániámmal.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget!
Az én gondolkozásmódomhoz Ábrus véleménye áll legközelebb.
Üzembentartóival max havertól vagyok hajlandó átvenni bármit is.
Mint írtam az előző tulajnál is csak adásvételivel van a cucc. Szerintem elképzelhető hogy megneszelt valamit és ezért akar minél előbb pénzt látni a motorból. Mivel az egész gép háttere macerás nem hiszem hogy lesz belőle bolt. Ha netán a hatóság nekiállna keresni a gépet az adásvételikkel simán eljuthatnak hozzám is. akkor meg már drága mulatság lenne a gép. Akkor inkább már egy külföldi papirokkal, ami jó lesz donornak.
Ami miatt mégis elképzelhető hogy meglépek valami hasonló gép vásárlását az az hogy a jelenlegi gépemnek AF-es az alvázszáma.
Természetesen teljesen legális, törzskönyvel eredetvizsgával.
A többit a fantáziátokra bízom.
Az FZ-t meg nem hiszem hogy eladom, mert teccik hogy 'csak' 10e körül van a adója, 15e a kötelező. Az én motorozási szokásaimmal egy újabb konstrukciójú vas semmiféle előnnyel nem járna.
Jaszipapa: nagyon teccik a géped, de ezt már eladtad ha jól tudom.
Gondolkodtam is azon hogy megveszem, de akkor hol marad az alkotás öröme.
Esetleg,üzembetartói szerzödéssel lehet a forgalmiba bejegyezve,de vételárat irjatok a szerzödésbe. Aztán csináltok egy adás-vételi szerzödést,és nem kell átíratni 15-napon belül,mivel nem engedî a törvény.:-)))
Igy meg spórolod az átiratás árát,amíg az elözö tulajnak tartozása van,és nem tudod eladni se.
Az FZ-ket gyárilag 16/43 vagy 16/44 es átétellel szerelték évjárattól függően. Tévedés ne essék én még 160Km/h felett nem mentem a géppel. Amit leírtam tiszta matematika.
Szóval a válaszom igen ekkora a különbség, de csak abban az esetben ha az én vasamon a 15/49-es áttétel van, míg a Kinetic gépén a 17/39-es. Ha a két gépen nem ez a végáttétel akkor más különbség is lehet a vasak között.
No most már nyugodt vagyok és laza.
Az enyém a jelenlegi formájában max egy 2000m-es szabadesés végén érné el ezt a tempó, míg a kolléga gépe jóval felülteljesíti.
A végáttétel megvátoztatása az alább közölt fogaskerékpárokkal ekkora sebességkülönbséget eredményezhet?
Kérdés, ki tud -e terhelés alatt forogni a motor addig... ha igen, akkor megfutja a 285-öt, ha még jobban, akkor többet is.
5500___110__0,02
7000___140__0,02
10000__2
00__0,02
A gyári lánckerék pár 16/43-as, a legnagyobb feltehető áttétel ha jól sejtem 17/39. Hozhat ez ekkora különbséget? Sajnos most nem tudom megnézni az én gépemet, mert még dolgoznak rajta, szerintem 1-2 hétig.
Ezek szerint 10000-es fordulaton 285Km/h a top speed?
3500 100 0,028571429 100
7000 200 0,028571429 200
10000 0,028571429 285,71
Ha rosszul számoltam valamit szóljatok.
És ismét erőteljesen érdeklődnék az áttétel után, hogy milyen fogaskerekekkel lehet ezt elérni.
Mivel több levegöt kap a sport légszűrőn keresztül,ezért kell rá a zokni.
Amúgy meg nagyobb fúvókát kell a porlasztókba rakni,hogy jól forogjon.
Esetleg jó lenne tudni hogy ezt milyen végáttétellel éri el nálad a vas.
Ha cserélem a láncot lehet én is nézek valami hosszabb fogaskerékpárt. De nem az áttételről beszéltem, hanem a főtengelyfordulatról.
Szóval, nekem még nem volt vele gondom.:-)
A légszőrőházba való gumi gyürűket esetleg tudtok valahol?
A szaki a napokban fog szenvedni az enyémmel. Még nem tudom hogy fel tudja-e tenni. Eredeti van kb. 5e /db
Alternatív javaslat esetleg kpl. légszűrőház cserére?
És még valami. az FZR Club oldala vírusos, nem kicsit, viszont nagyon. Délután megyek egy ismerőshöz rendbe tenni a gépet. Az enyémmel a múlt héten szoptam.
No látom a sikerült felkavarnom kicsit a topikot a vásárlási mániámmal.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget!
Az én gondolkozásmódomhoz Ábrus véleménye áll legközelebb.
Üzembentartóival max havertól vagyok hajlandó átvenni bármit is.
Mint írtam az előző tulajnál is csak adásvételivel van a cucc. Szerintem elképzelhető hogy megneszelt valamit és ezért akar minél előbb pénzt látni a motorból. Mivel az egész gép háttere macerás nem hiszem hogy lesz belőle bolt. Ha netán a hatóság nekiállna keresni a gépet az adásvételikkel simán eljuthatnak hozzám is. akkor meg már drága mulatság lenne a gép. Akkor inkább már egy külföldi papirokkal, ami jó lesz donornak.
Ami miatt mégis elképzelhető hogy meglépek valami hasonló gép vásárlását az az hogy a jelenlegi gépemnek AF-es az alvázszáma.
Természetesen teljesen legális, törzskönyvel eredetvizsgával.
A többit a fantáziátokra bízom.
Az FZ-t meg nem hiszem hogy eladom, mert teccik hogy 'csak' 10e körül van a adója, 15e a kötelező. Az én motorozási szokásaimmal egy újabb konstrukciójú vas semmiféle előnnyel nem járna.
Jaszipapa: nagyon teccik a géped, de ezt már eladtad ha jól tudom.
Gondolkodtam is azon hogy megveszem, de akkor hol marad az alkotás öröme.
Fanatikusoknak:
Igy meg spórolod az átiratás árát,amíg az elözö tulajnak tartozása van,és nem tudod eladni se.