Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Lehet, hogy idiótán fog hangazani a kérdés de szeretném megkérdezni hogy létezik FZ6-ra teljes idom? Olyan ami eltakarja a blokkot, és ha igen, akkor mennyi felárba kerülhet ha gyárilag igy szertném venni a mocit?
Erzsébet telep? Hóóógyne! Ott lakozott grószmutter, az erdőhöz közeli Tas utcában. Én meg Szemere telepes vagyok.
Éjszakai életmódot fojtat...érdekes. Akkor most alszik??? Biztos valami bagolyféleség vagy denevérszerű egyed lehet.
Nem tudom, de most biztos pihizik, vagy csak nem akarta lereagálni
Mit csinálhat ez a csaj egész éjszaka?????
Valaki irta az ivtm-t... nem tudom hogy müködik e egyáltalán, de aki valóban tanulni akar valamit, az próbálja ki jövőre ezt. Ua. mint a rendőrmotoros oktatás. Ja, és nem kell hetekig várni hogy sorra kerülj.
Thx kizsbegre :)
(az időpont tényleg érdekes)
Egy biztos. Most elmegyek és beiratkozom tanfolyamra.
Nekem inkább az írás időpont volt fura!!!
Fura? Már jópár éve ilyen rendszámtáblát adnak ki a motorokra
Jaj de fura rendszám.
versal,
erzsébet telep ismerős?
uh, örülök, hogy kicsit megélénkült ez a topic, és írtam is egy grafomán énemhez hű hozzászólást, ami hát nyilván olyan hosszú volt, hogy nem tudtam elküldeni

teljesenkezdővel egy cipőben jártam pont egy éve. jó motort akartam sok lehetőséggel, hosszú időre, kezdő voltam/vagyok, és az autós tapasztalataim alapján bíztam magamban.
akkor tényleg címszavakban, csak annyit akartam, hogy minden eddigi tanács nagyon fontos volt, és fontos dolgokat vett figyelembe, de van néhány szempont, amit keveset hozunk szóba:

-gyakorlati tanácsokra hallgass, jó pilótáktól, ismerd az elméletet. tudd fejben mikor mi történik. (pl. Motorozás felsőfokon című könyv teljesen alkalmas erre)

-hallgass a megérzéseidre! ha csak egy pillanatra is átvillan valami balsejtelmes gondolat az agyadon, az nem véletlen! hihetetlen, de sokszor segít, és sokszor bejön.

-mindig tartsd észben a "motoros parancsolataidat" tanulságos sztorik következtetéseit. az egyedi hajlamok és tipikus helyzetekben rejlő veszélyek ellen. az enyémek között olyasmi van, mint pl "soha ne előzz jobbról", vagy "soha ne versenyezz"...

-és a lehető legőszintébben nézz szembe a saját képességeiddel. nagyjából szerintem be lehet lőni, hogy teljesen szétszórt-e az ember, vagy úgy általában azért van érzéke az ilyesmihez. ez szerintem fontos. valld be magadnak, hogy jól vezetsz-e.

még egyszer mondom, nincs nagy tapasztalatom, de azért gyorsan fejlődöm. mai fejjel sem bántam meg a fazert, amit 2 hónap (5000km) endúrózás után vettem (dt 50). előtte nem ültem motoron, bár az a két hónap sokat számított. ma 21ezer motoros km van a kezemben, és persze mindig bármikor történhet valami, de ha így is lesz, nem a fazeren fog múlni.

azért azt megfigyeltem, hogy a legtöbb régi motoros általában nem ajánlja rögtön az ilyen nagy motorokat. ez biztos vagyok benne, hogy nem véletlen. azért próbáltam olyan szempontokat előhozni, ami egyedileg segíthet... mondjuk én semmi pénzért nem cserélném el a fazert pl egy gs500-asra, amit anno nekem ajánlottak kezdőként. dehát én amúgy is rátarti, csökönyör, önfejű liba vagyok
Versal, köszönöm szépen a törődő figyelmedet! :)

Az első szervíznél említették is, de akkor még nem volt ilyen probléma, majd tavasszal megkérem, hogy kérdezzenek rá újra. ;)
Egyébként 2 napig csinálta, azóta nem. Most meg már... téli álmot alszik. Tavasszal elviszem majd egy teljes átvizsgálásra (úgyis beérik lassan a 20000-es szervíz), és akkor majd meggyógyítják minden baját.

Ja, csak egy jótanács, de nyilván ezzel már mindenki szembesült: oda kell figyelni a szervízre is, nem feltétlenül motorprofesszor kezei közé kerül a gép...
Hát srácok, az egész hétvégét a bukási fórumok olvasásával töltöttem. Átolvastam vagy 1000 oldalt, h megtudjam miért perecelnek és sajnos igen gyakran halnak az emberek ...
Mit mondjak ... befostam rendesen. Láttam rengeteg képet és videót. Direkt sokkolni akartam magam.
Sikerült. Asszem elég durva éjszaka elé nézek.
Azonban az esetek jelentős százalékában a motoros volt a hunyó, DE a fennmaradó részben ... hát elkerülhetetlen. Bár ilyenkor mindig eszembe jut, h bazz ... akár sétálva is meghalhatok más hülyesége miatt: zuhanó zongora, elfelejtett csatornafedél, elalvó török kamionsoför, részeg fiatalkorú jogsi nélkül, egy forgalmi engedély nélküli szakadék BMWvel az érdi buszváróba ...
Szóval sokkoltam magam, de úgy döntöttem, h ez csak előnyt jelent. Bármilyen kategóriájú motort választok majd tavasszal, csak úgy fogok közlekedni vele, ha előtte lenyomtam legalább két, de inkább négy napot valamelyik ringen. Tudom mire lesz elég a jogsikor elvégzett oktatás. Muszály leszek megtoldani magán úton.
Tejesenkezdő
Elesni nem egyszerű kátyú miatt hacsak nem fékezel bele vagy csinálsz valami marhaságot.
Ne felejtsd a motor gumik 17"-osak. Tehát a kissebb gödröket szinte észre sem veszed.
A nagyobbakat meg ha nem bírod már kikerülni felállsz a lábtartóra egy kicsit ezzel lejjebb és hátrább kerül a súlypontod és jó erőssen tartod a kormányt és már át is ugrattál a gödrön.
Én nap mint nap keresztül megyek ezen a tetves városon így már rutinból tudom, hogy hol vannak a gödrök milyen nyomvonalat kell választani. Ha idegen helyen megyek úgy megyek, hogy le tudjam reagálni. Ez fontos, mert felnibe vagy gumiba kerülhet.
a fellegvárhoz vezető uton van egy marha nagy huppli az út közepén az kellemetlen volt,de szerencsére nem volt perec
Egy 250es CBF szép is megbízható is és nem annyira brutális hogy az első kanyarba összetörd a gépet na meg fekedében gyönyörű ha meg nagymotort veszel egyből, úgyse tudod megállni egy idő után, hogy ne próbáld ki mit tud.azon kívül máshogy reagál mint egy 250es
...és lehet hogy jobb is mint a korláttal találkozni
Én meg a Petőfiben lakom. (Baján)
Én meg Pécelen a buszvégállomástól egy köpésre: az egyik "szocreál" családiház jellegű szörnyben.
Én sajna egyszer eldobtam egy 400-as Kawa-t egy ~10cm magas csatornafedél miatt.
Persze ha az utat is figyeltem volna, nem csak a forgalmat, akkor megusztam volna: későn vettem észre, megpróbáltam kikerülni, pont a jobb oldalát találtam el és kilökte alólam.
A kátyukat lehet látni és könnyebb kikerülni mint autoval. Igazábol nem szoktak gondot okozni mert nem mozognak mint a gyalogosok meg az autok
Én inkább vidéken szoktam veszélyes kátyus országutakkal találkozni (Pl Mátrában- no nem Gyöngyös- Parádsasvár szakaszra gondoltam) .
Ugyebár Budapest tele van kátyúkkal. Mi van, ha nem tudod kikerülni? Pereceltetek már kátyú miatt?
Krisztián !
Te eddig is tudtad ki vagyok én. Igaz már eltelt vagy egy- két hónap a közös túránk óta.
Legalább 1 éves motorozás után merészkedjél el arra. Alig van olyan része ennek az útnak ahol szalagkorlát van. Ezért ha hibázol irány a szakadék és nagy valószínűséggel meghalsz.