Na megnéztem ma a sárgácskát, hangja szép, sérülések nincsenek rajta, kopó alkatrészeket kell cserélni, az a trutyi az alján pedig csak a láncról leszóródott spray, egy nagy előnye van számomra ennek a motornak, beszámítják a mostanit, de az biztos hogy mielőtt cserére adnám a fejem előtte átnézetném egy rendes szerelővel, első körben Harmatira vagy RedBaronra gondoltam, nekik tudom hogy megvannak hozzá a szerszámok, nektek lenne valami tippetek hogy hol lenne érdemes átnézetni?
Értem, világos. Nem feltétlen probléma a 800-900 ezer sem, csak még ugye átírás, biztosítás, felszerelés... Reménykedtem hogy megállok 1 misinél. Illetve sok van ebben az árkategóriában amit kereskedő árul, tőlük pedig őszintén szólva azért nem szeretnék vásárolni, mert csak a semmiért +50 ezret nem akarok nekik kifizetni.
Köszönöm, mind nagyon hasznos.
Ha hidegen kicsit odahúzva neki füstöl, akkor mire gyanakodjak, eszi az olajat? Vagy nem megfelelő a gyújtás vagy az injektor beállítás?
Dőlés nyomok: lábpedálon, első telók végén, kormányon, hátsó kapaszkodón,tankon, indexeken
Célszerű nézni a fényezést is, a fekete vázasnak van egy jellegzetes színe, nem teljesen matt fekete, szürkés szemcsék vannak benne... nagyon nehéz tökéletesen javítani.
Érdemes megnézni a lefele jövő váznyúlványt, ahova a LSL gombát szokták felrakni.(előszeretettel töri a vázat,majd heggesztik)
Kilométertől nem kell félni, ha nem gányolták a motort. Hidegen kicsit oda kell húzni neki, füstöl e, milyen a hangja...
célszerű átfutni a blokk körüli csavarokat, látszik e hogy csavargatták e, esetleg az imbuszkulcs elforgott e..
Tárcsákat nézd át, 40e km nél szinte alig szabad hogy vála legyen.
Kérdezd meg cseréltek e betétet benne. A gyári betét 40-80e km között fut el...
Gyári láncnak min 20e km el kell fusson, de átlagban 20-40e között szokott elfutni..
Futóművet rángasd meg,lötyög e.Egyúttal nézd meg a kormánycsapágyat is.
Kerekeket forgasd körbe, szépen futnak e, kerékcsapágyak rendbe vannak e.
És hát a próbakörül,,, ha bátor vagy enged el nyugodtan kormányt, egyenesen kell,hogy fusson. Ha szitál a kormány ugy is észreveszed:D
Esetleg be lehet lépni a "szerviz" funkcióba. Ott meglehet nézni,hogy feldőlt e a motor...
Mielőtt elindulsz megnézni egy motort, én megszoktam nézni a gugliba,hogy gyárilag,hogy néz ki.Melyik idom milyenre van festve stb..
Meg hát, érdemes vinni egy fazer tulajt vagy egy jó szerelőt, két szem többet lát
Sziasztok,
Visszaolvastam jópár oldalt a topikban, meg már jópár hete böngészem a netet is információk után kutatva, de kiváncsi lennék a ti véleményetekre is.
FZ6N vásárlásra adnám a fejemet január-február tájékán, és fogalmam sincs hogy mire figyeljek, illetve van pár dolog a hirdetésekben amit nem értek. Az autóvásárlási mizéria alatt pár hét alatt és pár autó megtekintése után már kívülről fújtam a különféle neppertrükköket, és egy 5 perces nézelődés után kiszúrtam az "átveréseket" a kocsin. Na most motornál fogalmam sincs hogy hol kezdjek neki...
Mivel kifejezetten FZ6N-t, és a hirdetések szerte vannak az ország különféle pontjain, ezért viszonylag költséges és időigényes lenne több darabot is megnéznem élőben.
A külföldi okmányosoktól egy kicsit ódzkodok: nem értem hogy miért olcsóbbak annyival a magyar társaiknál... szét lettek hajtva? Lefelezték az órában a km-t? Nem tudom elképzelni hogy külföldön ennyivel olcsóbban adnák a motorokat, pláne hogy a mobile.de-n nem is találok ilyan alacson áron a típusból.
Illetve honnan tudom meg, mik az árulkodó jelei ha már széthajtották vagy összetörték a motort?
Vásárlás után persze tervezem elvinni márkaszervízbe egy alapos átvizsgálásra, lánc, lánckerekek, fékbetétek, olaj cseréje nem probléma, de szeretném elkerülni hogy rögtön vásárlás után egy nagyobb szervízszámlába fussak bele.
700-800 ezer Ft-ot szánnék a vásárlásra, az évjárat kevésbé érdekel, a km futással nem tudom hogy kell-e foglalkoznom. Reális elvárás a költségmentes állapot (a kötelező kopó alkatrészeket leszámítva) ezért az összegért szerintetek?
Köszönöm
Sziasztok! 2006-os FZ6N-ből hogyan lehet elővarázsolni az akkut? Arról hallottam hogy a tank alatt van, viszont nincs leírásom hogyan lehet szétszedni Gondolom nem húzná ki tavaszig...
Köszi előre is
Nagyon köszönöm a tanácsokat!
Jó állapotú fz6 nem fog kéken füstölni,max feketén,de akkor oda kell neki pörkölni rendesen neki.
Ha hidegen kicsit odahúzva neki füstöl, akkor mire gyanakodjak, eszi az olajat? Vagy nem megfelelő a gyújtás vagy az injektor beállítás?
Dőlés nyomok: lábpedálon, első telók végén, kormányon, hátsó kapaszkodón,tankon, indexeken
Célszerű nézni a fényezést is, a fekete vázasnak van egy jellegzetes színe, nem teljesen matt fekete, szürkés szemcsék vannak benne... nagyon nehéz tökéletesen javítani.
Érdemes megnézni a lefele jövő váznyúlványt, ahova a LSL gombát szokták felrakni.(előszeretettel töri a vázat,majd heggesztik)
Kilométertől nem kell félni, ha nem gányolták a motort. Hidegen kicsit oda kell húzni neki, füstöl e, milyen a hangja...
célszerű átfutni a blokk körüli csavarokat, látszik e hogy csavargatták e, esetleg az imbuszkulcs elforgott e..
Tárcsákat nézd át, 40e km nél szinte alig szabad hogy vála legyen.
Kérdezd meg cseréltek e betétet benne. A gyári betét 40-80e km között fut el...
Gyári láncnak min 20e km el kell fusson, de átlagban 20-40e között szokott elfutni..
Futóművet rángasd meg,lötyög e.Egyúttal nézd meg a kormánycsapágyat is.
Kerekeket forgasd körbe, szépen futnak e, kerékcsapágyak rendbe vannak e.
És hát a próbakörül,,, ha bátor vagy enged el nyugodtan kormányt, egyenesen kell,hogy fusson. Ha szitál a kormány ugy is észreveszed:D
Esetleg be lehet lépni a "szerviz" funkcióba. Ott meglehet nézni,hogy feldőlt e a motor...
Mielőtt elindulsz megnézni egy motort, én megszoktam nézni a gugliba,hogy gyárilag,hogy néz ki.Melyik idom milyenre van festve stb..
Meg hát, érdemes vinni egy fazer tulajt vagy egy jó szerelőt, két szem többet lát
Talán ennyi egy szuszból,
Az első olyan képen ahol a blokk van fényképezve oldalról, mi az a két olvadt szar a hűtő csövénél meg a kitámasztó felett?
Visszaolvastam jópár oldalt a topikban, meg már jópár hete böngészem a netet is információk után kutatva, de kiváncsi lennék a ti véleményetekre is.
FZ6N vásárlásra adnám a fejemet január-február tájékán, és fogalmam sincs hogy mire figyeljek, illetve van pár dolog a hirdetésekben amit nem értek. Az autóvásárlási mizéria alatt pár hét alatt és pár autó megtekintése után már kívülről fújtam a különféle neppertrükköket, és egy 5 perces nézelődés után kiszúrtam az "átveréseket" a kocsin. Na most motornál fogalmam sincs hogy hol kezdjek neki...
Mivel kifejezetten FZ6N-t, és a hirdetések szerte vannak az ország különféle pontjain, ezért viszonylag költséges és időigényes lenne több darabot is megnéznem élőben.
A külföldi okmányosoktól egy kicsit ódzkodok: nem értem hogy miért olcsóbbak annyival a magyar társaiknál... szét lettek hajtva? Lefelezték az órában a km-t? Nem tudom elképzelni hogy külföldön ennyivel olcsóbban adnák a motorokat, pláne hogy a mobile.de-n nem is találok ilyan alacson áron a típusból.
Illetve honnan tudom meg, mik az árulkodó jelei ha már széthajtották vagy összetörték a motort?
Vásárlás után persze tervezem elvinni márkaszervízbe egy alapos átvizsgálásra, lánc, lánckerekek, fékbetétek, olaj cseréje nem probléma, de szeretném elkerülni hogy rögtön vásárlás után egy nagyobb szervízszámlába fussak bele.
700-800 ezer Ft-ot szánnék a vásárlásra, az évjárat kevésbé érdekel, a km futással nem tudom hogy kell-e foglalkoznom. Reális elvárás a költségmentes állapot (a kötelező kopó alkatrészeket leszámítva) ezért az összegért szerintetek?
Köszönöm
de hát meg kell nézni...
aztán,hogy a motorokat tudják e machinálni vagy sem, azt nem tudom...
Tud valaki valamit ennek a motornak az előéletéről?
Köszi előre is