én kb. 2-3 percig járatom a motort üresben, utána indulok csak el. megtapizom a motort kézzel és ha már elég meleg, akkor indulok. ennyi elég neki.
leállásnál meg jó ha 1-2 percig üresben jár, utána állítom csak le...
Jahh, most olvasom. A víz sokkal gyorsabban melegszik, mint az olaj. 70 fokos víznél szerintem még nem elég meleg az olaj, hogy totálisan frankó kenést adjon. Nekem ehhez legalább 10 km-t meg kell tennem és akkor is éppen csak elhagyja a 60 fokot (az olajhőmérséklet). Példának okáért a mai nap.
Szeva, kongrat a géphez, vigyázz rá, ő is vigyázni fog rád.
Ilyenkor seggeld ki és várd meg amíg visszamegy a hőfok. (kikapcsolja a ventillátort) NEM tesz jót, ha leállítod miközben pörög a venti. A full szinti olaj "üzemi" hófoka 71-81 fok, tehát akkor már lehet húzogatni.
Január óta vagyok egy 2008-as FZ6 Fazer S2 boldog tulajdonosa (télen ne vegyél motort, úgyis ki fogod próbálni és úgyis ráfagysz). Azóta figyelem a fórumot, rengeteg kérdésemre találtam választ a géppel kapcsolatban. Köszi mindenkinek az aktív közösségi munkát!
Egy kérdésem mégis lenne. Miután meleg (100-105 fokos) motorral, járó hűtővel megérkezek valahová, leállítás után a ventillátor is leáll. Ha "ON" állásba rakom, akkor viszont álló motornál is vissza kapcsol és 94 fokig hűti vissza. Értelemszerűen a kulcs bent van ilyenkor, én meg 5 percig strázsálok a moci mellett a mélygarázsban amíg a ventillátor le nem áll.
Nem kéne kulcs nélkül is hűtenie? Gondolom nem véletlenül forog, biztos nem tesz jót, ha csak úgy 105 fokosan magára hagyom...
Milyen üzemi hőfokon szabad megtekerni a szarvát? 70 körül pörgethető már?
Köszönöm a válaszokat midnenkinek.
Időközben beszéltem egy márka és típus társammal, ő is azt mondta, hogy valószínűleg a termó lesz a ludas.
A kiegyenlítő tartályom elég koszosnak tűnik, ez a lapján ésszerű lenne átmosni az egész rendszert, amit szerintem a 7végén meg is ejtek, hogy húsvétkor lehessen gurulni.
A hűtőfolyadékon a desztvíz+fagyálló kombót értitek gondolom. Van valami speciális amit ajánlotok a motorba, vagy mind1 melyik, csak a pénztárca szab határt ennek?( bármilyen színű jó, csak betöltse a funkcióját)
Ha kell segítek eBay-rol beszerezni a cuccost. Ha van türelmed kivárni, elképesztő olcsón is be lehet szerezni a dolgokat. A bontók elég vaskosak. Nekem legalábbis egy anyán kívül még nem sikerült bontóban venni semmit. Mindíg minden drága volt. Az eBayon a keresési metódus és a türelem a lényeg. Persze most az nincs tudom, itt a szezon.
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni: csizma vásárlás előtt állok, de mivel még nem volt azelőtt igazi motoros csizmám, nem tudom, hogyha veszek egy nyári csizmát, abban tavasszal-ősszel mondjuk 15-16 fokban is tudok motorozni, vagy akkor még fázna benne a lábam, esetleg egy jó meleg zokniban, illetve nyáron nem nagyon meleg-e, nem rohad-e bele a lábam Mindenképp nyárit akarok, 16 fok alatt úgysem megyek túl nagy kört.
Válaszokat köszönöm!
Szerintem ez hasonló lehet a Sinteticohoz, szóval gondod nem lesz vele, szerintem. Érdemes figyelni, hogy ne egye, ennyi!
A melegedés valóban inkább a hűtővel lehet kapcsolatban. Ha nem tudod mikori a lötyi benne érdemes kimérni, hogy működik-e még s megnézni, hogy nem koszos-e! Ha valamelyik igen, akkor csere és ha utána is fennáll a hiba, akkor sincs gáz, mert 2 évente amúgy is érdemes cserélni, szóval bajt nem okozol vele
Köszönöm.Előztem egy teherautót pótkocsis szerelvénnyel de előtte állt egy személyautó utánfutóval.Fékeztem,hogy ne szálljak bele de elment az eleje és a motor az árokban kötött ki én meg megpördültem néhányszor.Majdnem sírva fakadtam mikor megláttam a motort..
Köszönöm a válaszokat,írtam pár bontónak aztán meglátjuk,hogy alakul.Egyenlőre csak nézelődök,gyűjtögetek aztán ha meglesz a pénzem szépen lassan veszegetek hozzá cuccokat.Úgy tűnik hamar véget ért ez a szezon számomra..
Ha lehet ajánlani akkor a SugoMotor - Bontót ajánlom, ők bontanak minden féle cuccot, és náluk van minden.
Innen szereztem a hátsótengelyemet, meg a karbi és a hengerfej összekötő gumi cuccokat is.
Apropó, ebből van még nálam 4 db, kicsit repedtek, de nem átszakadtak, akit érdekel jelezzen.
Indítás után felöltözködésik " melegedik a gép", 6000 - max. 8000-nél elváltok, ha elgurul a gyógyszer akkor 9500 .
Nem pörgetem rommá a gépet, utazóba 110-130 max.
Hm, amennyire én tudom a Sintetico az fél szintetikus és annál jobb olaj nem is kellene a tiedbe. Nem tudod milyen lett pontosan belerakva? Melegedés szempontból nem tudom, nekem azt mondta a szerelőm, hogy totál fölösleges a full szinti, mert csak enni fogja szépen lassan. Szóval erre mindenképp figyelj, hogy nem eszi-e az olajat!
Vajon miért nem úgy "drótozták" gyárilag a hűtést, hogy gyújtás (kulcs) nélkül is tegye a dolgát?
Vége a kajaszünetnek, itt az ideje visszamenni GDP-t termelni...
Ja,és 80€.
leállásnál meg jó ha 1-2 percig üresben jár, utána állítom csak le...
Ilyenkor seggeld ki és várd meg amíg visszamegy a hőfok. (kikapcsolja a ventillátort) NEM tesz jót, ha leállítod miközben pörög a venti. A full szinti olaj "üzemi" hófoka 71-81 fok, tehát akkor már lehet húzogatni.
Január óta vagyok egy 2008-as FZ6 Fazer S2 boldog tulajdonosa (télen ne vegyél motort, úgyis ki fogod próbálni és úgyis ráfagysz). Azóta figyelem a fórumot, rengeteg kérdésemre találtam választ a géppel kapcsolatban. Köszi mindenkinek az aktív közösségi munkát!
Egy kérdésem mégis lenne. Miután meleg (100-105 fokos) motorral, járó hűtővel megérkezek valahová, leállítás után a ventillátor is leáll. Ha "ON" állásba rakom, akkor viszont álló motornál is vissza kapcsol és 94 fokig hűti vissza. Értelemszerűen a kulcs bent van ilyenkor, én meg 5 percig strázsálok a moci mellett a mélygarázsban amíg a ventillátor le nem áll.
Nem kéne kulcs nélkül is hűtenie? Gondolom nem véletlenül forog, biztos nem tesz jót, ha csak úgy 105 fokosan magára hagyom...
Milyen üzemi hőfokon szabad megtekerni a szarvát? 70 körül pörgethető már?
Köszi,
Egy műszaki analfabéta
Időközben beszéltem egy márka és típus társammal, ő is azt mondta, hogy valószínűleg a termó lesz a ludas.
A kiegyenlítő tartályom elég koszosnak tűnik, ez a lapján ésszerű lenne átmosni az egész rendszert, amit szerintem a 7végén meg is ejtek, hogy húsvétkor lehessen gurulni.
A hűtőfolyadékon a desztvíz+fagyálló kombót értitek gondolom. Van valami speciális amit ajánlotok a motorba, vagy mind1 melyik, csak a pénztárca szab határt ennek?( bármilyen színű jó, csak betöltse a funkcióját)
Tanácsotokat szeretném kérni: csizma vásárlás előtt állok, de mivel még nem volt azelőtt igazi motoros csizmám, nem tudom, hogyha veszek egy nyári csizmát, abban tavasszal-ősszel mondjuk 15-16 fokban is tudok motorozni, vagy akkor még fázna benne a lábam, esetleg egy jó meleg zokniban, illetve nyáron nem nagyon meleg-e, nem rohad-e bele a lábam Mindenképp nyárit akarok, 16 fok alatt úgysem megyek túl nagy kört.
Válaszokat köszönöm!
A melegedés valóban inkább a hűtővel lehet kapcsolatban. Ha nem tudod mikori a lötyi benne érdemes kimérni, hogy működik-e még s megnézni, hogy nem koszos-e! Ha valamelyik igen, akkor csere és ha utána is fennáll a hiba, akkor sincs gáz, mert 2 évente amúgy is érdemes cserélni, szóval bajt nem okozol vele
Amúgy a Ricsi meg Yamahára van "szakosodva" nála is érdemes körbe nézni!
szerintem ez a problem inkább a termosztátra hajaz. vegyél egy újat abból gond nem lehet. Az ilyen melegedési problem arra utal erősen.
Ha villa is kell elég jól odaverődhetett...
Innen szereztem a hátsótengelyemet, meg a karbi és a hengerfej összekötő gumi cuccokat is.
Apropó, ebből van még nálam 4 db, kicsit repedtek, de nem átszakadtak, akit érdekel jelezzen.
Nem pörgetem rommá a gépet, utazóba 110-130 max.
5000-nél elváltok
nem indulok el csak ha már 70 fokos az olaj
mivel én nem váltok el 5000-nél
és indítás után 2 perccel már gurulok
full szintit fogok beletenni/tetetni minduntalan.