A kipufogós történethez még egy utolsó hozzászólásom van. Hihetetlen hogy el tudja venni a kedvét valakinek pár okos beírás. Olyat kérdezz meg akinek van ilyen szerintem, ne olyat akinek nincs de meggyőzte magát tudományosan hogy miért nem akar rá költeni. Persze jó ha érti az ember hogy mi történik a motorjában amikor felszerel valamit de azért nem kell tragikussá tenni a történetet. Az esztétikum és a hang élménye boldoggá teszi a motorost, én a felszerelésétől éreztem úgy hogy végre motorom van. Imádom hogy felkapják rá a fejüket, hogy a fiatalok megfordulnak az utcán, hogy a kávézóban ülve látom hogy az emberek meg meg állnak mellette és elismerően bólogatnak. Egyszerűen hízik tőle a májam. Sokkal fontosabb ez az érzés mint műszerrel kimutatható pár LE akár fel akár le. Simább szerintem a gázreakcióm, benthagytam a katalizátort is és nem változott a fogyasztás sem. Jelen esetben a Remusról beszélek, nyílván nem általánosíthatunk minden márkára (vagy márkátlanságra). De egy presztizs márka kitalálja azért rendesen a cuccát, nem kell parázni tőle. No ennyi. Hallgassatok a szívetekre meg a fületekre
A motorfotoringen megtaláljátok már a tegnap de. két csoport képeit. 500 feletti db-számból lehet kalkulálni, kérésre elküldöm a teljes, nagyobb felbontású képet is csak dobj egy mailt a képek számával a motorfotoring@dunaweb.hu -ra
HY! elég hülye kérdés max nevettek 1 jot szal van köztetek informatika tanár?pécsen?akinek efajta mocija van mert az uj infotanárom ien mocival jár suliba
Ezek szerint az S2 már szabályozott katalizátoros? Akkor arra megint nem rakhatnak fel a tulajok akár mit...
Egyébként azt olvastam, hogy a "szerv" leveheti a rendszámot a gépről, amennyiben pl a katalizátor hiányzik róla, mivel "a járművel úgy lehet a közúti forgalomban részt venni, ha a jármű teljes egészében megfelel a homologizációs okmányainak, a gyártó által kiadott COC (Certificate of Conformity) megfelelőségi nyilatkozatnak. Mivel ez a nyilatkozat tartalmaz zaj- és károsanyag-emisszióra vonatkozó adatokat, a jármű ennek csak gyári állapotban, katalizátorral felel meg, következésképpen ha ezeket az adatokat nem teljesíti akkor a közúti forgalomban nem vehet részt."
Sokat olvasgattam a napokban erről a témáról, és lassan be kell látnom, hogy nem lesz ebből kipuffanó csere... Drága is a köhögő, meg nyűgös is az utánállítgatás, lehet, hogy nem is úgy menne, mint idáig...
Az S2-ben már van Λ-szonda, az eredeti FZ6-ban nincs. Egy decens sportkifugó-RENDSZERBEN meg ugye megintcsak nincs.
Ennek az adatait (is) használja a motormanagement, már ha van. De az sem csodaszer, és korlátozott ez az automatikus utánállási képesség.
Egy okos cikkben olvastam: "Az injektor hozzáállása az utólagosan felszerelt dobhoz a befecskendező rendszertől függ. Egyes rendszerek az adaptív értékekkel utána tudnak menni a megváltozott töltéscsere körülményeknek, másoknak új gyújtás vagy befecskendezés térkép feltöltése szükséges. Ez attól is függ mennyiben más a felszerelt cső vagy rendszer a gyáritól, milyenek az áramlási viszonyai stb."
A mi mocikánk befecskendező rendszere követni tudja vajon a megváltozott töltéscsere körülményeit? Vagy nem olyan "okos"?
Milyen dob volt az? Valami sufnituningos 'okosság', vagy valami olcsó márka vagy valami drága típus olcsó klónja? PC-zet motor, egy- vagy négytérképes programmal?
A nem kapsz abszolut eredmény alatt azt értettem, hogy túl sok a befolyásoló tényező, amit nem vesznek számításba a főtengelyre történő visszaszámításnál. Van egy képlet, ami szerint ha ennyi a hátsó keréken, akkor ennyi a főtengelyen. Van egy mérésed valamilyen beállítással, odaviszed ugyanazt a motor egy másik beállítással, más eredményt kapsz (a változtatás legyen csak a gumi+guminyomás - azzal látványosan ki lehet mutatni a különbséget...).
mondjuk PTE-TTK egyik infósa haver, ő volt a konzulensem én meg a PMMFK-n nyomtam a Boszi hegyen
Egyébként azt olvastam, hogy a "szerv" leveheti a rendszámot a gépről, amennyiben pl a katalizátor hiányzik róla, mivel "a járművel úgy lehet a közúti forgalomban részt venni, ha a jármű teljes egészében megfelel a homologizációs okmányainak, a gyártó által kiadott COC (Certificate of Conformity) megfelelőségi nyilatkozatnak. Mivel ez a nyilatkozat tartalmaz zaj- és károsanyag-emisszióra vonatkozó adatokat, a jármű ennek csak gyári állapotban, katalizátorral felel meg, következésképpen ha ezeket az adatokat nem teljesíti akkor a közúti forgalomban nem vehet részt."
Ennek az adatait (is) használja a motormanagement, már ha van. De az sem csodaszer, és korlátozott ez az automatikus utánállási képesség.
A mi mocikánk befecskendező rendszere követni tudja vajon a megváltozott töltéscsere körülményeit? Vagy nem olyan "okos"?
A nem kapsz abszolut eredmény alatt azt értettem, hogy túl sok a befolyásoló tényező, amit nem vesznek számításba a főtengelyre történő visszaszámításnál. Van egy képlet, ami szerint ha ennyi a hátsó keréken, akkor ennyi a főtengelyen. Van egy mérésed valamilyen beállítással, odaviszed ugyanazt a motor egy másik beállítással, más eredményt kapsz (a változtatás legyen csak a gumi+guminyomás - azzal látványosan ki lehet mutatni a különbséget...).
Angol megy?
http://www.sportrider.com/tech...
Egyébként bocs ha félre érthető voltam,azon lepődtem meg,hogy a sportdob nem bír nagyobb"erőt" produkálni a gyáritól.