Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A DL aszfalton túrázgatni jó. Kétségtelenül jó gép, de akkor inkább az SV. Még terepre is jobb!
Az XTZ szinte terepmotor. Tény hogy túrázni jobb a DL, meg erősebb, meg kényelmesebb, da a DL-el nem mernék kimenni Pákozdra hegyetmászni
a láncfeszességet úgy állítsd be hogy rajta ül valaki, legjobb ha te és más állítja be hozzád. és ne legyen semmilyen sztenderen.
Hát, azt hiszem, odáig nem tudom feltolni, de majd holnap megnézem.
Értem, ha rajta ülök, akkor kb. 25 mm a lógás. A gyári kézikönyvben egyébként az első mondat: "Place the motorcycle on the centerstand..." és erre ír 30-45 mm-es lógást.
Csak az ijeszt meg, hogy ilyen beállítással középsztenderen elképesztően laza a lánc, de tényleg... (Igaz a zaj megszűnik.)
Egy szerelő meglátja, sírvafakad....
Középállványon ha fel tudod tolni a láncot a villa alatt lévő műanyag csúszkához, hogy hozzá is érjen akkor jó.
már az sem jó mert laza lesz....azért ennyi a lógás, hogy rider nélkül kelljen állítani és ha ráülnek akkor éri el a megfelelő feszességet...
Nem középállványon kell hanem oldaltámaszon......bejáratás nincs, 1-2 ezernél ránézni ér utána állítani ha kell, de az benne szokott lenni a csere árában...
Ez a tuti megoldás, semmi oldal és középsztenderes próbálkozás nem jó !
Ültess rá egy veled egyező tömegű embert, és úgy állítsd be!
szia!
Én oldalsztenderen szoktam beállítani a feszességet úgy 2-3 cm-re.
De majd a többiek megmondják a tutit.
Ja, még annyi, hogy a láncszettnek van bejáratási ideje?
Sziasztok!
Szerelési tanácsot szeretnék kérni. Most cseréltem láncszettet, DID lánc és Sunstar fogaskerekek.
A helyzet az, hogy ha középsztenderen állva beállítom a láncfeszességet az előírt 30-45mm-re, ahogyan a szerelési kézikönyv leírja, akkor több probléma is van: először is, ha rajta ülök a motoron, akkor már annyira feszül a lánc, hogy alig rud rugózni a motor, de ezen felül kb 40km/h-ás sebességtől a gép átmegy trolibuszba, de kegyetlenül. Búg, zörög, (de főleg búg), igazából olyan, mint mikor gyorsan tolatsz egy kocsival. Megállapítható, hogy a zaj a kerék forgásával arányos, nem a motorfordulattal.
Ha pedig visszalazítom a láncot annyira, hogy megszűnjön a zaj, akkor már hatalmas a lógása, főleg középsztenderen.
Van ötletetek, hogy mi a fenétől lehet ez?
Gyanakodtam arra, hogy esetleg nem jó típusú alkatrészeket vettem, de ez többszöri ellenőrzés után kizárható.
A segítséget előre is köszönöm!
Ezt még az előző szerelő művelte. Nem véletlen váltottam
Szép gép! Az enyém is pont ilyen!
Á, sajnos nem! Pedig de jó lett volna!
Nagyon jol mondod! Nagyon jol!
Ami eddig volt a bűnös.Csak most örüljetek neki hogy nagyobb baj nem lett.Meg lett hegesztve a rideg darab de azt senki nem figyelte hogy hova vetemedik.Törhetett volna az többfelé is nagy gondokat okozva.Nem árt ha néha csak olyan nyúl bele a blokkba aki ért is valamit hozzá.Az eldolgozásról már ne essék szó.EZ EGY MOSLÉK MUNKA,mondaná az öreg....
Saját véleményem szerint akkor is egy forintot nem ér a DL-hez képest.Máshoz meg nincs viszonyitási alapom.
A fémes hangban biztos voltam, hogy nem a kuplung, vagy a blokk felől jön. A lánc felől hallottam és hallom is, de csak a már leírt körülmények közt. Majd Zacky megy vele egy próbakört a hét végén

A hidegen behúzott kuplungnál zörögre meg azt mondta a szerelő azzal ne foglalkozzak, azért van mert normális lett a gép, rendes kuplungot kapott Amúgy mondta, hogy múltkor kihézagolta és minden mozgást megszüntetett, ezért IS működik azóta. A csuszkerálás az általam használt tartományban totál megszűnt. Tegnap jöttem egy 1, 2, 3, tiltást már majdnem itthon és csak tiltásnál éreztem. Na ott meg úgyse használom

Amúgy igen, a 15 éves alu így viselkedik. A lábtartóm ugyanezt csinálta 2 hete
Tegnap 45 percet gokartoztam...39fokos lázzal...az eredménye egy első hely és egy repedt borda

Ja...itt 20 fok,motorozás kilőve
Ez a törés is komoly oka a megcsúszkerának. Hiába ha a fém elfárad azt nem piheni ki. Apropó, csúszkera van?
Ezekszerint a csörgés NEM a kuplungból jön ha megmaradt.
XJ-nél a kihuzó pöcök kalimpál rendesen alapjáraton, de ott kuplungolásra megszűnik. Ez is hasonló szerkezet, csak mégse.
Basszus. Ez így csak találgatás. Nincs üveggömböm...
ezt kibaszottgányul csinálták meg!

nem akarom megmondani, hogy én szóltam, de én szóltam, hogy kihez lehet vinni a motort és kihez nem.......................
Ma megjártam a szerelőt. Meg is lett csinálva a motor, kivéve azt a fura fémes csörgés 100 km/h fölött. Pedig elment a szerelő kipróbálni, tempónál is, fordulaton is, mégse mondott rá semmit. A lánc kicsit laza volt, meg lett húzva.
És mellékelem a bűnöst. Na mi van a képen?
Ha láttad Taki fekete tengerig és vissza videóját.. akkor az endurózás egyik végletét már láthattad.. szinte túracross motorozás amit csináltak. A másik véglet meg a kijárt földutak.. mondjuk ott szinte minden motor elmegy.
Modell Yamaha XT660R
Évjárat 2009
Kategória Enduro / offroad
Motor és sebességváltó
Motor típusa Egyedülálló henger, four-stroke
Teljesítmény 47.33 LE (34.5 kW)) @ 6000 1/perc
Üzemanyag rendszer Befecskendezés
Üzemanyag kontroll SOHC
Gyújtás TCI
Motor kenés Száraz olajteknő
Hűtőrendszer Folyadékhűtés
Váltó 5 sebességes
Kuplung Wet, multiple-disc coil spring