Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Noo kérem, öröm van !
3 tekerés vissza, a csavaron, s így ráülve kb 2 centit mozdul a lánc felfele középen és láss csodát síri csend lett !
Najó, picit hallani vmi nagyon halk sivitásfélét de ez semmi!
Vissza is mondtam a gyári lánckereket, sűrű bocsánatkérések közepette.
Ezen mondjuk énis agyaltam, hogy egy szerelő ezt nemtudja, pedig tényleg profi, ezer éve szerel mindent aminek két kereke van, de akkoris jó szerelőnek tartom.
Nem annyira alap és elég sűrűn előfordul, a Ti motorotoknál mivel nagyobb lógást kell hagyni így azt aki ritkán csinál ilyet az hamar benézheti rutinból mondván jó lesz az ami a többinek.
Azért az elég gáz lenne ha kiderülne hogy az ismerős motorszerelő a vadi új lánc felrakása után túl feszesre húzta azt. Elég alap dolog. Kb mintha a varrónő nem tudna gombot felvarrni. Kíváncsi vagyok, hogy a lazítás megoldja-e a gondot.
Pont a kis lánckerék csapágyát sem szeretném kinyirni.
Biztos, hogy feszes!
Kíváncsi leszek lazábbra hagyva csökkenik e ez a hang.
Na igen mást is tönkre vághat ami esetenként még húzósabb a pénztárcára nézve. Azért tegyük hozzá eléggé elvetemültnek kell lenni hozzá, mert nem lehet nem észre venni hogy nem stimmel valami. Olyan dolgokat produkál a motor feszes lánccal, hogyha valaki nem veszi az adást az meg is érdemli. Tapasztalatból mondom, Én pár száz méter után rájöttem, hogy valami nagy baj van, és mivel csak a láncot állítottam nem kellett hozzá doktori diploma hogy rájöjjek mi az ok.
Nem az a nagy baj, hogy a láncot tépné mert mire az elszakad rég tönkreteszi a kislánckerék csapágyát és az blokkbontással cserélhető.
Szerintem a lényeg, hogy terhelten se feszüljön. Ha ráül az ember akkor is legyen neki 20-30 mm-es lógása alul középen (felfelé mozdítva ennyit kell hogy engedjen). Ha túl feszes, akkor nagyon meg lehet szívni, mert rövid idő alatt szakaszosra nyújtja a láncot és lehet eldobni a fenébe. Akkor már beállítani nem lehet.
Ne ráülve hanem oldalsztenderen, hogy csak a motor súlya legyen a tengelyeken és akkor 30-40mm lógás közé kell állítani. Fazer és tsainak egész sok lógást írnak elő, a suzukiknál pl átlagban 20-30mm kell.
Ma feltétlen ránézek!
Két személlyel nem járok, teló négyesen van.
Igazából kb mindegy, de azt mondják, hogy rajta ülve kell stb. Én mióta van középsztender úgy állítom be, amikor lekerül kerékre, minimálisan feszesebb csak. Lényeges, hogy 2 személlyel sokat mész-e, mert akkor még jobban lehet rá hagyni, de azért túlzásokba nem szabad esni. Ez a 2-3 szemes egy jó középút szerintem. Egyébként a rugózást is befolyásolja a láncfeszesség, ott is észre lehet venni változást, olyan mintha nem tudná kimozogni a hibákat és merev lesz. (tépi is a láncot...)
Köszi!
Megpróbálom így beállítani!
Gondolom a motor a kerekén áll, s úgy fekszik fel 2-3 szem.
Nem volt még új láncom sosem, ezért nem tudom mi a helyes feszesség.
Kb 5 km-t mentem így feszes lánccal., talán ettől nem lett baja.
Én úgy szoktam, hogy 2-3 szem fel tudjon feküdni a műanyag sínre alulra, az kb 5 cm mozgás. Ha feszesebb, akkor nagyon hamar szakasos lesz és nem tudsz majd rajta sehogy állítani.
Még lazítok rajta, mivel nem sok mozgása van.
Mennyire állítottad a láncot?
Oké.oké értem én, hogy benzin
Minden láncnak van hangja, nade vannak fokozatok.
Hat ha flexel elvagod a lancot tuti semmi hsngja nem lessz.
A feszes láncra énis gondoltam, ezért lazítottam rajta kicsit, de még mindíg feszesnek tartom, a motorszervíben állították be.
Vissza is mentem a csere után, a szerelő ment vele egy kört (nem mellesleg osztálytársam volt, ezer éve ismerem) s mondta, hogy ez vszínű halkulni fog.
Még lehet lazítok rajta kicsit, s próba, mert azóta nem mentem vele.
..ha a lazítás után elhalkul, lesz egy 0 kilométeres gyári gumis lánckerekem eladó :-)
Ha ennyire drámai a hanghatás motorféknél és normális haladásnál azt okozhatja a lánc túl feszesre állítása is. Nekem egyszer volt ilyesmihez szerencsém még évekkel ezelőtt egy Fazeren, mert egyedül voltam és terheletlenül állítottam be a feszességet. Persze mikor ráültem pont feszült, és menet közben ezt produkálta. Olyan a konstrukció, hogy pont annyit feszített terheléskor ami már bajt okozott. Az 2000-es évjárat FZS600 volt. Az a baj, hogy még egy jó láncot is pillanatok alatt gallyra lehet vágni vele. Nem állítom hogy biztos ez a jelenség oka, de még a saját korábbi hülyeségemet is inkább kikürtölöm ha ez segít.
Az a gumis rész nekem is kőkemény lett!
Úgynézki 10-ért tudok gyári lánckereket, de rendelni kell, s egy hét míg megjön.
Nekem a jt fogaskerekekkel meg did lánccal halkabb is volt mint a gyárival. Nem tudom eredetileg az a gumis rész mennyire kemény, de nekem teljesen az volt már.
JT, de a DID is 32 szettben.
2000 évj. Fazer 600 bontódik. Ugyanitt 400 is.
70/6321-829
50 e km után a hátsó lánckeréken minimális kopás, de az első brutálisan elkopott!
Jó , mondjuk az többet kap a pofájára sokkal, a fogak picit hátrafele néztek rajta már.
Jaa, és minden szembe benne van, hogy JAPAN meghogy DC50MZX
De milyen lánc az? Ebay en