Talán ezért jó,hogy mindenki más, mindenkinek más tetszik...Pusztát, síkságot utálom, keleti vadvilág valahogy nem vonz, inkább ugyan azok az alpesi házak, gyepek,szegélyek ...
Pl. Olaszország építészete se, közlekedési morálja, sziesztája se tetszik. Elmenni elmegyek, megnézem, de nem jön be. Ami még tetszett az Anglia, de elég sokat esik, meg amcsi is bejött, északi országokkal is ki vagyok békülve.
Ez a Veda nem lesz a baratom. Tegnap a 12-esen szaladtam valszeg bele kocsival, ma meg a Szerencs utcanal az M3-ra kanyarodva kicsit eroteljesen gyorsitottam igy utolag belegondolva. :-(
Hááát a legnagyobb kubinka, de az kurva messze van és és a keleti vonalon, orosz vagy fehérorosz no meg szinte semmi kiépítettség és bemutatás( azért persze van ott is rendes múzeum) hanem a nagy része úgy van ott ahogy a kilövés után odaszállították illetve ott végeztek rajtuk lőgyakorlatot mivel ott volt a 2 vh-ban a tank próba lőtér.
Huhh,egy korábbi életemben eléggé belemélyedtem az M4 Sherman variációiba,poén lenne megnézni párat mi maradt belőlük,épp láttam Horvátoknál rothadó darabokat,ugyanaez igaz a PZ-IV-esekre és PZ-5-re.De van valahol németben egy halom M48-as kiszórva egy mezőre gugli mapszon is látszanak.
Mondjuk egybekötve egy tank múzeum látogatással Münsterben.
Bár a fene tudja hol van.
Bunkerkeresőhöz tudok adni koordinátákat., Rákosi déli védelmi rendszerének megmaradt elemeiről. Több mint 700 ilyen pont van csak a Duna és a Tisza közötti déli határsávban.
Az hogy nincs minden kiépítve... vidéken még (részben) a hétköznapok részei a régi hagyományok. Imádom a pusztát.. szóval a nagy sztyeppe se lenne nekem unalmas. Európa-és Ázsia határa és a sztánok pedig olyan gazdagok ókori kulturális emlékekben, hogy már csak azért is megéri elmenni. Meg ott van az iszlám építészet, ami megint egy külön világ. A kaukázus, a pamír, altáj, vagy a himalája vonulatai is arra vannak. Aztán ezek még mindig sokkal könnyebben elérhető úti célok, pláne saját motorral, mint lemenni motorozni az Andokba, vagy Ausztráliába.
Valahogy Európa skandináv és a mediterrán részei közötti területei egyáltalán nem tudnak megmozgatni. Ugyan az a szép zöld gyep, ugyanaz a rendben lévő alpesi ház, ugyanaz az agyongondozott útszegély, ha csak a mások által kultivált alpesi országokat nézem.
Bármi lehet. Mondjuk nem árt ha a terepen motorozón terepmotoros csizma is van.
Egyébként most a Hunomad társa törte el, azt hiszem a kulcscsontját, ezért a motort otthagyta valamelyik sztánban és hazarepült. Szóval kb ez a megoldás.
Ha kérnének érte váltságdíjat az lenne a legjobb. De nem akadtak a nyomára a hatóságok, a helyi terrorista csoportok pedig még nem reklámozták hogy náluk lenne.
Aki a lábát törte az csak a kárpátokban mocorgott egy transalppal, Ukrajnában.
Engem ezek a célterületek vonzzanak.. még úgy is hogy a kaukázusban (dagesztán) most tavasz elején eltűnt az egyik ismerősöm, aki sajnos azóta se került elő..
Persze van aki stoppal és hátizsákkal meg gyalog megoldja.
Én nem költséghatékonyság szerint választom meg a célpontot mert akkor Fótnál vagy a mogyoródi aquaparknál tovább nem jutnék.
De végülis sem asztrahány,sem kamcsatka se üzbegisztán nem vonz..............bár a grillmedvés cipőfűzőre felszúrt izlandihőforrásban párolt döglöttkecskeszemnél még remegett a léc.
1000 euroval a zsebemben nem is indulnék el oda, de nem gondolnám teljesíthetetlen feladatnak. Keleten kalandozó hazánkfiai néha szoktak utalásokat tenni, milyen költségeik vannak egy ilyen többhetes-hónapos túrán. És még úgyis olcsóbb fajlagosan, mint egy nyugat-európai körtúra, hogy ők előszeretettel szoktak dugattyút is cseréltetni útközben
Pl. Olaszország építészete se, közlekedési morálja, sziesztája se tetszik. Elmenni elmegyek, megnézem, de nem jön be. Ami még tetszett az Anglia, de elég sokat esik, meg amcsi is bejött, északi országokkal is ki vagyok békülve.