Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Az en motorom is ciripel, de nem talalom, hogy mi csinalja.
Most vettem es kezdesbol olajat csereltem de semmi, aztan az olajpumpa lancat(csak a kuplungot kellet lehuzni es ket mozdulattal ki is lehetett cserelni) csereltem, de semmi. Nem igazan homerseklet fuggo, igy a szelepeket kizarnam az en esetemben.
Kulon kivalik a hang az egyeb motorhangtol, es olyan hangos, hogy menet kizben is hallom(1-2esbe). 27000be illene minden rendben legyen benne.
Engem zavar, uh tovabb keresgelek
Köszi a válaszokat, kicsit megnyugodtam :)
A gyertyákat a motorfékes rángatás miatt írtam, hogy talán az is közrejátszat, meg a gyengülő aksi, meg a plusz égő bekötés is.

A "ciripelés" nekem alapjáraton és üresben túráztatva egyáltalán nem hallható. Menet közben hallatszik csak. Valószínű tényleg csak vájt fülű vagyok és semmi baja a gépnek, hanem egyfajta normális menetzörejt hallok. Különben az enyém nagyobb fordulaton olyan mintha kissé fütyülne a szél...
Amúgy a múltkor amikor ránéztek a szervizben az értékekre, akkor mondták, hogy a szelepek alaphelyzetben picit kevésbé vannak nyitva, de azt mondták, hogy majd szezon elején belövik. Ha jól emlékszem akkor %-okban beszéltek és hogy 15 helyett 14 vagy 13. Full gáznál meg 99.
Amúgy a szervizes cd-t honnan lehetne beszerezne? :)
Épp ezért raktam be a videót. A videón lévő motornak semmi baja. Az a "ciripelő" hang teljesen természetes.
Sziasztok!
Erre a nagy ciripelés témával kapcsolatban nekem is lenne egykét kérdésem. Láncfeszítő és vezérműláncot, hogy lehet ellenőrizni?Lehet külön cserélni őket, vagy csak együtt? Az fz6-nak egyébként van egy érthető súrlódós hangja., nekem semmi bajom vele.
Előre is köszi!
Nekem ilyen hangot a vezérműlánc adott, majd valamikor 70 ezer km környékén kicseréltem. Akkor zajtalanul futott sokáig. Most mentem vele 40 valahány ezret, és megint kezd hangot adni. Főleg, mikor motorfékkel megyek.
Szelephézagok jók. Még adhat hangot az olajszivattyú lánca is, az elég lazán fut. Egy arasznyi távolságon több cm-t lóg. De azt rossz kicserélni, mert talán a kuplungot is ki kell szerelni. Vezérműláncot meg pikk-pakk ki lehet belőle dobni. Azt egyszerűbb.
De a videón annak a motornak jó hangja van, semmi baja.
szia

gyertyától biztos nem ciripel semmi....
én a nagy fazerembe 40e nél szedtem ki a gyárit, a kis fazerbe meg kb 30e nél...20e intervallumot kicsit túlzásnak érzem.

A ciripelés szerintem 3 dologtól lehet, vagy a szelephézagtól vagy vezérműlánctól vagy annak a feszítőjétől.
Ezt 40e km nél kell ellenőrizni emlékeim szerint.Együtt a kettőt meg lehet tenni.

Harmadik észrevételem, hogy sok ember nem fogadja el , hogy a motoroknak van "hangja".Sőt majdnem minden motornak megvan a maga sajátos hangja, ami nem azt jelenti ,hogy valami rossz.
lehet én süket vagyok vagy a video nem adja át ,de én nem hallok semmi ciripelést
Ciripelés az 57. másodpercnél kezdődik: http://youtu.be/dN0h3AggfOQ
A ciripelés elég tág leírás. A Fazernek alapból van egy kis ciripelős hangja vagy mi. Elvileg az injektorok hangja.

Én most raktam el idényre a mocit, mert előjött egy elég durva lánchang. Sajnos nem a hajtáslánc. Alacsony fordulaton terheléskor lánccsapkodó hangja van. Megnéztem a láncot és semmi baja. Tuti a vezérmű lánc. Pedig már volt láncfeszítő csere. Nagyon nem volt most kedvem foglalkozni vele így elraktam. 38.000 km van benne jövőre esedékes a szelephézag állítás, akkor megcsináltatom azt is.
Köszi. Nagy kár. :(
Még valami eszembe jutott. 20e km-nél nem volt meg a gyújtógyertya csere (az előző tulaj azt nem csináltatta meg...) Ez is közrejátszhat? Én tervezem, hogy a jövő évi szervizkor kicseréltetem őket.
Hát az aksi nincs túl jó formában az biztos (bár fesz alapján nincs baja). 4 hét állás után indult rendesen, de mire átdöcögtem a város túloldalán lévő parkolóba, ott egy sikeres lefulladás után nem indult. 20 perc után összeszedte magát is indult. Azóta kivezettem az aksiról egy csatlakozót és volt töltőn is. Miután lehúztam mentem vele kb 30km-t majd rámértem járó motornál. Akkor 16V körül volt. Tegnap volt egy 250km-es karika, ma reggel 15,7 igaz most áll a motor. Közrejátszhat a rángatásban, hogy nemrég bekötöttem a vak lámpát is, így most mindkét tompított izzóm ég. Relével csináltam, úgyhogy reflektornál lekapcsol...
A ciripeléshez további tapasztalat, jótanács valakitől? :)
Ciripelésre nem tudok mit mondani. Nekem is hallani hasonló hangot. Akkor jött elő amikor utána húztam a láncnak. És ezt a hangot az első fogaskeréktől hallom. Hogy miért azt nem tudom... De a másik problémát én is tapasztaltam. Nekem akkor jelentkezett ha gyenge volt az aksim. Ilyenkor egy vissza jelző lámpa is felvillant nekem. Esetleg mérj rá az aksira hogy jó-e vagy sem. Vagy várjuk meg amíg egy tapasztaltabb hozzáértő személy is elmondja a véleményét
Hali!
OBD nincs....öndiagnosztika van.a kijelzön kiirja a hibakodkait.....ha vannak.
Hali!

2004-s FZ6-on van OBD csatlakozó? Ha van akkor merre?
mondjuk hozzá kell tenni,hogy nem egy nagy minőség a givi tartó...
nekem szabályosan fel kellett fúrni/faragni,hogy felmenjen...
Sziasztok!
Van egy 2005-ös FZ6S motorom (22e km). Mivel ez az első mocim, eddig nem igen tudtam hová tenni a dolgot, de a mai túrán már egyértelműen kihallottam egyfajta ciripelést és azt is kifigyeltem, hogy elölről jön a zaj. Úgy érzem, hogy a fordulatszámmal arányos a dolog. Más gondot nem érzékelek csak zavar a hang, illetve picit aggaszt, hogy mégis mi ez. Tudom, hogy így nehéz okosat mondani, de mi okozhatja? Kell vele foglalkozni? Vagy ez ilyen?
Még egy kérdés bár ez lehet az én bénaságom és normális a jelenség :) komótos motorfékes lassításkor észrevettem, hogy pl harmadikban, másodikban, 2,5-3 ezres fordulat alatt kissé rángat a gép, ha tovább csökken akkor erősödik. Olyan mintha az alapjárat lenne alacsony, de az üresben 1200 körül van. Elképzelhető, hogy sikerült rosszabb minőségű üzemanyagot tankolnom és attól van? Vagy a hűvösebb idő is okoz ilyesmit?
életben - de nem ez a legnagyobb problémám.
örülök, hogy a tied nem mozog.
én tettem a hátsó kapaszkodó, és a doboztartó közé egy vékony gumi lapot is, mert ott is lötyögött. Úgy hogy kimerevítettem, mégis mozgott a konstrukciójából adódóan, mert tiszta műanyag.
köszi a jókívánságokat. Neked is sok jó időt még az ősszel.
Mégis egyszer letört nekem a Givi.
a gyári tartó hivatalosan 7-8kg al terhelhető, a givi tán 13kg al...
nekem mondjuk volt benne sokkal több.
A gyári az gyengébb, ez tény
Nem elviselhetetlen ha neked ez vált be használd egészséggel
Megnéztem de az enyém nem mozog.
Az s,p közbe beragad vagy nem is veszi,de biztos ez a legnagyobb problémád az életbe! Széles utat és sok jó időt
Tudnám ajánlani a Martin dobokat is.
Az enyémen szépen muzsikál.
hali

nekem megírhatnád az árát.
freemailpeter@freemail.hu
Aha, csak kíváncsi voltam a fényezésére! Egész jó!
Kösz!
Erre gondoltál?
Ez egy 400-as, most adta el a cimborám.