Üdvözletem yamahások! Van pár eladó cuccom (új és használt is) fz6 n és s típushoz.Főleg olyanok amik egy esetleges esésnél amortizálódnak.Ha valakinek kell valami az adatlapomon van e-mail cím oda írhattok.Vagy kérdezhettek.Olcsó benzint meg széles utat mindenkinek.
Holnap reggel lemérem, és hazafelé menet is. Reggel még nem lesz 20 fok. Este talán. 12 fok volt ma reggel és kellett 10 km, hogy elhagyja a 60 fokot. Holnap pontosítok.
Én ezt sokat próbálgattam és arra a következtetésre jutottam, hogy zökkenőmentesebb a felfelé váltás egy pici kuplunggal, ami ráadásul nem lassítja le jelentősen a váltási folyamatot. Végül is a gyors váltás a végső cél, nem?
De lehet, hogy csak ügyesség kérdése. Mindenesetre szerintem a lefelé váltáson több múlik.
Leírom ismét, hátha az érintettek magukra ismernek. Ha a víz 94-104 fokos (tehát üzem meleg) és húzod a száját, ne hidd azt, hogy megvan kímélve a motorod. Az OLAJ hőmérséklete az ami számít! Amíg az (olaj) el nem érte az üzemi hőfokot, és ráncigálod a szarvát, fokozott kopásnak teszed ki a géped szívét.
Sokszor írtunk már a motorok váltójáról, a kuplung használatáról, a motor és autó váltójának különbségéről. A motorkerékpárok döntő többségében azonos elven működő szekvenciális váltó van, melynek sem szinkron, sem egyéb, a kapcsolást megkönnyítő berendezése nincs. A kapcsolódó kerekek széthúzása és a másik fogaskerékpár összekapcsolása csak akkor lehetséges, ha a fogaskerékpárok nem visznek át erőt és forgásban vannak.
Az erőfolyam megszakítás lehetséges kuplunggal és lehetséges gázelvétellel is, ez utóbbi azonban kicsit nagyobb ügyességet és műszaki érzéket kíván. A fogaskerekek forgásának biztosítása a váltó szerkezeti kialakításának eredménye, ezzel nem kell törődnünk.
Összefoglalva, nyugodtan lehet fel és lefelé is váltani kuplung nélkül, a lényeg, hogy erőt ne vigyen át a váltó, tehát ne gyorsítsunk és ne legyünk tolóüzemben, azaz motorfékkel gurulva, mert akkor erőt igényel a váltás, az pedig nem tesz jót semminek, legfőképpen a kapcsolódó kerekeknek és a kapcsolóvillának.
Az én vasam magas fordulaton még néha kuplunggal se veszi be Jó ez nem egy mai konstrukció, és kissé haldoklik is, de azért kíméljük már a dolgokat, szerintem
Nem próbáltam,csak ma. Gáz el,bevette könnyen.Yamiba is mondták hogy lehet.
A totalbikén válasz a motordokitol:
Egy-két üdítő kivételtől eltekintve az összes motorkerékpáron azonos szerkezeti felépítésű váltó van, ahol a kuplung csak az erőátvitelt szakítja meg, váltáskor egyéb szinkron stb. nem kell, tehát lehet kuplung nélkül váltani, lényeg, hogy ne legyen erő a hajtásláncon, tehát sem motorfék, sem gyorsítás. Lehet ezt hallani, mert akkor a váltó könnyenn és reccsenés nélkül beveszi a fokozatot akár felfelé, akár lefelé. Ilyenkor nem is károsodik, nem is kopoik jobban, a hangsúly az erőátvitel tehermentesítésén van, akár kuplunggal, akár okos gázkezeléssel.
A gyári egy személyre meghatározott guminyomás szerint. Igaz, csak havonta ellenőrzöm. Hideg időkre kicsivel kevesebbet hagyok benne, nyáron viszont kicsivel többet teszek bele, mivel a súlyom egy személy feletti és úgyis tágul.
Csekkoltam az első gumim, és [valóban] cserére érett. Gyors olvastam felhasználói kommenteket, és az alább felsoroltak közül [Sabato által] a Pilot Power mellett döntenék ebben a pillanatban. Csak jókat írtak róla és a többihez képest, jelentősen többen is írtak véleményt.
Az, hogy a hátsóm Pilot Road, ez meg Pilot Power, jelent valami rokonságot, illik a kettő?
Köszi srácok!
De lehet, hogy csak ügyesség kérdése. Mindenesetre szerintem a lefelé váltáson több múlik.
Sokszor írtunk már a motorok váltójáról, a kuplung használatáról, a motor és autó váltójának különbségéről. A motorkerékpárok döntő többségében azonos elven működő szekvenciális váltó van, melynek sem szinkron, sem egyéb, a kapcsolást megkönnyítő berendezése nincs. A kapcsolódó kerekek széthúzása és a másik fogaskerékpár összekapcsolása csak akkor lehetséges, ha a fogaskerékpárok nem visznek át erőt és forgásban vannak.
Az erőfolyam megszakítás lehetséges kuplunggal és lehetséges gázelvétellel is, ez utóbbi azonban kicsit nagyobb ügyességet és műszaki érzéket kíván. A fogaskerekek forgásának biztosítása a váltó szerkezeti kialakításának eredménye, ezzel nem kell törődnünk.
Összefoglalva, nyugodtan lehet fel és lefelé is váltani kuplung nélkül, a lényeg, hogy erőt ne vigyen át a váltó, tehát ne gyorsítsunk és ne legyünk tolóüzemben, azaz motorfékkel gurulva, mert akkor erőt igényel a váltás, az pedig nem tesz jót semminek, legfőképpen a kapcsolódó kerekeknek és a kapcsolóvillának.
A totalbikén válasz a motordokitol:
Egy-két üdítő kivételtől eltekintve az összes motorkerékpáron azonos szerkezeti felépítésű váltó van, ahol a kuplung csak az erőátvitelt szakítja meg, váltáskor egyéb szinkron stb. nem kell, tehát lehet kuplung nélkül váltani, lényeg, hogy ne legyen erő a hajtásláncon, tehát sem motorfék, sem gyorsítás. Lehet ezt hallani, mert akkor a váltó könnyenn és reccsenés nélkül beveszi a fokozatot akár felfelé, akár lefelé. Ilyenkor nem is károsodik, nem is kopoik jobban, a hangsúly az erőátvitel tehermentesítésén van, akár kuplunggal, akár okos gázkezeléssel.
Csekkoltam az első gumim, és [valóban] cserére érett. Gyors olvastam felhasználói kommenteket, és az alább felsoroltak közül [Sabato által] a Pilot Power mellett döntenék ebben a pillanatban. Csak jókat írtak róla és a többihez képest, jelentősen többen is írtak véleményt.
Az, hogy a hátsóm Pilot Road, ez meg Pilot Power, jelent valami rokonságot, illik a kettő?
Köszi srácok!