Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Az, hogy hidegen nincs ez a probléma arra utal, hogy túl dús a keverék. Nem üzemmeleg motor simán el tudja égetni a többlet benzint, de melegen, kis fordulaton, nem lesz egyenletes a járása. A felhúzott utcai verseny autóknak is ezért olyan magas az alapjárata. Milyen értékekre raktad a co-t? Mennyi a fogyasztásod?
Az enyém 40-es tempóról rángatás nélkül gyorsítható 6.-ban.
A legtöbben a doboztartóra úgy akasszák fel azt az istencsapását hogy épp kitakarja a rendszám minimum két karakterét.
Van aki már a kulcsát is elvesztette.
Miért kellene levenni a dobozt?
Ti a láncot hogy viszitek magatokkal? Az ülés alá nem fér be, magamon nem akarom - első a biztonság, mármint az enyém.

Kénytelen leszek elkezdeni a dobozzal a hátam mögött (vagy tanktáskával) motorozni? De akkor azokat kell mindig levenni, ha megállok.
Akkor meg kellene nézni a porlasztókat és a megszakítót...
Szerintem mivel nagyfesztrafót említett nincs gyertyakábel.
Lehet tudni, hogy melyik henger döcög? Gyertyakábelek lettek cserélgetve?
Én rángató kocsival találkoztam,máig nem tudják mi okozza.
Ha lepadlózod jó,ha csak poroszkálsz 1000-2000 fordulat közt rokkoncert érzés van.
Cserélgetik benne a bontott alkatrészeket bőszen hátha.
Dyno pad sokat mondana szerintem.
Kétszer lett benne gyertya cserélve. Elsőnél nem figyeltem meg igazán, de mintha akkor is jó lett volna egy ideig! Másodiknál tuti történt valami.
Gondoltam arra, hogy meg lettek mozgatva a trafók és az csinált valamit, de a trafók jók. Mit gondolsz, mi "teheti tönkre" a gyertyát, mi változhat meg? Talán így meglenne a gyökere is a problémának. A jelenlegi gyertyák kétszer meg lettek takarítva az elmúlt évben, de az nem hozott változást, szóval nem koszolódik el, vagy hasonló (az én megfogalmazásomban), valami más okozza és csak a vadi új gyertyák vannak rá (pozitív) hatással.
akkor már én is irok egy tippet :) igaz csak autokbol van sok tapasztalat de hátha..azt irtad gyertya csere után 500km ig jo volt...probáltad gyári gyertyákkal?egy uj scirocco tsfi is dadogott nagyobb gázadáson..sokáig keresgettem mi az..aztán gyári gyertya és ment szépen...ne kérdezd miért...
Na hasonlót fogalmaztam meg a minap én is a cikkel kapcsolatban! De a főcím a legjobb! Mire elég ma egy 15 éves technika? ( ha jól emlékszem) Na ebböl a cikkből nem hogy az nem derül ki de semmi más sem!!! :(
Pontosítok: 1-esben 30+ körül, 2-esben 40+ körül, 3-asban 50+ körül
Köszönöm a törődést, srácok! :))

@Valkesz: Egyelőre Pro-Tec lötyit vettem, 100-as benzin mellé (egy tank így 400,-Ft-tal drágább) akarom betenni mikor megyek egy hosszabb dinamikus kört, hogy meglegyen minden a jó hasznosítás érdekében. 12.000-ért tisztítanának UH-val 4 fecskendezőt, de nem tudom, mennyire macerás kivenni otthon, szerelőhöz pedig nem akarom most vinni.

@Kolorinc: Hát én mennyi dologba szoktam beleszólni?! :) Minden gondolat jól jön! A probléma habár rendszeres, kb. 10 km-nyi "melegítés" alatt nem jön elő. Ezért volt gázos tesztelni a trafókat (mikor még csak kettő volt). Előbb meg kell várni, míg lehűl a motor, cserélni, majd elmenni egy körre megint kilométereket. Sokáig tartott, aztán Bálint lendített az ügyemen azzal, hogy kicseréltük mindet egyszerre.

@Ptoma: Én az elektromos dolgokhoz értek legkevésbé, nem látom át, melyik kábel merre megy. :P Szerelőm (baráti körével motorokat építenek) megnézte a nagyobb elosztókat, ép volt mindegyik! De persze ez nem zárja ki, hogy ne lenne valahol itt a hiba.

@HobbyFZ1: Sportkipufogó miatt már nincs Exup, de a gyárival is ugyanezt csinálta. Lambda szondát nem néztem meg, de az esetek 95%-ában felvillan a piros motorlámpa, ha azzal baj van. A maradék 5%-ban meg bármi lehet, szóval még ilyen probléma is előfordulhat. Eddig csak a legkézenfekvőbb, majd a kézenfekvő dolgokon esett át, ilyen aprólékoson nem.

@Seewer: A Fazerem gyári beállításokkal rémesen lassú volt, szerintem FZ6 alatt teljesített (a problémám miatt). Hátra kapott nagyobb fogaskereket, meg állítottam a befecskendezésen. Az addig gyári volt. FJR fórumban olvastam egy fickó posztját, neki a helyi Yamaha kereskedő ajánlotta, hogy állítson rajta kicsit, mert olyan lomha injektor volt bizonyos szériában, mint az FZ1-ekben is. Azt megcsináltam, sőt! Még tettem rá kicsit. Sokkal jobban indult, és durrog mint az állat. Élvezhető! "Bele se merek gondolni", ha még lenne ott lenn +25% teljesítmény (+1 henger). :P A gyertya égésképe szép, előtte kicsit sovány volt amúgy.

@Jogerős: 3-asban kb. 40-50 között van ebben a rángatós tartományban. Ha tehetem, felette megyek, de néha nem bírok elmenni az autók között és mögöttük kell menjek pont ilyen sebességgel.
Megkérdezhetem,hogy milyen sebesség fokozatban poroszkálsz 3000 fordulatnál,mikor ezt produkálja?
Diag-ban az injektorok milyen értékekre vannak állítva? Az enyémnek hasonló volt a hangja, mikor minden injektort egyforma értékre állítottam.
Úgy emlékszem nagy difi van az én gépem hengerei között. pl első. henger -10, második +12 stb.
Még az Fz6-n motoromon az utolsó szett gumi ilyen volt. Nekem nagyon nem jött be, nagyon csúszkált. Remélem neked be fog válni.
Sziasztok. Elolvastam a motor revű FZS1000-ről szóló cikket. Megállapítottam ezért nem veszem már jó pár éve meg.
Cikknek nem is nevezném, több mindenben is furcsa pl. sok leharcolt darab szaladgál. A haszn.autón 17db van eladó az itt forumozók motorjai is azt gondolom karbantartott darabok. Pozitív tulajdonság egyedül a 21l-es tank vollt a cikk szerint. Még jó,hogy nem az ilyen cikkek alapján választottam motort.
Esetleg lambda szonda, vagy power szelep, kipuff hiba ezeken már túlvagy?
Ami eszembe jutott (párom gépe olyan hibát produkált ami a benzin csak és tanksapka problémára utalt, de nam az volt a bibi hanem a csatlakozó sor égett össze) , hogy a csatlakozásokat nézd meg nincs korrodálva vagy összeégve és szívesen :)
Hali!
Na haragudjatok, hogy beledumálok.
Szerintem:
Ha rendszeres a problémád, vagyis viszonylag könnyen tudod reprodukálni a hibát, akkor nem feltétlenül szükséges a motorszerelő. Egy jobban felkészült diagnosztikust kéne keresned. Azért gondolom ezt, mert az ilyen és ehhez hasonló hibákat nem egyszerű, csak egy alkatrész kicserélésével orvosolni. Egy jól felszerelt diagnosztikus mindent meg tud mondani. Négy lakatfogóval rácsatlakozik a négy gyertya kábelre egy nyomás szondával pedig vizsgálja a kipufogógázok nyomáslengését. Ezt szépen kirajzolja neked egy számítógépen mintha egy oszcillószkóp lenne sőt fel is veszi. Amint a hiba jelentkezik látszik, hogy gyújtás gondja van e vagy sem. Ha nem akkor akkor a gázoszlop lengéseiből simán megmondja neked, hogy mechanikus vagy benzin ellátási problémád van. Ha nem jelentkezik a probléma akkor is elég sok mindent el tud neked mondani. A legjobb ha a főtengely jeladóra is rá tud csatlakozni ( nem tudom FZ1 en hol a vezetéke) mert akkor látszik, hogy melyik hengerben vagy hengerekben van a probléma. Így ha a hiba pillanatában később fecskendez be vagy később gyújt egyből látszik.
A másik, hogy a kipufogó gázok nyomáslengés vizsgálata is nagyon hasznos lehet. Minden hengernek van ugye egy lökés hulláma. Mindé más, de nagyon közelinek kell lennie. Ha látszik, hogy valamelyik henger görbéje más alakú esetleg kisebb a görbe alatti területe (integrál) lehet következtetni a hiba okára, ami ha egy kokszos szelepszár mondjuk másképpen nem igazán derül ki.
Felhívom a figyelmeteket, hogy nem értek hozzá, semmilyen felelősséget nem vállalok!
Mindent csak saját felelősségre:D
Az injektor tisztítás nem hülyeség,mert lehet hogy az egyik kicsit el van dugulva ami alacsony fordulatnál jelentkezik és ezért hagy ki az egyik henger.
Sziasztok!

Yamaha FZ6N 2005-ösről lenne szó...

Történt, hogy most jött vissza a mocc szervizből (olajcsere, stb) és az üzemanyagszintjelző 8-at villan, 2-3mp szünet majd ismét.
Megnéztem manualban, valami elektromos hibát ír.
Elővettem multimetert, a tank aljában lévő csatitól eljut az áram a komputer előtt lévő csatihoz, tehát a kábelre igen csekély eséllyel lehet gyanakodni.
Olvastam, hogy lehúzva a benzinszintmérő csatiját az üzemanyagszivattyúról és összekötve a testet a zöld-fehér-rel, teli szintet kellene mutatnia, ha a szenzor a rossz(I would disconnect the gas level sender wire at the bottom of the tank (not the fuel pump. Turn on the ignition (do not start) at check the gauge. Then put a jumper inbetween those two wires and check and see if the gauge registers full.

If it does read full, your problem is in the sending unit (could very well be the float arm disconnected). Its pretty rare for the windings to wear out in the sending unit and more likely the float is off or is binding in the tank(possibly jambed up against the side of the tank in the low end of the tank.), de csak ugyanúgy villog.
Már a műszerfalat is nyáklapig szétszedtem, ott viszont még nem jöttem rá mihez próbáljam érinteni a multit, hogy teszteljem oda is eljut-e az áram.
Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a probléma?

Köszönet előre is!
Így lehet nem hallatszik nagy dolognak, de egyszer elvittem szerelőhöz, kimért mindent, nem tudott rá mit mondani. Elvittem később, akkor cserélt gyertyát és egy ideig jó volt. Harmadjára rendeltem egy trafót, majd később még egyet. Negyedik alkalommal voltam Németh-nél, ötödik alkalommal nézettem meg az szinkront, hatodik alkalommal meg a csatlakozókat és, hogy mégegy áment kapjak a dolog "megfoghatatlansága" miatt. Közben bíztam benne, hogy az egyes szervizek talán érintenek olyan változást, ami kihatással van erre is.

@Ptoma: Nem jártam még náluk, csak Szeged közelében mozgolódtam szerelők terén. Köszi a linket, elmentem. :)
Elnézést a rossz hangminőségért és a kigyorsításokkor előforduló rezonálásért, de mindig beért valaki és meg kellett mutassam, hol a helye.
A dolog:
- csak meleg motornál csinálja: kb. 10-15 km-t kell menjek vele,
- csak 1-2-3. sebességben fordul elő,
- 3.000-es fordulat alatt jön elő (pont ahol városban hajtom, mikor van forgalom)

---> a motor rángat, ez érződik, hallatszik és a fordulaton látszik is!

- a hang kb. 3.000-es fordulatig ehhez hasonló: dödödödödödödödödö
- a hang kb. 3.000-es fordulat után ehhez hasonló: dőőőőőőő - szóval kiegyenesedik a hanggörbe

- 3.000 alatti váltásnál kicsit ugrik a motor
- üresben a fordulat 2.000 és 3.000 között kihagy. Tehát pörgetem 1500-1600-1700-ra szépen lassan, lépésenként és 2 ezer párszáz körül felugrik 3.000-re. 3.000 után tökéletesen és szépen tudom emelni a fordulatot. Ezt csinálja hidegen és mindig egyébként.
---------------------------------------------------
Cseréltem 2 trafót, ezzel annyi változás történt, hogy inkább 2.000 és 2.500 között csinálta ezt, mint 2.500 és 3.000 között, de már szerintem visszaállít és 2-3e között bárhol előfordulhat, DE jelzésértékű, hogy valami is történt!

Németh0507 hibátlan Fazerének trafóira kicseréltük mindet, a hiba továbbra is fenn állt.

Gyertyacsere után kb. 500 km-ig jó volt!

Szelepek jók, injektorszinkron tökéletes képet mutatott. Szűrők épek. Csatlakozók nagy része át lett nézve.
dIAG-menüben teszteltem TPU-t, mindegyik hengert, mindegyik injektort és másodlagos befecskendezőt is, legalább 2x. Egyik sem mutatott hibát. A memóriában nem volt hibakód, a rendszer feszültsége tökéletes. Lánc és a feszessége, lánckerekek jók, vezérműlánc, feszítő jók.
Egyelőre ezek jutottak eszembe.

Ami még hátravan: injektortisztítás.
Ami még jó lenne: TPU-t kicserélni valakiével.

http://youtu.be/KbMWMHGWNNs