De miért van az hogy a gumigyártók mérnökök hadát foglalkoztatják és tesztek sokaságait végzik el egy-egy gumiabroncs kifejlesztésekor.. amit ráadásul párban tesznek.. és párban is ajánlják a későbbiekben a nagy gonddal kifejlesztetett, és a piacon gondosan pozicionált portékáikat.
..és miért nem láttam még soha egyetlen egy gyártói ajánlásban sem hogy:
"Ajánljuk a kedves vevőnek hátulra az új fejlesztésű túraguminkat, és hozzá előre az alábbi sport gumiabroncsokat."
vagy
"A régi fejlesztésű, ámde nagy tradíciókkal rendelkező, kőkemény, viszont sosekopel abroncsunkhoz kiváló választás előre bármelyik sport-túra gumink"
Ha a zöld kártya (vagy a csekk) az igazolás, akkor az új csillagháborús kütyük hogyan szűrik ki a lejárt forgalmi mellett a be nem fizetett biztosítást?!?
Rendszám alapján... Szóval itthon nem kell semmi. A rendőr, ha kételkedik, nyugodtan kérdezze le rádión a központból...
Idegenben nyilván más a helyzet.
Többek között azért is, mert nálunknál logikusabban gondolkodó országokban nem a járműnek van felelősség biztosítása, hanem annak aki vezeti. Nem fizetsz akár 3-4 jármű után, hanem csak 1-et. Ami lehet nem olcsóbb, ha azt számolod, hogy az asszony meg a két gyereked is vezet, de ésszerűbb. Hiszen most megsaccolják a károkozás valószínűségét vidéki 60éves apukánál, aki nagyjából 155 évente okoz balesetet a statisztikák szerint, és belőnek egy kockázati összeget. Mindeközben a 19 éves kisfia jaszkarizik vele pestiában....
Majd ha koporsós temetés helyett hamvasztanak, vehetsz ám a spórolt pénzből másik motort vagy kiegészítőket a "jujj de jó, alig sérült a balesetben" motorodra
Zoli32 jól mondja! De jó előre a Power3, és hátra a Road3 is. Első guminak tapadósabbat szoktak feltenni, mind a hátsó. Nekem elöl hátul Power3 van. Nagyon jól tapad, még nem csúsztam meg soha kanyarban, kivéve a hosszanti irányú bitumencsíkon. Nehéz-erős motorokon hátul nem sokat bír. 2000-et tettem bele, erőltetett tempóban. Jelenleg 80%-os. Aki pilot oad 2, vagy 3-at használ nem panaszkodik a tapadásra itt a Cseszneki szerpentínen.
Igen brutális jó lett! A következő kiszemelt ha ezt lekoptattam.
Próbáltam egy pár kört vele és kb olyan az m3 képest mintha bekenték volna ragasztóval a gumit nagyon jó lett. De az ára is frankó.... Sajnos én évi 5-6000 tudok csak menni ezért úgy vagyok vele hogy a kritikus helyzetben is tapadjon
A "nagy" sebesség és a baleset nem feltétlen jár együtt.. de ezt szerintem felesleges olyan embernek magyaráznom, aki se régen, se most, se a jövőben nem fog majrécsík eltüntetési motivációval a nyeregbe pattani, és a kanyarok szeretetéért motorra ülni (kanyargós úton, nem parkolóban forgolódva! nem lehet alacsony sebességgel mélyeket dönteni..szóval aki jókat akar kanyarodni, annak húzni kell a gázt.. ez van ). Egyenesben én se szoktam hosszútávon nagy/relatív nagy sebességgel közlekedni.. csak itthon ha ingázok országon belül.. ha kanyar van, akkor meg nem igazán érdekel az irányítószám....
Egyébként nem teljesen mindegy, hogy hol zúzza le az ember a motorját? Ha nagyon összetörik, akkor se itthon se máshol nem fogja senki hurcibálni sehová.. megy a legközelebbi bontóba, aztán kész. Ez itthon is kényelmetlen, meg máshol is.. de nem látom a különbséget (persze bírság tételekben, és az elszállítási lehúzásban lehetnek nagy különbségek, ezt be kell kalkulálni, de ha el is dobnám, akkor sem ez lesz a legnagyobb bajom). Nyilván a Szahara közepén senki nem fog túl sűrűn dupla vagy semmi szituációkat bevállalni.. de máshol se nagyon. De csak azért nem fogom túlóvatoskodni a dolgot sehol, 5-ös alapjáraton töfögve, hogy mi lesz ha.. és ha? meg akkor ha? Mert ha így csinálnék, akkor jobban járnék ha otthon maradnék.. és mennyi stressztől megtudnám kímélni magam
Nekem ne legyen nagy bajom, a többi nem számít.. utasbiztosítás előbb vagy utóbb meg térít (még ha én is lennék a hibás).
Megnéztem a dolgot. Valóban régebbi típus a Diablo, amit a Diablo Rosso II váltott le. 8k a szett között a különbség. Én a kopástól tartottam leginkább, a sima Diablo nagyon jól teljesített ebből a szempontból. Az utódot is dicsérték, lehet belevágok. Köszi a tippet!
De miért van az hogy a gumigyártók mérnökök hadát foglalkoztatják és tesztek sokaságait végzik el egy-egy gumiabroncs kifejlesztésekor.. amit ráadásul párban tesznek.. és párban is ajánlják a későbbiekben a nagy gonddal kifejlesztetett, és a piacon gondosan pozicionált portékáikat.
..és miért nem láttam még soha egyetlen egy gyártói ajánlásban sem hogy:
"Ajánljuk a kedves vevőnek hátulra az új fejlesztésű túraguminkat, és hozzá előre az alábbi sport gumiabroncsokat."
vagy
"A régi fejlesztésű, ámde nagy tradíciókkal rendelkező, kőkemény, viszont sosekopel abroncsunkhoz kiváló választás előre bármelyik sport-túra gumink"
Na ezt mondja meg nekem valaki nagyon okos