Volt még régebben FZ1- Tuono összehasonlitó teszt a Superbike-ban és irták is, hogy az FZ1-et sokkal sűrűbben kellett tankolni és sokkal többet is fogyasztott mint a Tuono, ami V2-es és elvileg azok többet fogyasztanak...
Előre is bocs a beleszólásért. Járok Fazeresekkel túrázni és mindíg ők tankolnak a legkevesebbet. Ha autópályán megyünk 130 körül nem egy 5l alá is megy, de nekem a Béka sem eszik 5.5-nél többet 150-ig.(afölött kezd zabálni) Az FZ1 pedig igen erős gép nem lenne szabad többet ennie mint a hasonló sor4-ek. Ez persze csak az én véleményem.
Akkor is nagyon sokat fogyaszt az FZ1-es, 130km/h-nál már 7 liter? Az nagyon durva. És a motor ilyen tempónál még meg sincs terhelve. Mennyit enne, ha kihasználnád a teljesítményének a 70-80-90%-át? Akkor egy tanknyi benzin elég lenne 100km-re?
Rossz autókat választasz. Minél kisebb a motorja, annál többet fog fogyasztani, mivel jobban kell neki tolni. Az 1,4-es 60LE-s Golfunk 7,5-öt evett, majd vettünk egy 2,0-ás laguna kombit, és az is 7.5-öt, és ez mint is mint az állat.
Nem tudom te milyen autókat használsz, de a C4-emen (1.6i 110LE, 1200kg) 9 alatti vegyes átlagot nem nagyon tudok produkálni. Az előző egy Focus volt, de az 1.4i 80LE és 1270 kg volt. Na azt 10 alatt is ritkán hoztam ki. (csak amikor köd volt az autópályán és 60-nal lehetett menni. ) (mind a 2 céges, úgyhogy annyira nem zavar(t) a dolog, de ha saját autót kellene venni bajban lennék...)
Az FZ6 is 6 - 6.8 között fogyasztott nekem. A 7 literes fogyasztással én ki vagyok békülve, csak a 18 literes tankkal nem igazán. Meg azzal se, hogy papíron 3.4 liter a tartalék, gyakorlatilag viszont már 5 liter körül jelez. Én meg aggódós vagyok, hogy tolni kell majd...
Köszi, most megnyugtattál.
Na nem azért, hogy milyen keveset fogyaszt, hanem hogy nem kell aggódnom, mert én is úgy saccoltam, hogy nem fogom tudni 7 alatt kihozni...
Pedig valahol sokkal kevesebbet is olvastam, de nem nagyon akartam elhinni. Ezek szerint jogosan.
ha benne van akkor halkabb, de mint említettem, minden dobhoz újabb beálítás, és hangtompítóval mintha egy másik dob lenne fent... az csak arra jó, ha viszed vizsgázni, vagy ha külföldre utazol kicsit túrázgatni, mondjuk az osztákokhoz
Köszi szépen a választ, de a dob, ami tetszik az 150 (Akrapovic "Street Legal" vagy Mivv Suono). Ehhez még 130 a PC és beállítás. Ez azért így most egy kicsit húzós, úgyhogy csak álom marad, egyelőre.
Amúgy, igaz, hogy még csak 2 tank benzint motoroztam el és azt is nagyon piánóban, de 190km-nél szólt, hogy illene tankolni. Szóval kicsit aggódom, hogy sokat fog fogyasztani... Na majd meglássuk!
Oliver: köszi, aranyos vagy, de az összeg grafikon közül csak egyen van AFR, az is a már optimalizált: egy egyenes 13.5-nél, minden fordulaton . Az eredeti gyárira lettem volna kíváncsi... De még nézelődök.
"tipikus négyhengeres" - nem.
Az FZ1 elektronikája elég tré. Az első, 2006-os széria után változtattak a programon. Anno, amikor tesztelték 2005-ben végén Dél-Afrikában meghalt egy olasz újságíró (mondjuk Ő emberkedett egy ismeretlen motoron, de a terhelésváltási reakció szokatlanul nagy ezen a motoron, az tény). 2007-re finomítottak rajta, de akkor is csak gyári.
Egyébként milyen PC-d van? PC III USB? Idén jön a PC V.
valahogy úgy... én is csak a dobot cseréltem, de PC kelleni fog hozzá. Ágoston mikor felrakta a padra az enyémet és az értékeket nézegette, azt kérdezte: "nem evett ez a gép egy kicsit sokat?" mert szinte a pc csak elvett az üzemanyagból. mert ugye a pc nem más mint az üzemanyag és az oxigén keverékének optimális beállítása 250 es forduatonként. kicserélheted a gyári dobot sportdobra, de nem lesz tökéletes, mert a gyár sz***k rá, hogy a te motorod tuti legyen, megy az így is... de ez jellemző minden motorra! ez a pc minden motornál elkelne de az embereknek már a motor vásárlása után már nem igen szokott jutni erre, meg aztán nem is tudja ezt mindenki... azért hozzá kell tenni, hogy ha az ember nyugis túrázásokra használja csak a motorját nem is biztos, hogy foglalkozik vele.
sokszor téma itt a fogyasztás is... pl. azonos napon gyártott két motor sem biztos, hogy ugyanazokkal a paraméterekkel jön le a futószalagról, /alkatrészek, beállítások stb.../ akkor gondolhatod, ha nem is egy évben gyártották őket, na erre jó a pc az optimalizálásra
egyébként az enyém 124 ezer volt ebből 45 a beállítás /fékpad/
ha dobot szeretnél cserélni azt előtte tedd meg, mert a dob csere után új beállítás szükséges
Poweradi!
2005-ös FZ6-om van. Vettem rá egy kb. 12 cm-rel nagyobb Givi túra plexit. Nem vált, be eladtam. Kis sebességnél - kb. 100-120-ig, ahol még egyenesen ülök - az összes ájert felnyomta a bukómra. Igaz, hogy 120-140 felett jobban be tudtam feküdni mögé, de efelett a tanksapkát nyalva a gyári is megteszi valamennyire. Én legtöbbet abban a sebességtartományban (60-120) közlekedem vele, ahol a 184 cm magasságom miatt pont nem jó ez a fajta. Viszont a Puig sport plexijét én is nézegettem már, de nem mertem megvenni.
Üdv.
Állat ez a cikk. Köszi.
kozmaxnak is legnagyobb respect!
FZ1-re nem tud valaki ilyen AFR diagrammot? Már egy órája keresem a google-ben de semmi...
És akkor ez azt jelenti, hogy kipufogót gyakorlatilag nem érdemes cserélni PC nélkül? Még csak dobot se? Még, mondjuk, Akra "Street Legal" verziót se?
És a 130k az a PC ÉS beszerelés, vagy csak a beszerelés?
Rossz autókat választasz. Minél kisebb a motorja, annál többet fog fogyasztani, mivel jobban kell neki tolni. Az 1,4-es 60LE-s Golfunk 7,5-öt evett, majd vettünk egy 2,0-ás laguna kombit, és az is 7.5-öt, és ez mint is mint az állat.
Az FZ6 is 6 - 6.8 között fogyasztott nekem. A 7 literes fogyasztással én ki vagyok békülve, csak a 18 literes tankkal nem igazán. Meg azzal se, hogy papíron 3.4 liter a tartalék, gyakorlatilag viszont már 5 liter körül jelez. Én meg aggódós vagyok, hogy tolni kell majd...
Na nem azért, hogy milyen keveset fogyaszt, hanem hogy nem kell aggódnom, mert én is úgy saccoltam, hogy nem fogom tudni 7 alatt kihozni...
Pedig valahol sokkal kevesebbet is olvastam, de nem nagyon akartam elhinni. Ezek szerint jogosan.
Amúgy, igaz, hogy még csak 2 tank benzint motoroztam el és azt is nagyon piánóban, de 190km-nél szólt, hogy illene tankolni. Szóval kicsit aggódom, hogy sokat fog fogyasztani... Na majd meglássuk!
Oliver: köszi, aranyos vagy, de az összeg grafikon közül csak egyen van AFR, az is a már optimalizált: egy egyenes 13.5-nél, minden fordulaton . Az eredeti gyárira lettem volna kíváncsi... De még nézelődök.
Az FZ1 elektronikája elég tré. Az első, 2006-os széria után változtattak a programon. Anno, amikor tesztelték 2005-ben végén Dél-Afrikában meghalt egy olasz újságíró (mondjuk Ő emberkedett egy ismeretlen motoron, de a terhelésváltási reakció szokatlanul nagy ezen a motoron, az tény). 2007-re finomítottak rajta, de akkor is csak gyári.
Egyébként milyen PC-d van? PC III USB? Idén jön a PC V.
sokszor téma itt a fogyasztás is... pl. azonos napon gyártott két motor sem biztos, hogy ugyanazokkal a paraméterekkel jön le a futószalagról, /alkatrészek, beállítások stb.../ akkor gondolhatod, ha nem is egy évben gyártották őket, na erre jó a pc az optimalizálásra
egyébként az enyém 124 ezer volt ebből 45 a beállítás /fékpad/
ha dobot szeretnél cserélni azt előtte tedd meg, mert a dob csere után új beállítás szükséges
2005-ös FZ6-om van. Vettem rá egy kb. 12 cm-rel nagyobb Givi túra plexit. Nem vált, be eladtam. Kis sebességnél - kb. 100-120-ig, ahol még egyenesen ülök - az összes ájert felnyomta a bukómra. Igaz, hogy 120-140 felett jobban be tudtam feküdni mögé, de efelett a tanksapkát nyalva a gyári is megteszi valamennyire. Én legtöbbet abban a sebességtartományban (60-120) közlekedem vele, ahol a 184 cm magasságom miatt pont nem jó ez a fajta. Viszont a Puig sport plexijét én is nézegettem már, de nem mertem megvenni.
Üdv.
Szerintetek érdemes rá venni túra plexit? én a felhajlított végüekre gondolok pl puig. mennyivel lenne jobb a szélvédelem szerintetek?
kozmaxnak is legnagyobb respect!
FZ1-re nem tud valaki ilyen AFR diagrammot? Már egy órája keresem a google-ben de semmi...
És akkor ez azt jelenti, hogy kipufogót gyakorlatilag nem érdemes cserélni PC nélkül? Még csak dobot se? Még, mondjuk, Akra "Street Legal" verziót se?
És a 130k az a PC ÉS beszerelés, vagy csak a beszerelés?