A DL aszfalton túrázgatni jó. Kétségtelenül jó gép, de akkor inkább az SV. Még terepre is jobb!
Az XTZ szinte terepmotor. Tény hogy túrázni jobb a DL, meg erősebb, meg kényelmesebb, da a DL-el nem mernék kimenni Pákozdra hegyetmászni
Értem, ha rajta ülök, akkor kb. 25 mm a lógás. A gyári kézikönyvben egyébként az első mondat: "Place the motorcycle on the centerstand..." és erre ír 30-45 mm-es lógást.
Csak az ijeszt meg, hogy ilyen beállítással középsztenderen elképesztően laza a lánc, de tényleg... (Igaz a zaj megszűnik.)
Egy szerelő meglátja, sírvafakad....
Nem középállványon kell hanem oldaltámaszon......bejáratás nincs, 1-2 ezernél ránézni ér utána állítani ha kell, de az benne szokott lenni a csere árában...
Sziasztok!
Szerelési tanácsot szeretnék kérni. Most cseréltem láncszettet, DID lánc és Sunstar fogaskerekek.
A helyzet az, hogy ha középsztenderen állva beállítom a láncfeszességet az előírt 30-45mm-re, ahogyan a szerelési kézikönyv leírja, akkor több probléma is van: először is, ha rajta ülök a motoron, akkor már annyira feszül a lánc, hogy alig rud rugózni a motor, de ezen felül kb 40km/h-ás sebességtől a gép átmegy trolibuszba, de kegyetlenül. Búg, zörög, (de főleg búg), igazából olyan, mint mikor gyorsan tolatsz egy kocsival. Megállapítható, hogy a zaj a kerék forgásával arányos, nem a motorfordulattal.
Ha pedig visszalazítom a láncot annyira, hogy megszűnjön a zaj, akkor már hatalmas a lógása, főleg középsztenderen.
Van ötletetek, hogy mi a fenétől lehet ez?
Gyanakodtam arra, hogy esetleg nem jó típusú alkatrészeket vettem, de ez többszöri ellenőrzés után kizárható.
A segítséget előre is köszönöm!
Ami eddig volt a bűnös.Csak most örüljetek neki hogy nagyobb baj nem lett.Meg lett hegesztve a rideg darab de azt senki nem figyelte hogy hova vetemedik.Törhetett volna az többfelé is nagy gondokat okozva.Nem árt ha néha csak olyan nyúl bele a blokkba aki ért is valamit hozzá.Az eldolgozásról már ne essék szó.EZ EGY MOSLÉK MUNKA,mondaná az öreg....
A fémes hangban biztos voltam, hogy nem a kuplung, vagy a blokk felől jön. A lánc felől hallottam és hallom is, de csak a már leírt körülmények közt. Majd Zacky megy vele egy próbakört a hét végén
A hidegen behúzott kuplungnál zörögre meg azt mondta a szerelő azzal ne foglalkozzak, azért van mert normális lett a gép, rendes kuplungot kapott Amúgy mondta, hogy múltkor kihézagolta és minden mozgást megszüntetett, ezért IS működik azóta. A csuszkerálás az általam használt tartományban totál megszűnt. Tegnap jöttem egy 1, 2, 3, tiltást már majdnem itthon és csak tiltásnál éreztem. Na ott meg úgyse használom
Amúgy igen, a 15 éves alu így viselkedik. A lábtartóm ugyanezt csinálta 2 hete
Ez a törés is komoly oka a megcsúszkerának. Hiába ha a fém elfárad azt nem piheni ki. Apropó, csúszkera van?
Ezekszerint a csörgés NEM a kuplungból jön ha megmaradt.
XJ-nél a kihuzó pöcök kalimpál rendesen alapjáraton, de ott kuplungolásra megszűnik. Ez is hasonló szerkezet, csak mégse.
Basszus. Ez így csak találgatás. Nincs üveggömböm...
Ma megjártam a szerelőt. Meg is lett csinálva a motor, kivéve azt a fura fémes csörgés 100 km/h fölött. Pedig elment a szerelő kipróbálni, tempónál is, fordulaton is, mégse mondott rá semmit. A lánc kicsit laza volt, meg lett húzva.
És mellékelem a bűnöst. Na mi van a képen?
Ha láttad Taki fekete tengerig és vissza videóját.. akkor az endurózás egyik végletét már láthattad.. szinte túracross motorozás amit csináltak. A másik véglet meg a kijárt földutak.. mondjuk ott szinte minden motor elmegy.
Az XTZ szinte terepmotor. Tény hogy túrázni jobb a DL, meg erősebb, meg kényelmesebb, da a DL-el nem mernék kimenni Pákozdra hegyetmászni