Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gondolunk a törvényre, ami éppen azt mondja ki, hogy az anyag nem elvész, hanem átalakul. Csak az nem mindegy, hogy vízzé alakul, ami nem terheli a környezetet, vagy olyan szénhidrogénné, ami mindenféle kellemes hatással van a légkörre. Ezt azért nem árt szem előtt tartani.
Az injektor minden szempontból jobb, mint a karburátor. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a karbis gépekre keresztet kell vetni. Csak néha be kell állítani, meg kicserélni az öregedő holmikat, és ugyan olyan megbízható, mint a befecskendezős rendszer.
A blokkolásgátló fékrendszer (Anti-lock Braking System) egy olyan aktív biztonsági eszköz, amely megvédi, illetve megakadályozza az autó megcsúszását erőteljes fékezés esetén, továbbá segít a fékezendő gépjármű egyenesen tartásában. A rendszer lényege, hogy speciális, a kerekekre szerelt érzékelőkön keresztül érzékeli a kerekek blokkolását, és ekkor a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést.

--

Ne feledjük, a rendszer nem minden esetben csökkenti a fékutat, egyes esetekben hosszabb is lehet. Az ABS fő célja, hogy vészfékezés esetén fenntartsa a jármű irányíthatóságát, így az esetlegese féktávolságon belül észlelt akadályt fékezéssel, és kikerüléssel el tudjuk kerülni, illetve csúszós úton segít meggátolni az autó megpördülését fékezés közben.

--

Az ABS növeli a fékutat a következő útfelületeken:

* kockaköves út: amint a kerék az egyik kőről a másikra lép át, egy pillanatra a levegőbe kerül ahol állóra fékeződik. Ilyenkor az ABS teljesen elveszi a fékerőt, cserébe viszont amint a kerék ismét a kőhöz ér, nem fog blokkolni, így megmarad az irányíthatóság. A fékút ebben az esetben azonban megnő!
* frissen esett hó: ebben az esetben a blokkoló fékezés az első kerekek előtt egy hókupacot hoz létre, ami segíti az autó lassulását. ABS-szel szerelt jármű esetén nem keletkezik a kerekek előtt hókupac, így hosszabb lesz a fékút.
* sáros, iszapos, homokos, vagy kavicsos útszakasz: ilyenkor az ABS megzavarodik, folyamatosan leszabályoz, nehézkes lesz az autó irányítása, és nagyon nagy mértékben nőhet a fékút.

Semmi rosszat nem látok az ABS-ben. Mindig arra kell gondolni, hogy mész szabályosan és önhibádon kívül szükséged van vészfékre! Berber azt hangoztatta, hogy akkor nagyon biztonságban érzed magad és bátrabban mész, ez lehet, hogy igaz, DE hiába mész 90-nel, ha az őz éppen úgy gondolja, hogy átfut vagy az autós szuperhősnek képzeli magát és azt hiszi 2 másodperc alatt 200-on van az autója és nem zavar be téged.
Szinkront kell állítani ugyanúgy......meglepően elmászkálós a fazer...
De komolyan, egyetértek. Semmi ésszerű alapja nincs annak, hogy valaki nem akar karburátoros motort/autót. ABS-es motorral még nem mentem, de ha már akkorát kell fékezni, hogy ABS kell, ott már eleve baj van...
Vágom! Befogtam!.
Vegyétek úgy, hogy Berber minden hasonló jellegű hozzászólására helyeslően bólogatok.
Vannak injektorosok amikben megvan ugyan az a gumimembrán ami a karbisbanis tönkremegy. Másokban dupla és szervós a pillangószelep. Van ebben is alkatrész, és érzékeny a tisztaságra is. Mondjuk valóban nincs szivató, sem szinkron, de én az ABS-t sem szeretem, és semmi olyat ami bepofázik nekem a vezetésbe (GPS-ből sem viselem a csaj hangokat). Ez nagyon egyéni dolog. Gondolom nem sokan vannak ezzel így.
Hi,
Valakinek nincs esetleg egy db gyári (vagy ha párban van az se gond)
kormányvég fz6-ra?
Sajnos olyan világban élünk, hogy nem lehet már fél órára se a parkolóba hagyni a motort mert ha valakinek kell róla valami fogja és elviszi! Remélem szüksége lesz rá!
Sziasztok! Járt már úgy valaki az FZ6 Fazer-ével, hogy lassú menetben, nagy melegben nem kapcsolt be a hűtő ventillátor? Több mint 4 éve van meg a gépem, eddig ilyen még nem volt és most csinált ilyet. Felment 120°C-ig aztán leállítottam, azonnal újra indítottam és aztán működött, most semmi baja. Milyen alkatrésszel lehet a probléma? Ha valaki tud, segítsen, köszi! :-)
sziasztok.fz6 25 kw.osom van.szeretném vissza csinálni eredetire.ki tudná hogy a levegö járat is le van szükitve?
Nem kell a szivatóval foglalkozni hidegindításnál, és mindig pöccre indul, 1 órai után, és 2 hónap állás után is.
Éppen ezért jó az injektor. Kevés alkatrész, nincsenek apró műtyűrök, nincs elöregedő gumi és hasonlók. (elméletileg tartósabb, ha az elektronika is úgy akarja) Katalizátort ki lehet szedni. Nem tudom pontosan hol van ezekben a katalizátor, de szerintem, aki tesz rá sportkipuffot azzal meg is oldotta ezt a problémát.

Van hátránya is, főleg, hogy drága és akksi nélkül szopás van. Meg szervizhez kötött a dolog, mert otthon nehezen vagy egyáltalán nem lehet vele mit csinálni.

Ha karbis a gép, akkor valószínű van csap is, ami legtöbb esetben vákuumos, ha elöregszik a gumi, akkor szívás megkeresni, hogy mi a hiba. Karbis 10 év utáni gépekkel egyre nagyobb a valószínűség, hogy baj lesz, de meg lehet előzni a gondokat tudom. Mondjuk 10 év körül kicserélni az öregedő dolgokat. (az is pénz...)

Az elektronikát én is rühellem, de "kényelmesebb", amíg nincs vele baj. Mindkettő macerás, ha baj van vele.
Ahogy elnézem a fórumot a 2004-2005-ös gépeken kívül az injektorral nem igazán volt baj. Bár még csak 421 oldalt olvastam el.

Nem akarok vitát indítani. Jó mind a kettő. Peace

üdv
Charex
Azt is írd le, hogy ezekre a hibákra mennyi megtett km. jut.
A guta üt meg egy egy tesztnél amikor leírja, hogy: "... nagyon jó motortípus, rendkívül megbízható, sose hagyott ott, olajon kívül mást nem kellett cserélni, 3000 km-et mentem vele"!
Eléggé megbízható. Nekem még csak kormánycsapágyat és kuplungbowdent kellett cserélnem. Fogyasztása 4- 6,5 liter között, attól függ, hogyan használod.
Nem értem én sem! Úgy kezelik a karbis motorokat, mintha leprásak lennének. Nagy foku a népbutítás rendesen. Jó dolog az injektor, de csak azért mert sokkal egyszerűbb legyártani mint egy karburátort. Mindössze egy szelep a toroknál, egy benzinpumpa, és egy PC. A katalizátor miatt meg egy csomó elpocsékolt teljesítmény.
Mindezt miért?
Egy hazug környezetvédelmi maszlag miatt. Ugye senki nem gondolja itt, hogy 5 liter üzemanyag elégetésével a katalizátorral kevesebb füst keletkezik? Mielőtt rávágjátok, hogy de, gondoljatok az anyagmegmaradás törvényére!
hehe :D
Igazából hiteles véleménye talán krisztiánfz6-nak lenne, hogy milyen motor is az fz6 fazer.
Ő az aki a Nodkapptól Marokkóig "tesztelgette" és ő az aki elmerészkedett vele a Szaharáig...
Én csak a környéken, meg 1-2 túrán merészkedek le az aszfaltról és őszintén szólva murvás és földes úton is megállja a helyét.
Igazándiból Krisztián tudná elmondani mennyire állja meg a helyét a motor mondjuk Afrikában az Atlas hegységben.
Köszi s választ. Teljesen igazad van. Nekem egy un. mindenes motor kell majd. Ha azt "mondjátok" nekem, hogy az FZ fogyasztása jó akkor nem is kell màs. Még talán a GSR ami hasonló jó motor lenne szàmomra, de azok drágák nekem. 8-850-em lesz a motorra majd ha minden ok.
Talán a "mindenes" jelzőt Peeeti85 tudná a legjobban kifejteni.
két véglet a kiszemelt példányok...
a gsx 1400 nál nincs rossz fokozat,max nyomatékát egészen alacsony fordulaton is leadja már...
De nehéz motor,nem éppen szerpentinekre való...

Fz 6 pörgös,könnyü nyilván nem egy nyomatékbomba de nagyon jó motorok...Olyan mindenes..
Végsebesség dolgában azonos...Ha nincsenek nehezitő körülmények...utas,csomag stb...
gsx 1400 is befecskendezős modell..

Túl nagy az ázsiója a befecskendezős rendszernek....
Most karbis a motorom (fzs 1000) és emiatt nyugodtan tudok aludni...
Az ereje egy kicsit szokatlan NEKEM...De erröl nem a motor tehet...Hayabusáról nyergeltem át..ami ugye egy nyomatékbomba a maga 141nm-rel.. sajna itt " csak" 105 van..
Ettöl függetlenül remek paripa
szia.
A fazeremet ami ugye "S"-es verzió hosszút túrákra használom.
A motor kiváló, a fogyasztástól a futóművig tényleg jó motor.
Ami viszont neked és nekem is elég nagy hátrány mivel én is nagy növésű vagyok....az, hogy szélvédelmet igazából felejtsd el, a lábaid, a nyakad egy 400-500km-es gurulás után teljesen beáll.. nekem 2 napig kattog a nyakam egy hosszú út után.
Sziasztok. A 04, 05, 06-os FZ6N-ben melyik R6-nak a motorja van lebutitva?
Válaszokat előre köszönöm.
Maradok az FZ6N-nél, mert ez mégis csak újabb gép, meg injektoros, meg max 7 éves a legrégebbi is....
Próbáld ki mindkettőt, fészkelődj rajta, menj vele, csak úgy fog kiderülni. A GSX1400 tényleg nagy dög; azért más műfaj a két motor...
Akkor ezt megbeszéltük.