Jah, ezért írtam, hogy van egy-két elbaltázott rész a manualban, itt egy újabb példa.
Az a lemez csak a korai évjáratok lánckerékfedelében van benne, a rókalámpás FZS-ekből már hiányzik. Be van ragasztva, azokat a csavarokat az Isten se szedi ki. Zajcsillapítás a hivatalos szerepe, ezen kívül egy nagyon hasznos funkciója is van: a lánckerékanya lelazulása esetén (nem ritka, éppen nemrég volt egy ilyen eset itt a fórumon) megakadályozza, hogy a lánckerék lecsússzon a kihajtótengelyről a menetre.
Megoldódott a kuplung bowden feszítése.
Megosztom veletek, hátha hasznát veszi még valaki.
Az FZS 600-nak a bal oldalán megy egy fedél alá a bowden alsó vége, és van belül egy szerkentyű, amit ha a kuplung kart behúzzuk, akkor van egy meredek emelkedése. Ez az emelkedés tol át egy rudat a másik oldalra, ami gyakorlatilag állítja a kuplung feszülését. Ennek a rúdnak a helyzetét lehet állítani a gumi kupak levétele után, viszont a manuállal ellentétben akkor feszítünk a bowdenen, ha befelé csavarjuk a kereszt fejű csavart ( a 6lapfejű az kontra-anya), és ha kifelé csavarjuk akkor nagyobb holtjátékot biztosítunk.
Tehát lent a kuplung egyik, fent a a másik holtjátékát lehet állítani.
Viszont nem tudok rájönni, mi lehet a fedél alatti réz színű lap a 4 csavarral. Nem tudtam leszedni, annyira erősen voltak benne a csavarok....
Mondhatjuk így is. De nem vagyok össze törve az bosszant hogy sok volt a kidobott pénz a rossz szakvéleményekre. De ők azt állították hogy minden fas.za...
Használtcucc vásárlásnál ez benne van a pakliban...
Holnap megyek az XT-mmel nkh-s szemlére.. az is jó lesz. Március vége óta megvan a gép, de a hivatal hibájából (mivel nem akarom tovább görgetni a hibákat) azóta se ültem rajta.. Bele lehet őrülni..
Nem fiatal már az FZ6 se, már tuti lehet ebayen találni hozzá bontott alkatrészt relatív olcsón is. Szóval attól hogy baja van, még nem feltétlen lesz szopóroller..
Rövid kis sztori:
Elvittem a motoromat (2004. Yamaha Fz-6N) szervizbe mert pár apróságot szerettem volna kicserélni plussz, a gáz kar menet közben nem ment vissza. Fordulaton maradt és csak ugy ment alaphelyzetbe ha vissza kísérem. Ha nem jár a motor nem csinált ilyet. Nem okozot sose gondot, apróság de legyen most már jó alapon szerettem volna megcsináltatni. Tavaly más szerelőnél voltam. Ő nem tudta mi a gond javasolta hogy a bowdenek cseréjével talán rendbe jön. Mert hogy bele vág a drót a műanyagba és megszorul. Nem értek hozzá, biztos igaza van. Megrendeltem majd büszkén vittem magammal hogy csere és jó lesz. Reggel otthagytam a motort. "2 óra lesz kb". Szuper. Eltelt fél nap hívnak hogy kész, mehetek. Már gyanús volt. Közölte hogy 4 órán át melozott vele és most se jó. (Nem lepődtem meg mivel 1 éve is így jártam és előtte is. Inkább nem térek ki rá hogy az egyik egy verseny szerelő a másik hivatalos szerviz volt... és mégis milyen "jó" munkát végeztek...)
Azt mondja, hogy valószínű törve volt a motor (ezt tudtam mert az eladón kívűl mindegyik szerelő ezt mondta. Itt megragadnám az alkalmat hogy üdvözöljem kedves eladó anyukáját...) és a fojtószelep ház is sérülhetett. Ok. Szerezzem be és ha megvan vigyem és cseréli. Ok.
Na itt jön a slusszpoén. Először megkérdeztük újonnan mennyi. 890ezer Ft! Nem, nem írtam el. Na már most a használtautó.hu-n ennyi pénzért már kapok egy ilyen évjáratú motort. Hogy is van ez akkor? Ilyenkor jövök rá hogy nem jó szakmát választottam.
Na mindegy. Felhívok pár bontót. Hátha ők a földön járnak és barátságosabb árat mondanak. Szép napot!
Még annyit meg jegyeznék, hogy vettem új láncot és lánc kerekeket is mert javasolta a verseny szerelő a cserét. A 2. szerelő azt mondta még ezt a szezont kihúzza a lánc. A 3. szerelő közli hogy semmi gond a lánccal. (A szerelők között el telt mindig egy év) Megnézte a görögöket, nincs gond. Lánckerék sincs elkopva. Jó lesz még pár szezonon keresztül.
Az már az én hülyeségem volt, hogy jóhiszeműen vettem a neten "pár ezer km-es láncot" lánckerekekkel együtt. Fz6osra. Ja, persze... Csak a lánc volt jó a kerekek nem is erre a motorra való ráadásul az egyik annyira el van kopva hogy nem kéne felrakni...
Szép napot!
Nem kizárt, egy-két dolog el van írva az útmutatóban. Nekem még nem kellett ott állítanom, én is csak azt tudom, ami a könyvben van. Itt a vonatkozó rész:
Jah, ezért írtam, hogy van egy-két elbaltázott rész a manualban, itt egy újabb példa.
Az a lemez csak a korai évjáratok lánckerékfedelében van benne, a rókalámpás FZS-ekből már hiányzik. Be van ragasztva, azokat a csavarokat az Isten se szedi ki. Zajcsillapítás a hivatalos szerepe, ezen kívül egy nagyon hasznos funkciója is van: a lánckerékanya lelazulása esetén (nem ritka, éppen nemrég volt egy ilyen eset itt a fórumon) megakadályozza, hogy a lánckerék lecsússzon a kihajtótengelyről a menetre.