Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azóta is ott nyalogatnám, annyi volt rajta!
Libazsíros....? Már értem miért nyalod fel az...
Nem könnyű, de szerencsére segít a villamossínek rendszeres zsírzása...
IXS ruhám van gore-tex, méreg drága volt, de féláron vettem akcióban. Na azt nyáron 30-35 fokban is felvehetem, semmi nem történik, és béléssel januárban is rendesen melegít és vizálló is egyben. Nem mellesleg kxrva jól is néz ki. Nagyon nem bántam meg. A csizmát is féláron vettem 40000 körül,gore-texes szintén. Teljesen vízálló és szintén télen nyáron használom. Télen plusz zokni sem kell,tökre melegít, de kánikulában sincs gond vele . Ruházatból tényleg érdemes a drágább márkás cuccokat keresni, mert ég és föld. Vagy figyelni a leárazásokat és akkor venni belőlük. Egyébként általában minél drágább a cucc, annál nagyobb az engedmény.
Egyre dörzsöltebb leszel...
Ma bemutattam Liberty kisasszonyt Aszfalt úrnak...

De jó, hogy nem a Fazerrel voltam...
Gyujtas nelkul ha mozgatom akkor hallik, hogy a motort hajtja, ha meg begyujtom akkor egyik oldalra behuzza, es nem tudom kezzel elmozdutani. Menet kozben viszont 5000 fordulatnal ordit egyet a kipuffogo. (csak szeretnem erteni, h mit miert csinal)
Hali!
Amikor ráadod a gyújtást, elvileg kimozdul a két végállásba, egyfajta tesztet csinál. De ne aggódj nekem se csinált semmit, valószínű kiköttette az előző gazdi.
Azt teszem
Időd van bőven. Böngészd a netet. Bolti akciók, e-bay.
Varrást megértem, nem is várom el hogy csúcsminőséget kapjak ennyiért, ez természetes.
Ha egy esést kibír akkor jó vagyok , max veszek egy másikat ugyanebből ha kell megint 17ért és járok 34-nél, vagy meggondolom a drágábbat.
Protektor minősége: cserélhető protektorok, olyat rakok bele amilyet akarok. írtam is hogy a gerincet szerintem kapásból cserélném.
Vízállóság: elvileg vízálló. Nem tervezem az esőben való motorozást, ha elkap egy eső valahol azt csak kibírja.
Thermobélés: van, kivehető ráadásul.

Természetesen idővel minden kialakul, és ha nem lesz megfelelő ahhoz a használathoz amire majd nekem kell, biztos vagyok benne hogy én is változtatni fogok azokon a dolgokon amik nem tetszenek, vagy nem épp praktikusak, de ez majd csak motorozás alatt fog kiderülni.
Persze ha találok én is valami szuper akciós cuccot akkor amikor aktuálissá válik a vétel vszínű nem fogok gondolkozni.
Jelenleg most úgy vagyok vele hogy először legyen meg a motor, és kb van 5-6 hónapom rá hogy mindent beszerezzek hozzá amíg a garázsban fog pihenni.
krossz cuccod meg van már?
Nah én megvettem a bering gore-tex ruházatát. Voltam 2 bécsi lajoban és egy hg-ban is, de csak rosszabbat mutattak drágábbért (a bering 50%os akcióval volt akkor valahol). Ráadásul a lajosban készlethiány volt, nadrág kb 200-250 euro lett volna. Az írásod alapján örülök, hogy végül a goretex-es kabát mellett döntöttem, lett volna 100 euroval olcsóbban sima bering kabát.
Én nagyon izzadós típus vagyok, de annyira nem izzadok benne. Azért 30 fok felett a piros lámpa kemény dolog. Meg persze mikor tologatom a motort.
De ez egy listaáron 90ezer forintos nadrág + 140ezer forintos kabát. A szakítószilárdsága majdnem egyezik a bőrével.
Itt sokat lehetne mesélni,hogy miért jobb a 120e cordura mint a 20ezres.
-ha egymás mellé teszed, szemmel látható az a varrás, ami összetartja az egészet.1 esést lehet ki fog bírni az olcsóbbik, de a varrásai könnyen el fognak engedni.
aztán:
-Protektorok minősége...
-vízállóság.
-termobélés
-és a cordurának is van több féle változata( anyagában)

Ezek biztos,hogy mind jobbak lesznek egy drágább kabátban.
Hozzáteszem azért amikor kiadtam közel 100e ft ot egy komolyabb túrakabátért vagy csizmáért majdnem megkönnyeztem,
de legalább hidegben nem fáztam és nem kellett 1000+1 termo cuccot alávennem és melegben is jobban szellőzik.

Én sem 100e ft os ruhákkal kezdtem, én is hasonlókkal kezdtem mint most te(spool,shox,imet...)
Ez szerintem normális,de 1-2 év mulva, ha komolyabban fogod nyomni a motorozást célszerű minőségibb cuccokat venni, mert ezeket magadért kell, hogy megvedd, saját védelmed miatt.
Igen ez sajnos ilyen, kb mint a sídzsekim, pedig az se szar. Fel kell venni alá egy lélegző/thermo/polár cuccot ami kivezeti magából az izzadtságot a külső részére, így mindjárt nem te leszel vizes max csak a kabátod belseje ami nem érintkezik veled. Valamit valamiért.
Mert a vízálló és egyben konfortos cuccok anyaga csillagászati gore-tex.
Nekem van egy bering cordurám........huhh jegesmedvecsikorgató hidegben is kibirható a kabát mert meleg.
Viszont ennyi.Ha 15 fok körül megyek benne már ha megállok elkezdek izzadni benne és mivel csak 50e-res volt ezért a vízállóság miatt a szövet belső fele valami orkánszerű szarral van bevonva.
Ettől olyan mint a búvárruha.
Ha izzadsz az is benn marad.
Így tökmindegy hogy esik vagy nem mert egy órán belül töcsogsz a vízben.
Na a gore-tex ezért jobb.
Viszont nem véletlen hogy a lajosban is a csúcs rukka cuccok 500-1000 eurok.
Persze, egyértelmű. Cordura cuccokba nem igazán értem hogy miért jobb egy drágább, mivel szövetről beszélünk tök mindegy hogy a húszezres fog ledarálódni a betonon vagy az ötvenezres, a lényeg benne a protektor betét, ami ebben az esetben is cserélhető, és a drágábbakban is azok vannak mint ebben. Esetleg ha nem túl meggyőző, mint ahogy írtam is ebben a dzsekiben a gerincvédő nekem túl vékonynak tűnik azt lehet cserélni benne az erősebbre, nem túl nagy összegért. De mondom kell egy jó bőr is majd, majd...
Csizma tényleg elég olcsónak néz ki és én is hallottammár a beázásról, de 20 körül van ugyanebben a márkában full bőr is ami nem hiszem hogy ázna. Amúgy most egy magasszárú munkavédelmi cipőben motoroztam amit a vizsga miatt hirtelen vettem, ami full vízhatlan, bőr, kevlár betétes stb... az is teljesen használható.
Azt is megértem hogy ha ezeket alsőpolcosnak mondjátok, nekem a kezdetek kezdetéhez elég. Bukót is úgy vettem hogy nagyon nehezen rátaláltam, felhívtam a boltot, mondom neki ez kéne. Fickó csak nézett hogy hááát ezt vagy egy éve nem kereste senki, viszont kurvajó bukó csak nem ismerik. Hát mondom a németek ADAC teszten 4 csillagot adtak neki, és ahogy néztem rosszakat senki nem írt, max a szélzajt azt is csak megemlítették hogy nem a legcsendesebb (miért is lenne ennyiért), szóval nekem kell egy ilyen. Mire bementem megrendelni azt mondja a csávó hogy nem tudja mi történt de amióta érdeklődtem iránta, kb 30 rendelés jött rá. Jamondom igen mert a Total Bike tesztelte... Megkaptam, és nagyon pozitívat csalódtam. Beépített napszemcsi isten király, Pinlock előkészítés, nagyon kényelmes belső, full üvegszál nem műanyag.
A másik meg hogy nyárra egy protektor inget is szeretnék majd, hogy a 40 fokba ne süljön rám minden. 40 fokban jártam tanfolyamra a nyáron, óránként lemen 3 liter ásványvíz, full beöltözve élmény volt
Szerintem ne a vízállóság legyen a meghatározó, hanem a kényelemi és védelmi tulajdonságai legyenek összhangban..aztán ha nem vízálló lesz a befutó, mellé kell csapni még egy esőcsizmát ami valahol 5-10k között mozoghat.

Gipszelt lábbal engem marhára nem vigasztalna a tudat, hogy esőben száraz maradt volna a lábam

Arról meg nem is beszélek, hogy városba meg túrázni nem ugyan azt a csizmát hordom.. Bár jövőre kellene venni egy másik városi csizmát, mert ami most van az már nagyon le van rongyolódva.. így egyre többet motorozok dorkóban, amit megtámogatok egy térd és sípcsont protektorral (ami kb annyit véd mint a probiker traveller csizma.. a semminél picit többet , de cserébe legalább nem néz ki még szarul is)
A kesztyűn kívül én a többiért nem adnék pénzt.

Most nagyon ügyesen féláron vásárolsz, rövidtávra, közepes vagy annál gyengébb cuccokat, ahelyett hogy kb dupla ennyiért hosszútávra vennél minőségi darabokat. Vagy ha az már drága, motorra kell kevesebbet szánni.

Én magamban mindig jót mosolygok azokon akik csilli-villi relatív drága motorral járnak, aztán csupa ilyen alsópolcos termékkel vannak felöltözve......... bár ez lehet, hogy engem is minősít
Akkor itt egy tipp. Ennél jobb csizmát vegyél. Ennek textil az eleje, látszik is a képen. Egy kisebb esőben már átázik és legközelebb otthon öntheted ki belőle a vizet, addig abban fogsz tocsogni. Ez egy ismerős tapasztalata a pont ilyen csizmával.
Lehet, hogy nem akarsz esőben motorozni, de fogsz! Mindenkit kapott már el az eső, hogy nem számított rá.

Még valami, vegyél sálat is. Én azt hittem, hogy nyáron a 40 fokban nem kell. Meg is fájdult a torkom, pedig csak egy 100ast mentem. De ez lehet csak én vagyok. Nem drága beruházás, pár ezer forint, de szerintem megéri.
Erre csak azt tudom mondani, hogy aki azt várja, hogy a 600 ft/kg-s áru párizsi húsból legyen, az ne vegye meg. Szép a leírás, hogy miket tud, de én valahogy nem tudok hinni neki... Tudod azért érdemes egyszer beruházni egy jobb szettre, mert neked ez a kasznid. És akármennyire is tiltakozol el fogsz esni, csúszni, csak idő kérdése hogy mikor, a szerencséé pedig hogy mekkorát. Én is vettem annó Shoxos kabátot, hogy milyen olcsó, aztán elég hamar atomjaira hullott (egyébként pont az a darab, ami volt kint az üzletbe is, hogy mekkora esés után így néz ki) Ez csak egy példa. Mondjuk a kicsit dárágbb BLH kabátom az már nem volt egy rossz vétel.

Ruhavásárláshoz nagyon tudom ajánlani a tesztek és vélemények keresését. Mondjuk nem árt hozzá legalább egy idegen nyelv ismerete, tekintve hogy kishazánkban még mindig nem annyira dívik a motorozás.
Szia! Igazad van kezdésnek nem kell, sőt szerintem később se több százezres ruhatár a motorozáshoz. Ami viszont biztos kell és nem írtad legalább 2 de inkább 3 kesztyű. Egy nyári szellös, 1 őszi vastagabb, esetlég téli vastag én síkesztyűt használok erre a célra. Nekem 25 éves, ha nem több, Botond gyártmányú /hazai/ motoros csizmám van és jó, igaz nem az a full protektoros de legalább kényelmes. Az idén kellett megtalpaltatni először. Ha nem krosszozol szerintem nem kell vastag erős nehéz csizmákat venni. Sajnos való igaz, hogy kell egy bőr és egy cordura szerkó. Én tavasszal nyáron jobban szeretem a bőrt, illetve hosszabb túrákra inkább cordura dzsekit használok. Több zseb, kisebb esőt is jobban bírja.
Kép csizmáról
Morgen!
Szóval mégegyszer mondom hogy épp azért vagyok itt hogy tanácsokat kapjak, megfontoljam őket és ezekből építkezzek.
Az hogy valaki megvesz 3 garnitúra ruhát az nem jelenti azt hogy én ezt utána szeretném csinálni, leginkább csak azt hogy nagyon gondoljam meg mit veszek Gyorsan összerántom a dolgokat hogy kezdésnek én miben gondolkozom.
Bukó, már megvan, eddig csak pozitív tapasztalatom van vele.
Kesztyű ami szintén megvan, nincs vele gond
Bergen dzseki, 18000, ehhez van nadrág is ugyanennyi az ára
Csizma, amit épp írtatok is

Ezeken kívül még szeretnék egy bőrdzsekit esetleg még egy nadrágot hozzá a későbbiekben, de ez már nem a kezdő szetthez tartozik amivel eltudom kezdeni a motorozást.
Szóval ami kell az a kabát, nadrág, csizma kombó, ami akárhogy is számolom még ha veszek bele plussz gerinc protektort akkor 60eft, plussz a bőrdzseki amit láttam tegnap újakat vaterán 50.
A cordura dzsekit meg gatyát már voltam felpróbálni is, teljesen rendben vannak, protektorosak, kivehető bélésesek, stb.

Ha valamit elszámoltam vagy tévedek és nagy bakot lövök/lőttem, szóljatok
Ezt nem lehet megcáfolni, így van ahogy mondod.
A fazer egy sportosabb motor mint a z-é.
ez szerintem látszik a 2 nyomtékgörbén is.
Esetleg egy power commanderrel lehet rajta segíteni.
Hat eloszor is alacsony fordulaton jobban huzott, nem volt igy kette osztva az ereje. Nem volt ennyire kiszolgalva rajta az ember, igy nagyobb motorozasi elmenyt nyujtott. A kawa Zé kategoriaja nagyon szep, de sajnos olyan ez mint a nő, a szepseg nem minden...
Igazabol ha 200 km korzetben hasznalnam akkor ujra Zét vettem volna. Hosszabb utakra nem valo. Se kenyelem, se szelvedelem, se jo fogyasztas... de egy elmenymotor...