Én lecserélném az egészet, nem bonyolult.
Én szezonkezdetkor csináltam meg. Leeresztőcsavar kiteker, leengeded az elhasznált löttyöt. Átmosod 2x desztvízzel, aztán mehet bele a szép rózsaszín fagyálló+desztvíz keverék.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A mellékelt tartályban milyen lötyi van?
A képem is látszik, hogy a Low alatt van a szint és szeretném orvosolni.
Köszi.
Koszonok minden tanacsot! Nem akarok bennehagyni semmit, ha a lanc elvitele nem lenne problema mashogy, akkor nem is kene a doboz.
Ugyanakkor meg egy kerdes: hetvegere elmegyek videkre, motorral - ha nem esik. Nem kell sok dolog, csak egy komplett futocucc, meg nemi elektronika (kabelek, tablet miegymas). Hatso doboz vagy tanktaska a kezdonek a jobb? (Van mindketto, es mindkettobe beleferek.) Ejjeli parkolas kerdese szerencsere nem jatszik. Csak a motor kezelhetosege, es a sofor rutintalansaga...
Az a lényeg (szerintem), hogy a dobozban ne hagyj számottevő értéket, vagy ha hagysz, akkor ne a parkoláskor tedd bele, hanem már előtte, mert akkor nem szúrják ki, hogy "né'má', a barom benne hagyta a laptopját!".
Fullface sisakon át lehet pl fűzni a lezáró láncot, akkor azt is nyugodtan ott lehet hagyni, bár a sisaktartóról se vágják le szerintem.
Pusztán érdeklődöm. Mivel még nem jártam motorral, de a magyar közbiztonságról vannak elképzeléseim, próbálom kideríteni, mire kell vigyázni, mire nem. Ha azt mondjátok, fényes nappal nem kell attól félni, hogy cseszegetik a motor és a dobozt, elhiszem, de azért azt látom - mivel mióta van motorom, figyelek erre - hogy mindenhol ki vannak kötve a gépek, fényes nappal is. A hátsódoboz adva van, asszem valami gyári, színrefújt. Napi ingázáshoz nincs más motor, ez az egy van, és napi ingázás sincs, egyszerűen csak nem akarom, hogy míg a kocsim a ház előtt áll, addig a motor meg a cégnél, én meg ugyanúgy buszozzak, mint eddig. Mert így sok értelme nem volt kiadni egy rakás pénzt a vasra - plusz a miegymásra.
Valamiért az volt a fejemben - ezek szerint tévesen - hogy nem hagyunk dobozt a motoron. De én hiszek a tapasztaltabbaknak, s akkor rajtahagyom.
Lopták el az autómat is, nem egy extra értékes valami, eléggé tucat autó, csak épp kellett az alkatrész. Szerencsére előbb megtalálta a Rendőrség, mint észrevettem a hiányát. :-)
Ha ilyen félelmeid vannak egy egyszerű doboz kapcsán, akkor gondolj bele:
Ott az ülés, azt simán felhasogathatják unatkozó járókelők, a tükröt lerúghatják, vagy az élelmesebbek leszerelhetik plexit a fejidomról, elvihetik a lábtartókat, vagy a fék és kuplungkart. Ha pedig túl sok hülye ismerősöd van, akkor járhatsz úgy is hogy pingvinezel miért nem indul a motor, pedig csak a gyertyakábeleket húzták le a vicces kedvű ismerősök.
Szóval jobb olyan motorral megoldani a napi ingázást, amit nem féltesz otthagyni sehol. Top caseből meg nem feltétlen kell valami nagyon pofás és drága darabot venni, egy olcsó, újonnan 30 ezer forint körüli topcaseért senki nem fog kockáztatni.. míg egy prémium cuccért, amit még használtan is el lehet passzolni 50 körül már nagyobb eséllyel fognak rizikót vállalni.
Nekem még csak egyszer rúgták le a tükröt a motoromról (túl közel parkoltam egy kocsma bejáratához) amúgy soha nem piszkálták még meg, pedig zokszó nélkül otthagyom az utcán bárhol, bármilyen napszakban több órára is. Láncot általában teszek rá, ahol van rá mód ki is kötöm.. de ennyi. Kormányzár is felesleges, mert azt úgyis lazán eltörné az aki el akarná vinni a motort.
Dobozom nincs rajta, csak ha megyek vidékre/túrázni. Motorra, főleg ha suli előtt állsz, jönnek-mennek az emberek, napközben szerintem rizikós lenne elvinni. Én is szoktam suli előtt hagyni pár órára, kutya nem nyúlt még hozzá. Bár biztos van ellenpélda is.
Ez a motorra vagy a dobozra vonatkozik? A nappali megállás miatt vettem a láncot amúgy, éjszaka kinn nem hagyom. Csak gondoltam, ha a sulinál áll egész nap, és csak másfél-két óránként tudok ránézni, nem árt a lánc. Vagy elég olyankor két tárgyazás, oszt hali?
Nekem az a tapasztalatom Pesten, hogy ha jól látható helyen hagyod, akkor a kutya nem piszkálja napközben... Éjszakára én sem hagynám az utcán, de napközben simán kint hagyom max tárcsazárat rakj rá, ami elfér egy hátizsákban is.
Doboz nélkül a mindennapos használat nagyon nyűgös. A dobozt minden nap levenni szintén nagyon nyűgös. Előbb utóbb úgyis oda jutsz, hogy rajta hagyod. Nyilván, van benne rizikó, mérlegelni kell...
Szerintetek beleönthetem a mociba (FZ6) ezt a fagyállót? Kocsiba vettem, de maradt belőle...
http://mannol.de/en/?action=ac...