Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na itt írja is... 93-ban a CB-1 helyét a 400SF vette át a modellpalettán.
CB1 fogaskeres vezérlésű míg a másik nem. Szerintem ez jelentős különbség
Ezt kitől hallottad?
De szép is lenne. Nekem egyszer sikerült úgy borulnom álló helyben, hogy beakadt az önindító Amúgy ha járó motorral borulok az az oldalán eltöltött idő függvényében 5-20 perc várakozás, karbitúlfolyás miatt. Asszem nálam nincs ilyen mágneses lezáróka. Pedig jól jött volna már párszor.
A CB1 és a CB400SF egy és ugyanaz
Ezek az SF-ek nagyon közkedveltek a motoros oktatóknál, nem véletlenül, nagyon strapabírók. Még strapabíróbbak a 400 köbcentis CB1-ek, de abból jóval kevesebb fut az utakon.

Kezdő motornak nagyon jó az SF!
Egy kis akksi-diagnosztika:
1. Teljes feltöltés
2. Néhány nap pihenés után gyújtás (és mindenféle fogyasztó, pl. riasztó) NÉLKÜL megmérni a feszültséget
- alacsonyabb, mint 12,2 V: az akksi "kuka" (veszélyes hulladék!)
- 12,2 - 12,4 V között: határeset
- 12,5 V és fölötte: jó az érték
3. Indítózás közben nem eshet 10 V alá
4. Alapjáraton: a nyugalmi érték fölött legyen, legalább 13 V
5. Fordulaton (pl. 4000): 13,5 - 13,8 V között jó az érték
azt hittem van több változat. De így ok.
Valszeg azért ilyen olcsó, mert el akarja adni és nem árulni szeretné. Megy ki németbe, árul mindent kocsi, motor, lakás stb.
Ki kifaggatom róla. Egy haveromnak jó lenne kezdő motornak simson után.
jah a lényeg lemaradt. Semmit se kellett vele csinálni, indult, de nem valami szépen. De hamar helyreállt a rend és azóta is szépen megy.
Üdv! Sok balesetmentes km-t kívánok nektek!

Én már döntöttem el járó motorral de előbb nyomtam le vészleállítót, hogy tudomást szerezzek ennek a működéséről.
Másrészt meg a karbiból elvileg kifolyik a benzin. Ha csak a karbi előtt zárja el a "benzincsapot", az olyan sokat nem ér. Egy xj zárt benzincsappal majd 1 km-t megtett csak a karbiban lévő benzinnel. És ekkor vette észre, lehet még ment volna tovább. Jobban jársz, ha egyből leállítod a motort, ha dől.
Az viszont elég kevés, de legalább nem cellazárlatos. Mérd le járó motornál is.
Szerencsére a második felvázolt eset állt fenn. Átvágott a műszer... A helyes érték 12.45 V, igaz álló motornál. Nagy valószínűséggel nincs csúcsformában az aksi, ez lesz az oka a rángatásnak...
A ciripelést meg majd megszokom, vagy erősödik és akkor majd felkutatom az okát.
A legegyszerűbben úgy tesztelheted, hogy kölcsönkérsz egy másik multimérőt. Gyors egymásutánban 1 - 2 tized V különbséggel jót mutatnak. Ha mindkettővel ilyen magasat mérsz, fesszabályzós. Lehetőleg járó motornál mérd.
Sajnos a nehézkes indítás is ezt támasztja alá.
A generátorral ne foglalkozz, az valószínűleg jó.
Egyenlőre nagyon elégedett vagyok a géppel, indul az első pöccre!
Feltételles módban kérdeztem, mi lenne ha!
Azt hitten borulás után valami hókusz-pokuszt kell bevetni!
Normál esetben nincs más teendőd egy eldőlés után, mint nyomni az indítót, mint süket a csengőt!

Persze sok oka lehet, ha nem indul a motor, ezt kéne diagnosztizálni. Önindító forgat? Gyújtás van? Biztos, hogy nincs benzin?
Az SF jelentése a SuperFour. Csak egy fantázianév, 92 után gyártottakat hívják így.
Képek alapján szépnek tűnik, de gyanúsan olcsó. Ennek biztosan van valami oka...
Három lehetőség van:
1. Ezt a feszültséget közvetlenül leállás után mérted, a feszültségszabályzó hibás
2. Hibás a multimétered
3. Egy halott 24 voltos akksi van a gépedben
Sziasztok Fazeresek!
Gondoltam én is bejelentkezek a fórumba. Néhány hete boldog tulajdonosa vagyok egy 2003-as FZS600-asnak.
A motor vásárlás előtt mindent elolvastam az FZS-rő amit csak találtam, az egyik népítéletben említik, hogy eldőlésnél egy mágnes szelep elzárja az üzemanyag útját, gondolom tűzveszély miatt.
Az első nap már majdnem sikerült eldönteni a vasat motormosás közben, így jogos a kérdés, hogy hol kell ismét ráadni a feszültséget a mágnes szelepre, hogy ismét kapjon üzemanyagot a porlasztó?
kicsit offolok.
Volt már arról szó, hogy a cb400sf milyen istenkirály motor.
erről mi a vélemény? Ez sf egyáltalán?

off vége
Igen nagy valószínűséggel a TPS-t nézték %-ban, de akkor ezek szerint annak nem lehet köze a ciripeléshez... elnézést de tudatlan vagyok a témában :)
Megmértem megint a feszt álló motornál 17,5 V. Délután elviszem a multimétert egy helyre, hogy nézzék meg jól mér-e. Tartok tőle hogy nem lesz baja... Sajnos nem nagyon értek az elektromossághoz, hogy nekiálljak generátort meg egyéb dolgokat kiméregetni :(
Szerintem a TPS szenzor értékeket nézegették. Vagy valami hasonlót az injektorban. Nem a szívó-kipufogó szelepeket %-ban. Vagy nem a töltőfeszültséget.
A ciripelésre semmi ötletem, de az akku fesz. értékek nagyon nem jók. Szerintem oda a feszszabályzód, nézesd meg hozzáértővel. (Hátha csak a műszered krepált meg) Magasabb fordulaton sem nagyon kéne 14,2 V-nál többet mutatnia. Ilyen értékek mellett kinyírja az akksit, de más egyéb elektronikus eszközöket is.
Eladó a képeken látható SCORPION dob,csak telefonon érdeklődj 06705850436.Bontott és új alkatrészek raktárrol nagy választékban www.fazer.hu (az oldal nem naprakész).