Üdv Skacok!
Kellenne egy kis szakmai tanács:)
Szeretnék venni lsl fék és kuplngkart és nem tudom hogy a rövid verziót vegyem vagy a gyárival megegyezőt? Aki használja vmelyiket elmondhatná tapasztalatát vagy hogy melyik lenne praktikusabb.
Másik hogy érdemes e fém fékcsővet rakni a gépre mert párszor meglátogatnám kakucs meg p-ringet és sokan mondják hogy nem rossz dolog. szerintetek? válaszokat köszönöm
csak a tapasztalataim akartam megosztani
Sajnos én sem tudom melyik a helyes eljárás...
A beteges bowdenemen ami nehéz volt és rágott elkezdtem olajozni..
idejig oráig könnyebb lett,aztáz elkezdett alul külön csuszkálni,felgyűrődni a bevonat,letörlés után meg eltűnt...Mindha feloldotta volna az olaj...
Mérnők úr! Annó halgattam rád ,mármit hogy az utángyártott szar...Vettem egy gyárit (mintha a fogam húzták volna )
De megérte azóta minden happy
Háááát én kenem, amióta motorozok. Az XJ-nél is volt ilyen duma annak idején. A tapasztalat az, ha a bovden nincs karbantartva az elejétől, akkor semmi nem segít rajta. Az XJ-n ki szőrösödött, és csak a csere segített. A Fazerét kenem az első perctől. Nincs baja. Sőt ha kicsit nehezebben jár teszek bele és jobb. Viszont az után gyártott bovden sz@r. Rekord idő alatt megy tönkre.
Egyszer egy tésztagyáros (akik rengeteg teflont használnak a prés szerszámokba) mondta, hogy azt is kenni kell. Végül is a teflon is tönkremegy, elkopik, akkor meg semmi se segít.
én nem kenem az új bowdent!
alul látszik a bowdenen van-e bevonat rajta(nekem átlátszó)..
Annó autószerelő is mondta ,hogy eszem ágába se jusson olajozni az opel új kuplung bowdenjét...(teflonos volt)
Sőt valamilyen szinten a régi bowdent kikezdte az olaj...Ezért is vettem újat..
De amelyik társunk mégis olajozni óhajtja és kis mennyiségű sthil lánckenő olajra van szüksége ,kisegítem szivesen!
Hm bevallom, ezzel sem lettem okosabb... vajon a 2001-es FZS 600 bovdenei teflonosak? Valaki, akinek FZS-je van, és keni? Fzs-je van és nem keni? Tapasztalatok? Vagy kezdjem átnyálazni a kb 1300 oldalas angol nyelvű service manual-t? vagy a német nyelvűt? (azt még kevésbé értem..)
Mondjuk nem tragédia, ha nem kell... télre szüleimnél van a motor, és nem szerencsés, hogy ritka hazalátogatásaim alkalmával is a Fazert szervizelem meg babusgatom... máshogy is szeretnének ilyenkor látni, mint a garázs és a szerszámos között jönni- menni...
nekem amikor vettem a vasat,kissé szorult már a gyári teflonos kuplung bowden..elkezdtem megolajozni,némiképp segített...De azt vettem észre hogy a teflon bevonat külön is csuszkál a bowdenen!
Néhány nap-hét után ujra nehéz és rágos lett a kuplung! Ekkor vettem egy gyári új bowdent egy huszasért...azóta ok!
Szerintem ha teflonos a bowden ne olajozd! De a kar csapját megilletné egy kis szilikonzsír..
Egy kis STHIL lánckenő olajjal 1dl bármelyik Fazeres társamat szívesen kisegítem!
Az emelőfalat ez miatt kellett szétszednem és igazából nem tudtam miért szorul mert semmi nem látszott és méréseknél sem volt akkora gubanc, hogy az bajnak látszott volna......ahol az alkatrészt vettem ott mondták röhögve, hogy biztos zsírral tették össze előtte......a bowdennel hasonlóképp.....ezzel persze magyarázgathatom a bizonyítványt, de nem a magam kútfőjéből mondtam.....
Először ezt egy emelőhátfalnál tapasztaltam ahol zsírozták a teflon csapokat és beragadtak....utána saját cabstaromon a váltóbowden ragadt be évekkel ezelőtt és a bowdenes mondta ezt Biatorbágyon.....ha a Fazer használatija írja akkor abban biztos olyan a betét ami bírja.....
Neeem, semmi esetre sem. én 15w-40 motorolajjal, ugyancsak injekciós tűvel csináltam, lehet,hogy legközelebb kipróbálom a láncfűrészolajat, a motorolaj azért kifolyik, így ha nem akarod, hogy sokáig csordogáljon alul, miután már megjelent az olaj, türelmesnek kell lenni.
az tényleg nagyon ragad
ha a Makitába vagy a Soloba sima motorolajat 10W40 töltünk,mert ilyen is megesik. .azt úgy szórja mint állat szinte eltünik a ceruza jelölés...
hát az enyémnek mostoha gyermek kora volt...Ami utólag derült ki....
Sajnos a busmanok nem hosszú élettartamuak(régi) gyenge az anyagmínőség..alig alig van olyan amibe már nem lett volna a blokk valamiért szétszedve(40-50 e km után)..Mondjuk az egy gazdás gépeknél nem ez a jellemző,de mégis szervízigényes motorok..
Kellenne egy kis szakmai tanács:)
Szeretnék venni lsl fék és kuplngkart és nem tudom hogy a rövid verziót vegyem vagy a gyárival megegyezőt? Aki használja vmelyiket elmondhatná tapasztalatát vagy hogy melyik lenne praktikusabb.
Másik hogy érdemes e fém fékcsővet rakni a gépre mert párszor meglátogatnám kakucs meg p-ringet és sokan mondják hogy nem rossz dolog. szerintetek? válaszokat köszönöm