Pont hogy nem ezt írtam. Aki megteheti hogy lazán kicsenget akármennyi pénzt bármire, tegye.. miért is ne? De hogy valaki tényleg a sokszorosát költse el a lehetőségeinek.. JÁTÉKSZERRE, na ott problémák vannak, ő a felelőtlen (és ez vagyoni helyzettől független)
Az arányokon van a hangsúly, mint ahogy lentebb írtam is.
Arra egyébként őszintén kíváncsi vagyok egyébként, hogy hogy lehet olyan motorral (vagy bármilyen tetszőleges járművel... pláne ha új és drága.. lopás és törés casco nélkül) önfeledten motorozni ami többe kerül, mint amennyit a tulaj relatív gyorsan elő tudna teremteni a pótlására, ha úgy adódna.
Én például nagyfokú nyugalommal motorozok, mert nem képvisel számottevő értéket a motorom, így nem okozna megoldhatatlan problémát a pótlása, hasonló minőségben sem ha úgy adódna (ne adódjon úgy persze). Na most ha sok évig kéne élére rakni a pénzt hogy újra meg tudjam venni az aktuális gépet, hát feszt idegeskednék ahelyett hogy motoroznék, az fix. Nyújtózkodás, meg takaró.. Nem is járok milliós géppel
Ebben sajnos nem értünk egyet.
Van, aki ugyanannyi idő alatt 400-at spórol motorra, van, aki 2M-t, van, aki 4-et és vannak azok a szerencsések is, akiknek nem kell gondolkodniuk használt motor vásárlásán (persze 4-ért vannak újak is, de én akarjak mondjuk egy Ducati-t). Melyik lenne felelőtlen?
És én egy kivagyigagyiratyi vagyok, ha többre vágyok, mint amit egy 700 ezres álommotor tud nyújtani? Mert akkor velem van a baj. Ez kb. olyan, mintha a szervóra azt mondaná valaki, hogy felesleges extra, míg másnál meg alap a +1.2M-ós bőrülés az autójába. Így leírni valakit/valakiket, mert mások a lehetőségei, vágyai, motivációja az a nettó nemérdekelcsakéntudomjól dolog, szerintem.
Én kb 2-3 évig gyűjtöttem, mire újonnan kigurítottam a szalonból 10-11 éve az FZ6-ost. Nem hitelből fizettem ki. Úgy vettem a motort, hogy hosszabb távra terveztem, és nem bántam meg. Egy élmény volt beletenni az első km-eket! Mivel tudom, menyit spóroltam rá, így annyira is vigyázok rá. És mindig karcmentes. Akkor én milyen vagyok?
Aki úgy költ el egy motorra milliókat, hogy azt komoly spórolásnak kellett megelőznie az nettó felelőtlen.. és akkor most óvatosan fogalmaztam.
Nyilván van egy olyan minimális összeghatár ami alatt nem lehet motorozni..és sokaknak ehhez is gyűjtögetni kell, valamint nagy levegőt venni.. De 6-7-800 ezerét már bőven! lehet kapni reális motorozási igényeket kielégítő járművet. De megkockáztatom, már 400-ért is ki lehet fogni problémamentes, egyáltalán nem alulmotorizált, jó általános motorozási élményt nyújtó motort is. Semmi nem indokolja a kivagyiskádáson túl, hogy valaki kuporgassa a milliókat, hogy holmi játékszert vegyen belőle. Aki így tesz az teljesen biztos hogy valami mentális betegséggel küzd.. valamint a tárgyai rabja. Nem irigylem őket...
Én szerény véleményem szerint, mivel itthon sokkal többet számít 1, 2, 3M Forint, amit az átlagember igen sok munkával gyűjt össze, próbálja a legtöbbet kihozni abból, amije van. Tegyük fel, akar venni egy olyan motort, amiből van 60 országszerte. Megnézi mi van a közelben, és természetesen ahhoz fog elsőre mennie, akié a legszebb. Miért? Mert az évek alatt összespórolt pénzéből a legjobbat, legszebbet, legértékesebbet szeretné megvenni. Nyilván vannak túlzások, amikor aránytalanul sokat várnak a motortól a korához képest, de a végén ők is találnak motort; vagy lejjebb adják az igényeiket, vagy gyűjtenek még pénzt. És akkor itt jön be, ha van 2 egyforma idős motor, egyiket a nagyon szép állapota miatt drágábban adják, míg a leharcoltabbat olcsóbban. Mindegyik megtalálja a közönségét.
Nem sznobok, hanem teljesen hülyék..itthon mindenki egy, de inkább két társadalmi osztállyal feljebb pozicionálja magát a külsőségek segítségével, mint ami a valós helyzete. A karcmentes cuccra is csak azért van igény (szvsz) idős járműveknél (mondjuk 5-6 év fölött.. mert alatta még többé-kevésbé elvárható az általánosan jó és szép állapot), mert újra esélye sincsen, de ha a használt újszerűen néz ki azzal még majdnem ugyan úgy lehet parasztvakítani mintha új lenne. Ciki ha valami használtnak néz ki, mert egy "úr" nem járhat használt cuccal.. és itthon 10-ből 9 ember "úr".
Az meg hogy egyesek mindenféle kommersz cuccoknál, a használati értéket egyáltalán nem növelő extrákra, mint karcmentes és makulátlan fényezés, ilyen-olyan optikai kiegészítők még aránytalanul sokat is költenek (úgy a helyrehozásra, mint az állapotfenntartásra) az kész vicc.
Aztán a sok hülye lovalja egymást bele az újabb és újabb felesleges kiadásba... a 0-a befizetővel elhozható motorok már majd 10 éve is ugyan ilyen agybajból pörögtek.
Persze aki elherdálja ilyen hülyeségekre a pénzét, annak elég kicsi esélye lesz a jövőben is arra, hogy egyszer ne erőn felül vegyen vagy tartson fenn bármit is (egyrészt pénze se lesz rá, másrészt ebből a "betegségből" se valószínű hogy ki tud lábalni).
Erre valószínűleg még sokáig lesz igény itthon.. ahogy más sikereinek megkérdőjelezésére, ne adj isten szándékos akadályozására is.
Mondjuk én is megfontolom,hogy kinek adom oda
Személy szerint ha én kapok kölcsön egy motort vagy kérek kölcsön, azért jóval óvatosabb vagyok,de hát saját hibádon kívül is történhet valami...
baszki és ezt anyagilag hogy rendeztétek
én biztos mondtam volna neki, mostantól tied a motor, az ára meg jöhet ide...
ha még ki is fizeti a javítást, akkor is egy törött motorod lesz,,, főleg hogy nem gyári új alkatrészekből lett javítva
Esetleg valaki tud nekem segíteni, hogy FZ6N-re hogyan szokták felrakni a ledes irányjelzőket? Van hozzá vmi műanyag betét azt hiszem, de azt is hogy rakom fel?
Egy motor sose kicsit karcos.Vagy nem vagy nagyon.
Nálam a váz is kapott,sok dolgot gazdaságtalan újonnan megvenni,ilyen a műszerfal,az ezüst keret beragasztott külön egység,a hátán van két csőr ami bepattan a tartóban lévő gumiágyba úgy van helyén,ezek mind letörtek,sérültek.Külön alkatrészként se az ezüst se a háta nem rendelhető csak komplett óraként bontva is 200-240 font.
Persze hogy a kis keretet óvatosan feszítve lepattant,így kijavítottam pattexel a törést,műgyantával kitöltöttem és ment a fényezőhöz de egy nap volt gatyába rázni sebaj mert a háta műanyagosnál landolt a tartóval együtt ami alu és naná hogy kettétört.A szekeres úr meghegesztette mindet,de a gumiágyakat ki kellett bővíteni hogy beférjen a ragasztott csőr.Az ezüst le lett festve és sikflexel ragasztva külön miét ér mit kínlődtam hogy mindenhol passzos legyen míg a sika megkötött.Mert nem volt sík a cucc valahol mindig elállt.
A hűtőn lévő műanyag takaró fogyó eszköz,leér és behorpassza a tartójával a hűtőt,félnapig alátéteztem míg elfogadható lett a takaró és a váz közti hézag.
Ezek mind nem látszanak de ha picit megkapargatod lehet látni.
És ma már mindenki jogász.
Beszélgettem egy olaszból "motorbehozós sráccal" mesélte, hogy kint majdnem ugyan annyira tartják a kicsit sérült, karcos motort mint a sérülésmenteset, de hozzánk nem érdemes elhozni, mert itt eladhatatlan.
Ohhó,hát izé,a fém fékcső gyári vót,a kormányt meg azé kellett lecserélni mert acél és egy bukta után kakukk neki.
A 28,6-os meg birja a mecsek árokpartot is mert erősebb.
Az első sárvédő és a komplett műszerfal azért lett javíttatva és festve mert konkrétan V alakban leszakadt így a műszerrel együtt amit felragasztószalagoztam a csomagtartón folytatta útját,a fékkar letört így lábfékkel jöttem haza.
Sajnos a modernebb motorokon (ha naked akkor fokozottan) minden mindennel összefügg.
Speciel a váltókart meghegesztettem és félóráig hajligattam melegítve mire megfelelő helyre állt a dekli kapott mattfekete festéket a tank meg fehér szigszalag bandázst.
Így lement a komplett 2012-es szezon.Szezonon kívül meg mikor a motorozásra költött píz mehetett renoválásra.
Eléggé kiapasztaltam pár kisebb csúszással mi-hogy sérül.Így mondom egy idomos szívás.A félidomos is.
Már ha a teljes eltüntetés a cél.
Általában az idom jól védi a gépészetet,de a tartói nem,sőt ha repül a bódé a büdös életbe nem fog jól állni bárhogy hajtogatod új fog kelleni.
A bukócső és főleg a gomba a másik szívás,értewm hogy ha feldől a motor (frászt szokott sose támasztottam le hülyén) véd de ha már csúszol az idom bármi van rajta sérülni fog tehát fényezni kell ÉS a gombát,csövet cserélni mert elkopik.
Motorja válogatja de a dekli általában sérül,ezt védheti cső de ha elakad kiszakad az egész kramac.
Inkább csússzon egy deklivédőn,nekem simán megállt rajta eddig 2x is.
Tulajonképpen mi magyarok nagyon sznobok vagyunk. Miért kell egy autónak, motornak úgy kinéznie mint ami most jött ki a szalonból, esetleg még pluszban fel is cicomázva (led, xenon,fémfékcső stb)
Egy csuszott karcos, horpadt tanku motor ugyan olyan jó, ugyan úgy gyorsul, kanyarodik stb. Nem nálunk az ilyennek szinte már nincs is értéke
Á és a debreceni páros?
Arra egyébként őszintén kíváncsi vagyok egyébként, hogy hogy lehet olyan motorral (vagy bármilyen tetszőleges járművel... pláne ha új és drága.. lopás és törés casco nélkül) önfeledten motorozni ami többe kerül, mint amennyit a tulaj relatív gyorsan elő tudna teremteni a pótlására, ha úgy adódna.
Én például nagyfokú nyugalommal motorozok, mert nem képvisel számottevő értéket a motorom, így nem okozna megoldhatatlan problémát a pótlása, hasonló minőségben sem ha úgy adódna (ne adódjon úgy persze). Na most ha sok évig kéne élére rakni a pénzt hogy újra meg tudjam venni az aktuális gépet, hát feszt idegeskednék ahelyett hogy motoroznék, az fix. Nyújtózkodás, meg takaró.. Nem is járok milliós géppel
Van, aki ugyanannyi idő alatt 400-at spórol motorra, van, aki 2M-t, van, aki 4-et és vannak azok a szerencsések is, akiknek nem kell gondolkodniuk használt motor vásárlásán (persze 4-ért vannak újak is, de én akarjak mondjuk egy Ducati-t). Melyik lenne felelőtlen?
És én egy kivagyigagyiratyi vagyok, ha többre vágyok, mint amit egy 700 ezres álommotor tud nyújtani? Mert akkor velem van a baj. Ez kb. olyan, mintha a szervóra azt mondaná valaki, hogy felesleges extra, míg másnál meg alap a +1.2M-ós bőrülés az autójába. Így leírni valakit/valakiket, mert mások a lehetőségei, vágyai, motivációja az a nettó nemérdekelcsakéntudomjól dolog, szerintem.
Nyilván van egy olyan minimális összeghatár ami alatt nem lehet motorozni..és sokaknak ehhez is gyűjtögetni kell, valamint nagy levegőt venni.. De 6-7-800 ezerét már bőven! lehet kapni reális motorozási igényeket kielégítő járművet. De megkockáztatom, már 400-ért is ki lehet fogni problémamentes, egyáltalán nem alulmotorizált, jó általános motorozási élményt nyújtó motort is. Semmi nem indokolja a kivagyiskádáson túl, hogy valaki kuporgassa a milliókat, hogy holmi játékszert vegyen belőle. Aki így tesz az teljesen biztos hogy valami mentális betegséggel küzd.. valamint a tárgyai rabja. Nem irigylem őket...
Az meg hogy egyesek mindenféle kommersz cuccoknál, a használati értéket egyáltalán nem növelő extrákra, mint karcmentes és makulátlan fényezés, ilyen-olyan optikai kiegészítők még aránytalanul sokat is költenek (úgy a helyrehozásra, mint az állapotfenntartásra) az kész vicc.
Aztán a sok hülye lovalja egymást bele az újabb és újabb felesleges kiadásba... a 0-a befizetővel elhozható motorok már majd 10 éve is ugyan ilyen agybajból pörögtek.
Persze aki elherdálja ilyen hülyeségekre a pénzét, annak elég kicsi esélye lesz a jövőben is arra, hogy egyszer ne erőn felül vegyen vagy tartson fenn bármit is (egyrészt pénze se lesz rá, másrészt ebből a "betegségből" se valószínű hogy ki tud lábalni).
Erre valószínűleg még sokáig lesz igény itthon.. ahogy más sikereinek megkérdőjelezésére, ne adj isten szándékos akadályozására is.
Elotte egy evvel en zuztam le.
Nem lett torottebb.
Direkt olyan hogy eladaskor pl felkerul egy frissen fenyezett tank a tartalekbol.
Személy szerint ha én kapok kölcsön egy motort vagy kérek kölcsön, azért jóval óvatosabb vagyok,de hát saját hibádon kívül is történhet valami...
én biztos mondtam volna neki, mostantól tied a motor, az ára meg jöhet ide...
ha még ki is fizeti a javítást, akkor is egy törött motorod lesz,,, főleg hogy nem gyári új alkatrészekből lett javítva
Nálam a váz is kapott,sok dolgot gazdaságtalan újonnan megvenni,ilyen a műszerfal,az ezüst keret beragasztott külön egység,a hátán van két csőr ami bepattan a tartóban lévő gumiágyba úgy van helyén,ezek mind letörtek,sérültek.Külön alkatrészként se az ezüst se a háta nem rendelhető csak komplett óraként bontva is 200-240 font.
Persze hogy a kis keretet óvatosan feszítve lepattant,így kijavítottam pattexel a törést,műgyantával kitöltöttem és ment a fényezőhöz de egy nap volt gatyába rázni sebaj mert a háta műanyagosnál landolt a tartóval együtt ami alu és naná hogy kettétört.A szekeres úr meghegesztette mindet,de a gumiágyakat ki kellett bővíteni hogy beférjen a ragasztott csőr.Az ezüst le lett festve és sikflexel ragasztva külön miét ér mit kínlődtam hogy mindenhol passzos legyen míg a sika megkötött.Mert nem volt sík a cucc valahol mindig elállt.
A hűtőn lévő műanyag takaró fogyó eszköz,leér és behorpassza a tartójával a hűtőt,félnapig alátéteztem míg elfogadható lett a takaró és a váz közti hézag.
Ezek mind nem látszanak de ha picit megkapargatod lehet látni.
És ma már mindenki jogász.
Jött a telefon............
mit keresel te az árkokban ha szabad megkérdeznem
A 28,6-os meg birja a mecsek árokpartot is mert erősebb.
Az első sárvédő és a komplett műszerfal azért lett javíttatva és festve mert konkrétan V alakban leszakadt így a műszerrel együtt amit felragasztószalagoztam a csomagtartón folytatta útját,a fékkar letört így lábfékkel jöttem haza.
Sajnos a modernebb motorokon (ha naked akkor fokozottan) minden mindennel összefügg.
Speciel a váltókart meghegesztettem és félóráig hajligattam melegítve mire megfelelő helyre állt a dekli kapott mattfekete festéket a tank meg fehér szigszalag bandázst.
Így lement a komplett 2012-es szezon.Szezonon kívül meg mikor a motorozásra költött píz mehetett renoválásra.
Eléggé kiapasztaltam pár kisebb csúszással mi-hogy sérül.Így mondom egy idomos szívás.A félidomos is.
Már ha a teljes eltüntetés a cél.
Általában az idom jól védi a gépészetet,de a tartói nem,sőt ha repül a bódé a büdös életbe nem fog jól állni bárhogy hajtogatod új fog kelleni.
A bukócső és főleg a gomba a másik szívás,értewm hogy ha feldől a motor (frászt szokott sose támasztottam le hülyén) véd de ha már csúszol az idom bármi van rajta sérülni fog tehát fényezni kell ÉS a gombát,csövet cserélni mert elkopik.
Motorja válogatja de a dekli általában sérül,ezt védheti cső de ha elakad kiszakad az egész kramac.
Inkább csússzon egy deklivédőn,nekem simán megállt rajta eddig 2x is.
Egy csuszott karcos, horpadt tanku motor ugyan olyan jó, ugyan úgy gyorsul, kanyarodik stb. Nem nálunk az ilyennek szinte már nincs is értéke