Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Figyelj nagyon, ott rossz oldalon közlekednek!
Messzire: Ausztrália
csak kiváncsíságból: merre mentek?
Csak, hogy lásd a nagyságrendet:

Első év:
- megveszed a motort
- megveszed a megfelelő felszereléseket, mert nem akarsz így járni
- felszereled a motort (bukógombát és dobozt említettél)
- biztosítás, teljesítményadó
- mész az első nyáron 5000 km-t, ami azért nem egy eget rengetően nagy szám

Most tartunk kb 1 millió forintnál.

Második év:
- olajcsere
- teleszkópszimeringre rá kéne nézni, pedig vételkor milyen szép volt - ha szerencsés vagy, otthon megoldod a szervizt
- jó lenne egy zselés ülés
- elestél: fejidom, tükör, lámpa, fékkar, dekli, lábtartó, fényezés - ha szerencsés vagy, a gomba nem repedt bele a vázba és a doboz sem sérült
- jó lenne inkább egy bukócső
- biztosítás, teljesítményadó

Negyedmillió ismét elment, és még egy centit sem motoroztál (ami során kopás, tankolás...).

Nem akarunk mi elijeszteni, inkább óvunk, hogy ne ess abba a hibába, amibe sokan estek már, akik azt hitték, hogy olcsóbb a motorozás, mint az autózás: patika motor, üres tank.
Szerintem ő konkrét költségekre gondolt. Nem kell iderángatni a költség/használati értéket. Hobbi felhasználásnál nyílván nem tud versenyezni egy autóval.

Azt vedd figyelembe, hogy az alkatrészek viszonylag drágák. pl. igaz, hogy csak két gumi kell rá, de az nekem drágább (vagy annyi) mint a kocsira a négy. És messze nem megy el annyit.
Ráadásul kicsit több 'kiegészítő' kell hozzá. Lehet, hogy úgy indul, hogy 'veszek valami göncöt, csak hogy motorozhassak', aztán kis idő múlva ott áll a szekrényben a téli/nyári/bőr/cordura szett. És ez még csak a tied.

A leírásodból úgy tűnik elég igényes vagy a járműveidre. Szóval mielőtt veszel egy patent első motort érdemes elgondolkodni rajta, hogy jó eséllyel el fogod fektetni...
Szia Pisti!

Kérlek mesélj még a masinádról! Igen impozáns!
Eljött ez a pillanat is. Az enyém eladó, bár nem szürke vagy fekete, hanem osztott kék.
Az eladás oka: jövőre külföldre megyünk a párommal és oda nem tudom magammal vinni a drágaságot. Amikor még vettem, akkor nem volt szó külföldről, csak az utóbbi pár hónapban döntöttünk így. A fotógalériámban találsz pár képet (azóta került a gépre doboztartó konzol+ 46L kappa doboz is). Hirdetést még nem tettem fel, de hamarosan felkerül az is.
Részleteket megírom e-mailben, ha érdekel...
Csatolok pár képet
A gumikkal kapcsolatban abszolut egyetértek. Viszont az hogy mennyit fut el egy gumi nagyon sok tényezőtől függ, mind a gumitól mind a használatától.
Fékbetéteket anno 12000-ért vettem én is, tárcsákat 24-ért/pár, betétszűrőt japából 15.000.-ért, hidd el nem vagyok egyszerű én sem
Egy apró szeletkéje a dolognak.
Ebben az évben KB mentem 8000 Km-t.
Ehhez vettem 34+12+8e-ért gumit és örülök ha még 4000.-et elmegyek.
Kocsiban talán 8 éve vettem 40 rugóért 4 téligumit évi 10-15000 Km-el számolva most dobtam le.
Egészévben használtam.Majd 100000e-ret birt.
Kocsin elmész olajcserével 10-15e-rert.
Fékbetétből kocsin 30-40e-renként cserélsz mondjuk 5-10 rugóért betétpárt ez motoron KB ugynaz de inkább 15-25e-ért.
Kocsiba raktam légszűrőt 3000.-ért a motorba 9300-ért ment a gyári mert nekem csak az van.
És még sorolhatnám.
Természetesen hobbi célra szeretném, mondjuk úgy hogy az autóm is arra volt. A lényeg hogy természetesen nem azért veszek motort hogy megéri-e, hanem azért mert motorozni szeretnék :) Nem munkába járni vele, nem céleszköznek. Autóval is úgy voltam hogy amikor vettem használtan a legjobb állapotút vettem meg, abban éreztem jól magam, és nem is bántam meg, hiába volt majdnem a legdrágább. Mondtam régen is, nekem állapot kell. Szóval még mindig nem hiszem hogy összességében ft/év nekem többe fog kijönni mint egy autót fenntartani. De nem is akarok ezen vitatkozni, megoldom
Kesztyű... na ez az!
Annyi, hogy állítólag jövőre csökken a regisztrációs adó. Bár nem tudom mennyivel. Meg erre talán eleve nem olyan magas már, de pl. egy kesztyű kijöhet belőle. :)
1. Az autót általában "hasznos" dolgokra használja az ember. Persze, motorral is eljutsz hétköznap A-ból B-be, és van is, aki erre használja, de ehhez nem kell patika 600-as motor. Arról nem is beszélve, hogy az autóba beültetsz még 4 embert meg párszáz kiló csomagot, a motorra jó esetben egyet. Tehát marad a hobbifelhasználás, ami akárhonnan is nézzük, többe kerül, mint elmenni kirándulni. Költség/használati érték...
2. A japán motorok is beszarnak néha az út szélén.
Mert? Én az autómba is évente cseréltem az olajat akkor is ha nem mentem vele csak 5ekm-t, minden évben ment átvizsgálásra, fizettem utána a teljesítményadót, a biztosítást, benzinből a 98-at kapta, cseréltem a betéteket, a váltóolajat, stb stb... Nem értem hogy egy motor miért kerülne ettől többe. Persze ahogy az autómra is költöttem plusszba (nem járulékos költségekre gondolok), így a motorra is nyilván fogok majd ha megtetszik vagy kell rá valami, de az megint nem létszükséglet. Komolyan érdekel hogy mire gondoltok!
Abban hogy nem drágább fenntartani mint egy kocsit.
Dehogynem drágább.
Miben?
Tévedsz!
Hát tankolni azért nem lesz gond szerintem...
Nem hinném hogy egy motort többe kerülne fenntartani mint egy autót. Persze az elején kell befektetni egy kis plussz pénzt hozzá képest mivel itt kell azért bukótól kezdve ruhán át minden, de ha ez már megvan csak nem kell majd kenyéren meg vízen élnem, mert ha igen fel is gyújtom Azért veszek japán motort hogy ne kelljen attól félnem hogy beszarik az út szélén, autóból is ezért volt Suzukim. Ha tévedek, még időben szóljatok!
Egyszerű: amit ki kell fizetni, azt ki kell fizetni. Előbb, vagy utóbb, majdnem mindegy. Tankolni úgyis kell mindig...

Nem tudom, milyenek az anyagi lehetőségeid és mennyit tudsz a motorozásra, mint hobbira (gondolom, nem munkaeszköz lesz a járgány) költeni. Csak azt akarom mondani, hogy ha fel kell törni motorvásárlás előtt a húszéves malacperselyt, akkor érdemes inkább egy használtabb motort venni jóval olcsóbban, amin akár még extrák is vannak, a vételár másik részét meg bele lehet tankolni, a felhasználás mértékétől függően akár évekig is...
Hát én azért ebből még alkudnék egy pöppet
AMi még lényeg hogy mondta a fickó hogy ha akarom akkor csak jövőre iratják át és helyezik forgalomba (amúgy is ezt szokták csinálni ősszel), így annyival kevesebb lenne most a költség. Plussz extrákon belül mire gondolsz? Nekem most max egy gomba kellene rá meg egy doboz hátra, de mindez szintén ráér. Télen ráérek mindezt beszerezni a szezonig.
Elkérik az árát, de ha tényleg olyan, mint amilyennek írják, jó vétel lehet. Persze erre még rájön az esetleges extrák ára is, amit beszerzel... de hát na, ki mondta, hogy a motorozás olcsó mulatság?
Sziasztok!

Keresek jó állapotú FZ6-S masinát, lehetőleg fekete vagy szürke színben. Amennyiben esetleg tudomásotokra jut, hogy valaki megválna a paripájától, kérlek jelezzétek: huszaklaci@gmail.com
Nagyon köszönöm!

Egyébként mindenki megvan elégedve ezzel a vassal? Megéri szerintetek megvenni? Mik a tapasztalataitok?
Ja abból egy leharcoltabbat, az az alja kb a 700. Én inkább egy szépet szeretnék, és nem baj ha ez a típus, nekem tetszik ez is. Eredetileg is FZS600at kezdtem el nézni, aztán elkalandoztam kicsit az fz6s felé is, de szerintem maradnék ennél, főleg ha jó vétel.
700e ft ért már majdnem megkapod az újabb típust