Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért ez a Pünkösd kezd kicsit szívatás lenni,,,
Pedig én úgy álltam a dolgokhoz, hogy arra megyünk, amerre nem esik,de egyenlőre úgy tűnik,hogy mindenhol esik a környező országokba...
Ha most hétvégén esni fog akkor itthon maradunk, de ha nem akkor a jövő héten.
Hát igen sok feszítő igen gyengére sikerült. Mondjuk ez az autó iparban is így van. Hát a fogasléces egy vicc Nekem a nagy öklömnyi nehéz változat van. Majd rákukkantok a nyáron....
Ha neked 3éve ugyanannyira akkor nem vészes, megoldásnak meg melegíttesd be mindig mással és akkor nem hallod
Ritka genyó cucc a feszítő,tuti nem az éltanulók fejlesztették ki a japo mérnökóvodában.

A tied a nagyobb combosabb rugós vagy a tollszár rugó méretű gedva?

Mer van ebből kismillió fajzat.A fogasléces a legkukább.

Az enyém csak hidegen alapjáraton félpecig kopog enyhén de dilizek tőle.Igaz már 3 éve csinálja és nem esett szét.

Ha eléri nálam az 50e-ret megpróbálok egy full vezérlés cserét láncal vezetőkkel és feszítővel együtt.

Addig megvagyok vele.
Benne vagyok, nézünk egy mindkettőnknek szabad időpontot és mehet is. Sor-háromhoz nem nagyon volt szerencsém, a wartburgot nem számolom
Gyere, egy Horneté épp az asztalon van, de van valahol FZ is ha megtalálom a kuplerájban és lesz Triumph is ha Zoli elhozza. Suzuki is talán van ha nem dobtam ki, de azt érdekes módon rég kellett cserélni.
Viccen kívül, szívesen megnézném. Legalább meghallgathatnék egy új álláspontot. Én csak a spirál rugón szoktam 2-3 tekerni. Addig a pontig amíg van még játéka. Szerintem egy 30-40 ezret futott motoron felületi kifényesedésen kívül nem nagyon lehet kopást mérni. Az enyémen csak a "tolószáron" ami a vezetőt nyomja volt némi kifényesedés, ott ahol a vezetőben "mozog".
Volt és van is itthon pár darab amit cseréltem, ha gondolod megbonthatjuk őket együtt és megmutatom hol kopik el.
Mindenki azt gondol amit akar. Én beszéltem minden környékbeli ismerőssel aki ért a motorokhoz. Szerintük ez a feszítő az egyik legjobb. Nagyon alapos mérnöki munka eredménye. Személy szerint egyetértek velük, ha te nem semmi probléma. Annyit hagy kérdezzek még meg, hogy volt-e a kezedben egy ilyen feszítő? Szedted-e darabokra? Ezt azért kérdezem, hogy láttad-e a működését, nem pedig sértésből.
Széles Utat!
Amit leírsz attól fog tényleg tönkremenni a lánc és a vezetők. A feszítőben azért van rugó, hogy az és csak az feszítsen mert különben túlfeszítés lesz, a feszítők kopása tipikus jelenség és nem túl drága újat venni, néhány típusnál 40-50K-nál cserés szokott lenni. Ha más mozog a videón látható módon akkor lehetőleg ne feszítsünk rá hanem inkább cseréljük ki, 20 rugó körül van az ára.
A biztonság kedvéért leírom nehogy belefuss valami galibába. Nekem is ugyan ezt a hangot produkálta a gép (2004 fz6s 34000km) kb 4000-es fordulatom. Ha kitekertem azt a tízes csavart a feszítőházból, nekem is ide oda ugrált a feszítő. Ezzel nincs nagy gond. Lényeg annyi, hogy nem kell új vagy bontott feszítőt venned, hanem tudsz állítani a feszítő feszítésén. így a hang elmúlik de akkor a legjobb ha 7500 környékén "megszólal" egy picit, mert ha túl feszes az sem jó. Amikor kiveszed a feszítőt azt is látni fogod, hogy mennyire van megnyúlva a vezérműláncod. Én elmentem a yamahásokhoz, de ők nem tudtak semmit mondani, csak a csere 50+ ezer forintos alkatrész áron.
Az adatlapot illik kitolteni.
Ésha fujnal a feszitobe kis lanc sprayt? Ha a ragacs csendesit akkor meg van a baj.
Szia!

Nagyon kössz az infót, ennek majd utána is nézek. Havernak meg R6 van, és ő is hasonló zajra panaszkodik. Majd mesélek neki is a dologról.
Bocs, valóban lemaradtak ezek a lényeges infók. Egy 2005-ös FZ6S-ről van szó, és 25e km van benne.

Remélem, hogy valóban csak ilyesmi dologról van szó, bár jobban örülnék neki, ha nem kéne megszoknom...
Üdv!

Nekem is volt hasonló problémám. Olvasgattam utána, kérdezősködtem, de semmi. Tavasszal szelephézagot néztem (rendben volt) és injektor szinkron is volt. Gyertyát is cseréltem, mert esedékes volt. Továbbra is megvolt a hang. Vezérműláncra vagy annak környékére gyanakodtam, mivel a vezérműlánc meg van nyúlva egy kissé így 39k-nál. Aztán találtam egy videót, ahol egy R6-ost vallattak, ott a vezérműlánc feszítő patron kezdett el csörögni. Én vettem egy bontottat 9kért elvileg egy 12k-t futott motorból és majdnem megszűnt a 3-4k közötti zörgés, minimális lett.
Itt a videó: https://www.youtube.com/watch?...
A lényeg, hogy vedd le a csavart a feszítőről és tolj bele egy csavarhúzót, ha nagyon kicsi mozgása van csak akkor jó, ha túráztatod, akkor sem szabad, hogy mozogjon túlságosan. Az enyémben lévő gyári mozgott, de nem vészesen,(annyira nem mint a videón lévőn) a bontotté meg szinte nem is mozog.
Külföldi fórumokon "normális"-nak mondják ezt a hangot vagy pedig az injektorra fogják, hogy hangosabb fajta meg, hogy a szívó oldala hangosabb ezeknek a motoroknak.
semmi gond, elő szokott fordulni mással is, hogy megjavul az izlése
én sem vágom egyébként, hogy hány lityó olaj kell az enyémbe, ha kellene biztos előtúrnám a manuált oszt annyi
Ha tudnánk milyen motorod van, mikori és egy saccperkábé kilométert, akkor könnyebb lenne.
Én FZ1-em 5 és 6e között akar "szétesni", akkor vibrál legjobban, alatta és felette is sokkal enyhébb a rezgés, zörgés. A legtöbb motornak megvan ez a tulajdonsága bizonyos fordulaton, lehet a tiednek épp oda esik.
Wiki nem jutott az eszembe de köszi a választ. Elsö yamaham és még csak barátkozunk.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ma füldugó nélkül vágtam neki egy kis karikának, és érdekes zajra lettem figyelmes. Minden fokozatban, kb 3700-as fordulaton érdekes, viszonylag magas fémes hangot hallok. Legjobban 2 és 3-as fokozatban hallom ki. Mintha egy kis lemez rezonálna. Motorféknél és gázon tartásnál is hallatszik. Alacsonyabb fordulaton semmi, aztán ezen a bizonyos fordulaton hirtelen előjön, és egy picit magasabb fordulaton mintha megint csak eltűnne. Magasabb fordulaton lehet hogy megvan, csak felgyorsul és nem hallom ki annyira élesen. Tapasztalt már valaki hasonlót? Álló helyben, fordulaton tartáson nem hallom... Próbáltam felvenni telefonnal menet közben de eléggé szélzajos lett a felvétel :(
Mi produkálhat ilyen fura hangot?
Még tévedtem is.
FZ1 Wiki szerint:
3.7 L (3.9 US qt) Total; 3.0 L (3.2 US qt) w/ filter;
2.8 L (3.0 US qt) w/o filter

A gyári 2004-es manualban meg:
Oil quantity: Without oil filter cartridge replace- ment: 2.80 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt) With oil filter cartridge replacement: 3.00 L (3.17 US qt) (2.64 Imp.qt)

szűrővel 3 liter, szűrő nélkül 2,8
Köszi a segítséget.
ha esetleg valakinek tervben lenne egy ausztriai hétvégi gurulás akkor annyiban tudok segíteni,hogy a határtól 6 km -re (Szentgotthárd mellett ) tudok ingyen szállást biztosítani 3 főre -nem luxus körülmények között ,de meleg víz villany ,ágy van :) -eladó sorban van a ház és ameddig nincs vevő üresen áll ,de akár egy Őrségi kiránduláshoz is jól jöhet :)
Én sem tudtam addig, amíg meg nem néztem a használati útmutatóban.
Nekem sem volt használati útmutatóm, míg le nem töltöttem.
Én sem tudtam angolul, míg valaki meg nem mondta, hogy az olaj angolul "oil", és meg nem találtam, hogy X liter kell szűrőcsere nélkül és +3 deci szűrőcserével.
Valaki árúlja már el,hogy hány L olaj kell az 1000 fazerba? Nemrég vettem de nem tom mennyit vegyek!