Ez a motoros egyesületünk fórumja. Egy másik, tapasztalt csapattól pedig elkértük a túraszabályzatot, amit itt olvashattok: http://116991.forums.motigo.co...
Ha érdekel valakit ennek a kerete. :) Igazából ezt mindenhol be lehet tartani, csak a prevenciókat úgy kell előkészíteni, hogy 180 vagy 100 lesz a tempó. Bár gyorsasági motorosokat nem látok egy csapatban gyakran.
Egyébként lehet néhányan azért nem szeretnek csapatban túrázni, mert túl kötöttnek érzik, hogy nem haladhatnak úgy, ahogy akarnak. Nem lehetnek olyan szabadok, mint amit a "motorozás" hirdet.
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, bár egy kicsit elkanyarodtatok a bmw irányába.
Mindenesetre ha valakinek van, korrekt eladó autója kombi vagy egyterű dízel 2-3 között, szóljon.
Na ja, lehetnek gondok, pláne közel 10 éves autóval..
De kérdem én,melyik típussal nem?
Mindegy hogy bmw, vagy mittomén, mindegyiknél vigyázni kell a melegítésre, visszahűtésre, de még a swiftemet se tiportam hidegen.Aki közel 10 éves autót vesz ennyiért, az járhat így.Én is cseréltem tárcsákat, meg gátlókat is, dehát ez van.
Néztem opel vectra-t 1.8 milla körül, de 150.000km-el nem akartam venni, illetve kicsit lomha az 1.8-as benzines. Hamegmár dízel, inkább bmw, mint opel.Pláne ennyi km-el.Szinte mind1 mit veszel ilyen korú autót, mindegyikhez hozzá kell picit nyúlni.
Szervire pl jobban jövök ki, mint a haver az opellel, mert tudok intézni gyári cuccot hozzá.
De ez csak az én véleményem.
Nagyban befolyásolja az embert a rossz tapasztalat.
Huhh, tényleg mennyire különbözünk motorosok! Én pl szeretek túrázni is, (bár több napra nemigen), meg szeretek csak úgy motorozgatni is! De mivel jó hangja van a motornak, és nem kicsit hangos, én még arra is képes vagyok, hogy felüljek éjjel a motorra és a büdös buzi, begyöpösödött agyú lakótelepieket bosszantsam! Ez is a motorozáshoz tartozik, aféle "HANGOS" hobbi!
Csóváljuk is a fejünk amikor autóval megyünk, hogy közlekedik 1-2 donor kolléga Mondjuk van olyan motoros, aki azt hiszi hogy nyugodtan előzhet, ha "csak" motorral mész vele szembe, mert úgyis elférünk
Ezek a jelek ismerősek (mármint a benzintyúkkal való kommunikálás)
Nekem egy ehhez nagyon hasonló sisakbeszélő van. Igazából akkor se jutott eszembe, hogy magammal vigyem, amikor több napra mentünk asszonnyal. Ez leginkább a drótozás és a macera miatt van.
Nagy sebességnél bezavar a szélzaj, ilyenkor egyébként is inkább füldugó ajánlott, mint plusz hangerő. Kis sebességgel haladva pedig jelzek neki, felnyitjuk a plexit és beszélünk, ha nagyon kell, de egyébként gesztusokból megértjük egymást: pl. kapaszkodj, nézd látnivaló, stb. Külön jelzésünk van arra, ha azt szeretné, hogy megálljunk, mert mondjuk igazítani kell a ruházaton.
Azért vannak jó kütyük, de azt meg kell fizetni. Itt egy cikk pl: link
Mond úgy inkább hogy biztonságosaBB a normális helyett.
Én mocskosul elítélem azokat akik másokat veszélyeztetnek motorozás közbe (legyen ember, autó, állat, másik motoros). Ja igen és azokat is, akik nem tudják az irányjelzőt használni. Egy pöttyintés csak és nyomoronc élete múlhat rajta. Jószerivel még a körforgalomba is indexelek, hogy lássák merre SZÁNDÉKOZOK MENNI, ne legyen nekem ANNYI.
Ezért motorozunk mi max. ketten Zackel, mert ismerjük egymást annyira, hogy ne csináljunk hülyeséget Ő meg egyedül kiéli a 200-as csuklórángásait és ha velem jön akkor normális tempóba megyünk
Igen, olyan barátokat, motorosokat, motorokat kell keresni, akiknek a stílusa egyezik a tieddel. Vannak akiknek 200 felett kezdődik az élet, van aki tájat néz 150-nel, van aki tájat néz 100-zal, nagyon vegyesek az emberek. Mindenki meg tudja találni a magának megfelelőt szerintem.
Látjátok én ezér favorizálom a Varadero Klubbot..
Kurvajó velük túrázni, szervezettek, tapasztaltak...
Nem mennek többet 100-120-nál, de azt kanyarban is... ebből látszik ki a jó motoros, és ki a huligán...
Általában ők nem koptatják a féket kanyar elött
...jól kapanyarodni meg csak akkor tanúl meg az ember ha lelép a városból, és irány a hágó!
naja, meg a légzsákjelzőből, a fényszóróállítóból, és még kitudja honnan ahonnan szintén ki lehet olvastatni a km-t! Mert nem csak a kulcs tárolja. 2001-ben már volt 150le-s verzió? Hmm... Ez esetben az az ELSŐ széria, ami tényleg jó. Kuplungra figyelni kell 140.000 km-nél CSERÉS, kéttömegű lendkerékre figyelni kell, cseréje 300.000 HUF. Motortartó bakok hajlamosak kiszakadni, 18.000 a csere, észre se veszed, csak hogy kicsit ránt mikor leállítod. Turbóra figyelni kell (bemelegítés, lehűtés), üzemanyagszűrőt az előirányzottnál FÉLIDŐBEN cserélni (minden szerviz idején). Fékeket véletlenül se szabályoztasd fel, (ez evidens egy BMW-nél, mégis van aki így csinálja). Futomű ha m-technik akkor OK. lengőkarok szilentjei hajlamosak elengedni magukat a remek magyar utakon, 16-osnál nagyobb kerekek alatt meg főleg. Ha megrúgdosod az első kerekeket óvatosan szemből, és ELMOZDUL a kerék, akkor cserélni kell a szilenteket (préseléssel megúszható 14.000 HUF egy pár). Más hirtelen nem jut eszembe.
Én is szoltam már rá ilyen egyenes húszárra hogy sávon belül ne húzzon el +80-al mellettem,mert ha van egy kátyú,lehet tükör nélkül rutinból kerülöm ki (sávon belül),de ha átmegyek valamiért a felezőn tuti belenézek a tükörbe! Csak pislogott,hogy mi van?
Na én ezért is félek a csapatos gurulástól, mert az én motorom utazója nem 180
Bár eddig csak egyszer mentem a nagy vagányokkal és ők is csak az egyenesben voltak királyok
Igaz a nagy vagányok annyira csapatban motoroztak, hogy kb. mindenki ment amerre látott és sokszor majdnem egymást is összetörték! Ennyit a nagy vagány Nyugatisokról...
Ez nem lassúság meg gyorsaság kérdése.
Ezeknek a motoroknak a kellemes 130-180 kmh semmi,átlagos elvárás,erre van gyártva,semmi extra.Nekem is jobban tetszik egy motor dinamikus gyorsulása mint 299-el menni! Van a csapatban hayabusa-zx12 is,ők néha elhúznak de nem az a jellemző.A hétvégén is feltartott egy haver a kanyarban,ilyenkor megelőzöm mert úgy érzem unatkozok és pocsékolom a benzint. De átlagosan megyek kanyarban,semmi nagy durranás.
Ha érdekel valakit ennek a kerete. :) Igazából ezt mindenhol be lehet tartani, csak a prevenciókat úgy kell előkészíteni, hogy 180 vagy 100 lesz a tempó. Bár gyorsasági motorosokat nem látok egy csapatban gyakran.
Egyébként lehet néhányan azért nem szeretnek csapatban túrázni, mert túl kötöttnek érzik, hogy nem haladhatnak úgy, ahogy akarnak. Nem lehetnek olyan szabadok, mint amit a "motorozás" hirdet.