Rühellem, hogy mindig leveszi a fórum a végét. Szal ott van még egy smiley is.
Hétvégén megnéztem egy MT-03-t Pesten, mert az közel volt. 950-ért. Érdekes, hogy mennyire fölé árazzák. Nem működő km óra, törött fékkar, miegymás.
Valaki ott fenn nagyon nem akarja, hogy én motorozzak. Tavaly kinézem egy gépet, hétfőn reggel megbeszéltem motoros haverral, hogy délután megyünk a gépért, erre délelőtt jött egy nem tervezett, a motor árának durván 5x-ös összegére rugó kiadás.
Most megnéztem egy gépet, szép és jó, rendben van, az eladó is szimpi, alku is volt - vittem egy srácot, aki tapasztaltabb ebben - beülünk a kocsiba, 5 perc múlva telefon, miszerint a családban egy költözés/felújítás/építkezés kicsit magasabb költséggel jár... szóval dolgozom az ügyön, még nem tettem le róla. De nem mondom meg, melyik gépet néztem, bár BakoB-nak már meg van a szép feketéje.
Igen. Nem sok dolog van rajta de megis csinalja valami. Regi fzs600nal megtalaltam a fejidomon beluli bal kabelkorbacsnal de itt vegigfogdostam mindent de nek lelem.
Keresem tovabb.
Azert koszi a segitseget!
B.
Amúgy azért kezd el zörögni (tudok itthon mutatni néhány cseréltet) mert mivel igazából normál használat mellett a lánc se nagyon nyúlik és a vezetők se kopnak így a feszítő igen sokáig egy állásban áll és azért egy kissé mozgatja a lánc így abban az állásban megkopik a ricni vagy amilyen a szerkezete és azért nem ugrik tovább, ha ezen át lököd akkor túlfeszíted az egész miskulanciát ami miatt elkezd az addig jó cucc erősen kopni.
Csak kissé bele kell gondolni, az a rugóerő van kitalálva arra, hogy csak annyival nyomja ne többel, ha elgyengül a rugó akkor ha lehet gyárit kapni akkor azt ha nem akkor a feszítőt kell cserélni. Azok a hozzáértők azt gondolom már nem mondták el, hogy miután kissé ráhúztak párezer km- után még jobban zörgött és néhány feszegetés után ki kellett cserélni a láncot és a vezetőket, persze akkor már azt mondták a júzernek, hogy hát sajnos elérte már a km-t amikor ezeket cserélni kell......mondjuk azt már nem mondták el, hogy annak akinek hozzá sem nyúltak hanem csak a feszítőket cserélték párszor gyakorlatilag nem kellett cserélni.
Most olvasom csak. A yamahában 56 ezer volt tavaly az új ára. Azért ez nem kevés. Nekem aki feszítette azt mondta hogy minden motoron ezt csinálja egyikkel se volt még probléma. 15 perc alatt megcsinálta, ott álltam mellette nem tűnt vészesnek.
Látom ez a feszítő téma nagyon pörög. Annak idején, amikor nekem szólalt meg igyekeztem utána járni rendesen. Sok olyan emberrel beszéltem akik értenek hozzá. Azt szűrtem le, hogy a márkaszerviz semmit nem tud, tényleg használhatatlan. Viszont a hozzáértők elmondásai alapján a nagy márkák közül a yamaha feszítői a legjobbak. Én csak a yamaha meg a honda közti különbséget látom ami hatalmas. A hondáé egy sima rugós ékes megoldás szerintem nem olyan jó.
Lényeg a lényeg, hogy lehet feszíteni. Szerintem amíg nem kopott a feszítő addig semmi baj nincs ezzel. Szépen látszik is hogy milyen állapotú a lánc. Kb 12mm tud feszíteni a feszítő. Nekem 40ezer kilométernél 6mm van még. Persze mindenki csak saját felelősségére nyúljon hozzá.
Angol fórumokon nem egyszer írnak 100ezer feletti futású motorokról amiben gyári még a feszítő.
Lehet, de nem szabad, nem véletlenül automata. Persze sok szerelő is inkább ráfeszít és elmondhatja, hogy ugye már nem is zörög annyira, de akkor sem szabad. Nem olyan drága szerintem, hogy egy igen drága javítást vonjon maga után.
nagyon tág határok között. Egy spirál rugó előfeszítését tudod szabályozni. Szerintem elég jó minőségű. Én addig szoktam feszíteni, hogy alapjáraton remegjen. Így motor fék üzemben egyszer megszólal. Egyébként hibátlan.
Most kértem ajánlatot a láncfeszítőre a Bajnokmotortól Kéthelyről. Nem merek a feszítőbe láncspayvel befújni. Valaki ajánlotta de attól félek több kárt okoz mint hasznot. Majd ha a kezemben lesz az új feszítő kipróbálom...
Igen. Ki mas, aki talalkozott az FZ-k minden apro idegesito dolgaval, mint en. De amugy imadnivalo motor. En szetszedtem a fejidomot es a muanyagok talalkozasi pontjait bevontam szigeteloszalaggal es igy nem vibral. Ahogy oregszik a szalag, lassan jon vissza a rezonalas, de korant sem annyira idegesito, mint egykor. Van a muszerfal tetejen egy kis fura formaju matt fekete takaro, szerintem azzal van a baj. Pontosan nem tudom, mert en minden elt bevontam ragszalaggal, de velhetoen az a foludas.
Hétvégén megnéztem egy MT-03-t Pesten, mert az közel volt. 950-ért. Érdekes, hogy mennyire fölé árazzák. Nem működő km óra, törött fékkar, miegymás.
Most megnéztem egy gépet, szép és jó, rendben van, az eladó is szimpi, alku is volt - vittem egy srácot, aki tapasztaltabb ebben - beülünk a kocsiba, 5 perc múlva telefon, miszerint a családban egy költözés/felújítás/építkezés kicsit magasabb költséggel jár... szóval dolgozom az ügyön, még nem tettem le róla. De nem mondom meg, melyik gépet néztem, bár BakoB-nak már meg van a szép feketéje.
Keresem tovabb.
Azert koszi a segitseget!
B.
Egy tengeren túli kollega áttért a manuális feszítőre. Ennek eredményét láthatjuk a képen.
Lényeg a lényeg, hogy lehet feszíteni. Szerintem amíg nem kopott a feszítő addig semmi baj nincs ezzel. Szépen látszik is hogy milyen állapotú a lánc. Kb 12mm tud feszíteni a feszítő. Nekem 40ezer kilométernél 6mm van még. Persze mindenki csak saját felelősségére nyúljon hozzá.
Angol fórumokon nem egyszer írnak 100ezer feletti futású motorokról amiben gyári még a feszítő.