Hónap végén 1000 kanyar túra, ausztria-olaszo. kicsit tartok tőle, remélem nem lesz baj. óvatos leszek, csak öregek a gumik, 8 évesek, cserélni kéne őket.
Hát igen, valahogy most (biztos a meleg is rátesz) minden nap hallok valamit. Pár napja a Béke térnél esett egy utas a villamos alá és átment rajta, a srácnak a fél tüdejét műtötték és nem tuti, hogy túléli. Ma meg az M7-esen repült le az utas, aki szintén meghalt a srácot nem tudom, de eléggé intenzíves a dolog. A képek alapján nem kevéssel csapódhatott a korlátnak ő se, mert a motor eleje máshol volt... Hullunk mint a legyek
Köszönöm neked is.
A fejidom másik oldala annyiban sérült, hogy a konzol (nem középen, hanem a szélén) elgörbült, pár másodperc alatt vissza lehet hajlítani, a bukócső túlsó oldala pedig hibátlan. Nem mozdult. A lakatos azt mondta, hogy olyan ütést kapott, amitől a konzol oldala a lábtartó felé mozdult, tehát nem "derékszögben" esett, hanem féloldalt, ami hátranyomta a csövet.
Amikor jöttünk vissza, 10 motoros volt, még Orfű után egy kis 1.2-es Corsa (két menő sráccal) konkrétan lenyomott/leszorított minket. Engem be nem látható kanyarban előzött, pedig a forgalmi tábla szerint mentem, szóval nem tököltem/tököltünk. Régebben volt ilyen Corsánk, tudom hogy megy, szóval nem értettem mit menőzik... Háhh...
Hi azt nem tudom milyen anyag, de hegesztehető. Sajnos tudom.
Ha azt mondja a műanyagos hogy nem, akkor keress másikat.
nekemn a fejidomot, a belsőburkolatot, és az ülés alatti műanyagot 5000 ért hegesztették. A festék kb 15000 volt (0,5 l) mindennel de arra készülj fel, hogy a gyári színt nem fogja neked tudni senki kikeverni. csak egy nagyon hasonlót tudtak keverni, ézért én lefestettetem majdnem az egész motort hogy ne legyen színeltérés. Bár a tiéd más színű lehet hogy valamelyik autónak van ilyen színe, (színmérővel meg tudják mondani) és akkor elég 1-2 dl is. Ha van ismerős aki lefújja, akkor 20-ból lazán kijön a javítás. Nekem szerencsére volt!
Nagyon sajnállak. Esni kurva rossz, de fáradtan és idegesen nem szaban motorozni. Nálam ez alapszabály. Én anno a suzukit dobtam el hasonlóképpen és ugyanezen érzések játszódtak le bennem.
Szerintem a hegesztés miatt tört el, nem tudom hogy lett alakítva, de a függőleges csövön az a rés nem természetes. Mi ahoz nem nyúltunk, csak a függőleges csövet vágtuk és toldottuk meg. És körbe lett hegesztve. Egy jó lakatos vagy kovács sec perc alatt megcsinálja.
Ami érdekes,hogy a másik fele nem deformálódott mert a terhelés oda is átkerülhetett?
Az idomról Peeti85 tud érdemben beszámolni, ha jól emlékszem őneki volt ilyen gondja az előző évben, és talán nem a javítható verzió(sajna)
Én is alföldi gyerek,de a Mátrába párszor felmegyek, viszont nagyon kell figyelni. Ami kissé elriasztott: link 17596 hsz.
"Sok olyan visszajelzés van, hogy a magasabb touring plexik nem csökkentik a szél "berezgést"" (buffeting szó szerepel, amire ezt dobja ki a fordító; jelentése: magas frekvenciájú instabilitás, melyet a légáramlás elválasztódása blablabla tehát, amikor ütközik a szél plexivel )
"Azt hittem nagyobb különbség lesz a gyári és a Puig Touring között, de nem."
"A képről látszik a különbség, és van is. Tudom, mert vettem egyet és rendkívül elégedett vagyok vele."
"10-15 km-t vezetek a munkába menet és A Puig sokat segített, jelentősen csökkentette a szél "berezgést" (gondolom zaj)"
Sokan tettek a tetejére kis (hozzá járó) műanyag csíkot, ami csökkentette a plexi remegését. Ezt én is megtettem, stabilabb! - saját vélemény
"Egyetértek az előbbiekkel, jó, hogy megvettem."
Sok van még, mind pozitív! Volt egy "tesztvezető", akinek eddig a mellkasára fújt a szél és most a fejére kapja. A magasságára hivatkozik, és nem ajánlja magasaknak. (5'9 magas, gondolom láb a mértékegység)
Amire én is panaszkodhatok, az az illesztés. Nem túl esztétikus a lámpa körül. Plusz a csavarozásával is voltak gondok (másoknak is) mert ahol csavarodna be, ott a plexi nem sík. Ezek kivéve, a hasznossága egyértelműnek tűnik.
Én se tudtam mitől lett véraláfutásos a kezem és eleinte nem is éreztem. Majd közölte Zacky, hogy egyből leraktam, ahogy csúsztam, biztos reflex, hogy tompítsak Eb csont beforr, legközelebb már te is okosabb meg óvatosabb leszel. Nekem annyit ért a dolog, hogy rájöttem eddig se tudtam motorozni, csak baromi bátor voltam, meg szerencsém is volt. Motorozni most se tudok, de jóval megfontoltabb vagyok és inkább begyűjtök egy kocsisort magam mögé mint hogy megint taknyoljak. Amúgy meg mostanában még inkább betartom a sebességkorlátozásokat, mert sokba fáj, ha nem és a táblák sokszor pont megfelelőek (nekem kis kezdőnek)
Touringom nincs. Én azt alapból elvetettem, mert szerintem nagyon elcsúnyítja a motort.
Itt van egy jó kis cikk róla: Angolul
Ha érdekel, de mondjuk nem érted mit írnak, elolvasom (mert kíváncsi vagyok) és elmesélem mik a tapasztalataik vele.
Igaz, a kép nem nagy, plusz toldás is van rajta, de így néz ki: Kép
Egyébként a Racing annyival "jobb", hogy nem az államra tereli a szelet (a nyakamon nem zúg be) hanem kb a plexi közepére.
Mi sportmotorosok mindig csupa bogarak vagyunk, míg a choppereseink ülnek a nagy plexi mögött és néha-néha 500 km után véletlen a plexijükre téved egy bogár. Na, azokon van szélvédelem.
Köszi az együttérzést (tőled is) Babu. Miután kicsit megnyugodtam, azonnal te jutottál eszembe.
Most volt itt egy lakatos, ő mondta, hogy biztos a gyenge forrasztás miatt tört el. Most, hogy le lett szedve láttam, hogy nem "szakadt" le, hanem az eleje tört meg (amire esett a motor). Már, ha ki lehet így fejezni az esetét. Tavaly, mikor elestem szerintem nagyobbat zúgtam és a gyári (mer' ugye ez átalakított) cső csak karcolódott. Persze, ez nem tény!
Nekem kiesett pár dolog a hirtelen sokktól. Abban az ezred másodpercben olyan volt, mintha egy akció filmet néznék és nem is
velem történt volna az eset... másik ezredben már felfogtam, hogy ott vagyok, de nem akartam elhinni, hogy ilyen béna voltam és ez történt. Azt tudom, hogy az egyenesben mikor megláttam a 70-es táblát, már lassítottam és a tábla után néztem az órát, már 70 alatt voltam bőven, folyamatosan lassan fékeztem majd jött a kanyar és PFPFPFPFPFPF leszúrtam volna saját magam. Mások szerint megijedtem és a dőlés helyett másra összepontosítottam és így sodródtam ki. A motor alig egy, másfél métert csúszhatott, mert volt az út széle, egy kis sáv kavics+gaz és az árok... Az út sem volt tiszta. Hazafele beugrottak apró részletek, de nagyon szívesen "visszanézném", mert olyan hihetetlen volt az egész. Viszont hazafelé egész úton az út szélét néztem és megállapítottam, hogy ott arra fele van az út, aztán kib@szott kavics (amit könnyen felhordanak az útra) majd egy kis fű és árok. Szóval, ha letérsz az útról már nincs lehetőséged korrigálni, vége a dalnak. Valószínűleg ettől pánikoltam be, hogy "túl gyorsan" közeledett a kanyar, de tényleg nem tudom.
Egyébként sok dolog közrejátszott, alig 4 órát aludtam, mert korán indultunk, stb... van, ami mentség van, ami engem terhel és hibáztat, az biztos, hogy elcsesztem.
Erdélyben voltunk legutóbb (pont a baleset előtti napon jöttünk haza) autóval, de ott az utak alapból jóóóval szélesebbek és a külső záróvonal után is van egy kb. 20 centis aszfaltsáv.
Azt hiszem én is maradok a környéken.
Az, hogy főleg városi motoros és alföldi túrázó vagyok azt jelenti, hogy nem értek a felfelé ívelő, meredek kanyarokhoz. Ezt valószínűleg elfelejtettem közben. Lefelé egyenesen aggódtam. Megnéztem, egyik lejtőn kuplungot behúzva 20-ról 79-re gyorsult a motor. A másik szokatlan, hogy motorfékkel is gyorsul a motor a lejtőkön és folyamatosan kell aprókat fékezgetni, akár kanyarban is, itt teljesen mások a viszonyok.
Ezek a tapasztalataim. :)
Az AB vagy ABS azért fontos, mert az egyiket lehet műanyag-ragasztani meg "heggeszteni". Állítólag az idomban van, szóval holnap le kell szedjem.
Ijj basszus. Látod, ha nem vetkőzöl neki nem esel el
És a bukócső tuti, hogy a miatt tört el, hogy vágva lett? Nem lehet, hogy ennyit bírt? A fejidomon minden kis darab kapott, szóval az szép kis összeg lesz javítani vagy inkább fényezni.
A lényeg, hogy "csak" ennyi és legközelebb te sem vetkőzöl pólóra még 5 méterre se
Én is a pesti hp felmentem a Mátrába azt az első komolyabb kanyarba el is taknyoltam Maradok a városi autókerülgetésnél egy darabig
Azért örülök, hogy jól vagy és végülis inkább a bukócső törjön, mint a motor...
U.i.: A fejidom egyik része kiugrott a helyéről (pattintós, gondolom direkt) és így nem sérült se a plexi, se a lámpa, csak a két kis tartókonzolja ferdült el.
Nagyjából ezek. :( Fejidom, meg táska nélkül semmiség lett volna. A táska felnyomta a motor hátulját, így az a bukócső ellenére "pofára" esett.
Nekem csak a könyököm horzsolódott meg, vérzett, de semmi egyéb. Épp az előző pihenőnél vetkőztem pólóra, egy köpésre voltunk a céltól.
A motor szerkezetileg oké, még mentem vele ~250 km-t problémamentesen, bár kell majd neki egy vizsgálat. Az index is csak kipattant a gumiburokból.
Szerencsére az árok előtt állt meg a motor, pár centire.
Azért a hegesztést ha lehet kerülném. Repedékeny rezgésre, de Te tudod.
Köszönöm a válaszokat!
Belül keresd.
Ezt én is a héten tanultam, az enyémet szuperül megjavították!
A fejidom másik oldala annyiban sérült, hogy a konzol (nem középen, hanem a szélén) elgörbült, pár másodperc alatt vissza lehet hajlítani, a bukócső túlsó oldala pedig hibátlan. Nem mozdult. A lakatos azt mondta, hogy olyan ütést kapott, amitől a konzol oldala a lábtartó felé mozdult, tehát nem "derékszögben" esett, hanem féloldalt, ami hátranyomta a csövet.
Amikor jöttünk vissza, 10 motoros volt, még Orfű után egy kis 1.2-es Corsa (két menő sráccal) konkrétan lenyomott/leszorított minket. Engem be nem látható kanyarban előzött, pedig a forgalmi tábla szerint mentem, szóval nem tököltem/tököltünk. Régebben volt ilyen Corsánk, tudom hogy megy, szóval nem értettem mit menőzik... Háhh...
Ha azt mondja a műanyagos hogy nem, akkor keress másikat.
nekemn a fejidomot, a belsőburkolatot, és az ülés alatti műanyagot 5000 ért hegesztették. A festék kb 15000 volt (0,5 l) mindennel de arra készülj fel, hogy a gyári színt nem fogja neked tudni senki kikeverni. csak egy nagyon hasonlót tudtak keverni, ézért én lefestettetem majdnem az egész motort hogy ne legyen színeltérés. Bár a tiéd más színű lehet hogy valamelyik autónak van ilyen színe, (színmérővel meg tudják mondani) és akkor elég 1-2 dl is. Ha van ismerős aki lefújja, akkor 20-ból lazán kijön a javítás. Nekem szerencsére volt!
Szerintem a hegesztés miatt tört el, nem tudom hogy lett alakítva, de a függőleges csövön az a rés nem természetes. Mi ahoz nem nyúltunk, csak a függőleges csövet vágtuk és toldottuk meg. És körbe lett hegesztve. Egy jó lakatos vagy kovács sec perc alatt megcsinálja.
Ami érdekes,hogy a másik fele nem deformálódott mert a terhelés oda is átkerülhetett?
Az idomról Peeti85 tud érdemben beszámolni, ha jól emlékszem őneki volt ilyen gondja az előző évben, és talán nem a javítható verzió(sajna)
Én is alföldi gyerek,de a Mátrába párszor felmegyek, viszont nagyon kell figyelni. Ami kissé elriasztott: link 17596 hsz.
"Sok olyan visszajelzés van, hogy a magasabb touring plexik nem csökkentik a szél "berezgést"" (buffeting szó szerepel, amire ezt dobja ki a fordító; jelentése: magas frekvenciájú instabilitás, melyet a légáramlás elválasztódása blablabla tehát, amikor ütközik a szél plexivel )
"Azt hittem nagyobb különbség lesz a gyári és a Puig Touring között, de nem."
"A képről látszik a különbség, és van is. Tudom, mert vettem egyet és rendkívül elégedett vagyok vele."
"10-15 km-t vezetek a munkába menet és A Puig sokat segített, jelentősen csökkentette a szél "berezgést" (gondolom zaj)"
Sokan tettek a tetejére kis (hozzá járó) műanyag csíkot, ami csökkentette a plexi remegését. Ezt én is megtettem, stabilabb! - saját vélemény
"Egyetértek az előbbiekkel, jó, hogy megvettem."
Sok van még, mind pozitív! Volt egy "tesztvezető", akinek eddig a mellkasára fújt a szél és most a fejére kapja. A magasságára hivatkozik, és nem ajánlja magasaknak. (5'9 magas, gondolom láb a mértékegység)
Amire én is panaszkodhatok, az az illesztés. Nem túl esztétikus a lámpa körül. Plusz a csavarozásával is voltak gondok (másoknak is) mert ahol csavarodna be, ott a plexi nem sík. Ezek kivéve, a hasznossága egyértelműnek tűnik.
Itt van egy jó kis cikk róla: Angolul
Ha érdekel, de mondjuk nem érted mit írnak, elolvasom (mert kíváncsi vagyok) és elmesélem mik a tapasztalataik vele.
Igaz, a kép nem nagy, plusz toldás is van rajta, de így néz ki: Kép
Egyébként a Racing annyival "jobb", hogy nem az államra tereli a szelet (a nyakamon nem zúg be) hanem kb a plexi közepére.
Mi sportmotorosok mindig csupa bogarak vagyunk, míg a choppereseink ülnek a nagy plexi mögött és néha-néha 500 km után véletlen a plexijükre téved egy bogár. Na, azokon van szélvédelem.
Most volt itt egy lakatos, ő mondta, hogy biztos a gyenge forrasztás miatt tört el. Most, hogy le lett szedve láttam, hogy nem "szakadt" le, hanem az eleje tört meg (amire esett a motor). Már, ha ki lehet így fejezni az esetét. Tavaly, mikor elestem szerintem nagyobbat zúgtam és a gyári (mer' ugye ez átalakított) cső csak karcolódott. Persze, ez nem tény!
Nekem kiesett pár dolog a hirtelen sokktól. Abban az ezred másodpercben olyan volt, mintha egy akció filmet néznék és nem is
velem történt volna az eset... másik ezredben már felfogtam, hogy ott vagyok, de nem akartam elhinni, hogy ilyen béna voltam és ez történt. Azt tudom, hogy az egyenesben mikor megláttam a 70-es táblát, már lassítottam és a tábla után néztem az órát, már 70 alatt voltam bőven, folyamatosan lassan fékeztem majd jött a kanyar és PFPFPFPFPFPF leszúrtam volna saját magam. Mások szerint megijedtem és a dőlés helyett másra összepontosítottam és így sodródtam ki. A motor alig egy, másfél métert csúszhatott, mert volt az út széle, egy kis sáv kavics+gaz és az árok... Az út sem volt tiszta. Hazafele beugrottak apró részletek, de nagyon szívesen "visszanézném", mert olyan hihetetlen volt az egész. Viszont hazafelé egész úton az út szélét néztem és megállapítottam, hogy ott arra fele van az út, aztán kib@szott kavics (amit könnyen felhordanak az útra) majd egy kis fű és árok. Szóval, ha letérsz az útról már nincs lehetőséged korrigálni, vége a dalnak. Valószínűleg ettől pánikoltam be, hogy "túl gyorsan" közeledett a kanyar, de tényleg nem tudom.
Egyébként sok dolog közrejátszott, alig 4 órát aludtam, mert korán indultunk, stb... van, ami mentség van, ami engem terhel és hibáztat, az biztos, hogy elcsesztem.
Erdélyben voltunk legutóbb (pont a baleset előtti napon jöttünk haza) autóval, de ott az utak alapból jóóóval szélesebbek és a külső záróvonal után is van egy kb. 20 centis aszfaltsáv.
Azt hiszem én is maradok a környéken.
Az, hogy főleg városi motoros és alföldi túrázó vagyok azt jelenti, hogy nem értek a felfelé ívelő, meredek kanyarokhoz. Ezt valószínűleg elfelejtettem közben. Lefelé egyenesen aggódtam. Megnéztem, egyik lejtőn kuplungot behúzva 20-ról 79-re gyorsult a motor. A másik szokatlan, hogy motorfékkel is gyorsul a motor a lejtőkön és folyamatosan kell aprókat fékezgetni, akár kanyarban is, itt teljesen mások a viszonyok.
Ezek a tapasztalataim. :)
Az AB vagy ABS azért fontos, mert az egyiket lehet műanyag-ragasztani meg "heggeszteni". Állítólag az idomban van, szóval holnap le kell szedjem.
Köszönöm a figyelmet.
És a bukócső tuti, hogy a miatt tört el, hogy vágva lett? Nem lehet, hogy ennyit bírt? A fejidomon minden kis darab kapott, szóval az szép kis összeg lesz javítani vagy inkább fényezni.
A lényeg, hogy "csak" ennyi és legközelebb te sem vetkőzöl pólóra még 5 méterre se
Én is a pesti hp felmentem a Mátrába azt az első komolyabb kanyarba el is taknyoltam Maradok a városi autókerülgetésnél egy darabig
Azért örülök, hogy jól vagy és végülis inkább a bukócső törjön, mint a motor...
Köszönöm!
Nekem csak a könyököm horzsolódott meg, vérzett, de semmi egyéb. Épp az előző pihenőnél vetkőztem pólóra, egy köpésre voltunk a céltól.
A motor szerkezetileg oké, még mentem vele ~250 km-t problémamentesen, bár kell majd neki egy vizsgálat. Az index is csak kipattant a gumiburokból.
Szerencsére az árok előtt állt meg a motor, pár centire.