Amennyire én "értek hozzá" jobbat mindig lehet beletenni! Pl az én zümmögőmbe ásványi olaj való, de mégis félszinti van benne, mert én elsősorban városban használom és elég hamar megsülne a kicsike (szerelő mondta, nem magamtól találtam ki )
én is voltam vezetéstechnikai tréningen és azóta nem keményedik fel a hátsó fék - szerintem itt főztem meg az olajat. Van odahaza a polcon dot5.1, de ha nem ajánlott bele akkor veszek dot4-t. Nem spórolni akarok a biztonságom kárára, csak nem akarom idő előtt tönkretenni a gépet avval hogy nem belevaló olaj kerül bele.
Azért itt van egy kis képzavar... A használati szerint 2 évente kellene cserélni a fékolajat, és a fődugattyúnak valami belső komponenseit meg a féknyerget. A fékvezetékeket 4 évente írja, vagy ha megrepedtek vagy megsérültek.
Én azért megkérdeznék valami lelkiismeretes yamaha-szervízest is a kérdésről, mert oké, hogy valaki elgurul vele pl. 6 évet karbantartás nélkül, de ha alattam 5 év után beadja az unalmast, amikor nem volna hátrány megállni, és az aszfaltról vakarnak össze emiatt, +motor=kuka, akkor lehet a kórházban bosszankodnék, miért nem cseréltem ki, és a hajamra kenhetném azt a pártízezer jómagyar forintot, amit megspóroltam....
Nagyon nem vicces élmény, mikor húznád neki a féket és beesik a fékpedál/fékkar... (Kocsiban már volt szerencsém megtapasztalni.)
Gyerekek egy 1500.- ft os fékolaj miatt udvaroltok it egész du. Vedd az 5.1-est ha úgy megnyugszik a lelked.
Szerintem ha a csövet cseréled fémet vegyél. Nem hinném hogy van bárki itt(európa gazdagabb felén tuti van,de itt.....) olyan valaki aki 3 évente besétál a Yamahához és horror pénzért vesz gyári csövet! Gomikát.
hali,
mint említettem hosszútávon. ez igazán szerintem éveket jelenthet adott esetben. Nem igazán tudom mi a terv ami miatt olajat akarsz cserélni.
ha jobb féket akarsz akkor ez nem jó megoldás. ha csak időszerű csere akkor jó az is ami rá van írva a féktartályra.. szerintem.
Erre azt a példát tudnám felhozni, hogy ismerősöm Mazda Tribute-je 9 évesen a műszaki vizsgáról való távozás után dobta el az egyik fékkörét (a gumi fékcső egyszerűen eldurrant), s így az automata váltóval + a kézifékkel tudtak megállni.
Kapott is persze gyári új fémhálósat.
Ha a Yamaha előírja, hogy 3 évente cserélni kéne a gumicsöveket, akkor saját biztonságunk érdekében tényleg célszerű... Bennem akkor jött meg a végső elhatározás, amikor Babuluval a hátamon alig bírtam megállni egy piros lámpára fékező autós mögött.
hali,
Nem oldalcsöves hanem ugyanolyan dob mint a tiéd a gyári csak a kerék fölött a segged alatt középen egy csőcsonk van. jahh valamelik nap kiszaladok a haverhoz oszt fotózkodom és feltolom. árat is akkor tudok mondani.
Olyat én is hallottam, hogy a hátsó fék ment el, hegyről lefelé (2 személy, -5 fok, tejköd/felhő)...
Aki volt a GG-n itt a fórumozók közül - vannak jópáran - senki nem mondta, hogy bármi gondja is lett volna a fékkel.
Hát nem tudom, de azt igen, hogy az én haverom GS 500-ában is csak a vezetéstechnikai tréningen forrt fel a dot4! Meg hallottam már a nagy túrázóktól, hogy előfordulhat egy magasabb hegyről való leereszkedésnél, hogy a végére elfogy a kraft! Szóval, ha sokat túrázik az ember érdemes lecserélni a dot4-et, de mindennapi használatban a nem hinném, hogy felforr!
Amúgy ha csak ez van kéznél ártani tuti nem árt, ezért nem vennék mást, ki tudja mikor jöhet jól a jobb
Jaaa, az más
Nem tudom lenne-e értelme, más motorgyártó is előír ilyesmit vajon Az autókon sem cserélünk, csak fékfolyadékot, azt sem mindenki. 5.1-es folyadékot szerintem normál használat mellett felesleges belerakni, ott még a DOT 3-as sem forrna meg!
Vissza irtam,csak egész héten suliban vagyok szóval nem igazán figyelem.
Én azért megkérdeznék valami lelkiismeretes yamaha-szervízest is a kérdésről, mert oké, hogy valaki elgurul vele pl. 6 évet karbantartás nélkül, de ha alattam 5 év után beadja az unalmast, amikor nem volna hátrány megállni, és az aszfaltról vakarnak össze emiatt, +motor=kuka, akkor lehet a kórházban bosszankodnék, miért nem cseréltem ki, és a hajamra kenhetném azt a pártízezer jómagyar forintot, amit megspóroltam....
Nagyon nem vicces élmény, mikor húznád neki a féket és beesik a fékpedál/fékkar... (Kocsiban már volt szerencsém megtapasztalni.)
Szerintem ha a csövet cseréled fémet vegyél. Nem hinném hogy van bárki itt(európa gazdagabb felén tuti van,de itt.....) olyan valaki aki 3 évente besétál a Yamahához és horror pénzért vesz gyári csövet! Gomikát.
motorozz.hun irtam makett
Ha meg megvan.
mint említettem hosszútávon. ez igazán szerintem éveket jelenthet adott esetben. Nem igazán tudom mi a terv ami miatt olajat akarsz cserélni.
ha jobb féket akarsz akkor ez nem jó megoldás. ha csak időszerű csere akkor jó az is ami rá van írva a féktartályra.. szerintem.
Kapott is persze gyári új fémhálósat.
Ha a Yamaha előírja, hogy 3 évente cserélni kéne a gumicsöveket, akkor saját biztonságunk érdekében tényleg célszerű... Bennem akkor jött meg a végső elhatározás, amikor Babuluval a hátamon alig bírtam megállni egy piros lámpára fékező autós mögött.
Nem oldalcsöves hanem ugyanolyan dob mint a tiéd a gyári csak a kerék fölött a segged alatt középen egy csőcsonk van. jahh valamelik nap kiszaladok a haverhoz oszt fotózkodom és feltolom. árat is akkor tudok mondani.
Aki volt a GG-n itt a fórumozók közül - vannak jópáran - senki nem mondta, hogy bármi gondja is lett volna a fékkel.
Köszi még1szer a segítséget
halaszbence@gmail.com
mert miért is amúgy?
Amúgy ha csak ez van kéznél ártani tuti nem árt, ezért nem vennék mást, ki tudja mikor jöhet jól a jobb
Ezt a rettenetet láttátok már
Nem tudom lenne-e értelme, más motorgyártó is előír ilyesmit vajon Az autókon sem cserélünk, csak fékfolyadékot, azt sem mindenki. 5.1-es folyadékot szerintem normál használat mellett felesleges belerakni, ott még a DOT 3-as sem forrna meg!