Sziasztok! elkészült a bukógomba amiről a multhéten beszéltünk (méreteket kértem hozzá) és monta valki h rakjak majd fel képet. Tessék :
ja és csináltam még egy bukógombás emlőszemet is arról is van egy kép!
Vajon itthon milyen áron eladható egy használt Leo-Vinci dob (nem karbonos), és egy ledes hátsólmpa az fz-hoz ?(dobnak mindene megvan, dooboza, papírjai, katalizátort kiváltó cső is!)
Ezt nem én irtam hanem Knáb István érdekesnek és tanulságosnak tartottam ezért másoltam be a hozzászolást.
Az évjáratot nem ismerem de a motorFz1 fazer.
Az ember aki irta nem amatőr már volt szerencsém személyesen beszélgetni vele igaz nem motorszerelő de érti a dolgát.
Én sem vagyok az
No comment A baráti körömben lévő 2006-os Yamaha Fazer km számlálója az összel elérte a 40000km-t. Az első 35ekm-n márkaszervízbe "tartották karban" a motort. A válságosdi okán barátom úgy döntött, hogy szakít ezen hagyománnyal, és rám bízta amúgy nem csak olajcseréből álló szervizelést.
Ebben a gépben ugyebár az R1 csodás hajtóműve dolgozik, és bizony mikor megérkezett kicsit zajosnak tünt, de gondoltam mi baja lehet egy olyan motornak, amin még a gyári láncszett van...
Az újgyakorlatok után, mint olajszűrő, légszűrő csere, olaj és hűtőfolyadék leengedése mellett a szelephézag ellenőrzés volt a még könyv szerint az elvégzendő feladta. A saját motoromon ilyen intervallumban nem volt eltéré, gondoltam, hogy ilyen használat mellett ezen sem lesz korrigálni való. Tévedtem! Az első hézag amit megmértem 0.6mm volt a szívó oldalon a gyári 0.11-0.2mm helyett. Egyetlen szelep kivételével mind értéken kivül volt , és elég vastagon, mert 0.35-0.4 körül volt a többi. A kipufogónál nem volt nagy probléma a viszonylag szoros (ez lapkás és nem himbás) 0.21-0.25mm gyári toleranciából csak egy lógott ki.
A problémát nem lehett egyszerűen lapkák cseréjével orvosolni, szükségét éreztem mélyebben belenézni a lelkébe. Elhangzottak mindenféle hipotézisek, hogy hogyan fordulhat elő ilyen, ugyanis egy ilyen tipusú szelepvezérlésnél nem lesz hirtelen ekkora a hézag. Ha beverödött volna a szelep , akkor eltünt volna a hézag. Valaki azzal magyarázta(pont aki talán 35ekm keresztül márkaszervizelte)hogy összeverte a szelepszár végét, és azonnal cserélni kell a szepelsort, mert letörhet a vége, az ék elszabadul, és beesik a szelep...vagy elötte a szelepemelő már nem a szelepvéget nyomja hanem a rugó tányérját, ami szintén a szelep beesését eredményezheti.(csak azt nem értem ezt igazából neki kellett volna kinyomoznia úgy 35ezer környékén mikor a gazdi jelezte hogy elég zajos a motor, de azt mondták ez ilyen...hja és amúgy 10ezer helyett 5ezerenként "szervizelték".)
Bár túl sok tapsztalatom nem volt benne, de úgy gondoltam ezek után nem sok alapja van annak hogy elfogadjam eme álláspontot.
Kitéptem még a vezértengelyeketr is megmértem micro-val a csapágyaknál a tengelyt, a bütyköket... Eredmény: a szívó tengelye kopott! A kopáshatrból is 0.2-0.4mm-rel esett ki . A kipufogó vezertengelye a gyári tűrésből már kint volt de egy -két századdal még a kopáshatáron belül volt..de ennek sem lehett sokat jósolni. Itt egyszerű a képlet. A edzett, kopásálló kéreg pár tized vastag, (mint a bandit váltójában a fogaskerekeknél) ha az elkopik akkor utánna felgyorsul a kitöredezés, brineleződés, stb.
Új tengelyek db-ja kb 82 rongy, erre gyorsan jött a válasz.
Szerencsénk volt, valaki gondoskodott róla hogy 2-3ekm után összetörje a motorját, így volt jó bontott alap. megvettem a két tegelyt, és hozzáalkudtam a hengerfejet is, amiből ki volt törve pár helyen, de a szelepek , rugók, szimeringek, vezetők, korongok épek voltak.
Probáltam elöszőr kilapkázni az új tengelyekhez, de kimérés után kiszámolt méretekeket hiába tettem be nem jöttek pár szelepnél a hézagok. (volt széttárt kéz, meg pingvinezés!) Ekkor bontottam le a hegerfejet (és közeben már rendeltük is a új henegrfejtömítést) . Egy gépműhelyben átpakoltattam az összes szelepet rugókat, stb. Elvileg ki is hézagolták ( utólag rájöttem kár volt elvinnem ilyen fogyatékos gépműhelyest bárhol találni), de otthon újra kezdtem. Végre aztán minden összeállt. A tömítés is megérkezett , és pár mélyebb lélegzetvétel után a motor is talpra állt. Most szépen muzsikál mint egy hangszer!
De azt hiszem tapasztalat az van megint bőven. Márkaszervízről, gépműhelyről, szervizintervallumról, tartosságról, meg egzaktságról, és még sok minden másról. Amin pizítivan meglepődtem az a Sugó motor használható és alkuképes alkatrészei, a Bajnok motor olcsó (10 rongyos hengerfejtömítése). (Persze van még más is de őt nem akarom hogy elbizza megát! :))
A Yama hozzállását az ugyhogy nem hinném hogy érdemes lenne részletezni. Igaz hogy nem volt már garis, de elötte végig ők szervizelték, és ha esetleg valamilyen módón belementek volna valamilyen alkuba a szervizelés alkatrészek terén , mert esetlegesen egy vizsgálat anyaghibát hozott volna ki, akkor sem hiszem hogy ennyiből ki tudták volna hozni. Számokat most nem említenék de szerény okoskodásom szerint 30-35%-ából hoztam ki az egész műveletet.
Elgondolkodtató azért pár dolol.Jogos -e hogy ilyen hosszú intervallum (40ekm) után kell csak szelepet ellenőrizni, meg az hogy egyáltalán érdemes-e bízni hosszútávon ezekben a kiélezett motorkarakterisztikájú mindenhol lekönnyített motorblokkokban. Egy jó elkészített anyagnak , megfelelő tecnológiával már rég óta meg van a kifáradása. itt már nem nagyon vannak csodák, így ha ugyan azt a felületet egységnyi idő alatt többször veszük igénybe ugyan akkor sajos az rövidebb idő alatt fog elérni a paradicsomba...
Így lehet hogy túlzás, de jobb maradni a hoszú távú gondolkodás esetén a biztonságos alacsonyabb teljesítményű motorknál, és nem hajkurászni a 170-200Le/liter teljesítményeket...mert kétszer fizetünk érte sokat.
Kikapod a telót,kiengeded felül a csavart...kipottyantod belőle a cuccokat (csak okosan) aztán fejre állítod egy időre...és mehet az új olaj.
Egyébként érdemes cserélni azt is.
De drága, de azért dolgozok kint, hogy ezzel is kompenzáljam a "drágaságot" amúgy nagyon tetszik jos88-nak az áttalakítása azzal a 03-as farokidommal! Ha nem lenne ez a leovince sportkipum, szívessen áttalakítanám én is a hátulját!
Igen, sajna szopatnak ezek a tetvek mindenkit , most épp azon a 300000 - 350000 autóson a sor, köztük rajtam is, ( 2002-es szalonautóm van ) akik eddig kimaradtak a szórásból. Ezen most hoznak egy 5.5-6 milliárdot. Múltkor egy 17 éves colt-ot vizsgáztattunk, már az olajcserén is gondolkodott szegény gazdája, hogy megcsináljuk-e, erre 43000 lett a vizsgadíja. Ráköltötte az autója értékének a kétharmadát. Egyébként mostantól 30 napig fel lehet használni a vizsgán készült eredetiségvizsgálatot, pl. eladásnál.
Jah, a kossuth utcán... csemegééknél, ismerem is őket,de sajna nincs! Csak rendelni tudnak! Nekemmeg holnap kell! AZONNAL:-) Nem bírok várni! Még a 7-en darabokra kell szednem az egésszet, és elvinnem az alkatrészeket, porfestőhöz, asszem beszélek gibbonal is, neki is elpóstázom az ülést ... jövő hétfőn húzok ki svájcba kicsit melózni... kell a pénz a tuningra :-)
... Hmm ... tegnap voltam bp.-n ... legközelebb nemtom mikor megyek... ez itt BALATONFÜRED ... könnyen vásárolgattok ti ott bp.-i -ek :-))))! De azért veszprémbe kukázok valamit az obi-ban! Köszi az infót, gibbon tényleg szép üléseket csinál, megtaláltam az oldalát is! Vajon milyen áron lehet? Amúgy már most unom ezt a tuningolást, ez kész vagyon ... csak ha már egyszer nekiállok, sajnálom abbahagyni :-) !
ja és csináltam még egy bukógombás emlőszemet is arról is van egy kép!